Poster: Funky-T
.... kies je hoogstwaarschijnlijk voor die 1000s, in vele andere concrete situaties stellen zich die problemen allemaal niet, en is de meerprijs voor een 1000 niet echt gerechtvaardigd imho.
....
Alhoewel de 400 een voorsprong heeft op de 1000 wat betreft digitale media compatibility ben ik het eens met Vibemaster dat de 400 de juiste feel niet kan hebben.
Maar de CDJ-400 is heel goed en eigenaars en andere gelukvogels die ermee werken zullen vast tenminste even veel plezier hebben ermee, dan als ze een CDJ-1000 hadden.
Als broekie van 14, weet ik nog niet zoveel over de dj geschiedenis maar ik doe m'n best. Ik ben het er volledig mee ens dat de dj maakt of de set goed is, niet de geluidsbron. En ik heb grote bewondering voor de echte dj's die fragmenten uit andere platen gebruiken om hun set interessant te maken...
Zelf ben ik een beetje bezig met de muziek van Kraftwerk (m'n vader heeft alle albums), ik luister ernaar en kijk of er goede stukjes zijn om als effect te gebruiken, probeer wat en soms komt er een leuk resultaat uit. Af en toe hoor ik in een nieuw nummer met vocals een beat van Krafwerk er onder, die muziek is gewoon tijdloos en vormt toch echt de basis voor de huidige house, dance enz.
Poster: yogum
Maar even een puntje: Ik heb mijn cd-spelers al besteld (2x een CDJ-400), dus je kan m'n gedachten toch niet veranderen
Poster: Sunrise8
ik zag het topic allang staan maar vond het niet echt voor mij van toepassing. nou komt mijn verjaardag dichtbij en zou ik de cdj 400 voor mijn verjaardag kunnen krijgen.
tenminste, mijn moeder betaalt hier 300 euro van en me vader 250 (ouders gescheiden) en dan heb ik de cdj 400. alleen dan heb ik 2 verschillende en duurt het nog een tijdje voordat ik mijn 2e cdj 800 heb. heb nu zelf 360 euro. heb een adresje waar ik een nieuwe 800 mk2 voor 680 kan kopen dus moet nog 320 euro. dat is 2 maanden werken voor mij. dat zou dus betekenen dat ik hem 2 weken daarna pas kan kopen (als er geen andere uitgaven tussenkomen).
nou kan ik ook gewoon die 550 euro bij mijn 2e cdj 800 leggen en zelf nog 230 euro bijbetalen en dan later de cdj 400 kopen.
mijn vraag is dus nu: wat zouden jullie doen?
ik zag het topic allang staan maar vond het niet echt voor mij van toepassing. nou komt mijn verjaardag dichtbij en zou ik de cdj 400 voor mijn verjaardag kunnen krijgen.
tenminste, mijn moeder betaalt hier 300 euro van en me vader 250 (ouders gescheiden) en dan heb ik de cdj 400. alleen dan heb ik 2 verschillende en duurt het nog een tijdje voordat ik mijn 2e cdj 800 heb. heb nu zelf 360 euro. heb een adresje waar ik een nieuwe 800 mk2 voor 680 kan kopen dus moet nog 320 euro. dat is 2 maanden werken voor mij. dat zou dus betekenen dat ik hem 2 weken daarna pas kan kopen (als er geen andere uitgaven tussenkomen).
nou kan ik ook gewoon die 550 euro bij mijn 2e cdj 800 leggen en zelf nog 230 euro bijbetalen en dan later de cdj 400 kopen.
jullie hebben gelijk ik ga voor de 2e cdj en koop er gelijk een mooie flightcase bij. hiervoor ben ik uiteindelijk toch aan het sparen
...
@ MissSalem: ik vind vooral de functies van de cdj 400 vet zoals loop divide en effecten. ook mijn ipod aansluiten lijkt me vet, maja alles wat op me ipod staat, staat ook op cd . maar ik wil zowiezo een 3e cd speler DENK ik, want vocals inmixen of een vette mashup maken is altijd leip, en dat wil ik dan met een cdj 400 doen. niet zo duur als een cdj 800, maar toch super kwaliteit en dan deze in het midden zetten ofzo.
maar ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt. het wordt een 2e cdj 800 mk2.
@ twello: ik wil graag alles nieuw. dan ben ik de 1e eigenaar en weet ik wat ermee gebeurt. want het klinkt heel banaal maar ik weet toch niet wat deze eigenaar ermee gedaan heeft, misschien is er wel bier overheen gegaan ofzo.. en daarbij hebi k nu langer garantie en de meeste cdj 800 mk2 spelers op marktplaats liggen ook rond de 680 euro en zijn soms meestal nog duurder. nou dan koop ik hem wel nieuw.
Poster: Tizio
@ Sunrise8: Inderdaad moet je voor de 800 gaan, toch een eenheid en lijkt me met 2 dezelfde spelers toch wat makkelijker dan 2 verschilende. Ik neem zelf ook alles nieuw, aangezien ik heb gemerkt dat veel dingen op marktplaats niet zo heel veel verschillen met de nieuweprijs (voor 100 euro ofzo verschil heb ik toch ook liever alles nieuwe)
CDJ800 ten eerste omdat hij me veel degelijker lijkt dan de cdj400 kwa bouw en stevigheid etc. Ook lijkt me de 800 fijner werken want hij is groot, heeft een heerlijk Pioneer jogwheel en er zit weinig rommel op extratjes enzo die je toch nooit gebruikt..
kben nu mijn ballen van men lijf aan het werken om die 800 te kunnen kopen :D
Poster: simsoftkben nu mijn ballen van men lijf aan het werken om die 800 te kunnen kopen :D
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.