CDJ 400 VS CDJ 800 MK II (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

accountremoved    posted on 22-11-2007 21:24
Hallo allemaal. Ik ben al een hele tijd bezig met het DJ fenomeen, maar de laatste tijd denk ik er echt over om twee cd-spelers te kopen. De CD-spelers wil ik in het begin vooral thuis gebruiken, later wat meer richting de feesten.

Natuurlijk wil ik geen bagger kopen, dus wilde ik voor de Pioneer CDJ 800 MK II gaan. Maar deze CDJ 400 laat mij toch twijfelen... Zelf lijkt mij de 800 fijner (ik heb alleen nog maar met de 1000 gedraaid), maar het ziet er uit alsof de 400 meer functies heeft.

Hierdoor vroeg ik mij af, wat zijn de verschillen tussen de CDJ 400 en de CDJ 800 MK II? Naast de grootte natuurlijk en de kleurtjes enzo. Ik bedoel de echte verschillen qua effecten, loopen, scratchen en dergelijken.

Ook zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden.

Bedankt!

What do you think about CDJ 400 VS CDJ 800 MK II ??

Vote :   

Funky-T    posted on 29-11-2007 18:03
@ limune: cdj-400 heeft die memorycard-functie ook (wel niet uitgetest), maar verloopt ook via usb-stick dacht ik.
Tizio    posted on 29-11-2007 18:08

Ja, dat klopt. Je kunt er ook je cdj-1000 kaartjes mee lezen door ze gewoon in een usb-cardreader te stoppen. Waarschijnlijk staan al je cue points er dan gewoon nog op :p

christiano    posted on 29-11-2007 18:41

ik weet het niet
ik hoop het wel
maar ik denk dat dit gewoon een test model is om te kijken of de usb en midi functie handig is en verkoopt
 als ze goed uit de test komen dat ze ze dan bij de nieuwe cdj 1000 mk4 doen en de cdj 800 mk3

Funky-T    posted on 30-11-2007 10:55
idd, christian, ivm nieuwe features op remakes van de bestaande modellen toepassen: dat denk ik ook (oeps).
uiteindelijk is het logisch, dat technologische vooruitgang stelselmatig in heel het gamma wordt doorgevoerd (afh. van de prijs uiteraard) ..

maar ik ben één van die idioten die geen grotere jog en bijhorende kist nodig heeft voor een duurder toestel.. dus heb ze besteld Winking my eye
User edit by Funky-T on 30-11-2007 @ 10:56:23 (10%)
robbert    posted on 30-11-2007 11:12
Poster: Funky-T

ik verdenk velen ervan dat ze hun "oude" 800 ofzo verdedigen als "standaard", en toch wel meer club-gericht, en nog wat vage omschrijvingen, omdat ze het ook wel klote vinden dat er nu, een paar maand na hun aankoop, een nieuwer en straffer model uit is. logische reactie overigens, wel niet objectief.

Ik weet wel zeker dat ik dit niet doe. De ruim ingedeelde kast van een 800 of 1000 vind ik gewoon enorm fijn. Ik heb nog niet met de 400 gewerkt, maar ik kan nu al zeggen dat ik het jogwheel van de 800 fijner vind. Het schermpje voor cue-en en strachen mist de 400 en dit vind ik een groot gemis. Ervaring met de 200 (ongeveer het zelfde formaat als de 400) heb ik wel en hierbij merkte ik direct op dat ik de opzet vergeleken met een 800 gewoon TE compact vind..
Funky-T    posted on 30-11-2007 11:40
ok, ik snap dat dit voor sommigen een punt is, maar dan nog: nog altijd maar 1 punt. en ipv meer geld uit te geven, zal ik er wel aan wennen. ik moet wel, ik speel op zoveel plaatsen, en elke keer staat er iets anders.. als je dan je plan niet kan trekken, tja..
MadSteven    posted on 02-12-2007 15:20
Poster: Adrien1989
Waarom zou je niet kunnen beatmixen, je kan inprincipe met alles beatmixen als er een pitch op zit lijkt mij.

De waarheid als een koe. De betere vraag is of zijn moeder erop kan beatmatchen :D
Illusion    posted on 03-12-2007 09:40
Poster: Dislexie
Dan is mijn vraag: is de 400 geschikt voor beat-mixen?

Ik had hier op het forum begrepen dat als je beat-mixed de 200 sowieso afvalt omdat deze een slechtere jog-funktie had.
Is dit hetzelfde met de 400 of gaat dat juist prima?

LOL:p hier wilde ik nog even op reageren.

Zoals werdt gezegt, je kan met alles met een pitch, en jog, en een startpauze knop Beatmatchen!

En net zo goed met de 200 als de 400, de start snelheid zal wel net zo snel zijn, en niet veel verschillen.

De 400 is gewoon de uitgebreide versie van de 200, met extra mogelijkheden, zoals Vinyl mode, en extra effecten.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Dislexie    posted on 07-12-2007 19:13
bedankt jongens maar ik ga vrijwel zeker voor de 400's.
Veel features mp3, memorystick of cardreader en ze zien er eigenlijk best geil uit langs mijn djm-800Cry

Je mot iets met je centen...
User edit by Dislexie on 07-12-2007 @ 19:14:18 (20%)
Stefjuuh    posted on 07-12-2007 20:48
Ik had nog een vraagje, waarschijnlijk kan lead die wel beantwoorden. Hoe zit het met de jog resistance van de CDJ-400, zoals bijv de cdj-800 mk2 gelijk was aan de cdj 1000 (mk1/2/3) en de cdj 800 mk1 gelijk was aan de cdj 1000 mk3 light setting?
accountremoved    posted on 26-12-2007 16:50
Nou, lijkt me toch wel duidelijk. De CDJ-400 wordt het!

Door het filmpje, en alle andere filmpjes die ik heb gezien, is het me allemaal duidelijk. Ook met die korting van bax-shop... :P

Nog wel even een paar vraagjes:

-Als je de CDJ 400 (of uberhaupt een CDJ) koopt, zitten daar dan ook de goede draden bij?
-De aansluiting van een CDJ 400 is gewoon tulp lijkt me...?
-Is Bax-shop een goede winkel?

Vibemaster-D    posted on 26-12-2007 16:56
bax-shop is zeer betrouwbaar en goed

over de draden
tulp zitten erbij

kwaliteit ja ligt eraan mijn CDJ's zijn digitaal aangesloten en er zitten geen digitale kabeltjes bij
aansluiting is CDJ400

ik heb de cdj-400 dus al wel kunnen testen, en al die bullshit die ik overal lees van: voor thuis bedoeld, en voor een andere doelgroep...

hoe bedoel je ? welke andere doelgroep ? een andere doelgroep die wil dj'en met cd-spelers ?? en die kunnen dus niet met de 800 of de 1000 overweg denk je ?

die 400 veegt gewoon de vloer aan met zowel de 1000 als de 800. het enige wat zij nog hebben, is die grotere jog. En ik ben eigenlijk vooral vinyl-dj), dus van dat "als je vinyl gewoon bent, ga je het makkelijker leren", is ook flauwekul, die kleine jog is gewoon anders, zat op de 100 en de 200 ook al, maar qua aanvoelen en werking is die van de 400 de beste van allemaal..

jullie mogen nog een paar weken wachten en dan kunnen jullie het zelf ook zien.

lol

jij hebt nog nooit met een CDJ1000Mk3 gedraaid
haha. dude

euhh ik zal enkele functies noemen

Waveform
Hotcue
Pitch
joghwheel
jog adjustment

enz

en over clubs
de CDJ400 gaat de CDJ1000MK3 nooit vervangen waarom

omdat 99,9% van de DJ's met een cdmapje aankomen en de booth is toch meestal

2x CDJ1000MK3
1x DJM800
2x SL12xx

en heel vaak een laptop ernaast met een Timecode programma ik zie het meest Final Scratch dus dan hang je je usb stikcy daarin en ook als je echt puur timecode bent dan kun je je eigen laptopje en scratchamp nog mee nemen.
User edit by Vibemaster-D on 26-12-2007 @ 17:03:06 (100%)
Funky-T    posted on 28-12-2007 09:08
toch wel, heb zelfs een 1000MK3 hier 3 weken gehad (kennis van me was op verlof), omdat ik 'em op locatie al es tegenkwam en de functies even wat langer wilde oefenen. Ik was echt teleurgesteld dat het dat maar was, de cdj-1000mk3 kon me eigenlijk niet bekoren. voor dat geld verwacht ik meeeeer.. (en dat is er nu met de 400)

de hotcues zijn in feite nog het enige dat ik mis op de cdj-400, de kleinere jog is voor mij helemaal geen punt. jog adjustment ook niet, dat zijn allemaal randzaken.

pitch niet evenwaardig ? die gaat tot 0.02%, goed genoeg lijkt me.
waveform was iets wat ik wel zag op de 1000, maar om nu te zeggen dat ik dit mis of miste.. je kent je platen of je kent ze niet. miste het in ieder geval niet toen de cdj-1000s terug weg waren.

dat de clubs de 1000 misschien niet gaan vervangen ok, maar het is nu al zo dat vele verhuurders en/of clubs
1. niet massa's geld in pio-1000s willen pompen (anders kwam ik ze veel meer tegen, nu slechts in 1/4 van de gevallen, voor de rest nog veel dubbele denon, vooral in kleine clubjes en/of danscafé's)
2. waarschijnlijk nog steeds opteren voor goedkopere oplossingen (en nu misschien wel zullen opteren voor deze pioneer cdj-400)

nu goed, ze staan hier, en ze zijn perfect voor mijn gebruik, en ik kan er meer mee dan met de 1000s

spijtig dat ze niet 1000 euro meer kosten, dan nam men ze serieuzer haha
User edit by Funky-T on 28-12-2007 @ 09:17:00 (43%)
yogum    posted on 28-12-2007 14:56
En eindelijk dan besteld! Kan niet wachten!!!

Weet iemand (lees: Lead :P) al wanneer ze te leveren zijn aan de shops (en dus aan mij)?
robbert    posted on 28-12-2007 15:21

nu goed, ze staan hier, en ze zijn perfect voor mijn gebruik, en ik kan er meer mee dan met de 1000s

spijtig dat ze niet 1000 euro meer kosten, dan nam men ze serieuzer haha

Ik twijfel heel erg aan jou kennis van zaken. Denk je echt dat een cdj-1000 700 euro duurder is voor de grap? Kwalitatief staat een 1000 gewoon boven een 400 en de geweldige extra features waar jij het over hebt noem ik speeltjes voor beginners. Deze doen totaal niet ter zaken op professioneel gebied. Zie je Erick E al een geweldige bubble scratch maken? Nou ik niet..
skyline643    posted on 28-12-2007 21:28
@robbert: Ik kan Funky-T zijn mening wel begrijpen. De CDJ-400 kan veel, meer dan de CDJ-1000 en dat kan niemand ontkennen. Of de CDJ-400 nu zo stabiel is en zo degelijk is als de CDJ-1000, dat is iets anders natuurlijk. Elk hebben ze hun eigen doelgroep. Voor de prijs van 1 CDJ-1000 heb je 2 CDJ-400 spelers. Geef toe dat de CDJ-1000 een pak geld kost. Het is bij mixers net hetzelfde: een Dateq of Rodec kost een bom geld tegenover de DJM-800 die een heel pak meer kan. Maar elk hebben ze hun eigen doelgroep.
Ik zou ook voor de 400 kiezen. Die loop divide optie vind ik erg handig en een leuke feature. Voor thuis en drive in shows zijn dit zeker aan te raden spelers.
robbert    posted on 28-12-2007 21:42
Poster: skyline643
@robbert: De CDJ-400 kan veel, meer dan de CDJ-1000 en dat kan niemand ontkennen.
 `

En toch ontken ik dit. De features waar het echt om draait mist de 400. Het grote jogwheel met scherm, waveform, hotcue's, sd kaart voor cue points..
Hier krijg je speeltjes als de scratch effectjes en bling bling verlichting voor terug.

Ik snap best dat de beginner dit leuk vind, maar ben je eenmaal wat verder dat laat je om deze redenen een cd-speler staan.
skyline643    posted on 28-12-2007 22:01
Ik ben allesbehalve een beginner (ik ben er al 10 jaar mee bezig trouwens), dit terzijde. Maar zoals ik al zei hebben beide een andere doelgroep. De CDJ-1000 richt zich meer op de club-dj die trance/house/techno draait en meer het vinyl gevoel wil. Een CDJ-400 zie ik meer als een speler voor een allrounder, die wat effecten wil toevoegen en alles door elkaar mixt.
Iemand die een dubbele cd-speler gewend is gaat niet jammeren om dat jogwheel, want dit is al groter dan op zijn dubbele cd-speler, heeft ook niet zoveel cue-punten, enz... Het is maar waar jij als dj belang aan hecht. Ik werk bijna nooit met cue-punten en zijn mijn mixen daarom slechter?
Er zijn hopen drive-ins, café's die geen CDJ-1000 hebben, maar een gewone dubbele cd-speler. Al die displays en cue-punten zijn er ook niet op terug te vinden, maar ik heb toch nog geen enkele dj horen klagen.
Winston    posted on 28-12-2007 23:45

@Limune: Goeie keus. Als beginner kun je beter met iets goedkopers beginnen. En met de CDJ-400 krijg je een heleboel leuke features erbij.

En wat is beter de CDJ-800 of de CDJ-400? Het belangrijkste is de DJ. Een super DJ kan met zeg een set CDJ-100s en zonder externe efx een betere set neerzetten dan een lummel met een set CDJ-400s of CDJ-1000s met losse efx unit.

Er is verschil tussen de 800 en 400 vanwege verschil in doelgroep. De 1000 is bedoeld om draaitafels na te bootsen en moest tegelijk de 'industry standard' zijn. De 800 is de budget versie van de 1000. De 1000 als 'industry standard' is dus uitsluitend cd player en geen effecten bak en je mag dus het beste verwachten qua gebruiksvriendelijkheid, geluidskwaliteit en duurzaamheid.

Het is ook duurder omdat er minder van worden gemaakt dan van de goedkopere. Hier geld de economische wet van de grote aantallen. De meeste verkopen op de wereldmarkt voor DJ apparatuur komt nu voor rekening van budget apparatuur van amateur DJ's.

De 400 is dus een ander klasse player voor een aparte doelgroep. Je kunt zeker goed mee beatmixen, maar bedoeld voor amateurs. Pro's kopen alles los zoals eerder gezegd: CDJ-1000MK3, DJM-800, EFX1000, MIDI keyboard, laptop met scratchamp. Dan krijg je echt astronomische verschillen in kosten. Maar dan heb je pas echt het beste van het beste.

Als je onvoldoende geld hebt en alles in 1 wil koop je de CDJ-400. Maar je kunt dan minder dan met een pro set up. Maar voor het geld is het meestal wel super.

Neemt niet weg dat je de betere budget apparatuur z.a. CDJ-400 ook zal tegenkomen bij semi pro's zoals drive ins, kleinere clubs etc.

Tic Toc
Funky-T    posted on 29-12-2007 12:33
ik ben ook allesbehalve een beginner, ben al 13jaar bezig, +/-50 sets per jaar, en kom op veel plaatsen. en ook al zouden we in een ideale wereld overal cdj-1000s en een nuo-5, djm-800 of een degelijke rodec oid tegenkomen, de realiteit is helaas anders. (ook zelfs op grote feesten)

de cdj-400 is niet "beter" maar kan gewoon meer, en de features die jij opnoemt zijn helaas niet "De features waar het echt om draait" , ze zijn zeker nuttig, maar niet onmisbaar.

* het grote jogwheel ? > als je veel scratcht JA ! zeker JA, anders ... ?? lijkt dat je maar een sukkel bent als je niet kunt corrigeren op een kleinere jogwheel. pas nog met oude denons gespeeld met +/- knopjes.. vervelend, maar het gaat.

* hotcues: inderdaad, zou 'nog' leuker zijn geweest.
* waveform: ik kan draaien met vinyl, met cd, etc.. nooit waveform nodig gehad, mis het niet
* cue-points opslaan: dit kan cdj-400 ook, dus valt weg uit vergelijking.

maw: voor hotcues en een groter wiel snap ik best dat velen liever een tweede cdj-400 kopen, dat kost gewoon evenveel !! (waar sommigen dan nog hun laptop aanhangen en alsnog een waveform in hun software hebben.)
Je kan ons blijven vertellen dat de essentiële dingen van de cdj-1000mk3 de helft van de prijs rechtvaardigen (zijnde 600! euro), maar ik denk dat velen hier los doorheen kijken en hun geld wel beter weten te besteden.

in feite kan je het zo stellen:
1x cdj-400 600 euro
- usb-support
- midi
- fx
- pc-control

+ extra grote jog&jog-adjust + 200
+ waveform-display + 200
+ hotcues + 200

totaal: + 600
----------------------------
= cdj-1000 (1200euro)

tja...

dit is helemaal geen beginner-cd-speler, dit is gewoon een GOEDKOPE (nuja, goedkopere) cd-speler die bijna alles heeft als de dure, dus waarom enkel voor beginner Confused??
en de reden dat ie zo goedkoop is, is dat 1. veel research al terugverdiend is, en 2. men wil meeconcurreren op de "beginners"-markt, waar die jonge gastjes nog vaak numark, reloop e.d. kopen, wordt het ineens interessant om pioneer te kopen. of denk je dat die 1000s niet zwaar overprijsd zijn misschien ? JA, die zijn zwaar overprijsd..

oja, extra features : midi, usb-mp3 (zeker voor mobiele dj's ZEER interessant), jaja, dat zijn zeker "speeltjes voor beginners" haha, ik durf wedden dat je wilde dat je pio-1000s dit konden Winking my eye

ach, we kunnen blijven discussiëren, maar we weten allemaal: "REAL DJ'S PLAY VINYL" Winking my eye
User edit by Funky-T on 29-12-2007 @ 13:31:54 (34%)
MissSalem    posted on 29-12-2007 12:48
ach, we kunnen blijven discussiëren, maar we weten allemaal: "REAL DJ'S PLAY VINYL" Winking my eye

Nu toch niet overdrijven, hoor.
Funky-T    posted on 29-12-2007 13:12
weet je wat ik wel grappig vind, en niet enkel omtrent de cdj-400, is de opmerking, vanaf de moment dat het over goedkopere spullen gaat:

- is ie wel roadproof ?
- is de buildquality wel evenwaardig ?
- dit is leuk voor thuis.

Ik kan me moeilijk van de indruk ontdoen dat jullie je gear in sportzakken vervoeren, en net als die sportzak, als je thuiskomt, die met een grote boog in de hoek zwiert. Ja, dan...

maar serieus nu, als je je materiaal met zorg behandelt, blijft dat tiptop in orde hoor.
Veel van m'n gear gaat regelmatig mee, in stevige cases, en daar komt niets aan.

Ik blijf het vreemd vinden hoe, sommigen hier, duidelijk met veel kennis van zaken (?) onmiddellijk over de levensduur van bepaalde artikelen durven discussiëren. Zie ook de opmerkingen over de OEM-tt's..
Ik stel voor dat, tenzij je daadwerkelijk verhalen kent, van uit elkaar hangende mixers, cd-spelers of tt's, en dit gebeurt is na enkele keren verplaatsen, je best je afzijdig houdt op dit punt. Mijn vader zit al 30 jaar in deze business en die lacht zich een breuk als ie deze verhalen hoort (maar hij zag pas nog 2 cdj-800s in een big shopper bag, dus zo vreemd vond ie de verhalen ook weer niet)
Winston    posted on 29-12-2007 14:37

Als je zegt CDJ-400 heeft meer features dan de CDJ-1000/800 heb je gelijk.
Als je zegt pro's kunnen de CDJ-400 ook gebruiken heb je gelijk.
Als je zegt CDJ-400 heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de CDJ-1000/800 heb je gelijk.

Als je zegt dat de CDJ1000 MIDI moet heb je gelijk en USB zou ook handig zijn.
Als je zegt dat de CDJ1000 overprized is, denk ik dat je gelijk hebt.

Als je zegt dat de CDJ-400 door Pioneer bedoeld is om de CDJ-1000/800 te vervangen heb je geen gelijk.
Op de eerste plaats omdat Pioneer dat zelf zegt.
Ze zouden de 400 duurder maken dan de 1000.
Verder kijken professionals niet enkel naar 1 apparaat maar naar de totale set up. Je werkt liever met een echte efx unit met 100-den effecten dan met een beperkt aantal op een cd player of mixer die een ieder gebruikt (saai)
Als je zegt dat de 1000 efx moet hebben geef ik je dus geen gelijk.
De kwaliteit van de 1000 is beter o.a. betere schokdemping en meer metalen en andere hoogwaardige onderdelen.

Tic Toc
bastianhecker    posted on 29-12-2007 14:49
zowiezo de 800mkII nemen vind ik, en waarom? nou omdat jij zelf aangeeft later richting de feesten te gaan dan lijk mij de 800mkII veel handiger omdat hij veel in de horeca gebruikt wordt wat dus duid op een goede kwaliteit(wat de 400 miss ook wel heeft, maarja meer functie er kan meer kapot) en op die effecten ben je denk ik vrij snel uitgekeken, en je hebt ook mp3 op de 800mkII alleen enkel blijft dan in mijn ogen de USB functie nog over, en als je zelf nog ergens anders wil draaien lijkt het me sterk dat ze de 400 hebben(in de wat grotere horeca gelegenheden) dus heb je niks aan je usb!

zo mijn mening,

In elk geval veel plezier met degene die je kiest! ze zijn natuurlijk beide top!:D
Winston    posted on 29-12-2007 16:37

De essentie is niet dat een CD player wel of niet staat in de horeca, of dat je wel of niet on the road gaat, of dat Armin van Buuren het gebruikt, of hoeveel effecten het heeft, of je thuis draait, of de geluidskwaliteit zelfs.

De CD player is pas volledig geaccepteerd door de DJ wereld met de komst van de CDJ-1000. Juist door de features die bv Funky-T bagatelliseerd.

Als je gewoon moet beatmixen heb je aan bv. de Stanton S-300 voldoende: instant start, cue, pitch en pitch bend verder niks. Dan zet je nog een fx unit bij ben je goedkoper uit dan met een CDJ-400. En je merkt geen verschil tussen Stanton S-300, CDJ-1000 of CDJ-400 als je enkel beatmixed.

Ik neem aan dat een ieder de track van Fergie - Fergilicious kent. Alle samples, beatveranderingen, scratches, efx zijn afkomstig van aparte bestaande platen. En dit wordt live gedaan met slechts drie draaitafels.

Tenminste, Fergie's plaat zal in een studio met computer hulp zijn gemaakt. Maar de stijl stamt af uit Miami (elk geval USA), nl. bass music eind jaren 80 en het kan echt met 3 decks.

De CDJ-1000 is in staat deze DJ stijl mogelijk te maken. De beste DJ die met drie draaitafels toen in Miami werkte heet Phil Jones. Die draaide voor een radio station Power 96. Dit is nog toen internet niet overal in gebruik was. Ik heb geen werk kunnen vinden van hem op het net. Maar Fergilicious is dus hoe het ging.

Meer dan 25 platen per uur plus nog bij elke track 1 tot 2 samples uit andere platen. De derde draaitafel was dus zo goed als continu in gebruik. De DJ's hadden geen efx unit nodig, maar maakte zelf efx uit de samples van ander tracks. De snelheid waarmee platen werden op en weer afgezet werden was dus enorm. Vaak konden platen pas na de set weer in de hoezen worden gestopt.

Dan waardeer je wave displays, cue points memory, jog displays, snelle laad- en eject tijden, als je bv een sample in het midden van een track pikt en doorgaat en dan nog 3 tracks moet opzetten en dus cue points moet opzoeken en van 2 decks tegelijk op de master out hebt om de pitch te controllen raak je echt de kluts kwijt. Bij beatmixen alleen heb je tijd zat om te denken waar je precies bent in een track en cue points te zoeken.

Deze DJ stijl stond bekend als turntable terrorism, omdat het vrij hardhandig toeging. Dit is nu geworden turntablism, waarbij het accent ligt op niet dansbare scratchen en beatjuggling. Maar vroeger in de USA werden echt dansbare sets van 1 uur en langer op die manier gedraait.

De enige DJ die ik nu ken en deze stijl begrijpt is Jorrit (onze eigen DJR moderator ja), al vindt ik dat hij nog niet zover is als Phil Jones. Als Jorrit vindt dat hij liever 3 x CDJ-400 heeft dan 3 x CDJ-1000 geef ik me pas gewonnen.
De kans zit er dubbeldik in dat iemand als Phil Jones minder kan met een 400 dan met een 1000. Maar het schijnt dat, in Europa in elk geval, deze DJ stijl door een uitstervend ras wordt aangehangen en daarom heeft de 400 bij members als funky-T de voorkeur.

Tic Toc

472 Users online: 300 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 47.337
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.635