CDJ-800 MKII Jogwheel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 22-11-2007 21:05
Hallo,
Ik ben sinds een week begonnen met echt mixen etc, en heb daarvoor 2 Pioneer CDJ-800 MK2's voor aangeschaft (mixer, boxen koptelefoon etc. had ik al gekregen van een kennis die er niks meer mee deed).
Alleen klopt het dat het jogwheel een beetje gammel aanvoelt, zit redelijk veel speling in. En de bovenkant van de jog moet je redelijk hard op drukken.
Ook als je hem op vinyl mode hebt staan, en je hebt die speed adjust helemaal naar rechts staan (dus dat ie sloom gaat) en je douwt/raakt de jog aan op de bovenkant dan gaat hij langzaam stoppen. Echter als ik dit doe en ik beweeg hem zeeeer minimaal, zelfs dat ik niet voel dat ik hem beweeg, stopt hij alsnog meteen af en toe.

Weet iemand of het bovenstaande allemaal normaal is? Ik heb namelijk totaal geen ervaring met deze dingen :P
Alvast bedankt Happy, laughing!

What do you think about CDJ-800 MKII Jogwheel ??

Vote :   

tairip    posted on 22-11-2007 22:35
Post niet goed begrepen Winking my eye Komt door het late uurtje denk ik!
User edit by tairip on 23-11-2007 @ 13:21:21 (71%)
Aemilius    posted on 22-11-2007 22:42

De jog zelf zit toch altijd een beetje losjes right? Heb je de spelers nieuw gekocht of 2ehands?

Ziax    posted on 22-11-2007 22:51
dat hij af en toe meteen stopt is dit niet doordat je gewoon je vinger op je JOG legt wanneer hij in vinyl mode staat? Dat is hetzelfde effect dat je hebt als je je vinger op een plaat zou leggen = stop

een heel klein beetje losjes is volgens mij ook normaal.
Enkel het gegeven over het traag stoppen is wat raar. Wat wel normaal is, is dat als je op play duwt wanneer adjust helemaal naar rechts staat hij heel langzaam stopt; al denk ik wel dat je dit weet...
soundcollector    posted on 23-11-2007 00:06
tip voor u volgende aankoopjes: