CDJ-800 MKII Jogwheel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 22-11-2007 21:05
Hallo,
Ik ben sinds een week begonnen met echt mixen etc, en heb daarvoor 2 Pioneer CDJ-800 MK2's voor aangeschaft (mixer, boxen koptelefoon etc. had ik al gekregen van een kennis die er niks meer mee deed).
Alleen klopt het dat het jogwheel een beetje gammel aanvoelt, zit redelijk veel speling in. En de bovenkant van de jog moet je redelijk hard op drukken.
Ook als je hem op vinyl mode hebt staan, en je hebt die speed adjust helemaal naar rechts staan (dus dat ie sloom gaat) en je douwt/raakt de jog aan op de bovenkant dan gaat hij langzaam stoppen. Echter als ik dit doe en ik beweeg hem zeeeer minimaal, zelfs dat ik niet voel dat ik hem beweeg, stopt hij alsnog meteen af en toe.

Weet iemand of het bovenstaande allemaal normaal is? Ik heb namelijk totaal geen ervaring met deze dingen :P
Alvast bedankt Happy, laughing!

What do you think about CDJ-800 MKII Jogwheel ??

Vote :   

tairip    posted on 22-11-2007 22:35
Post niet goed begrepen Winking my eye Komt door het late uurtje denk ik!
User edit by tairip on 23-11-2007 @ 13:21:21 (71%)
Aemilius    posted on 22-11-2007 22:42

De jog zelf zit toch altijd een beetje losjes right? Heb je de spelers nieuw gekocht of 2ehands?

Ziax    posted on 22-11-2007 22:51
dat hij af en toe meteen stopt is dit niet doordat je gewoon je vinger op je JOG legt wanneer hij in vinyl mode staat? Dat is hetzelfde effect dat je hebt als je je vinger op een plaat zou leggen = stop

een heel klein beetje losjes is volgens mij ook normaal.
Enkel het gegeven over het traag stoppen is wat raar. Wat wel normaal is, is dat als je op play duwt wanneer adjust helemaal naar rechts staat hij heel langzaam stopt; al denk ik wel dat je dit weet...
soundcollector    posted on 23-11-2007 00:06
tip voor u volgende aankoopjes:

Zou je nie beter eens filmpjes/ reviews etc bekijke vooraleer je 1000 euro uit gaat geven? Dan zal je al deze vrage ook zelf kunnen oplossen hoor...

gr
Timmerink    posted on 23-11-2007 10:24

Ik denk dat je de CDJ-800's hebt gekocht zonder er enigzins mee te hebben gespeeld vooraf, maar uit reacties van andere mensen hebt gekocht.. Waar overigens NIKS mis mee is, je hebt 2 prachtige spelers!Cry

Het probleem wat jij opnoemt is (naar mijn mening) gewoon normaal, het JOG voelt normaal gesproken gewoon aan alsof er een beetje speling is doordat hij ''touchable'' is. Hetzelfde als de CDJ-1000 is ook dat als je hem ook maar een inieminie-klein-onvoelbaar tikje op de JOG geeft dat hij stopt. Hij is gewoon super gevoelig, wat wel handig is, maar soms onhandig.. Gewoon er om denken dat je de speed adjust goed hebt staan..

User edit by Timmerink on 23-11-2007 @ 10:26:23 (4%)
Sandrew    posted on 23-11-2007 11:44
Ik heb ook mk2's, bij mij zit die jogwheel ook los, ofja niet super strak vast zeg maar,
Hoort denk ik gewoon, die van mij hebben dat terwijl ik pas paar weken heb
robbert    posted on 23-11-2007 12:29
Er zit inderdaad een klein beetje speling in het jogwheel.

Poster: Sebasz
Ook als je hem op vinyl mode hebt staan, en je hebt die speed adjust helemaal naar rechts staan (dus dat ie sloom gaat) en je douwt/raakt de jog aan op de bovenkant dan gaat hij langzaam stoppen. Echter als ik dit doe en ik beweeg hem zeeeer minimaal, zelfs dat ik niet voel dat ik hem beweeg, stopt hij alsnog meteen af en toe.

Heb hier ook wel eens last van.. Gebruik deze functie echter nauwelijks, dus maak me er niet zo druk om..
tairip    posted on 23-11-2007 13:21
Ik denk idd dat je het apparaat hebt gekocht zonder naar de functies te kijken!
Sebasz    posted on 23-11-2007 21:02
Heb hem inderdaad nieuw gekocht. Bedankt iedereen voor hun reacties Happy, laughing
Bastian    posted on 23-11-2007 21:27
Kreeg vanochtend te horen dat me cdj 800 mk2 pas over 2 tot 3 weken er wasUnhappy
Heb al 2 weken gewacht..:P maarja heb wel een showmodel mee (cdj 200)!
Sebasz    posted on 24-11-2007 18:33
Poster: Bastian
Kreeg vanochtend te horen dat me cdj 800 mk2 pas over 2 tot 3 weken er wasUnhappy
Heb al 2 weken gewacht..:P maarja heb wel een showmodel mee (cdj 200)!

Heb je hem via internet besteld dan?
Ik heb hem in een winkel gehaald, voor nog iets minder dan de meeste internet sites :P kon er meteen 2 meenemen Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

579 Users online: 329 Guests (250 Unknown)
Pages generated today : 52.854
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.605.152