quote: |
Poster: DJ_IVI-R ableton? |
quote: |
Poster: bambamstudio heb je losse sporen of het is een 2 sporen ( stereo ) track? |
Met de maya44 kun je 4 stereo multitracks gelijktijdig opnemen en evt ook weer apart uitsturen.
Je kunt je cd spelers rechtstreeks aansluiten en dan mixen via acid of cep.
Met jou mixer: je mixer moet wel 4 verschillende uitgangen hebben voor 4 multitracks.
Je Numark heeft alleen een master out en een record. Ik weet niet of je ch1 naar record kunt sturen en ch2 naar de master. Kan dit wel dan kun je 2 multitracks opnemen met de maya.
Met bv. Korg zero 4 of de MX 180 (zie DonBasco)
Door elke uitgangskanaal van de mixer naar de 4 ingangen van de maya te sturen kun je 4 kanalen apart opnemen en later weer terug sturen.
Poster: cross-over
Multitrack opnemen kan heel eenvoudig in CEP (en zover ik weet ook in Acid).
Je hebt alleen meerdere geluidskaarten nodig die je stereo signaal kunnen opnemen.
Je kunt aan elke multitrack een input device toewijzen.
Ik heb zelf wel eens zitten stoeien met 2 geluidskaarten en een mixer met 8-4-1 mogelijkheid.
Helaas moest de mixer weer terug anders is multitrack wel een lekkere manier om je mix te corrigeren.
Op dit moment zet ik mixen met foutjes nog wel eens goed met punch-in/ punch-out.
Lees verder de docs eens goed door en google een beetje.
Poster: bambamstudio
met 1 geluidskaart kan ook. Mits je kaart ASIO ondersteund
Poster: bambamstudio
met 1 geluidskaart kan ook. Mits je kaart ASIO ondersteund
Zover ik weet kun je meerdere cd spelers (gelijktijdig tijdens een mix sessie) niet op een apart spoor zetten via ASIO, dit zul je toch echt via meerdere line-ingangen moeten doen. Corrigeer me als ik ongelijk heb.
Poster: NickyRomme
gewoon goed oefenen, dan hoef je niks recht te brijen.. je moet het ook waar kunnen maken in clubs toch?
Vertel dan eens duidelijk wat je wilt.
Wil je gelijktijdig 2 audiokanalen (=2 cd spelers) opnemen?
Wil je meerdere sporen gelijktijdig kunnen bewerken?
moet dit live kunnen?
enz.....
in dat geval moet je twee soundkaarten in je pc zetten en op elke kaart en cd speler aansluiten.
Of als je mixer een pre-uitgang heeft per kanaal dan deze gebruiken.
of je neemt elke track op, opslaan en daarna in CEP in de multitrack open. Maar dat is gewoon standaard en niks moeilijks......