Multitrack recording
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KeviiN    posted on 22-11-2007 18:05
Beste mensen,

was laatst bij een maat en die was bezig met een mixtape op te nemen. Hij had het zo opgenomen (in Acid Pro) dat hij achteraf kleine foutjes kon verbeteren. Dus als het een beetje schreef loopt kon ie het recht zetten.
Naar mijn idee heeft ie het dus als multitrack opgenomen (er was ook van elke plaat een appart gedeelte om het maar even te zeggen).
Maar hoe moet ik dit doen? Heb de demo gedownload maar kom er niet echt uit en op internet kan ik alleen tutorials vinden waarvoor je moet betalen. En die maat van me kan ik het nu niet vragen omdat ie er momenteel niet is.

Iemand die mij kan helpen?

What do you think about Multitrack recording ??

Vote :   

DJ_IVI-R    posted on 22-11-2007 19:52
ableton?
www.nikan.be
bambamstudio    posted on 22-11-2007 20:30
heb je losse sporen of het is een 2 sporen ( stereo ) track?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
KeviiN    posted on 22-11-2007 21:40
quote:
Poster: DJ_IVI-R
ableton?

En hoe?

quote:
Poster: bambamstudio
heb je losse sporen of het is een 2 sporen ( stereo ) track?

Heb het eens even nagebouwd van hoe het er ong. uitzag:
http://img248.imageshack.us/img248/4272/naamloosjb5.jpg
En elk stukje was dus een andere plaat waardoor je kleine missertjes kon herstellen.
Hoop dat het nu wat duidelijker is
tairip    posted on 22-11-2007 22:33
Ja ik snap je idee, maar zoals jij het uitlegt kan het niet.

Je moet een signaal apart op een kanaal insturen om hem zo op te nemen op een bepaald spoor. Hiervoor heb je dus meerdere kanalen nodig. Met 1 (stereo) kanaal kan je niet meerdere dingen scheiden en dus op sporen op nemen. (ja 2 sporen oftwel L + R stereo).
Cyspoz    posted on 23-11-2007 07:02
Jawel, dat kan wel alleen moet je dan iedere keer appart opnemen. Dus track voor track, maar dat is wat lastig. Het uitfaden van een track zal je dan altijd in je software moeten doen.
Ik ben hier zelf met Adobe Audition ook wel eens mee bezig geweest. Het heeft wel zijn voordelen, want je kan gewoon je vorige actie ook ongedaan maken en nog allerlei zaken toevoegen die normaal niet kunnen.
User edit by Cyspoz on 23-11-2007 @ 07:03:03 (100%)
cross-over    posted on 23-11-2007 09:40
Multitrack opnemen kan heel eenvoudig in CEP (en zover ik weet ook in Acid).

Je hebt alleen meerdere geluidskaarten nodig die je stereo signaal kunnen opnemen.
Je kunt aan elke multitrack een input device toewijzen.

Ik heb zelf wel eens zitten stoeien met 2 geluidskaarten en een mixer met 8-4-1 mogelijkheid.
Helaas moest de mixer weer terug anders is multitrack  wel een lekkere manier om je mix te corrigeren.

Op dit moment zet ik mixen met foutjes nog wel eens goed met punch-in/ punch-out.

Lees verder de docs eens goed door en google een beetje. Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
DonBasco    posted on 23-11-2007 12:48
Rodec mengpanelen (iig de MX180) heeft een record uitgang per kanaal.
Hiermee kan je onafhankelijk de kanalen naar een multi-track recorder (of PC) sturen.

Best handig in dit verband.
KeviiN    posted on 23-11-2007 13:24
Oke, dus zeg ik heb een Maya44 (zou het daarmee werken?) hoe moet ik dan de hele bende aansluiten? Want op mijn Numark DXM06 heb ik geen record uitgang per kanaal.
cross-over    posted on 23-11-2007 20:15

Met de maya44 kun je 4 stereo multitracks gelijktijdig opnemen en evt ook weer apart uitsturen.
Je kunt je cd spelers rechtstreeks aansluiten en dan mixen via acid of cep.

Met jou mixer: je mixer moet wel 4 verschillende uitgangen hebben voor 4 multitracks.
Je Numark heeft alleen een master out en een record. Ik weet niet of je ch1 naar record kunt sturen en ch2 naar de master. Kan dit wel dan kun je 2 multitracks opnemen met de maya.

Met bv. Korg zero 4 of de MX 180 (zie DonBasco)
Door elke uitgangskanaal van de mixer naar de 4 ingangen van de maya te sturen kun je 4 kanalen apart opnemen en later weer terug sturen.

bambamstudio    posted on 24-11-2007 06:30
Poster: cross-over
Multitrack opnemen kan heel eenvoudig in CEP (en zover ik weet ook in Acid).

Je hebt alleen meerdere geluidskaarten nodig die je stereo signaal kunnen opnemen.
Je kunt aan elke multitrack een input device toewijzen.

Ik heb zelf wel eens zitten stoeien met 2 geluidskaarten en een mixer met 8-4-1 mogelijkheid.
Helaas moest de mixer weer terug anders is multitrack wel een lekkere manier om je mix te corrigeren.

Op dit moment zet ik mixen met foutjes nog wel eens goed met punch-in/ punch-out.

Lees verder de docs eens goed door en google een beetje. Cry

met 1 geluidskaart kan ook. Mits je kaart ASIO ondersteund
cross-over    posted on 24-11-2007 11:02

Zover ik weet kun je meerdere cd spelers (gelijktijdig tijdens een mix sessie) niet op een apart spoor zetten via ASIO, dit zul je toch echt via meerdere line-ingangen moeten doen. Corrigeer me als ik ongelijk heb.
User edit by cross-over on 24-11-2007 @ 11:03:37 (1%)
KeviiN    posted on 24-11-2007 17:02

En hoe precies?
bambamstudio    posted on 24-11-2007 22:23

Zover ik weet kun je meerdere cd spelers (gelijktijdig tijdens een mix sessie) niet op een apart spoor zetten via ASIO, dit zul je toch echt via meerdere line-ingangen moeten doen. Corrigeer me als ik ongelijk heb.

dat klopt, maar opnemen en afspelen tegelijkertijd wel
NickyRomme    posted on 02-12-2007 20:00
gewoon goed oefenen, dan hoef je niks recht te brijen.. je moet het ook waar kunnen maken in clubs toch?
KeviiN    posted on 03-12-2007 20:45
Poster: NickyRomme
gewoon goed oefenen, dan hoef je niks recht te brijen.. je moet het ook waar kunnen maken in clubs toch?

True, maar het gaat me vooral ook om het masteren van de nummers. Dus dat er geen volume verschillen inzitten enzo.
Maar kan iemand mij nog vertellen wat ik precies nodig heb (en misschien ook hoe ik dingen moet aansluiten).
cross-over    posted on 04-12-2007 09:09
Vertel dan eens duidelijk wat je wilt.

Wil je gelijktijdig 2 audiokanalen (=2 cd spelers) opnemen?
Wil je meerdere sporen gelijktijdig kunnen bewerken?
moet dit live kunnen?
enz.....
KeviiN    posted on 04-12-2007 15:09
Vertel dan eens duidelijk wat je wilt.

Wil je gelijktijdig 2 audiokanalen (=2 cd spelers) opnemen?
Wil je meerdere sporen gelijktijdig kunnen bewerken?
moet dit live kunnen?
enz.....

Ik wil dus van elke plaat een appart spoor zodat ik achteraf volume verschillen en eventuele foutjes kan bewerken.
Hoeft niet live, tis bijv. alleen om een demo net wat beter te maken.
cross-over    posted on 04-12-2007 15:20
in dat geval moet je twee soundkaarten in je pc zetten en op elke kaart en cd speler aansluiten.
Of als je mixer een pre-uitgang heeft per kanaal dan deze gebruiken.

of je neemt elke track op, opslaan en daarna in CEP in de multitrack open. Maar dat is gewoon standaard en niks moeilijks......
User edit by cross-over on 04-12-2007 @ 15:22:38 (78%)
KeviiN    posted on 04-12-2007 15:43
in dat geval moet je twee soundkaarten in je pc zetten en op elke kaart en cd speler aansluiten.
Of als je mixer een pre-uitgang heeft per kanaal dan deze gebruiken.

of je neemt elke track op, opslaan en daarna in CEP in de multitrack open. Maar dat is gewoon standaard en niks moeilijks......

Maar als ik mijn TT's op 2 geluidskaarten aansluit kan ik toch niks meer doen met mijn mixer?
cross-over    posted on 05-12-2007 12:00
je kunt  de out van je geluidskaarten op de line in van je mixer zetten.
In CEP of Acid kun je per track een line-in en line-out aangeven.

je moet in elk geval TWEE geluidskaarten hebben. Als je je TT's direct op de soundkaarten wilt aansluiten daan ook een pre-amp voor je TT's of je kaart moet die mogelijkheid hebben.

In het makkelijkste geval moet je een mixer gebruiken die elk kanaal apart via een SEND/ALT of record mogelijkheid naar je geluidskaart kan sturen
zie http://www.tweakheadz.com/how_to_hookup_a_mixer.htm

This is an old Topic

No new postings for 6.483 days.
 Post CommentThat would be 216.1 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

304 Users online: 157 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 31.603
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.569