Welke Gear
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dust-E    posted on 20-11-2007 18:38
Hallo beste DJ's,

Ik ben nieuw hier en als DJ!
Welke gaer adviseren jullie mij nu als ik moet kiezen tussen een

CD-set of een Draaitafel-set? En waarom?

Nu heb ik zelf een voor keur na een Reloop om mee te beginnen of zeggen jullie van NEE JE MOET HEEL WAT ANDERS KIEZEN...

CD-set

2x Reloop RMP-2 – Reloop RMX-40 USB of Reloop RMX-40 DSP Blackfire

Draaitafel-set

2x Reloop RP-4000 - Reloop RMX-40 USB of Reloop RMX-40 DSP Blackfire

Bedankt alvast Cry
User edit by Dust-E on 20-11-2007 @ 18:39:44 (2%)

What do you think about Welke Gear ??

Vote :   

Luxx    posted on 20-11-2007 18:58
ik zou voor de cd set gaan. dan heb je een kanjer van een set (ga voor de RMX40blackfire, de usb voegt weinig toe vind ik zelf) vinyl is iets dat gewoon aan het afsterven is. er zullen velen zijn die anders zeggen maar vinyl verkoopt nou eenmaal niet meer zo best als vroeger. ook is dat vele malen duurder dan cd's.
en je zult toch meer cd spelers tegen komen in discotheken dan platenspelers deze dagen.
www.mothermusic.nl
D-wan    posted on 20-11-2007 19:34
Poster: Luxx
ik zou voor de cd set gaan. dan heb je een kanjer van een set (ga voor de RMX40blackfire, de usb voegt weinig toe vind ik zelf) vinyl is iets dat gewoon aan het afsterven is. er zullen velen zijn die anders zeggen maar vinyl verkoopt nou eenmaal niet meer zo best als vroeger. ook is dat vele malen duurder dan cd's.
en je zult toch meer cd spelers tegen komen in discotheken dan platenspelers deze dagen.

Vinyl is in verhouding duurder, maar ik denk / hoop dat er altijd dj's met vinyl blijven spinnen.
Renzis    posted on 20-11-2007 20:55
Heey eerste plaats welcome!!

De sets die je uitgekozen hebt zijn beide goed en heel leuk om mee te beginnen, ik zelf werk met de vinyl-set van reloop plus nog 2 cd-spelers.

Als ik jouw was zouw ik echter voor de cd-spelers gaan, omdat dat gewoon net even makkelijker en uiteindelijk goedkoper is als vinyl. succes met je keuze en met draaien.
Sebasz    posted on 20-11-2007 21:25
Ik draai zelf ook sinds kort, en wel met cd spelers. Pioneer CDJ-800 MKII's.
Werken echt heerlijk en redelijk easy. Je hebt meer overzicht over een nummer, je kan zien hoe ver je bent etc.. En met een draaitafel heb je alleen een zwarte vinyl plaat om naar te kijken :P

Als ik het fout heb, wees vrij om me te verbeteren. Heb geen ervaring met draaitafels :P
Renzis    posted on 20-11-2007 21:43
Poster: Sebasz
En met een draaitafel heb je alleen een zwarte vinyl plaat om naar te kijken :P
Als ik het fout heb, wees vrij om me te verbeteren. Heb geen ervaring met draaitafels :P

Een plaat is meer een zwarte vinyl om naar te kijken. vinyl is meer opgevoel, gevoeliger bijsturen e.d. beter scratchen als welke cd-speler dan ookWinking my eye enzz

het is voornamelijk gevoel wat overheerst, daar kies je voor.
Aemilius    posted on 20-11-2007 22:59
Ik zelf ben met vinyl begonnen maar ben later toch maar overgestapt op cd spelers aangezien het gewoon te duur werd. Ik raad je aan om met cd spelers te beginnen en dan later eventueel je set te updaten met draaitafels en dan de beste tracks op vinyl bestellen. Zo ben ik zelf ook een beetje bezig..

2x Reloop RMP-2 – Reloop RMX-40 USB of Reloop RMX-40 DSP Blackfire

Mooie set om mee te beginnen trouwens
Dust-E    posted on 21-11-2007 22:03

oke bedankt voor jullie reactie! Cry  ik ga dan toch voor de CD-set Cry
dan heb ik nog een vraag?
is er een verschil tussen de "Reloop RMX-40 USB EN Reloop RMX-40 DSP Blackfire"
of is het gewoon de de Reloop RMX-40 USB alleen een USB functie erbij heeft en verder exact hetzelfde is als de Blackfire??

User edit by Dust-E on 24-11-2007 @ 04:22:16 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.382 days.
 Post CommentThat would be 212.7 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

118 Users online: 10 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 16.779
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.689.731