opbouwen of knallen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bodgi    posted on 15-11-2007 17:31
Hey,

Wat vinden jullie van een set? vb op een fuif of feest je draait 2h.

begin je rustig, of zorg je voor een knallende set?

ik lig namelijk soms in de clinch met de kerel van de radio. hij wil een set met een hoog tempo (132 - 136BPM) en snel gemixt. Maar ik vind persoonlijk dat je je set naar je eigen hand moet zetten. En hiermee bedoel ik, knallend beginne, een iets rustiger midden waar mensen de kans krijgen om van de muziek te genieten. en naar het einde, het dak eraf. allezins als je voor publiek draait.

een set die je maakt voor thuis te beluisteren is natuurlijk weer helemaal anders.

let me know

greetz,
Bodgi

What do you think about opbouwen of knallen ??

Vote :   

tairip    posted on 15-11-2007 17:42
Ligt eraan wanneer je op de avond moet enzo.

Ligt dus geheel aan de situatie!
JSCoolen    posted on 15-11-2007 17:48
ligt inderdaad aan de situatie en de bezoekers. Daarnaast klant is koning dus als hij dat wil wat maakt jou dat dan wat uit. Jij krijgt toch gewoon je geld?
BryanB    posted on 15-11-2007 20:58
Ligt er ook aan wat er voor je gedraait wordt. Als je als eerste bent, zou ik rustig beginnen. En dan opbouwen.
Kom je na een DJ en je ziet dat de zaal het helemaal vet heeft gehad, dan moet jij dus gelijk gaan knallen.
tairip    posted on 15-11-2007 23:20
Poster: JSCoolen
ligt inderdaad aan de situatie en de bezoekers. Daarnaast klant is koning dus als hij dat wil wat maakt jou dat dan wat uit. Jij krijgt toch gewoon je geld?

Echt niet, het is hobby ik doe mijn ding om publiek te vermaken en omdat ik het zelf leuk vind! Wat mijn klant wil... hij boekt mij niet als ie mij niet leuk vind toch! Winking my eye
Renzis    posted on 15-11-2007 23:25
ik Zorg wel dat ik de eerste er iig inknal

Ze mogen gelijk weten dat ik er sta, na minuutje of 10 gaan we gewoon in de geplande tempo verder
woudy    posted on 16-11-2007 10:04

Ben het eens met Bryan B dat het er aan ligt wanneer je moet draaien, en kijken hoe het publiek er op reageert als je rustig wil gaan beginnen en het publiek reageert slecht moet je misschien iets sneller je opbouw doen naar het knallen zodat het publiek niet verveeld raakt.

@ Js coolen

Volgens mij ben je geen DJ maar doe je verhuur(correct me if i'm wrong) en de mensen die er hier over praten doen het voor de lol dus het geld argument gaat niet op Cry

MD    posted on 16-11-2007 17:34
Als ik maar twee uur moet draaien dan knal ik, dan draai ik de beste platen achter elkaar. Omdat je dan op 2 uur moet laten zien wat je waard bent.

Als ik 4 uur ofzo moet draaien, begin ik wel iets rustiger en bouw ik op.
davyh    posted on 16-11-2007 17:46
Poster: MD
Als ik maar twee uur moet draaien dan knal ik, dan draai ik de beste platen achter elkaar. Omdat je dan op 2 uur moet laten zien wat je waard bent.

Als ik 4 uur ofzo moet draaien, begin ik wel iets rustiger en bouw ik op.

Zo denk ik ook.Cry
Lead    posted on 17-11-2007 10:43
Je moet altijd een 'verhaaltje'  vertellen met draaien. zomaar willekeurig tracks draaien is geen kunst. Je kan wel een bepaald genre in gedachte hebben, maar als je bij de 2de plaat al ziet dat de mensen massaal drinken gaan halen moet je toch wat anders draaien.

Mensen kunnen ook geen uur alleen maar hits achter elkaar horen, ik bouw ook rust momenten in tijdens een set (als hij langer is dan 1,5 uur) door express een minder goede plaat te draaien (misschien wel 2)... moet je eens opletten hoe mensen reageren als je dan weer een knallertje op zet.
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

224 Users online: 67 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 7.087
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.485