vragen over producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 13-11-2007 21:35
Hallo,

Ik zou graag mijn eigen beats en melodien kunnen produceren. Nu ben ik een beetje op het internet aan het zoeken maar ik heb nog niet echt iets kunnen vinden in een voor mij begrijpbare taal. Mijn woordenschat over dit onderwerp houd ongeveer op bij MIDI en Fruityloops.  Ik ben sinds kort ook geinteresseerd in het dj'en, zo heb ik een aantal weken geleden een numark battle pack gekocht. Ook heb ik al een keyboard en fruityloops op mijn computer staan. Ik heb nu dus wat vragen mtb op producen. Wat heb ik allemaal nog meer nodig behalve een computer, keyboard (en draaitafels). Is fruityloops een fatsoenlijk programma om te leren producen en hebben jullie altijd al je beats al in je hoofd voordat je gaat produceren/mixen, of zetten jullie gewoon een plaat/sample op en kijken wat er leuk op klinkt?  Eventuele tips zijn altijd welkom en houd het een beetje simpel aub. Happy, laughing
User edit by fistfull on 13-11-2007 @ 21:36:09 (1%)

What do you think about vragen over producen ??

Vote :   

Luxx    posted on 13-11-2007 21:53

je hebt alleen een PC nodig een een programma(zoals FL studio) nodig om te kunnen produceren. als ik een track maak gaat dat zo:
ik maak een beat. dit gaat redelijk snel bij mij omdat ik al lang produce. dan heb ik een melodie in mijn hoofd. dat maak ik na (alleen de maten, niet de noten) via mijn toetsenbord. dan zet ik alle noten netjes. dan ga ik een basesynth maken en een leadsynth. ik bouw alles op tot ik zeg maar de qlimax heb. dan bouw ik alles af in apparte patterns en ga de intro maken, vervolgens de het eerste melodie sectie>break/brug>climax>outro

meestal doe ik over het totale plaatje 2 tot 4 weken. de melo zelf en beat doe ik in een halfuurtje. maarja dat is dan nog heel grof en meestal lijkt het eind resultaat bij lange na niet op wat ik in het begin maakte.

Keyboards(midi keyboards) en midicontrollers kunnen je Producing kunsten wat verreiken maar echt super nodig heb je het niet. je kan beter gewoon flink experimenten met FL studio met je muis (kan je ook prima melo's mee maken) en dan pas overgaan op controllers. veel succes met producen en als het echt niet lukt wil ik je altijd toevoegen op msn voor tips en tricks he! Winking my eye

www.mothermusic.nl
fistfull    posted on 13-11-2007 22:05
Hardstikke bedankt voor de uitgebreide reactie, ik begrijp dus dat ik alleen een pc en programma nodig heb. Raden jullie mij nog een bepaald programma aan?
Didier_Deluxe    posted on 13-11-2007 22:50
FL studio, ideaal voor beginners en je hebt het al!
Andere software:
- Cubase
- Reason
- Acid Pro (handig voor bv. mash ups)

Nog een tip: er zijn hierover véél videotutorials op youtube te vinden, daar wordt de basis stap voor stap uitgelegd.
RenéKuppens    posted on 13-11-2007 22:53
Wil je een lekker pakket waar je wel veel tijd in moet stoppen om het goed te leren maar waar alles eindeloos is!

ABLETON!

Ableton is zo uitgebreid dat je niet precies kan uitleggen hoe het werkt omdat er gewoon alles in mogelijk is!
Luxx    posted on 13-11-2007 23:00
persoonlijk vind ik dat FL studio prachtig is om goed te begrijpen hoe je muziek moet maken. het is gigantisch simpel in mijn ogen. het hele pattern systeem is ontzettend makkelijk om door te hebben. eenmaal de nodige kennis ervan en je kan behoorlijk leuke tracks mee maken!
www.mothermusic.nl
Melle    posted on 13-11-2007 23:09
Ik zelf doe het nu een maandje, en het is een super programma :D
Fl studio is erg makkelijk, je zou sommige dingen nog wel kunnen leren, en dat kan je weer vinden op youtube
fistfull    posted on 14-11-2007 14:52
Hardstikke bedankt voor jullie reacties, ik ben een stuk wijzer geworden.
Tips zijn altijd nog welkom.
barthawk    posted on 14-11-2007 23:05
Poster: Luxx

je hebt alleen een PC nodig een een programma(zoals FL studio) nodig om te kunnen produceren. als ik een track maak gaat dat zo:
ik maak een beat. dit gaat redelijk snel bij mij omdat ik al lang produce. dan heb ik een melodie in mijn hoofd. dat maak ik na (alleen de maten, niet de noten) via mijn toetsenbord. dan zet ik alle noten netjes. dan ga ik een basesynth maken en een leadsynth. ik bouw alles op tot ik zeg maar de qlimax heb. dan bouw ik alles af in apparte patterns en ga de intro maken, vervolgens de het eerste melodie sectie>break/brug>climax>outro

meestal doe ik over het totale plaatje 2 tot 4 weken. de melo zelf en beat doe ik in een halfuurtje. maarja dat is dan nog heel grof en meestal lijkt het eind resultaat bij lange na niet op wat ik in het begin maakte.

Keyboards(midi keyboards) en midicontrollers kunnen je Producing kunsten wat verreiken maar echt super nodig heb je het niet. je kan beter gewoon flink experimenten met FL studio met je muis (kan je ook prima melo's mee maken) en dan pas overgaan op controllers. veel succes met producen en als het echt niet lukt wil ik je altijd toevoegen op msn voor tips en tricks he! Winking my eye

wat is dit danConfused...het recept om een hit te scoren..Confused.die jongen(fistfull) komt net kijken...
ik zeg altijd: het gaat niet om de keuken....maar om de kok...
oftwel de muziek creeer je zelf...het programma maakt alleen maar geluiden......
probeer eerst evt. demo's uit van ableton/fruity en kijk wat je bevalt....iedereen kan je hier iets wijsmaken maar je moet er zelf muziek mee maken...

succes!

This is an old Topic

No new postings for 6.510 days.
 Post CommentThat would be 217 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

212 Users online: 96 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 36.393
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.784