Poster: Burnmatic
· van site nummers rippen, per nummer betalen.
Wat ik jammer vind is dat je je als DJ (welke een beetje mee gaat in de muziek), je haast wel jezelf in de duistere paden van het internet (lees illegaal) moet bewegen.
Legale downloads shops maar ook gewoon de winkels lopen vaak toch wat achter met wat je "overal kan vinden". Om de laatste nieuwe tracks te kunnen draaien moet je toch wel wat downloaden en of uitwisselen... gelukkig is dit onder DJ's niet zo een probleem om uit te wisselen.
Als je dat niet doet loop je helaas achter de feiten aan en je hoort het zelfs van je publiek. Ik heb soms wel eens verzoekjes gehad van tracks die nog lang niet uit waren (Back n forth, Work it etc. house scene ) gelukkig had ik ze wel maar dan vraag ik me toch af als je afwacht wanneer alles pas verkrijgbaar is in stores je aanzienlijk achter loopt (zelfs op je publiek) waardoor je wel gedwongen wordt om te downloaden of uit te wisselen....
Sorry moest er ff uit ben benieuwd hoe jullie daar over denken...
Poster: nils7Wat ik jammer vind is dat je je als DJ (welke een beetje mee gaat in de muziek), je haast wel jezelf in de duistere paden van het internet (lees illegaal) moet bewegen.
Legale downloads shops maar ook gewoon de winkels lopen vaak toch wat achter met wat je "overal kan vinden". Om de laatste nieuwe tracks te kunnen draaien moet je toch wel wat downloaden en of uitwisselen... gelukkig is dit onder DJ's niet zo een probleem om uit te wisselen.
Als je dat niet doet loop je helaas achter de feiten aan en je hoort het zelfs van je publiek. Ik heb soms wel eens verzoekjes gehad van tracks die nog lang niet uit waren (Back n forth, Work it etc. house scene) gelukkig had ik ze wel maar dan vraag ik me toch af als je afwacht wanneer alles pas verkrijgbaar is in stores je aanzienlijk achter loopt (zelfs op je publiek) waardoor je wel gedwongen wordt om te downloaden of uit te wisselen....
Sorry moest er ff uitben benieuwd hoe jullie daar over denken...
Poster: djmamo
ik haal veel van beatport,
Poster: Luxx
de allernieuwste shit vind je gewoon op speedyshare
Poster: NielsR
In de slechtste kwaliteit
Poster: BryanB
1450kbp/s, ik had namelijk een track op die snelheid lol.
Maar Luxx, jij hebt betaald voor een speedyshare account?
Geen idee hoe groot het bestandje was, weet neit of ik hem nog wel heb.
PS. Stuur mij ook eens gauw dat kladblokje!
Poster: BryanBGeen idee hoe groot het bestandje was, weet neit of ik hem nog wel heb.
PS. Stuur mij ook eens gauw dat kladblokje!
Poster: nils7Wat ik jammer vind is dat je je als DJ (welke een beetje mee gaat in de muziek), je haast wel jezelf in de duistere paden van het internet (lees illegaal) moet bewegen.
Als je dat niet doet loop je helaas achter de feiten aan en je hoort het zelfs van je publiek. Ik heb soms wel eens verzoekjes gehad van tracks die nog lang niet uit waren (Back n forth, Work it etc. house scene) gelukkig had ik ze wel maar dan vraag ik me toch af als je afwacht wanneer alles pas verkrijgbaar is in stores je aanzienlijk achter loopt (zelfs op je publiek) waardoor je wel gedwongen wordt om te downloaden of uit te wisselen....
Sorry moest er ff uitben benieuwd hoe jullie daar over denken...
Poster: BryanB
1450kbp/s, ik had namelijk een track op die snelheid lol.
Maar Luxx, jij hebt betaald voor een speedyshare account?
Poster: tym
ik vind dat niet helemaal waar.. als dj gaat het toch niet alleen om de platen die je draait maar ook hoe je ze draait?
vind het een beetje onzin om goedkoop gemaakte rips of iets dergelijks te gaan draaien, simpelweg omdat "andere mensen het ook doen en anders loop ik achter".
onderscheid jezelf als dj met de tracks die je hebt en die wel normaal te krijgen zijn. tuurlijk download ik wel eens een unreleased nummertje en speel em ergens af, maar om nou te zeggen dat je niks kan zonder illegaal verkregen muziek gaat me weer een beetje te ver. als jij een demo moet droppen bij een buro, gebruik je dan ook al je gedownloade tracks om jezelf te onderscheiden? lijkt me niet zo'n sterk idee..
Poster: dj_jr
Het nadeel van '' Te '' nieuwe muziek is dat het publiek het nog niet kent.
Misschien is het wel leuk dat je het nieuweste van het nieuwste heb, maar je staat er toch voor de mensen en niet voor je zelf! Veel dj's vergeten dat. Laatst stond bij ons 2 uur lang een eclectic dj, doordat hij ze eigen ding deed liep de zaal wel leeg en hij merkte zelf ook dat hij wat oudere nr's moest draaien!