Hoe komen jullie aan je dj tracks (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Hoe komen jullie aan je nummers?

-downloaden.
-van site nummers rippen, per nummer betalen.
-cd kopen, nummers daarvan af rippen.
-via een vriend/kennis.
-anders. (reactie plaatsen aub.)

Voting is only possible for our Members
Burnmatic    posted on 13-11-2007 00:47
ja, was benieuwd. de poll spreekt voor zich.

hooi!!

What do you think about Hoe komen jullie aan je dj tracks ??

Vote :   

Burnmatic    posted on 13-11-2007 21:34
Rippen van een site = dat je het ervan afhaalt en er dus wél voor betaalt =P.
DaRoyal    posted on 13-11-2007 23:28
Poster: Burnmatic
 · van site nummers rippen, per nummer betalen.

Nogal paradoxaal dit:
Rippen is, meestal, illegaal. Per nummer betalen is legaal.

Ik download alle tracks van beatport/djdownload/etc., nadat ik er netjes voor betaald heb. Happy, laughing
soundcollector    posted on 14-11-2007 00:13
alles wat hier staat....

Ik koop nooit liedjes van internet, deze koop ik op plaat... en waar ik meerdere van een groep wil of de cd wil ga ik deze gewoon kopen...
nils7    posted on 14-11-2007 13:14

Wat ik jammer vind is dat je je als DJ (welke een beetje mee gaat in de muziek), je haast wel jezelf in de duistere paden van het internet (lees illegaal) moet bewegen.

Legale downloads shops maar ook gewoon de winkels lopen vaak toch wat achter met wat je "overal kan vinden". Om de laatste nieuwe tracks te kunnen draaien moet je toch wel wat downloaden en of uitwisselen... gelukkig is dit onder DJ's niet zo een probleem om uit te wisselen.
Als je dat niet doet loop je helaas achter de feiten aan en je hoort het zelfs van je publiek. Ik heb soms wel eens verzoekjes gehad van tracks die nog lang niet uit waren (Back n forth, Work it etc. house scene Winking my eye) gelukkig had ik ze wel maar dan vraag ik me toch af als je afwacht wanneer alles pas verkrijgbaar is in stores je aanzienlijk achter loopt (zelfs op je publiek) waardoor je wel gedwongen wordt om te downloaden of uit te wisselen....

Sorry moest er ff uit Winking my eye ben benieuwd hoe jullie daar over denken...

BryanB    posted on 14-11-2007 13:21
Poster: nils7

Wat ik jammer vind is dat je je als DJ (welke een beetje mee gaat in de muziek), je haast wel jezelf in de duistere paden van het internet (lees illegaal) moet bewegen.

Legale downloads shops maar ook gewoon de winkels lopen vaak toch wat achter met wat je "overal kan vinden". Om de laatste nieuwe tracks te kunnen draaien moet je toch wel wat downloaden en of uitwisselen... gelukkig is dit onder DJ's niet zo een probleem om uit te wisselen.
Als je dat niet doet loop je helaas achter de feiten aan en je hoort het zelfs van je publiek. Ik heb soms wel eens verzoekjes gehad van tracks die nog lang niet uit waren (Back n forth, Work it etc. house scene Winking my eye) gelukkig had ik ze wel maar dan vraag ik me toch af als je afwacht wanneer alles pas verkrijgbaar is in stores je aanzienlijk achter loopt (zelfs op je publiek) waardoor je wel gedwongen wordt om te downloaden of uit te wisselen....

Sorry moest er ff uit Winking my eye ben benieuwd hoe jullie daar over denken...

Geef ik je helemaal gelijk in.
Ik probeer sinds een tijdje alleen legaal te draaien. Ik heb ook al maanden geen download programma aangehad..
Maar als je als DJ een goed gevulde agenda hebt, dan kun je je bij sommige bureaus aangeven en maak je kans om de nieuwste promo's te ontvangen. Dan heb je een track eerder dan wie dan ook.
Alleen die kans om promotie materiaal te mogen ontvangen is echt nihil....En dat is uiteraard jammer.
djmamo    posted on 14-11-2007 14:17
als dj hoef je helemaal niet je nummers " duister " te downloaden.

er zijn genoeg shops die aan de dj beghoefte kan voldoen.

ik haal veel van beatport,
en koop veel bij berk music in eindhoven, en eventuele platen haal ik bij midtown en freaky.

en er worden ook al best veel singels verkocht die ook pas uitzijn op beatport, of zelfs nog niet op beatport staan.

beatport heeft niet alle nummers, en bijv. berk music heeft snel nieuwe nummers die bijv. uit belgie komen enz.,
www.moonentertainment.nl
NielsR    posted on 14-11-2007 14:28
Poster: djmamo
ik haal veel van beatport,

Alle leuke nummers die daar opstaan zijn bijna altijd terittory restricted, vind ik itunes music store nog beter zeker nu itunes + er is die liedjes kosten 1,30 allemaal beatport kosten ze min 1,5 tot 2 euro en met die itunes plus zijn ze ook aan betere kwliteit en zonder drm.
TheMole    posted on 14-11-2007 14:47
ik koop gwn  platen :D
Luxx    posted on 14-11-2007 16:33
speedyshare is trouwens ook 1 groot mega netwerk aan illegale muziek verspreiding. niet normaal. de allernieuwste shit vind je gewoon op speedyshare
www.mothermusic.nl
NielsR    posted on 14-11-2007 16:50
Poster: Luxx
de allernieuwste shit vind je gewoon op speedyshare

In de slechtste kwaliteitCry
Luxx    posted on 14-11-2007 17:01
Poster: NielsR

In de slechtste kwaliteitCry

ohja? wat is dan beter dan extended 320 kb/ps?
www.mothermusic.nl
BryanB    posted on 14-11-2007 17:58
1450kbp/s, ik had namelijk een track op die snelheid lol.
Maar Luxx, jij hebt betaald voor een speedyshare account?
MaD    posted on 14-11-2007 18:04
Netjes via Dance-tunes en Beatport downloaden, en zo nu en dan nog een good old Vinyl kopen
noadja.com /// aboveall.nl
Luxx    posted on 14-11-2007 18:15
Poster: BryanB

nah ik krijg wel om de zoveel tijd een kladblokje met stuk of 500 links naar dope Speedyshare house. alles extended versies en veelal 320 KBPS.

enne die track van 1450...is dat niet een idioot groot bestandje dan?:P halve minuut zal dan wel netzoveel zijn als 4 minuten 320kbps:P
www.mothermusic.nl
BryanB    posted on 14-11-2007 18:22

Geen idee hoe groot het bestandje was, weet neit of ik hem nog wel heb.

PS. Stuur mij ook eens gauw dat kladblokje!

nils7    posted on 14-11-2007 20:47

Geen idee hoe groot het bestandje was, weet neit of ik hem nog wel heb.

PS. Stuur mij ook eens gauw dat kladblokje!

Gewoon dood normaal op Partyflock staan veel links naar speedyshare.... maar je hebt ook 4shared, promoshare, rapidshare etc.
User edit by nils7 on 14-11-2007 @ 20:48:00 (12%)
rickdekoning    posted on 14-11-2007 21:35
als je bij wil blijven kom je haast niet onder speedyshare uit, want hoe je het ook went of keert, de legale download shops lopen altijd iets achter...

ik krijg zelf wel aardig wat muziek van vrienden en download bijna niets zelf (illegaal)
MarvinV    posted on 14-11-2007 23:42
VinylConfused gewoon kopen waarom staat die optie er niet tussen!
tym    posted on 14-11-2007 23:47
Poster: nils7

ik vind dat niet helemaal waar.. als dj gaat het toch niet alleen om de platen die je draait maar ook hoe je ze draait?
vind het een beetje onzin om goedkoop gemaakte rips of iets dergelijks te gaan draaien, simpelweg omdat "andere mensen het ook doen en anders loop ik achter".
onderscheid jezelf als dj met de tracks die je hebt en die wel normaal te krijgen zijn. tuurlijk download ik wel eens een unreleased nummertje en speel em ergens af, maar om nou te zeggen dat je niks kan zonder illegaal verkregen muziek gaat me weer een beetje te ver. als jij een demo moet droppen bij een buro, gebruik je dan ook al je gedownloade tracks om jezelf te onderscheiden? lijkt me niet zo'n sterk idee..
tym    posted on 14-11-2007 23:49

das doorgaans wav. mp3 gaat neit hoger dan 320. niet alsin je ziet het nooit, maar alsin het bestaat niet.
nils7    posted on 15-11-2007 10:28
Poster: tym

ik vind dat niet helemaal waar.. als dj gaat het toch niet alleen om de platen die je draait maar ook hoe je ze draait?
vind het een beetje onzin om goedkoop gemaakte rips of iets dergelijks te gaan draaien, simpelweg omdat "andere mensen het ook doen en anders loop ik achter".
onderscheid jezelf als dj met de tracks die je hebt en die wel normaal te krijgen zijn. tuurlijk download ik wel eens een unreleased nummertje en speel em ergens af, maar om nou te zeggen dat je niks kan zonder illegaal verkregen muziek gaat me weer een beetje te ver. als jij een demo moet droppen bij een buro, gebruik je dan ook al je gedownloade tracks om jezelf te onderscheiden? lijkt me niet zo'n sterk idee..

Het is niet zo dat ik alleen maar "illegaal" verkregen tracks heb hoor Winking my eye
Ik denk dat het 80/20% is (en dan 80% legaal). En heel vaak koop ik de track ook
nadat ik m "ergens gevonden" heb Happy, laughing (wanneer de mogelijkheid bestaat soms na een tijdje)....
Maar veel remixen vind je bijv. niet overal... kijk simpelweg naar Heater daar heb je wel 12 remixen ofzo inmiddels van... terwijl je via de "normale" wegen iig. alleen de normale kan vinden!
En sommige remixen worden niet eens uitgebracht... terwijl je ze wel kan "vinden"

De volgende alinea moet je maar ff met een korreltje zout nemen Winking my eye :
Je kan je als DJ onderscheiden met de muziek die je "normaal" verkregen hebt maar plaatjes aan elkaar zetten kan uiteindelijk iig. iedere boere lul. En wil je je onderscheiden met je draaistijl kan je dat alleen nog maar op platenkeuze doen (tenzij je zulke verrektes goeie gear hebt dat je veel met loopjes en cuepunten kan doen, lees: de ultieme Pio set Winking my eye) vind ik. En ook veel DJ's die ik spreek zeggen toch: je moet zorgen dat je het nieuwste van het nieuwste hebt en krijg dus ook veel via hun (linkjes etc.)
En als ik het dan met hun vergelijk loop ik nog dik achter (zeggen ze... kan dat natuurlijk niet checken)
User edit by nils7 on 15-11-2007 @ 10:35:48 (6%)
Burnmatic    posted on 15-11-2007 22:03
nice! zit er ook 1 in zuid-holland naar jij weet?
ga k ns ff zoeken namlijk, ben beniweud wat ze allemaal verkopen aan muziek enzo =D
djmaarten    posted on 15-11-2007 22:04
Beatport :d en dan gewoon op een cd'tje pleuren is niet alleen legaal maar ook een goede kwaliteit en niet van die slechte troep van bv. Limewire. want daaar hoor je soms van die window geluiden enzo door.
Yorick    posted on 15-11-2007 22:34
Het nadeel van '' Te '' nieuwe muziek is dat het publiek het nog niet kent.
Misschien is het wel leuk dat je het nieuweste van het nieuwste heb, maar je staat er toch voor de mensen en niet voor je zelf! Veel dj's vergeten dat. Laatst stond bij ons 2 uur lang een eclectic dj, doordat hij ze eigen ding deed liep de zaal wel leeg en hij merkte zelf ook dat hij wat oudere nr's moest draaien!

Ontopic;
Ik haal mijn muziek oa bij:
Midtown
Free Record Shop
Dancetunes
En Overige '' Legale '' muziek site's

De titels krijg ik meestal door:
Verzoekjes ( wie kent ze niet)
Hyves        (altijd handig)
PartySite's ( Partyflock, Etc)
Forum's     (Dj Resource, Etc)
Vrienden    (altijd handig)
djjw    posted on 15-11-2007 23:36
Poster: dj_jr
Het nadeel van '' Te '' nieuwe muziek is dat het publiek het nog niet kent.
Misschien is het wel leuk dat je het nieuweste van het nieuwste heb, maar je staat er toch voor de mensen en niet voor je zelf! Veel dj's vergeten dat. Laatst stond bij ons 2 uur lang een eclectic dj, doordat hij ze eigen ding deed liep de zaal wel leeg en hij merkte zelf ook dat hij wat oudere nr's moest draaien!

Dit lijkt me een discussie opzich..., want dat ligt er maar net aan wat voor dj je bent,
en op wat voor feest of in wat voor tent je draait.
Als ik naar een house feest ga bv. dan verwacht ik dat ze me daar gaan verrassen met
vette nieuwe muziek.. en niet dat ze daar de hitjes van afgelopen maand gaan draaien.
Ga ik naar een cafe dan verwacht ik idd, dat de dj met zn muziek de mensen vermaakt...
(en dat hij die g*dverse microfoon inslikt)

582 Users online: 330 Guests (252 Unknown)
Pages generated today : 52.874
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.605.172