Wat te doen op een feestje als.. (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Burnmatic    posted on 12-11-2007 21:59
...je dj gear dr mee ophoudt. Stel dat je je eigen spul hebt, dus niet de gear van de club (dan draai je dus bijv. op een verjaardagsfeest ofzo), en het gaat kapot. Wat zou jij dan doen?
Ben benieuwd wat je dan moet doen xD. Mij gelukkig nog niet overkomen.
Cry

Laatz

What do you think about Wat te doen op een feestje als.. ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 05-09-2008 12:21
Jaaa ik had laatst op een feestje, rond 1 uur, een soortgelijk idee :P

men vroeg een nummer van rowwen heze aan, natuurlijk het is een kwestie van geduld...ik had iets gedronken, sprong dus mee in mn booth..maar de versterker stond op de grond :P En toen kwam t refrein, iedereen blairde mee :

het is een kwestie van geduld ....

en toen trapte ik per ongeluk tegen de aan / uit switch van mn  stekkerdoos....dus die meteen weer aangezet, op dat moment zat iedereen nog lekker mee te zingen, maar het nummer was natuurlijk weg ! En toen snel een ander nummer gemixt, iedereen dacht dat het part of the show was, maar eigenlijk kreeg ik het heel erg warm haha.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DeteqBoy    posted on 05-09-2008 14:08
haha daar ben je inderdaad goed mee weggekomen dan :P
djjh    posted on 05-09-2008 19:57
een keer gehad dat de stroom van de cd-spelers en mixer uitviel doordat iemand het leuk vond de zekering uit te zetten. en een keer meegemaakt dat iemand op een feest dat net 5 minuten bezig was de speakers opblaasde. dus we zaten een half uur zonder geluid. uiteindelijk speakers kunnen lenen van een muziekschoolSmile having fun
User edit by djjh on 05-09-2008 @ 19:57:58 (45%)
RiX    posted on 06-09-2008 23:50
Keer gehad dat de stoppen van de tops in een zaal voor 350 man eruit sloegen. Ik doordraaien op mijn monitors, tot iedereen boe ging roepen :P Monitor zacht gezet hoor ik alleen de subs nog blazen. Duurde kwartier voordat ik weer power had en heb toen maar direct dikke plaat erin gegooid die de sfeer snel terugbracht... Wel jammer dat op zo'n moment iedereen denkt dat het jouw fout is haha
Lyst    posted on 07-09-2008 15:25
Poster: roelygun
Nou gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt behalve dat een kant van mijn dubbele cd speler ermee stopte
achja daar had ik dan even een comp voor
maar ik vind het wel rot hoe sommige mensen op je reageren als je een stilvaller krijgt
zo van : haha flut dj
dan zeg ik altijd maar kom dan zelf met je spullen hier draaienCry

Ik heb het eens meegemaakt dat 1 deck van n dubbele cdspeler enkel maar het eerste liedje wou afspelen en dat de pitch gewoonweg niet meer werkte. heb toen gwn mn notebook aangesloten, ff virtualdj laten mixen ondertussen mn eigen decks laten brengen door mn ouders Happy, laughing
PaulBrugel    posted on 08-09-2008 11:10
Dan roepen ze: Boeh, amateur!! Of dan draai je met wat vinyls, en dan gooit er een lamlendige een viltje op je draaitafel en dan kras irrrriitttt.... En dat was het. Altijd de mindere momenten voor een DJ. Of ik moest ergens draaien, staan er 2 800's die met moeite CDR's spelen. En ik heb veel orgineel maar ook veel CDR's met zelfgemaakte mash ups, remixen en tracks etc. En nog ergens gedraaid waar van de 8 Cd spelers er maar eentje goed werkt, fijn hoor. Maar.... mensen merken er niet veel van. Is wel balen maar je moet het er maar meee doen vind ik (Wel laat ik het weten aan de uitbater als TIP) Maar moet zeggen dat de Kelder altijd alles tiptop in order brengt. Daar heb ik niks over te klagen. Die hecht wel veel waarde aan goed werkend apparatuur. Dat is bij veel clubs niet het geval.  
User edit by PaulBrugel on 08-09-2008 @ 11:11:58 (14%)
Tinus    posted on 08-09-2008 22:38
Ik heb een keer gehad op een drive inn dat op de generator alle stoppen er uit sloegen, toen kwam dus alles stil te liggen op de biertap na want die haddeb ze erigens anders vandaan getrokken. maar dan sta je ook effe raar te kijken dat in 1 keer alles uit is. gelukkig was het schakelaar weer om hoog en weer verder knallen.
greup    posted on 09-09-2008 00:25
altijd risico's spreiden. Bij de kleinste klusjes is dat natuurlijk moeilijk. maar bij de normale klussen staan er altijd meerdere versterkers/cd-spelers ect.
Zelf ooit een keer mee gemaakt dat een AD2424 versterker op 1 kant uitviel. hier stonden 4 subkasten op. Snel via interne filters in de speakers moeten doorlussen en toen viel de schade toch reuze mee.
Ook welleens problemen gehad met krachtstroomvoorzieningen die omgelegt moesten worden waardoor tijdelijk het licht niet optimaal werkten.

Verder nog nooit iets "echt" ergs meegemaakt.
Tizio    posted on 09-09-2008 07:51
@Tinus, ja de tap is natuurlijk het belangrijkste hè Happy, laughing

Maar ik ga volgende week op n feestje wel goed op de stroom letten, alle groepen goed spreiden enz. Geluid op andere groep dan licht. Dat er in iedergeval geen stoppen doorslaan..
greup    posted on 09-09-2008 12:15
licht en geluid moet je sowieso altijd gescheide houden.
Ongeacht of de groep het aan zou kunnen of niet.
Heb jij welleens een gedimmed setje parren op dezelfde groep als je geluid gehoord?.... (geeft een hele mooie bromCool)
Tizio    posted on 09-09-2008 16:34
Haha ja, geen enkele groep trekt dat trouwens..
djjh    posted on 09-09-2008 16:44
Poster: greup
licht en geluid moet je sowieso altijd gescheide houden.
Ongeacht of de groep het aan zou kunnen of niet.
Heb jij welleens een gedimmed setje parren op dezelfde groep als je geluid gehoord?.... (geeft een hele mooie bromCool)

heb ik ook eens gehad. was iemand zo slim om een rookmachine op zekering van de mixer en cd spelers aan te sluiten. dan heb je de hele tijd een plof als hij opwarmt. lijkt me niet echt goed voor je speakers enzo.
RiX    posted on 09-09-2008 16:58
Ook wel slim als je dan licht en geluid op verschillende groepen hebt, de kabels ook in 2 groepen te tapen (op de vloer) en niet in 1 bundel. Anders heb je alsnog een brom.

This is an old Topic

No new postings for 6.207 days.
 Post CommentThat would be 206.9 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

176 Users online: 106 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 78.267
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.346.240