Wat te doen op een feestje als.. (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Burnmatic    posted on 12-11-2007 21:59
...je dj gear dr mee ophoudt. Stel dat je je eigen spul hebt, dus niet de gear van de club (dan draai je dus bijv. op een verjaardagsfeest ofzo), en het gaat kapot. Wat zou jij dan doen?
Ben benieuwd wat je dan moet doen xD. Mij gelukkig nog niet overkomen.
Cry

Laatz

What do you think about Wat te doen op een feestje als.. ??

Vote :   

Bouncy    posted on 13-11-2007 19:55
Ik heb altijd minstens een normale (pio) cd speler bij me (DUS GEEN CDJ´s), daarop draait altijd een cd´tje mee, mocht mijn console + pc er mee ophouden, dan vlieg ik naar m'n eindmixer om de cd speler er door heen te mixen. Als de versterker er mee op houd krijgt mijn opa een schop onder z'n kont want hij zegt dat het spul werkt :P.
Burnmatic    posted on 13-11-2007 20:11
gelijk heb je. losgoien die boel =P.
roelygun    posted on 14-11-2007 19:11
Nou gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt behalve dat een kant van mijn dubbele cd speler ermee stopte
achja daar had ik dan even een comp voor
maar ik vind het wel rot hoe sommige mensen op je reageren als je een stilvaller krijgt
zo van : haha flut dj
dan zeg ik altijd maar kom dan zelf met je spullen hier draaienCry
HouseArrest    posted on 14-11-2007 19:36
Klinkt me allemaal bekend in de oren.

Heb 1x gehad dat ongeveer 1 uur voor het einde de versterker (Dynacord s1200) er mee kapte. Ja je leest het goed een s1200. Deze machines kun je normaal gesproken van een brug af gooien en doen het nog maar opeens viel de stroom uit.
Ik de zekering eruit halen en die was gesprongen. Toevallig heb ik altijd extra zekeringetjes bij me (zo'n 3/4). Zet ze er een voor een in en kletsen ook stuk voor stuk uit elkaar. Geen optie verder want het was stik donker (buiten in een grote tent) en om nou zo'n apparaat ter plekke uit elkaar te halen...
Wij maar een klein stereo'tje aan gezet en het was weer gezellig :D

Ook 1x vergeten een haspel af te rollen die dus gloeiend heet werd en alles stroom ook uit liet vallen. Dit was behoorlijk gevaarlijk dus hier let ik voortaan dubbel zo goed op.

Oplossing: Haspel uitrollen, even 2 minuutjes afkoelen en stroom weer inschakelen. Hoppa! Daar gaan we weer.
Sammow    posted on 14-11-2007 19:39
ik zou een liedje zingen Happy, laughing
fistfull    posted on 14-11-2007 19:54
Poster: HouseArrest
Ook 1x vergeten een haspel af te rollen die dus gloeiend heet werd en alles stroom ook uit liet vallen. Dit was behoorlijk gevaarlijk dus hier let ik voortaan dubbel zo goed op.

Oplossing: Haspel uitrollen, even 2 minuutjes afkoelen en stroom weer inschakelen. Hoppa! Daar gaan we weer.

Dat heb ik ook een keer gehad met mn drive-in, mijn haspel deed het dus helemaal niet meer. Gelukkig hadden de mensen waar ik moest draaien een haspel in de schuur staan en was ik binnen 10 minuten weer helemaal 'back on stage.' Voortaan is het eerste wat ik doe als ik begin met draaien controleren ofdat de haspel is uitgerold :p
HouseArrest    posted on 15-11-2007 12:27
Haha ja precies, je houdt er op een of andere manier wel een traumatische ervaring aan over he :P
Ik kijk nu ook iedere keer of de haspel is uitgerold, ook als andere mensen het doen enzo.
Camino    posted on 15-11-2007 13:12
Ergste dat bij mij gebeurd was was in de tent aan de VUB - ongeveer 1500 man in de zaal en de hoofdzekering is gesprongen (waarom dat gebeurd is is een lang verhaal). Kortom, niks noppes nada stroom meer. Geen geluid, de 16 movingheads stil, en misschien nog het ergste op een studentenfeestje - geen bier meer! Ik dus snel naar het kot van de security rennen omdat enkel zij de sleutel hadden voor de stroomverdeler en 2 minuten later was alles in orde.Het is wel een zeer nare ervaring als DJ, want meestal sta jij voor schut als er iets uitvalt!
User edit by Camino on 15-11-2007 @ 13:19:58 (10%)
RenéKuppens    posted on 15-11-2007 13:14
Ik was aan het draaien op een eindfeest van een vakantie toernooi en om 2 uur beide CDJ's van me naar de noppe Confused

En ik heb een keer gedraaid bij iemand thuis had feestje en ik had cd's meegenomen ik denk ga even draaien ik was nog niet bezig of de hele stroom er vanaf!
MD    posted on 15-11-2007 18:27

Dat gevoel ken ik wel...

Heb ook al eens voorgehad dat de zekeringen sprongen. Dan zaten we dus even zonder geluid...

Afgelopen jaar moest ik op een feestje draaien voor de eerste graad (zo een 200 man?).
Dit was vlak na mijn examen en ik kon dus mijn gear niet meenemen. Ze hadden voor mij dus de gear van de gemeente geregeld. Natuurlijk kan je het al raden.. bucht (JBsystems)...
Ik moest met 2 speakers een hele turnzaal vol krijgen met geluid! De versterker is daar dan zo een 10 keer in beveiligingsmodus gegaan, vervormd geluid, ...

Het is precies of je als dj dan verantwoordelijk bent terwijl ik er niets aan kon doen!

bartezzz    posted on 15-11-2007 18:45
k heb wel eens gehad dat de loop van een cmx-3000 bleef hangen en dan is de enige oplossing m uitzetten dus k wachten op een stil stukje supr snel cd speler uit en weer aan. en dan weer lkkr verder draaien:p
Lukaz    posted on 15-11-2007 19:34
  1. de megafoon van je oom pakken en keihard screeuwen REMIX..  en onder tussen snel zoeken naar een home cd speler
  2. de megafoon van je oom pakken en rustig zeggen, 'zo nu even een adem pauze en zometeen weer lekker door ' en onder tussen snel zoeken naar een home cd speler

Cry
Tomazos    posted on 15-11-2007 19:43
lol,

mij nog niet overkomen, wel dat opeens de stroomstekker er aan de achterkant uitlag,
ik doe altijd snel over mixen dus laat de andere ook altijd nog door lopen tot ik me volgende cdtje heb, mocht die dus vats lopen switch ik weer naar me vorige cd speler..

ligt ook heel vaak aan de cd's die je gebruikt, 2 dj collega's van me draaien op dezelfde cdj's als ik.. die hebben er altijd gezeik mee.. ik nog nooit gehadHappy, laughing gewoon goed branden en goeie cd's gebruiken!!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Nvie    posted on 15-11-2007 19:51
Nog nooit overkomen. Wel altijd een dubbele CD speler als extra mee, en er zit ook altijd wel ergens een ongebruikte versterker in een rack. Als er tijdens de avond een paar parretjes uitvallen vergaat de wereld niet, MH is wat minder fijn, zeker als ze er in beperkte mate hangen. Net voor het begin van de avond kun je nog ff klimmen of een ladertje pakken en een nieuwe lamp erin stoppen, tijdens de avond gaat dat wat lastiger...
djmaarten    posted on 15-11-2007 21:58
Ik heb wel is dat ik de verkeerde fader open had gedaan. en ook een keer per ongeluk de master:P dacht dat het een fader was ofzo..:P en ik heb heel vaak als ik een allround een jongeren centrum moet draaien met verachte cmx3000 dat ze zomaar stoppen Unhappy en dan hoor je boe boe nerd en dat soort dingen maar meestal zijn dat me vrienden :P die dat roepenWinking my eye
Tomazos    posted on 16-11-2007 04:43
lekkere vriende.. want ander publiek weet niet dat dat je vrienden zijnWinking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Gery    posted on 16-11-2007 16:38
Poster: DeafDJ
Ergste dat bij mij gebeurd was was in de tent aan de VUB - ongeveer 1500 man in de zaal en de hoofdzekering is gesprongen (waarom dat gebeurd is is een lang verhaal). Kortom, niks noppes nada stroom meer. Geen geluid, de 16 movingheads stil, en misschien nog het ergste op een studentenfeestje - geen bier meer! Ik dus snel naar het kot van de security rennen omdat enkel zij de sleutel hadden voor de stroomverdeler en 2 minuten later was alles in orde.Het is wel een zeer nare ervaring als DJ, want meestal sta jij voor schut als er iets uitvalt!
 Was jij aan het draaien dan? Ik dacht dat het was tijdens davienne zijn set...

Anyway, ik heb al eens gehad dat door de condens op mijn USB fiche traktor scratch deed stilvallen.
Dit was redelijk lastig want had toen nog OSX Tiger op mijn macbook, en daar moest je traktor afsluiten en hernieuw starten om de geuidskaart (Audio 8 DJ) terug te detecteren.  (Op Leopard herkent hij de hardware ook zonder de software uit te zetten)

Sinds dien heb ik nu altijd een cd'tje klaar zitten met een vocaal intro voor mocht het nog gebeuren dat ik direct kan overgaan. en het is dan nog es gebeurd maar niemand merkte het Happy, laughing

nu probeer ik mijn scratch amp altijd zo veel mogelijk te beschermen tegen vocht...
DJ - Producer
djmaarten    posted on 16-11-2007 17:25
Poster: Tomazos
lekkere vriende.. want ander publiek weet niet dat dat je vrienden zijnWinking my eye
  ja:P maar ze willen wel graag dat ik altijd draai dus ze zullen wel aandacht willen ofzo :P
Boyd    posted on 16-11-2007 18:33

er 1 cd op staat, en je net een plaat op je draaitafel wil leggen. Je ziet dat de plaat vuil is en je wil niet je nieuwe concorde pro verpesten. Denk je ik pak een busje reloop vinylreiniger. Probeert een druppel op een doekje te doen, en het verdeeldopje erafschiet. De helft valt op die vloer. En de andere helft vloept zo de crosfader van je nieuwe DJM400 in. Dan ben je ZUUR.

gelukkig doet hij ut nog normaal.............

Aemilius    posted on 16-11-2007 20:13
Pfoe.. Dan heb je heel veel geluk sparckless.. Misschien is je djm er wel beter op geworden Winking my eye
MadSteven    posted on 20-11-2007 15:54
Een tip die ik uit de jaren 90 al heb geleerd...

Altijd een extra ceedeespeler meenemen. Al is het maar een discman, kan je tenminste nog pop of rock tussendoor draaien.

En als je een tijdje draait heb je toch al gauw meer dan twee ceedeespelers, hoor.

WalterRavensberg    posted on 05-09-2008 11:10
leuk verhaaltje:

Jaar of 8 geleden met koninginnedag lekker buiten staan draaien met een oud setje. EV kastjes en alles op 1 enkele peavey CS1200 van een jaar of 25 oud.

Problemen begonnen toen het zonnetje een beetje erg fel werd. De versterker begon te koken maar bleef doorspelen... na een uur of 2 koken begon hij door hitte uit te vallen... extra ventilatoren hielpen niet meer...

Onze crea oplossing:
Een grote bak met ijs. Daar plastic op leggen (bv vuilniszakken). en daar vervolgens de versterker op zetten. Hij staat dan dus letter op het ijs...
En wat denk je.... helemaal perfect. geen problemen meer gehad...

Zag er allemaal erg inposant uit... veel leuke reacties op gekregen...

greetiezz
wall
OrsonWelsh    posted on 05-09-2008 11:45
striptease? om de sfeer erin te houden?
zalo    posted on 05-09-2008 11:49
Als je speakers of versterker stuk gaat=>oplossing papier
Bas_del_Mar    posted on 05-09-2008 12:02
Heb een keer op een verjaardagsfeest gehad dat de stroom uitviel..

Oorzaak: de versterker was van een Amerikaans model, en had dus geen eurostekker. De stroom omvormer die in het stopcontact zat was al ERG oud, en had het dus begeven en vloog in brand.

Gevolg: stroom uit en huiskamer onder de rook.

Gelukkig woonde ik niet ver weg, en was een zojuist gearriveerde gast zo aardig om mij even heen en weer te rijden om mijn eigen versterker te halen..

Conclusie: Ik ga er nooit meer vanuit dat de geluidsapparatuur op locatie in orde is zonder het geinspecteerd te hebben.

118 Users online: 79 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 10.924
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.357.702