Verschilllen tussen cd spelers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

leonduineveld    posted on 12-11-2007 18:32
Hallo,

Ik heb her en der rond gekeken op het internet, maar wat zouden jullie aanraden voor een beginnende Dj? Mijn oog viel eerst op de Reloop RCD-2650s

Maar is dit een aanrader?, prijs technisch is die niet verkeerd. Maar ik wil niet dat ik naar een half jaartje erop uitgekeken ben en daarom zat ik toch iets meer te denken aan een Pioneer CDJ-800MKII. Deze kost dan wel een hoop meer, maar denk dat ik hier veel langer plezier van zal hebben.

Wat is jullie mening over deze spelers?

En waarom zouden jullie eerder voor een enkele of dubbele cd speler kiezen?
Zitten hier ook nog grote verschillen tussen? Behalve het uiterlijk?

En alle andere opmerkingen of aanraders die jullie kwijt willen...

alvast bedankt,

What do you think about Verschilllen tussen cd spelers ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 12-11-2007 18:41
Edit

Reloop super apparaat maar die kun je toch niet vergelijken met een Pioneer CDJ 800MK2

Tuurlijk Als het kan moet je zeker voor die 800 Gaan!

(Heb je nog nergens eens reviews gezocht of zo?)

Niet lullig of zo maar als je hier nog niet van weet wat beter is denk ik dat je voor dat je gaat DJ'en toch even jezelf moet verdiepen in dit soort dingen! (voordat je dadelijk komt met zou ik een DJM 800 of een Skytec 2500 Halen)
User edit by RenéKuppens on 12-11-2007 @ 18:58:07 (100%)
Stephanie    posted on 12-11-2007 18:49
Je probeert twee totaal verschillende spelers met elkaar te vergelijken. Dat werkt niet.....

Het verschil tussen een dubbele of enkele speler is heel persoonlijk. Opvallend is wel dat veel dj's in het feest-circuit bij een dubbele zweren, de dj's uit het club-circuit graag twee losse spelers hebben. Grootste verschil kan je zelf bedenken; op enkele spelers heb je een grotere platter en een langere pitch slider. Wil je hier actief en precies gebruik van maken dan zal je keuze al gauw op een enkele vallen.

Check trouwens ook eens de CDJ400; misschien ook wel wat voor jou.
leonduineveld    posted on 12-11-2007 18:50
Zo bedoel ik het niet, daar kan ik namelijk ook zelf wel opkomen dat een pioneer beter is, hè hè!

Waarom zou ik als beginner een pioneer halen en geen reloop snappie. Wat zouden jullie aanraden?
Meteen goed of eerst op (iets minder) oefenenCry

Ik heb wel enkele reviews gelezen, maar hier kom ik natuurlijk niet verder mee als ik een mening wil horen.

En waarom een dubbele of enkele cd-speler?
leonduineveld    posted on 12-11-2007 18:52
Bedankt, Stephanie

Hier kom ik tenminste wat verder mee, Gewoon de plus en min punten van deze twee soorten spelers.

Maar meer meningen natuurlijk welkom
RenéKuppens    posted on 12-11-2007 18:57
Poster: leonduineveld
Bedankt, Stephanie

Hier kom ik tenminste wat verder mee, Gewoon de plus en min punten van deze twee soorten spelers.

Maar meer meningen natuurlijk welkom

als jij voor DJ'en wilt gaan moet je gewoon voor de onderste gaan!
Ten 1e je hebt er veel plezier van.
Ten 2e verkopen is altijd makkelijker dan de reloop mocht je totaal niks meer aan vinden!
Vibemaster-D    posted on 12-11-2007 19:00
ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

10 minuten later

ROFL ROFL ROFL ROFL.....

ow damm hmm
zal ik een Oem DVD speler van 20 eurie nemen of een DVJ1000
leonduineveld    posted on 12-11-2007 19:03
Poster: Vibemaster-D

10 minuten later

ROFL ROFL ROFL ROFL.....

ow damm hmm

Ga lekker lullig doen,

Ik vraag alleen de verschillen tussen een dubbele en enkele,
En waarom ik beter voor een durdere kan gaan dan goedkoop.
woudy    posted on 12-11-2007 19:07
Ik ben zelf begonnen met goedkopere spelers maar heb na 4 maanden draaien en 1 keer CDJ ervaring meteen eigen CDJ's gekocht ook de 800 mk2 en ik weet dat ik hier nog lang niet op uitgekeken ben.

een vriend van mij heeft me oude spelers gekocht en als ik daar soms nog ff wat op aankloot ben ik maar weer al te blij ls ik weer thuis benWinking my eye

Ik zou even doorsparen voor de Pioneer
leonduineveld    posted on 12-11-2007 19:10
ok, bedankt voor je reactie,

Ben ook eigenlijk van plan om dit te doen. Aangezien de vele functies en de goede reacties over deze speler.
rebounce    posted on 12-11-2007 19:10
Dat is een vergelijking die op niets trekt. Verdiep eerst in de DJ topics , lees eens wat revieuws door op aboutdj.nl en kom dat eens met een aantal specifieke vragen af aub.

Kijk eerst wat je budget is en weet wat je wil. Mengpaneel , headphone , je hebt dat ook nog nodig é !

Succes ermee.
Stephanie    posted on 12-11-2007 19:14
Check ook even of het dj-en wel wat voor je is...

Een paar nadelen van dj-en op een rijtje:
-het kost gruwlijk veel geld want je wilt altijd meer platen en meer of betere gear
-de kans dat je een tweede tiesto wordt is 0,0009 promile
-de kans dat je ooit in een discotheek of op een party voor meer dan 250 gasten gaat draaien is 1 procent
-de kans dat je de nieuwe zomerhit maakt is 0,001 procent
-het kost veel tijd
-je moet eindeloos mee ouwehoeren op forums Winking my eye
-je buren zijn niet blij met je nieuwe hobby

Als je nog niet gedemotiveerd bent mag je verder voor de tweede ronde.

Het grote voordeel; als je liefde voor muziek hebt is het de leukste hobby en voor sommige baan die er is!!

Praat eens met dj's in je omgeving, probeer verschilende gear uit bij een grote showroom (bijv. feedback of correct), lees je goed in op DJR.

De laatste tip is natuurlijk goud waard Happy, laughingHappy, laughing
_Ivan_    posted on 12-11-2007 19:45
@Stephanie
je moet eindeloos mee ouwehoeren op forums Winking my eye

wat wil je hiermee zeggen:P?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 12-11-2007 @ 19:46:53 (81%)
Stephanie    posted on 12-11-2007 19:47
quote:
Poster: _Ivan_
wat wil je hiermee zeggen?
?

Euhm......de serieuze dj kan niet zonder DJR??
User edit by Stephanie on 12-11-2007 @ 19:48:34 (52%)
NielsR    posted on 12-11-2007 19:49
Poster: Stephanie
Opvallend is wel dat veel dj's in het feest-circuit bij een dubbele zweren, de dj's uit het club-circuit graag twee losse spelers hebben.

Dat komt ook ten eerste omdat een dubbellaar veel compacter is en gemakkelijr vervoerbaar is en hij is ook goedkoper niet onbelangrijk omdat het meeste van die feesten wel redelijk low budget zijn,
maar ik kan je vertellen als een feest dj de keuz krijgt tussen ofwel de cdj 800 of die reloop dubbelaar dat er bijna geen kans is dat die de dubbelaar neemt.
Aemilius    posted on 12-11-2007 19:56
Ik heb op het moment een dubbele cd speler en het is idd wat woudy zegt, dat als je CDJ's één keer heb ervaren dat je eigenlijk niet meer anders wilt.. Daarom ga ik mijzelf deze week ook verwennen met de cdj800mk2 Happy, laughing Het is alleen aan jou of je eerst een instapmodel wilt hebben om later de CDJ's alsnog aan te schaffen, of dat je in een keer de cdj's aanschaft..
leonduineveld    posted on 13-11-2007 19:13

Re rebounce:
Mengpaneel en headset heb ik allemaal al, dus  nu alleen op zoek naar een knappe cd speler.

Re Stephanie:
Het gaat er niet om dat ik aan de top wil staan, maar gewoon lekker als leuke hobby en misschien als het erin zit ergens draaien. Maar bedankt

Re Aemilius:
Ik denk dus dat ik zelf toch voor het betere werk (CDJ) ga in plaats van een instapmodel.

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie's! Cry
Gelukkig niet allemaal kraken...
Boyd    posted on 18-11-2007 18:58
meschien wachten op die nieuwe cdj-400?

of een reloop rmp2 voor thuisgebruik prima
bastianhecker    posted on 18-11-2007 19:29
als je het kunt betalen en er echt je leven in wilt steken is er maar 1 antwoord in mijn ogen: GEWOOON DOEN! er is niks lekkerders als thuis en als het nog even kan buiten de deur een lekker setje draaien op cdj's! ik heb zelf een 800 en ik ga er zeker nog een aanschaffen(als ik der weer geld voor heb) ! veel plezier nogCry
Ziax    posted on 18-11-2007 23:45
Ik weet dat het een beetje off topic is maar het klopt wel volgens de titel :p

Ik moet de 29e op een CDJ 1000 MKIII draaien maar heb thuis 2 cdj 800 MKII's staan. Dit is mijn eerste grotere feestje dat ik moet draaien en vroeg mij af of er veel verschil op de JOG zit.
Iemand met ervaring?

Grtz
robbert    posted on 19-11-2007 09:47
De cdj-1000mk3 heeft een jog welke in feeling verstelbaar is. Je kunt de jog dus op cdj-800mk2 feeling afstemmen Winking my eye
Ziax    posted on 19-11-2007 18:00
just! merci
Luxx    posted on 19-11-2007 20:27
Poster: Vibemaster-D

10 minuten later

ROFL ROFL ROFL ROFL.....

ow damm hmm

goeie pro post Cry
www.mothermusic.nl
DJ_Sintec    posted on 19-11-2007 20:49
prijs reloop: 200 euro,
prijs PioneerS: 1400 euro.
Verschil: 1200 euro (das een pak geld!!!)
1200 euro ( nummers via I-tunes 1 euro)
1200 nummers om legaal mee te draaien.
Oefen thuis op reloop en als ge ergens gaat draaien en er staat iets beters (bijvoorbeeld de pioneers) dan kan jij daar zeker op draaien en hebt ge ineens een arsenaal aan nummers voor dezelfde prijs.

DJ's is niet alleen de gear maar ook de muziek. Ik draai thuis zelf low budget platenspelers, en hierdoor heb ik meer geld om platen te kopen, wat goed uitkomt want als ik ga draaien neem ik bijna nooit( privé feesjes is iets anders) mijn platenspelers mee. en met technics op locatie gaat het even goed Happy, laughing. (alhoewel het eigenlijk toch telkens weer even wennen is Happy, laughing)
TimVicta    posted on 19-11-2007 20:51
Ik ben begonnen met dubbele (Citronic CD-6 Ultima ofzoiets)
maar vond het niet echt handig... (ik had bij een vriend de cdj-800mk2's getest)
twee losse is naar mijn mening veel handiger...
en kocht ik dus omdat ik het budget daar niet voor had 2 x CDJ-200
ik heb geen idee hou jij het zou neer zetten maar alle manieren die ik kan bedenken vind ik onhandig...
- achter de mixer -> speler te ver weg
- voor de mixer -> mixer te ver weg
- naast de mixer -> niet fijn omdat je maar aan 1 kant van de mixer werkt (je kunt in de war raken met je kanalen)

ik hoop dat je hiermee wat kunt...

This is an old Topic

No new postings for 6.505 days.
 Post CommentThat would be 216.8 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 109 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 36.163
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.554