Goede Gear Is Het Halve Werk! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Switchon    posted on 12-11-2007 15:22
In de zin van met "top" dj spullen word dj'en je makkelijker gemaaktCry,

Wil graag jullie mening daar ook over horenCry,

Groetjes!

What do you think about Goede Gear Is Het Halve Werk! ??

Vote :   

TimVicta    posted on 17-11-2007 21:59

@ BryanB:
Ik heb die gear.... ik heb:
(CDJ-200) (CitroniC EFX6:2) (CDJ-200)
                  (DJ Pro 2000)
Maar het lijkt me wel fijner om te mixen met die booth die ik gezegt hebt...
snappieConfused

Bodgi    posted on 18-11-2007 11:27
Poster: Switchon
@ Bodgi:

Ooit wel eens de eer gehad om met zo'n setje te draaien?Cry

De lekkerste set waar ik tot hiertoe mee gedraaid heb:

1x pioneer djm 800
2x Pioneer CDJ 1000 MKII
3x Technics SL1200MK2

Winking my eye dus kwam net die 2 extra pioneers tekort

btw standaard setje is meestal op een vat als ik gans de avond draai
1x pioneer djm600
2x pioneer CDJ100MKII
2x technics SL1200MK2

soms worden die pioneers vervangen door een denon DN4500 Unhappy indien dat verhuurbedrijf 2 fuiven op één avond heeft.
Bouncy    posted on 18-11-2007 13:10
Euhm, vanwege geldgebrek heb ik een BCD 2000, en ik maak er perfecte mixes mee, dus ik denk dat de gear de dj niet maakt.
Melle    posted on 18-11-2007 13:14
Ik stem ook ja maar zit er tussen in. Aan de ene kant heb je wel hele goeie apparatuur, en gaan sommige dingen beter, en kan je effecten maken enzo. Maar uiteindelijk gaat het toch ook om de skillz :P.

Offtopic (Trouwens ik ben een tijdje offline geweest komt omdat ik nog steeds aan het sparen ben, ik ga voor de numark fusion 494.
Lijkt me een prima set, Ellaskins van youtube zei dat dat wel een goeie set is om mee te beginnen.
Verder produce ik nog steeds, en laat over een tijdje wel iets horen Winking my eye ) offtopic
DeepSoundz    posted on 18-11-2007 21:15
Ja dat is zeker waar vooral wat voor ze voor gear in Outland hebben echt TOP! mee gedraaitCry
Lawrenz    posted on 18-11-2007 21:17
Ik heb al eerder geantwoord hierop, maar ik ga toch zeker voor ja. Heb afgelopen vrijdagavond gedraaid in Area Sixzz (in Dordrecht) waar een DJM800 en 2x CDJ1000Mk3 stonden. Man wat heb ik genoten :D het draaide veel beter dan thuis!
Switchon    posted on 18-11-2007 23:20
Poster: Bodgi

De lekkerste set waar ik tot hiertoe mee gedraaid heb:

1x pioneer djm 800
2x Pioneer CDJ 1000 MKII
3x Technics SL1200MK2

Winking my eye dus kwam net die 2 extra pioneers tekort

btw standaard setje is meestal op een vat als ik gans de avond draai
1x pioneer djm600
2x pioneer CDJ100MKII
2x technics SL1200MK2

soms worden die pioneers vervangen door een denon DN4500 Unhappy indien dat verhuurbedrijf 2 fuiven op één avond heeft.

Dat zijn tog wel lekker Set up'sCry Alleen jammer van die DN4500Winking my eye,

@Bouncy:

Jah dat is zo maar ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat de gear de dj maakt, Het alleen de Dj helptCry.

@Lawrenz:

Hihi ik kan zeker begrijpen dat jij hebt genoten!Cry, Wel tof dat je zo je eigen ervaring er ook bij zet dat ondersteund je Poll Vote natuurlijk het bestCry,

@Melle:

Offtopic, Over sparen gesproken ben nu ook nog steeds hard bezig om mijn booth bij elkaar te krijgen:P, Check ook even mijn boxen/HP topicje om jou advies te geven! (dit is bedoel aan jullie allemaalCry), Maar de booth is in zichtCry.

Groetjes!
Melle    posted on 24-11-2007 17:02
Poster: Switchon

@Melle:

Offtopic, Over sparen gesproken ben nu ook nog steeds hard bezig om mijn booth bij elkaar te krijgen:P, Check ook even mijn boxen/HP topicje om jou advies te geven! (dit is bedoel aan jullie allemaalCry), Maar de booth is in zichtCry.

Groetjes!

Ga ik zeker even bekijken :D
Bart_    posted on 24-11-2007 18:33
Ik zeg Ja,

want op een Pioneer CDJ kan ik gewoon dat beetje meer doen wat ik op mijn cd spelers doe..
overlaatst ook voor 2x Pioneer CDJ1000MK2's met een DJM600 gestaan.. ik kwam aangelopen en zag de jog van een CDJ al en ik kreeg al de glimlach op m'n mond. Natuurlijk ben ik wel zeer tevreden over m'n setje voor m'n leeftijd, hopelijk mag m'n plankje ook ooit de eer hebben op 12 Pioneer/Denon-voetjes of 8 Pioneer/Denon-voetjes en 4 Ecler-voetjes op zich te hebben staan (of hoeveel voetjes heeft de DJM800/DN-X1500/Ecler EVO5?Happy, laughing)

Ik ben het trouwens ook eens dat een dj evengoed op een 2 kanaals mixertje zonder EQ met 2x Hifi spelertjes overweg kan, hij kan er minder mee, maar hij kan er wel op draaien.

greets & cheers
User edit by Bart_ on 24-11-2007 @ 18:35:59 (10%)
DrezZ    posted on 24-11-2007 18:34
ik denk dat het gear zeker de dj helpt, maar idd als al zo vaak gezegd , kdenk ook dat je als beginner mss het best met iets eenvoudig en goedkoper begint, dan is het nog zo leuk als het beatmixen je lukt! als je dan met gespaarde centen iets degelijk koopt, ben je dan wel tevreden,dat je met mindergoed materiaal goed kon presteren!
vanLaer    posted on 24-11-2007 22:01

Financieel blijft het vaak erg moeilijk om meteen een pro-setje aan te schaffen echter heb je het geld dan zou ik dat zeker doen. Mocht je het niet leuk vinden dan kun je het spul nog goed verkopen vanwege de waarde vastheid en als je het wel leuk vind dan hoef je maar 1 set te kopen. 

nils7    posted on 25-11-2007 17:33
Poster: vanLaer

Financieel blijft het vaak erg moeilijk om meteen een pro-setje aan te schaffen echter heb je het geld dan zou ik dat zeker doen. Mocht je het niet leuk vinden dan kun je het spul nog goed verkopen vanwege de waarde vastheid en als je het wel leuk vind dan hoef je maar 1 set te kopen. 

Dat klopt... daarom heb ik ook voor Pioneer gekozen.... gelukkig vind ik het wel leuk Winking my eye

Goede gear is zeker de helft. Maar ook hoe je er mee omgaat...
Ik neem me MKIII's soms maar naar waar ik draai (staat normaal CDJ-800 dus omzetten gaat makkelijk) maar een collega resident die er mee moest draaien vond de 1000's niet veel (me 1000's stonden er nog van de avond ervoor)

Switchon    posted on 28-11-2007 23:22

Hallo Heren,

Ben even offline geweest voor een periode..
Krijg je met het harde werken voor een boothCry,
Maar als ik zo kijk dan is iedereen het wel zo'n beetje met elkaar eensCry.

Conclusie:
Hi-Tech dj gear helpt een handje maar een goede Dj zou op alles moeten kunnen draaien.Cry
(en de meeste zijn ook van mening dat je het beste kan beginnen op een setje van een lager budgetCry)

Funky-T    posted on 29-11-2007 17:54
heb nee geantwoord, heb pas iemand zien mixen en scratchen met fisher price 45toeren-toestelletjes, zonder enige moeite, en beter dan 99% van alle anderen die ik ooit heb gezien.

als je "goede gear is het halve werk" beschouwt als: zo wordt het makkelijker voor de dj die minder en minder zelf moet kunnen, dan zeg ik ja (beatcounters, automix op die software-spullen).

maar ja, ben je dan nog aan het dj'en ?

een goede dj trekt zijn plan met wat er staat, direct-drive tt's en een simpele mixer. als ie goeie platen bijheeft, laat ie de yuppies (lees: mensen die enkel en alleen op een bepaald merk/type willen spelen, of anders niet) ver achter zich..
christiano    posted on 29-11-2007 18:58

ik ben het er niet mee eens
een goede dj is een dj die goed kan mixen
dat moet hij ook gewoon kunnen met een cd speler van bijv skytec.
maar als je een pioneer cd speler hebt gaat het wel makkelijker :p

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

368 Users online: 277 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 44.337
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.737.728