Ja ik vind het wel.Ik heb zelf een synq cd speller maar bij ons op het werk pioneer dat vind ik 100x zo fijn.
Er is talloos apparatuur wat als 'goed' aangemerkt kan worden. En dat is lang niet alleen van Pioneer. Dus heb liever dat de topic titel, en vraag dan veranderd wordt.
Als je draaid met apparatuur welke beperkingen heeft, zoals het gemis van instant start of een pitch wheel, dan is het inderdaad waar. Een plaatje mixen met een cdj-100 gaat daar en tegen even goed als met een cdj-1000..
Dat is ook inderdaad wel leuk. Altijd kijken op Marktplaats voor leuke aanbiedingen. Het jaloers zijn op mensen die wel super gear hebben bijeen gezameld.
Maar het blijft daarentegen ook wel weer spannend als je weer in een club komt te staan en je komt weer in aanraking met een CDJ oid..
Poster: Switchon
@ BryanB
Hihi das waar, Kwijl soms al weg bij Dj Booth's van mensen hier
, Maar ik heb ook vaak gelezen dat Marktplaats beetje risico is, Natuurlijk moet je altyd de Gear even testen
,
Zou zo graag een keertje in aanmerking komen met de CDJ, heb er zelf namelijk nog niet mee gedraaid
Poster: Cyspoz
Ik blijf er uiteindelijk bij dat een DJ ook met een twee kanaals mixer zonder EQ en twee Hifi CD Spelers ook een goede set moet neer kunnen zetten. Het is namelijk voor het grote gross van het publiek voor 95% de platenkeuze die telt. Die overige 5% gaat op in mix skills en toepassing van effecten en andere creativiteiten.
"Goede'' gear is inderdaad een groot begrip. Begin je net al DJ, en koop je meteen een ultieme Pioneer set, zal je het gevoel van mixen en andere dingen minder snel krijgen als dat je het op een simpele cd-speler doet. Bij de goede gear is alles tip top aangegeven en bij sommige (neem de Pioneer CMX-5000) kan je al met een druk op de knop de speler zelf laten mixen van track naar track.
Nee ik ben van mening dat je het echte draaien, het beatmixen op simpele cd-spelers het beste leert (ook op draaitafels). Natuurlijk heb je goed en slecht, maar zeg nou, is er echt SLECHTE gear? Alles brengen ze tegenwoording zodanig uit dat er weinig aan mankeert. Je hebt uitgebreide gear (Pioneer CDJ's) en minder uigebreid (Gemini CDJ's). Maar... met de eerstgenoemde gear, is het allemaal wel veel lekkerder en gemakkelijker mixen (Pioneers). Ikzelf heb de CDJ-1000MK3, wat echt zwaar relaxed is, maar met de Citronics die Aemilius heeft kan ik net zo goed overweg!
Poster: BurnmaticEen numark DXM 06? Je zou die van mij tog kopen?:P Maar goede gear is het halve ewrk als je al een basis hebt op slechte gear, want anders bak je er nooit wat van. Als je op de eerste de beste dubbeldeck een beetje kunt mixen, kun je het ook op een Pio, andrsom is een ander verhaal...
Mmm. Wel waar, maar k denk dat 't voor de ervaring en voor het experimenteren en het leren, het leukste is om het op te bouwen. Daarmee bedoel ik, dat je met een simpel setje begint, zoals ik nu. Ik werk met US BLASTER 2 x 7330 en een Numark DXM 06 mixer. Gaat lekker =D. Dus waarom dan meteen het beste van het beste willen hebben, als je t ook kan opbouwen?
Daarnaast denk ik, dat je niet in 1 keer aan het geld komt, om het beste spul van pioneer te halen.
Dats mijn mening =P.
Geen vote van mij, omdat ik er net zoals anderen maar gedeeltelijk mee eens ben.
Ik ben van mening dat je beter kunt beginnen met "B-gear"(als je daar al van kan spreken), dan met Pioneer Pro materiaal. Zelf ben ik begonnen met 2 tweedehandse soundlab beltdrive tt en een Numark 2 kanaalsmixer (weet het type niet meer en kan hem zo 1-2-3 niet vinden).
Als je op B-gear kunt spinnen, dan kun je het zeker op Pro materiaal. Extra effecten en BPM counters werken m.i. in het begin alleen maar ave-rechts. Bijkomend voordeel is, dat wanneer je het een beetje onder de knie hebt op de B-gear, je een nieuwe uitdaging aan kunt gaan door de effecten en andere extra's te leren van het pro materiaal.
Poster: TimVicta
Uiteraard: Pioneer...
En top setje: (CDJ-1000 MKIII) ( DJM-800 ) ( CDJ-1000 MKIII)
( HDJ-1000 )
Volmondig mee eens.
Maar ben wel van het oordeel dat je beter op 'minder goede' gear leert mixen. Reden is vrij simpel, als je gewend bent van met een stage line cd-speler te mixen en je komt dan ineens met een cdj-1000 in aanraking. op 10min bent u ermee weg!
Maar omgekeerd is het dikwijls een ganse avond vloeken en zweten omdat die nu net dat beetje moeilijker juist te beatmatchen is of omdat het zeer moeilijk (tov cdj-1000) je plaatje bij te regelen, etc.
maar voor degene die gepassioneerd zijn door het draaien en er in verder willen gaan. PRO MATERIAAL is het enige aanvaardbare (+ je kan het zelf meenemen als je moet gaan draaien), stel je voor op een fuif met 4x cdj-1000 en 2 technics (of soms 3) en steek daar ergens nog een rodec of pioneer mengpaneel tussen.