Goede Gear Is Het Halve Werk! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Switchon    posted on 12-11-2007 15:22
In de zin van met "top" dj spullen word dj'en je makkelijker gemaaktCry,

Wil graag jullie mening daar ook over horenCry,

Groetjes!

What do you think about Goede Gear Is Het Halve Werk! ??

Vote :   

tairip    posted on 12-11-2007 15:25
Is inderdaad waar! Het corrigeren gaat makkelijker en starten gaat sneller e.d.
BryanB    posted on 12-11-2007 15:26
Ligt eraan wat 'goede' apparatuur is.
Maar het is enigzinswaar. Anders zou het geen 'goede' apparatuur zijn....
Lawrenz    posted on 12-11-2007 15:27
Heb ja gestemd, maar ben het er deels mee eens. Ik heb niet de beste gear (check m'n DJ Booth maar), maar ik kan er toch wel aardig wat van! Binnenkort ga ik draaien op pro gear (Mk3's en DJM800), dus ben benieuwd hoe ik het daar op doe :D
Switchon    posted on 12-11-2007 15:31
@ BrianB:

Jah daar heb je een puntCry maar ik denk dat we dan van uit moeten gaan van de Pioneer Patsers.Cry

De CDJ 1000MK3 en DJM-800Cry
davyh    posted on 12-11-2007 15:38

Ja ik vind het wel.Ik heb zelf een synq cd speller maar bij ons op het werk pioneer dat vind ik 100x zo fijn.

BryanB    posted on 12-11-2007 15:42

Er is talloos apparatuur wat als 'goed' aangemerkt kan worden. En dat is lang niet alleen van Pioneer. Dus heb liever dat de topic titel, en vraag dan veranderd wordt. 

robbert    posted on 12-11-2007 15:46

Als je draaid met apparatuur welke beperkingen heeft, zoals het gemis van instant start of een pitch wheel, dan is het inderdaad waar. Een plaatje mixen met een cdj-100 gaat daar en tegen even goed als met een cdj-1000..

Burnmatic    posted on 12-11-2007 15:55
Mmm. Wel waar, maar k denk dat 't voor de ervaring en voor het experimenteren en het leren, het leukste is om het op te bouwen. Daarmee bedoel ik, dat je met een simpel setje begint, zoals ik nu. Ik werk met US BLASTER 2 x 7330 en een Numark DXM 06 mixer. Gaat lekker =D. Dus waarom dan meteen het beste van het beste willen hebben, als je t ook kan opbouwen?

Daarnaast denk ik, dat je niet in 1 keer aan het geld komt, om het beste spul van pioneer te halen.
Dats mijn mening =P.
robbert    posted on 12-11-2007 16:01
Ben ik het helemaal mee eens en dit heb ik dan ook gedaan.. Ik zie de laatste tijd jammer genoeg veel te vaak mensen starten met super gear, maar er dan iets later achter komen dat de hobby toch niks voor hun is...... zucht..
Switchon    posted on 12-11-2007 16:09
@ BryanB:

Jah dat is ook weer een goed punt van je. Maar volgens mij merk je tog altijd wel dat als je een ander merk (neem Denon) en Pioneer met elkaar vergelijkt dat je bijvoorbeeld met de CDJ-1000MK3 je Jog wheel weerstand kan verstellen en niet bij het andere merk weer niet. Daarom nam ik als voorbeeld van de top dj spullen de Pioneer CDJ-1000MK3Cry, Maar wat jij zegt is zeker waar!

@ Robbert:

Dat vind ik ook. Maar toch denk ik dat het Jog Wheel Adjusting bij de CDJ-1000 het tog net iets precieser afstellen van plaatjes makkelijker/sneller laat verlopen. Maar ik ben ook maar een beginner dus ik zeg alleen wat ik denkCry en ik kan er daarom dus natuurlijk ook compleet naast zittenCry

@ Burnmatic:

Daar ben ik het ook helemaal mee eens!, Mij lijkt het alleen maar goed voor jezelf als je op wat minder uitgebreid matteriaal begint. het lijkt me alleen wel dat als je een setje hebt waar geen effecten op zitten bijvoorbeeld je wel snel op uitgekeken raakt als je eenmaal het beatmatchen redelijk afgaatCry

Haha en inderdaad mijn portemonnee is ook niet dik genoeg om meteen Pioneers te kunnen veroorlovenCry, Maar de tijd zal het zeggen of mijn bureau nog een keer de eer krijgt om de CDJ-1000tjes op zich te hebbenCry.

Groetjes!
BryanB    posted on 12-11-2007 16:11

Dat is ook inderdaad wel leuk. Altijd kijken op Marktplaats voor leuke aanbiedingen. Het jaloers zijn op mensen die wel super gear hebben bijeen gezameld.
Maar het blijft daarentegen ook wel weer spannend als je weer in een club komt te staan en je komt weer in aanraking met een CDJ oid..

Switchon    posted on 12-11-2007 16:26
@ BryanB

Hihi das waarCry, Kwijl soms al weg bij Dj Booth's van mensen hierCry, Maar ik heb ook vaak gelezen dat Marktplaats beetje risico is, Natuurlijk moet je altyd de Gear even testenCry,
Zou zo graag een keertje in aanmerking komen met de CDJ, heb er zelf namelijk nog niet mee gedraaidCry
BryanB    posted on 12-11-2007 16:37
Poster: Switchon
@ BryanB

Hihi das waarCry, Kwijl soms al weg bij Dj Booth's van mensen hierCry, Maar ik heb ook vaak gelezen dat Marktplaats beetje risico is, Natuurlijk moet je altyd de Gear even testenCry,
Zou zo graag een keertje in aanmerking komen met de CDJ, heb er zelf namelijk nog niet mee gedraaidCry

Natuurlijk is dat een risico, daar hoef je niet voor te kunnen lezen. Maar als het gaat om DJ gear heb je uiteraard vaak te maken met DJ's die iets verkopen, en is het bijna altijd mogelijk om te komen testen. Kan dat niet om een of andere reden, dan haak ik al af.

Ik heb nu nog Citronic spelers thuis, waar overigens niks mis mee is. Maar de eerste keer dat ik een volle set draaide op een CDJ800 , was ik helemaal verkocht. De 800 heeft alles wat IK nodig heb, vandaar dat ze binnenkort ook in de plaats van de Citronic komen!
Adrien1989    posted on 12-11-2007 16:42
Ik heb op ja gedrukt, ookal vind ik nou ook weer niet dat het het halve werk is, maar het maakt wel degelijk uit. Met m'n denons draai ik ook makkelijker dan met m'n gemini's en zo is dat met m'n mixer ook. Niet dat die spullen slecht zijn, maar je merkt wel verschil in die paar 100 euro extra investering (gelukkig maar:P)
Aemilius    posted on 12-11-2007 16:53
Ik heb ja gevote.. Maar nu vind ik dat ik op het moment gewoon goede spelers in huis heb staan (Citronic CD-6 Ultima) ondanks dat het geen pioneer/denon is.. Ik denk dat met pioneer beginnen niet de juiste keuze is. Als je met een wat minder 'populair merk' betekent dat niet automatisch dat je er minder mogelijkheden mee hebt (je zal er ook meer van leren al vraag je het mij). Op mijn cd speler die ik nu heb kan ik bijna alles wat een cdj800 bijvoorbeeld ook kan, nog wel meer.. Toch koop ik over een aantal weken de cdj800 gezien zijn betrouwbaarheid en omdat pioneer toch wel de 'clubstandaard' is die iedere DJ toch wel in zijn homeset wilt hebben..

Het begrip 'goede' gear moet naar mijn mening toch wel even wat ruimer worden gezien dan alleen pioneer/denon.
User edit by Aemilius on 12-11-2007 @ 16:56:21 (18%)
Cyspoz    posted on 12-11-2007 16:56
Ik ben het er deels mee eens, apparatuur die goed zijn werk doet in de zin van snelle reactie tijd bij cd spelers, hoge torque bij draaitafels scheelt een hoop en maakt het zeker een stuk makkelijker. Meer functionaliteit in de zin van Hot Cue's, Instant Loops en Effecten kunnen een DJ performance zeker ten goede komen en een extra boost geven.
Alleen wil dit niet automatisch zeggen dat het er allemaal beter van wordt. Vooral als het om functionaliteit gaat is het wel belangrijk dat je die goed gebruikt en voor je gebruikt. Een avond lang spelen met effecten of herhalend gebruik van dezelfde effecten kan ook erg tegen je werken zonder dat je dat bewust aan je publiek merkt.

Ik blijf er uiteindelijk bij dat een DJ ook met een twee kanaals mixer zonder EQ en twee Hifi CD Spelers ook een goede set moet neer kunnen zetten. Het is namelijk voor het grote gross van het publiek voor 95% de platenkeuze die telt. Die overige 5% gaat op in mix skills en toepassing van effecten en andere creativiteiten. Vandaar dat ik het er slechts deels mee eens ben, maar focus je op het mixen zelf (wat bijna iedereen hier doet en waar het voor DJ's natuurlijk vooral om te doen is) dan zeg ik meteen voluit ja! En dat heb ik dus ook gestemt Happy, laughing
User edit by Cyspoz on 12-11-2007 @ 16:57:51 (1%)
Aemilius    posted on 12-11-2007 17:00
Poster: Cyspoz
Ik blijf er uiteindelijk bij dat een DJ ook met een twee kanaals mixer zonder EQ en twee Hifi CD Spelers ook een goede set moet neer kunnen zetten. Het is namelijk voor het grote gross van het publiek voor 95% de platenkeuze die telt. Die overige 5% gaat op in mix skills en toepassing van effecten en andere creativiteiten.

Heb je totaal gelijk in! Iedere dj moet het op elke set kunnen vind ik.. als je afhankelijk bent van de apparatuur dan zegt dat toch wel wat over jezelf. Oké je hebt natuurlijk liever pioneer, maar als dat een keer niet mogelijk is moet je er toch een knappe set uit kunnen halen!
User edit by Aemilius on 12-11-2007 @ 17:00:47 (2%)
Timmerink    posted on 12-11-2007 17:08

"Goede'' gear is inderdaad een groot begrip. Begin je net al DJ, en koop je meteen een ultieme Pioneer set, zal je het gevoel van mixen en andere dingen minder snel krijgen als dat je het op een simpele cd-speler doet. Bij de goede gear is alles tip top aangegeven en bij sommige (neem de Pioneer CMX-5000) kan je al met een druk op de knop de speler zelf laten mixen van track naar track.

Nee ik ben van mening dat je het echte draaien, het beatmixen op simpele cd-spelers het beste leert (ook op draaitafels). Natuurlijk heb je goed en slecht, maar zeg nou, is er echt SLECHTE gear? Alles brengen ze tegenwoording zodanig uit dat er weinig aan mankeert. Je hebt uitgebreide gear (Pioneer CDJ's) en minder uigebreid (Gemini CDJ's). Maar... met de eerstgenoemde gear, is het allemaal wel veel lekkerder en gemakkelijker mixen (Pioneers). Ikzelf heb de CDJ-1000MK3, wat echt zwaar relaxed is, maar met de Citronics die Aemilius heeft kan ik net zo goed overweg!

Switchon    posted on 12-11-2007 17:20
Ik merk al dat jullie dus veel met elkaar eens zijn op dit gebiedCry, "Goede" Gear is inderdaad een groot begrip, En egt slechte gear zul je niet tegen komen. En ik ben er ook van overtuigd dat je het beste kunt leren beatmixen op een simpele CD speler en dat je ook niet afhankelijk moet zijn van je apparatuurCry.

Keep it up guys wil zo veel mogelijk Reacties en meningen van jullie allemaal natuurlijk! Cry
User edit by Switchon on 12-11-2007 @ 17:21:58 (18%)
MaD    posted on 12-11-2007 17:32
Poster: Burnmatic
Mmm. Wel waar, maar k denk dat 't voor de ervaring en voor het experimenteren en het leren, het leukste is om het op te bouwen. Daarmee bedoel ik, dat je met een simpel setje begint, zoals ik nu. Ik werk met US BLASTER 2 x 7330 en een Numark DXM 06 mixer. Gaat lekker =D. Dus waarom dan meteen het beste van het beste willen hebben, als je t ook kan opbouwen?

Daarnaast denk ik, dat je niet in 1 keer aan het geld komt, om het beste spul van pioneer te halen.
Dats mijn mening =P.
  Een numark DXM 06? Je zou die van mij tog kopen?:P Maar goede gear is het halve ewrk als je al een basis hebt op slechte gear, want anders bak je er nooit wat van. Als je op de eerste de beste dubbeldeck een beetje kunt mixen, kun je het ook op een Pio, andrsom is een ander verhaal...
noadja.com /// aboveall.nl
D-wan    posted on 12-11-2007 20:49

Geen vote van mij, omdat ik er net zoals anderen maar gedeeltelijk mee eens ben.
Ik ben van mening dat je beter kunt beginnen met "B-gear"(als je daar al van kan spreken), dan met Pioneer Pro materiaal. Zelf ben ik begonnen met 2 tweedehandse soundlab beltdrive tt en een Numark 2 kanaalsmixer (weet het type niet meer en kan hem zo 1-2-3 niet vinden). 
Als je op B-gear kunt spinnen, dan kun je het zeker op Pro materiaal. Extra effecten en BPM counters werken m.i. in het begin alleen maar ave-rechts. Bijkomend voordeel is, dat wanneer je het een beetje onder de knie hebt op de B-gear, je een nieuwe uitdaging aan kunt gaan door de effecten en andere extra's te leren van het pro materiaal.   

User edit by D-wan on 12-11-2007 @ 20:53:46 (1%)
TimVicta    posted on 17-11-2007 10:34
Uiteraard: Pioneer...
En top setje: (CDJ-1000 MKIII) ( DJM-800 ) ( CDJ-1000 MKIII)
                                             ( HDJ-1000 )
BryanB    posted on 17-11-2007 10:56
Poster: TimVicta
Uiteraard: Pioneer...
En top setje: (CDJ-1000 MKIII) ( DJM-800 ) ( CDJ-1000 MKIII)
                                             ( HDJ-1000 )

Wat wil je hiermee zeggen? Het heeft namelijk weinig aan het topic toe te voegen..
Bodgi    posted on 17-11-2007 11:21

Volmondig mee eens.

Maar ben wel van het oordeel dat je beter op 'minder goede' gear leert mixen. Reden is vrij simpel, als je gewend bent van met een stage line cd-speler te mixen en je komt dan ineens met een cdj-1000 in aanraking. op 10min bent u ermee weg!
Maar omgekeerd is het dikwijls een ganse avond vloeken en zweten omdat die nu net dat beetje moeilijker juist te beatmatchen is of omdat het zeer moeilijk (tov cdj-1000) je plaatje bij te regelen, etc.

maar voor degene die gepassioneerd zijn door het draaien en er in verder willen gaan. PRO MATERIAAL  is het enige aanvaardbare (+ je kan het zelf meenemen als je moet gaan draaien), stel je voor op een fuif met 4x cdj-1000 en 2 technics (of soms 3) en steek daar ergens nog een rodec of pioneer mengpaneel tussen. Cry

Switchon    posted on 17-11-2007 21:23
Yez Yez Mensen,

Meningen zijn dus verdeeld zo hier en daar, Maar iedereen stemt er dus wel gedeeltelijk mee in dat Pro materiaal wel iets of wat helpt in het precieser of scherpen beatmatchen. Waar ik ook wel mee eens ben.Cry

@ Bodgi:

Ooit wel eens de eer gehad om met zo'n setje te draaien?Cry

@ BryanB:

Ni veel :P

233 Users online: 110 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 36.294
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.685