Boxen en HPtje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Switchon    posted on 12-11-2007 00:49
Goeie NachtCry,

Heb even een vraagje aan jullie: Ik wil dus beginnen met Dj'en heb nog geen draaisetje maar komt er zo spoedig mogelijk uiteraard!Cry, Ikzelf beschik al over een Logitech Z5500 5.1 setje. Iemand ervaring met het draaien op dit setje, Zo ja zou ik graag even willen weten wat je ervan vind Cry, Ik ga natuurlijk kijken voor boxen maar nu nog niet, eerst het draaisetjeCry, Misschien iemand alvast wat suggesties (denk rond een budget van 500 euro).

2de Vraagje: Ik heb mijn ogen op de HDJ 1000 gefixed. Hij benadrukt de bass wat meer maar kan ook een nadeel zijn bij sommige genres lijkt me, iemand hier die zich daar in kan vinden of advies kan geven?

Alvast bedankt jongens!
Groetjes

What do you think about Boxen en HPtje ??

Vote :   

Bodgi    posted on 12-11-2007 05:15
als je het enkel voor thuis wil gebruiken is jb systems goed genoeg kwa materiaal.
maar als je pas begint is het mss aan te raden een 2de hands setje te kopen ipv nieuw. Dan heb je voor 500€ al enorm goed gerief.

greetz

met die logitech heb'k nog geen ervaring.
Steev    posted on 12-11-2007 07:35
Hmm, misschien is het verstandiger als je ipv een HDJ 1000 een andere hp koopt? Misschien heb je ergens nog wel een oude hp liggen ofzo, want als je zo'n dure gaat kopen blijft er toch weinig over voor de rest van je booth. Ik zou eerst eens gaan kijken of je met cd's of met vinyl wilt gaan draaien. Daarna zoeken naar een leuk tweedehands setje en uiteindelijk eerst gaat draaien voordat je dure extraatjes gaat kopen (zoals een hp, want met een normale hp kan je het ook eerst even proberen.)

Dat Logitech setje zal wel lukken denk ik, er zijn meer mensen hier die hun mixer hebben aangesloten op een surround syteem Happy, laughing
Luxx    posted on 12-11-2007 08:23
de hp is wel heel goed, maar natuurlijk ook stervens duur. je kan ook iets als de Stanton dj pro 2000 nemen. heerlijke HP is dat.. werkt uitstekent en is maar 70-80 euro ofzo? dan heb je wat meer geld over voor de rest van je gear!
www.mothermusic.nl
woudy    posted on 12-11-2007 10:00
Hey ik heb zelf precies het zelfde logitech setje (zie me booth) en het werkt prima ik ga later natuurlijk ook nog andere boxen halen maar met deze boxen kan je prima draaien!

En voor de hp zoals luxx al zei een stanton is een lekker hp-tje en je kan beter wat geld besparen voor je andere gear aangezien je toch alleen maar thuis gaat draaien.
BryanB    posted on 12-11-2007 10:19

edit: Begreep je vraag niet helemaal.

Over een maand of 2 zet ik mijn Citrnoic CD6 Ultima te koop. Dat is een dual cd speler. Echt een prima beginners set. Met een RMX mixer erbij kun je nog een hele tijd lol beleven.
Maar dat is pas over 2 maanden. Maar dan heb je wel 2 spelers voor minder dan jouw budget waarschijnlijk.

edit: begreep je vraag de eerste keer dus wel.

Behringer truth 2031A = 400 euro. Perfect setje actieve monitoren/speakers!

User edit by BryanB on 12-11-2007 @ 14:56:33 (100%)
Timmerink    posted on 12-11-2007 11:19

Dus als ik het begrijp wil je een DJ setje voor om en nabij de 500 euro?
Het geluid heb je al, dat scheelt, die logitech klink prima, alleen zodra ik het geld zou hebben zou ik voor iets professionelers gaan als ik jou was..

Je wilt een HP, kies gewoon voor een Stanton DJ Pro 2000, die kost je 69 euro i.p.v. een ruime 100 a 150 euro voor een HDJ-1000! En qua kwaliteit scheelt het bar weinig!

Dan nog een DJ Setje (toch?) waarvoor je nog maar 450+- over hebt.
Wil je een setje met 2 enkele Cd-spelers of een dubbele, of wil je met draaitafels aan de gang? Worden het enkele spelers of draaitafels, zal het iets buiten je budget van 500 euro gaan liggen. Wil je voor een dubbele cd-speler, kan je het ongeveer op 500 euro laten. Wat voor mixer wil je? Een met effecten of een zonder, een met 3 kanalen of een met meer.. Zo kan je nog wel een tijd doorgaan..

Gewoon even iets specifieker zijn. Ik kan je wel vertellen dat je voor 500 euro 2e hands nog wel een aardig setje op de kop kan tikken, voor nieuw spul is je budget simpelweg te laag..

robbert    posted on 12-11-2007 13:36
Poster: Timmerink

..een ruime 100 a 150 euro voor een HDJ-1000..

Ik zou wel eens willen weten waar je een hdj voor dit bedrag kan krijgen.. De hp kost toch echt 200 euro namelijk.
Switchon    posted on 12-11-2007 14:53
Heej Luitjes!, Dankjewel voor jullie reacties!

@ Timmerink:

Neej geen Dj setje voor rond de 500 euro maar een Box Set van rond de 500 euroCry,
Voor mijn Dj setje ben ik van plan zo rond de 1500 euro (inclusief de HP (maar nog niet zeker welkeCry) uit te geven, Ik ben maar een 17 jarig studentje dus heb nog niet veel meer te bestedenCry Aangezien ik Dj Fuse voor een 15 jarige jongen wel een erg brute Dj Booth vind hebbenCry, Maar heb het geduld er niet voorCry

Maar weer dwalen weer afCry,
Ik ben dus van plan 2 table top spelers (Reloop RMP-2) en een Mixer met ook wat effecten (Reloop RMX-40 USB), Jullie zullen mij waarschijnlijk dan eerder een CDJ-400 aanraden maar ik heb mijn zinnen toch hierop gezet. Verder voor de HP ben ik dus nu nog aan het kijken maar lees dus dat het misschien beter een wat goedkopere kan nemenCry, Ben momenteel veel reviews aan het lezen en zal nu ook die van Stanton of een ander merk bekijkenCry,

@ Woudy:

Ben uiteindelijk ook van plan om proffesionelere Boxen te halen maar dat komt inderdaad net als jij later welCry, Maar wat vind jij van de Z5500? De Sub is wel erg bruut om te zien maar ik vind dat hij nogal terug houdend is, Ik had hiervoor namelijk Z2300 en de bas daarvan vond ik agressiever en meer aanwezig dan bij deze! En als Hardstyle liefhebber houd ik toch wel van een wat aanwezige bassCry,
Wat vind jij ervan?

ps. heb ook alleen maar een moederbord geluidskaartje als ik deze vervang zal hij misschien beter tot zijn recht komenCry,

Groetjes!
Burnmatic    posted on 12-11-2007 22:19
Kijk ook eens op marktplaats. Ik bn zo bijv. aan mijn Numark PHX gekomen! deze heb k overgekocht van iemadn die hem 2 dagen had. Hij paste niet op zn i-pod xD, dus ging ie m weer verkopen. Ik heb m voor 30 euro overgebietst. Terwijl zo'n ding (2 dagen nieuwer) IETS VAN 80 EURO KOST!! Cry

Tis maar subtiele hint. You never know. Ik dacht dat dr eerst ook niks op marktplaats was.
Schijn bedriegd Cry
suc6 drmee!
Switchon    posted on 12-11-2007 23:24
Haha jah das wel een heel erg lekker dealtje die je hebt geslote:P,
Haha ook de reden: omdat hij niet op zn i-pod paste xD!
Maar ik zal zeker eens een kijkje nemen Winking my eye,

Thnx voor de Tips Jonges!

Oja klein dingetje om bij te vertellen :P,
Mijn kamer is niet groter dan 3x2Cry Zul je wel merken als ik mn Booth hebWinking my eye, Maar de vraag is dan of ik nu egt boxen nodig heb van rond de 500 euro. ik zag wel een mooi setje. Zou graag de link willen sturen maar dat mag volgens mij niet Winking my eye (namelijk een webshop), Het is een setje van 2x Behringer S1520 PA (PA?) Luidsprekers en 2x Behringer S1800s Subwoofers ook weer voor PA Toepassingen. Bij mekaar maakt dit zo'n 2000 Watt. Is dat misschien net wat te enthousiast wat denken jullie?
Prijs van dit bij elkaar is 560 euro en dan nog een versterkertje erbij ofcourse!Cry

Groetjes!
User edit by Switchon on 12-11-2007 @ 23:55:11 (100%)
Switchon    posted on 14-11-2007 22:03
Niemand die wat advies heeft?Cry Ook over versterkers en dergelijke al het advies is welkomCry.

Groetjes!
cross-over    posted on 15-11-2007 10:14
Als je iets gaat kopen koop dan kwalitatief goed spul. Als je even zoekt op dit forum kom je genoeg topics tegen waarin dit besproken is.
Verder is het beter om te investeren in luidsprekers met een hoog rendement dan om voor veel geld honderden watts extra versterkervermogen te kopen.

Voor een goede uitleg over luidsprekers en versterkers:

http://www.nieuwsgierig.eu/luidspreker.php
http://soundcloud.com/lau-daniels
Switchon    posted on 28-11-2007 23:30

@ Cross-Over:

Sorry voor mijn late reactie ik ben namelijk even offline geweest voor een tijdjeWinking my eye,
Maar bedankt voor de link! Ben er wat wijzer van geworden!,
Zal nu maar eens kijken dan voor goede boxen!

Ben er nu dus ook inderdaad achter gekomen dat de HDJ-1000 niet zo goed staat aangeschreven qua stevigheid. Ik ben nu ook veranderd van keuze en ga nu waarschijnlijk voor de Technics RP-DH1200.
Iemand die daar zijn mening over kwijt wil vind ik alleen maar beter des te meer kom ik te wetenCry

Groetjes!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

414 Users online: 283 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 41.540
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.734.931