Is this a nice startersset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Elroxx    posted on 08-11-2007 14:44
Hi guys/ladies,
I'm new on this forum, so hi Happy, laughing.
I'm planning on buying two cdj200's and a Reloop RMX 40 BPM, is this a nice combination?
And should I wait a few weeks because of the new cdj400? Mayb the price of the cdj200 will drop?
I found a site where the cdj200's are 449 euros a piece. I'm mixing for a while now with virtualdj (i think more than 1 year now and I always do it with fun Happy, laughing. Friends of mine like some of my mixes and mashups. So it's time to buy some stuff and make it a more serious hobby.

I want to focus myself on beatmatching and making mashups. So i thought the cdj200 would be a nice choise? My max price is around 1250 euro's.
User edit by Elroxx on 08-11-2007 @ 14:45:58 (2%)

What do you think about Is this a nice startersset ??

Vote :   

robbert    posted on 08-11-2007 14:55
Hi, welkom op dit forum. Misschien kun je je nog even officieel voorstellen, hier is in apart gedeelte voor in het forum.

In het rookie forum kun je gewoon nederlands praten als dit makkelijker is, voor mij wel in ieder geval!

Of de set die je voorstelt goed is? Jazeker! Cdj-200's zijn zeer geschikte beginners cd-spelers en het mengpaneel schijnt ook erg goed te werken (heb hier verder geen ervaring mee..). Mocht 2de hands kopen voor jou een optie zijn kun je ook eens kijken naar 2de hands cdj-800 spelers. Het verschil tussen deze 2 spelers vind ik vrij groot, al zou de cdj-200 een prima keuze zijn!

Mocht je niet van plan zijn in de toekomst nog bv. platenspelers te kopen, dan kun je ook eens kijken naar een mixer met minder kanalen. Een Dateq xtc bijvoorbeeld vind ik zelf een toppertje. Krijg je 2de hands voor zo'n 350 euro! Kwalitatief ligt deze mixer echt een stapje hoger dan de Reloop, maar beschikt dus wel maar over 3 kanalen.

Mocht je meer vragen hebben dan stel deze gerust. Gebruik ook de search functie, want er zijn veel soortgelijke topics te vinden, waar je veel info uit kunt halen! Happy, laughing
ccc    posted on 08-11-2007 15:01

Maybe he doesn't understand Dutch? Pro?

Elroxx    posted on 08-11-2007 15:02
Oke, bedankt voor de info.
Maar misschien is het ook wel verstandig om ff door te sparen voor een DJM400? Is 'maar' 170 euro meer. Of is het verschil niet erg groot? Ik heb nog geen interesse in platenspelers...misschien over 2jaar als ik deze hobby nog steeds beoefen Winking my eye.
Zal me binnenkort wel ff voorstellen in die topic.
Sorry als ik dit topicje heb geopent terwijl er iemand anders was met precies dezelfde vraag.
bartezzz    posted on 08-11-2007 15:06
waarom neem je niet gewoon de cdj 400 hij kost bij new-line 550 euro.
en dan heb je nog 150 euro over voor een mixer mischien een Reloop RMX_20 blackfire.
Adrien1989    posted on 08-11-2007 15:06

@: Robbert
xtc kan ook wat minder dan de reloop kwa ditjes en datjes. En afhankelijk van wat voor muziek je draaid kunnen die 10cm faders ook niet altijd even fijn zijn. Maar tis wel een geile Dateq:P

Maar dat gelul eventjes terzijde:P. Met die cd spelerts koop je tenminste wel kwaliteit en heb je spullen in huis waar je even mee vooruit kan. Het mengpaneel hoor je ook veel goeds over, ik heb er zelf ook wel eens mee gedraaid toen ik erges wat cd spelers aan het kopen was. Het is zeker wel een mooi paneeltje voor die prijs, ik denk niet dat er een gelijkwaardig paneel is kwa functies en kwaliteit voor die prijs. Zelf zou ik hem niet kopen, maar dat is persoonlijk, iets irriteerd me aan dat ding, ik weet niet wat:P. Verder zijn er heeeeel wat users hier die het paneel gebruiken, heb er heel wat langs zien komen bij DJ-Booths, dus je kan iemand opzoeken die er 1 heeft en die vragen naar ervaringen.

En nog een tip, kijk ff rond op marktplaats, kan je jezelf een hoop geld mee besparen.
User edit by Adrien1989 on 08-11-2007 @ 15:07:38 (2%)
Elroxx    posted on 08-11-2007 15:10

Aangezien ik nog niet echt verstand heb van die cdj's heb ik altijd het gevoel dat ze 2e hands afgeragt zijn...heb er wel ff rondgekeken, maar nieuw lijkt me wat betrouwbaarder.

@ bartezzz
Ik heb ook zon gevoel dat de mixers belangrijker zijn dan de cdj's ? DUs wou er wel een redelijke mixer bij kopen...

Adrien1989    posted on 08-11-2007 15:13
Naja kijk het is niet zo dat alles wat op marktplaats troep is, ookal zal ik niet ontkennen dat het er niet tussen zit, maar spullen die thuis gebruikt zijn is vaak wel fatsoenlijk mee omgesprongen. En wanneer je langs gaat om even te testen kan je aan die spelers ook wel een beetje zien hoe hun leven verlopen is natuurlijk.
Aemilius    posted on 08-11-2007 15:55
Al nagedacht om ipv van de cdj200 de cdj400 te nemen? Kost je 100 euro meer..
Elroxx    posted on 08-11-2007 16:02
Poster: Aemilius
Al nagedacht om ipv van de cdj200 de cdj400 te nemen? Kost je 100 euro meer..

zit er idd sterk over na te denken. Denk dat ik de cdj400 idd ga nemen, en hopen dat die op dezelfde site ook lekker afprijst Happy, laughing. Dan maar ff wachten...kan ik ook meteen doorsparen voor twee KRK RP5's :p.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=DJE0001575-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
BryanB    posted on 08-11-2007 16:21
Welkom op dit forum!
Er zijn genoeg spelers op de markt die het kopen waard zijn. Mijn advies is om eens bij een DJ shop langs te gaan en het een en ander te testen. RJ shop is zo een winkel met een uitgebreide showroom.

Zo zou je bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar:
Pioneer CDJ-400
Pioneer CDJ-800
Reloop RMP-1 of 2
Stanton C.314 (toch?)
Denon DN-S1000
Zie deze spelers vaak voorbij komen, en vaak met positieve berichten.
robbert    posted on 08-11-2007 16:26
Poster: ccc

Maybe he doesn't understand Dutch?

Nou het lijkt me als je nieuw bent op een -gedeeltelijk engels- forum dat je zou kunnen denken dat engels hier de voertaal is. Hij woont daarnaast ook in Nederland, dus zo gek lijkt het me niet dat ik mijn verhaaltje schrijf in het nederlands. (Ondertussen weten we dat ik gelijk heb..)

Poster: ccc
Pro?

Bijdehand?

(En dan ook nog ongelijk hebben :'()
User edit by robbert on 08-11-2007 @ 16:29:07 (2%)
Adrien1989    posted on 08-11-2007 17:04
Poster: BryanB
Welkom op dit forum!
Er zijn genoeg spelers op de markt die het kopen waard zijn. Mijn advies is om eens bij een DJ shop langs te gaan en het een en ander te testen. RJ shop is zo een winkel met een uitgebreide showroom.

Zo zou je bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar:
Pioneer CDJ-400
Pioneer CDJ-800
Reloop RMP-1 of 2
Stanton C.314 (toch?)
Denon DN-S1000
Zie deze spelers vaak voorbij komen, en vaak met positieve berichten.

Precies, al liggen 800's wel wat boven het budget bij nieuwkoop, 2e hands gaat het nog wel. De Denons heb je voor 600 2e hands, daar ben ik natuurlijk goed over te spreken:e.

This is an old Topic

No new postings for 6.516 days.
 Post CommentThat would be 217.2 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 109 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 36.160
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.551