Pioneer CDJ-400 aangekondigd (8/15)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 07-11-2007 09:26

Zoals te lezen is in het Persbericht heeft Pioneer een nieuwe CD speler aangekondingd : CDJ-400.

Lees meer in het DJ Topic : CDJ-400

Pioneer CDJ-400 Demo Video by DJResource

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2007 12:39 (16%)

What do you think about Pioneer CDJ-400 aangekondigd ??

Vote :   

ccc    posted on 15-11-2007 21:51
In Nederland heeft alleen Lead hem. En helaas is hij niet de enigste Pioneer vertegenwoordiger op de wereld. Happy, laughing

En ohja ben blij dat hij niet zo snel snel een filmpje heeft gemaakt. Want hoe langer hij erover doet hoe beter het demo filmpje wordt :P. Ik hoop net zo super als die van de CDJ-200. Dat was tenminste een Demo filmpje waar elke functie duidelijk werd uitgelegd.
User edit by ccc on 15-11-2007 @ 21:53:08 (100%)
Lead    posted on 16-11-2007 00:46
Ik ben wel de enige in nederland, maar er zijn ook toestellen voor shows en dergelijke. Mensen kunnen op een beurs natuurlijk altijd een filmpje maken. Ik besteed meestal aardig wat aandacht om echt alles te laten zien. Helaas moet het naast mijn normale werk gebeuren in de avonden/weekenden (wat er van over blijft) dus kan niet altijd alles direct af hebben.

En zoals al eerder gezegd, ik neem er de tijd voor die nodig is om een compleet filmpje (met degelijke audio kwaliteit) te maken... jammer dat het ietsje langer duurt, maar wel in stijl met de rest Winking my eye
Let the BASS be louder
Reind    posted on 16-11-2007 13:28
Poster: DJdarkness
Ofwel, met de scratch had pioneer al ervaring met de cdj 1000, en cdj 800, de usb (flashdrive) is al eens in min of minder maten gebruikt bij de Dmp 555 (sd kaart = ook flash drive) (deze spelers heb ik trouwes 2 jaar zelf gehad erg fijne spelers)

En zo kan ik nog wel even door gaan. Ofwel ze hebben met deze "goedkope"speler een zeer goede zet gedaan. Hij heeft meer functies, als concurenten, is in mijn ogen de eerste serieuse midi controller met de echte handling van een cd speler. En kunnen met dit product ook zeer goed kijken of het hele usb midi verhaal aanslaat, als dat zo is, kunnen ze hier weer op gaan investeren, en hun vlaggeschip weer aanpassen (cdj 1000) weer aanpassen.

Even over die kennis die men al zou hebben met de DMP... al die kennis komt uit de audio divisie van Pioneer. Als men morgen een cd speler wil maken met geintergreerd beeldscherm en noem alles maar op dan kan dat. De Pioneer audio divisie loopt al jaren zo niet lichjaren vooruit op de dj markt. DJ's zijn nogal conservatief namelijk, vandaar dat de huidige generatie wisseling er ook meteen voor zorgt dat men dat conservatieve een klein beetje laat vallen en met de tijd mee wil gaan.

Een ander slim feit vind ik dat ze het hele tijdcode verhaal (traktor scratch ed.) buiten spel zetten zo, ga maar na ik heb liever 2 stickjes 4gb van 35 euro mee naar een gig, als een laptop. Dit buiten spel zetten gaat natuurlijk pas gebeuren als ze de meest hard lopende en bekende units 800 & 1000 met deze techniek gaan uitrusten.

Toch denk ik niet dat dat zal gaan gebeuren en het toont ook tevens aan dat je waarschijnlijk vrij weinig ervaring hebt met tijdcode systemen en midi controllers. Software zal namelijk altijd meer mogelijkheden kunnen hebben dan hardware en gezien het feit dat de hardware steeds meer van de software afhankelijk zal gaan zijn . Daarnaast vergeet je een aantal essentiele dingen, zoeken op een laptop gaat velen malen sneller, ik ben niet kapot van het zoeken naar een MP3 in een folder zoals je dat moet doen op de CDJ's... sterker nog als ik zo moest gaan werken bleef ik wel met audio cd's draaien Winking my eye

Daarnaast heb jij het over 2 stickjes... maar denk jij nou echt dat binnen no time overal een CDJ-400 staat? Nope dus dan mag jij je CDJ's mee gaan nemen, in dat geval pak ik liever mijn tijdcode setupje wat in 1 lullig tasje past Winking my eye

Het hele idee is dus weer een stapje naar waar we uiteindelijk allemaal naartoe zullen gaan en dat is software + midi. Hopelijk komt er tegen die tijd ook een uitgebreider midi protocol en zal over 10 jaar het overgrote deel van de dj's aan het werk zijn met software als het al niet eerder is. En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn Winking my eye
BryanB    posted on 16-11-2007 15:21
Vinyl dood?
Illusion    posted on 16-11-2007 15:46
Poster: Reind
En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn Winking my eye

Goede post Reind!

Maar ik ben het oneens met deze uitspraak van je. Vinyl is verre weg van dood! En zal nog veel gebruikt worden, hoewel de nieuwe methode zijn intrede heeft gemaakt! Het is gewoon een feit!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ccc    posted on 16-11-2007 16:17

Oneens? het is zelfs een domme uitspraak.

User edit by ccc on 16-11-2007 @ 16:18:07 (5%)
CK_SoundMachine    posted on 16-11-2007 16:47
Als ik naar mezelf kijk dan merk ik heel goed dat ik minder en minder met vinyl draai. Ik draai liever met een CDJ-800. Minder gesleep met muziek, loops, e.d. dat  verkies ik toch boven vinyl-feeling of "er-cool-bij-staan-want-ik-draai-met platen" (geloof me zo ken ik er genoeg). Maar ik merk wel een algemene tendens dat er terug meer mensen met vinyl bezig zijn. Platenspelers zie je overal opduiken zelfs in winkels zoals het kruidvat Cry Al zijn de meeste van die dingen enkel bedoeld om te recorden. En in mijn nabije omgeving zijn er verschillende DJ's die stoppen met Traktor en gewoon vinyl gaan draaien.

Maar zo'n CDJ-400 (of iets dergelijks) komt er zeker nog bij hier.  Dan kan ik mijn legale mp3's op een externe HDD gooien en ermee draaien. Bovendien speelt de CDJ-400 nog eens cd's af en er is midi mogelijkheid. Wat wilt een mens nog meer? Cry
Timmerink    posted on 16-11-2007 17:12
Poster: ccc

Oneens? het is zelfs een domme uitspraak.

Het is geen domme uitspraak, Reind heeft 100% gelijk en ik ben het ook volledig met hem eens.

Als je het verschil ziet in de loop der jaren m.b.t. de verandering van DJ-Gear, zie je dus ook dat (neem nu) Pioneer zo vooruistrevend is geworden met de apparatuur, dat cd-spelers als de CDJ-1000 gewoon alle capaciteiten heeft van het draaien met vinyl + dat het goedkoper is!

Daarom zie je ook steeds meer DJ's overstappen op cd, in alle stylen die je maar kan bedenken.. Nee, het vinyl is nog niet dood, maar en komt heel snel een tijd aan waarbij je vinyl in het museum kan bekijken en waarbij je ''toen ik vroeger nog met vinyl draaide'' gaat zeggen in gesprekken.. 
User edit by Timmerink on 16-11-2007 @ 17:13:10 (5%)
NielsR    posted on 16-11-2007 17:17
En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn Winking my eye

Ik geef je wel geleik maar dat vinyl dood is denk ik toch nog niet, zeer veel dj's spelen nu nog met vinyl, heb zelfs nog een artikel gelezen dat de verkoopcijfers van vin,yyl terug naar boven gaan wel met name de gewone albums van rock artiesten enzo omdat het gewone volk terug vinyl en "soul" in hun muziek wilt.
djmaarten    posted on 16-11-2007 17:20
jongens dit topic is bedoelt voor de cdj 400 niet voor en discussie over of vinyl dood is of niet!!!
DJdarkness    posted on 17-11-2007 00:18
quote:

Even over die kennis die men al zou hebben met de DMP... al die kennis komt uit de audio divisie van Pioneer. Als men morgen een cd speler wil maken met geintergreerd beeldscherm en noem alles maar op dan kan dat. De Pioneer audio divisie loopt al jaren zo niet lichjaren vooruit op de dj markt. DJ's zijn nogal conservatief namelijk, vandaar dat de huidige generatie wisseling er ook meteen voor zorgt dat men dat conservatieve een klein beetje laat vallen en met de tijd mee wil gaan.

Toch denk ik niet dat dat zal gaan gebeuren en het toont ook tevens aan dat je waarschijnlijk vrij weinig ervaring hebt met tijdcode systemen en midi controllers. Software zal namelijk altijd meer mogelijkheden kunnen hebben dan hardware en gezien het feit dat de hardware steeds meer van de software afhankelijk zal gaan zijn . Daarnaast vergeet je een aantal essentiele dingen, zoeken op een laptop gaat velen malen sneller, ik ben niet kapot van het zoeken naar een MP3 in een folder zoals je dat moet doen op de CDJ's... sterker nog als ik zo moest gaan werken bleef ik wel met audio cd's draaien

Daarnaast heb jij het over 2 stickjes... maar denk jij nou echt dat binnen no time overal een CDJ-400 staat? Nope dus dan mag jij je CDJ's mee gaan nemen, in dat geval pak ik liever mijn tijdcode setupje wat in 1 lullig tasje past

Het hele idee is dus weer een stapje naar waar we uiteindelijk allemaal naartoe zullen gaan en dat is software + midi. Hopelijk komt er tegen die tijd ook een uitgebreider midi protocol en zal over 10 jaar het overgrote deel van de dj's aan het werk zijn met software als het al niet eerder is. En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn

Daar heb je een punt, en anders als dat je denk, heb ik wel ervaring met tijdcode systemen, en ik vind ze fijn werken, maar vooral om het feit dat je geen cd'tjes hoef te branden. Ik heb zelf goede ervaringen met tijdcode systemen, en bij mi jis het spul nog nooit gecrached, maar toch geef ik nog altijd de voorkeur aan alles in 1 unit zonder externe software. Waarom? Geen idee, vind het gewoon een veiliger idee. Je computer zal er maar net de brui aan geven tijdens een set.Cry

Dat we naar het hele midi verhaal toe gaan, dat is iets wat ik ook zeker weet.

Als je het mij vraagt is de ideale setup op het moment, zoiets als de numark d2 (goede zoek functie ed) met tijdcode ingangen waardoor je de files op je d2 met tijdcode vinyl f cd zou kunnen mixen. Dat lijkt me wel wat Cry
svdomp    posted on 17-11-2007 17:46
Poster: djmarcelm

nee dj nasty Winking my eye
dit was in de beneden zaal van de nachtpracht
ik heb de cdj verveelt met apres-ski muziek Winking my eye

Didier82    posted on 18-11-2007 03:51
Soooo hey! Net de filmpjes bekeken, impressiv!!! Had ik dat eerder geweten, dan had ik de CDJ800mk2 niet gekocht, maar meteen deze gekozen!
VmaX    posted on 27-11-2007 21:49
Nog een filmpje met de SVM000 erbij Cry

http://fr.youtube.com/watch?v=R-MbeXNe4Dc
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
User edit by VmaX on 27-11-2007 @ 21:50:15 (3%)
Lead    posted on 28-11-2007 01:33
Software + MIDI = Interface nodig.

Het zal dus om de interface gaan draaien. En dat kunnen dus zowat alle apparatuur zijn.

Het tijdcode verhaal wordt wel degelijk buiten werking gezet. Met de CDJ-400 en Serato zul je geen hardware kastje en tijdcode discs (Cd of vinyl) nodig hebben. Ook Traktor zal komen met een template voor de CDJ-400.

De computer solo in de DJ booth dat zal nog wel even op zich laten wachten. DJ's houden graag vast aan de dingen die bewezen hebben goed te (blijven) werken.
Let the BASS be louder
JasperVC    posted on 28-11-2007 07:30
Zie ik wel mooi staan hier op men kastje :p
Ik denk dat ik er misschien wel voor zal gaan Winking my eye

Ik wil eerst even weten hoe een HD erop draait Winking my eye
Tizio    posted on 28-11-2007 08:09
Bij mij komen ze ook te staan hoor! Ik draai nu nog met een D2, maar hij mist gewoon zoveel. Ookal is de zoekfunctie geweldig met het bijgeleverde toetsenbord...
Groovyyy    posted on 28-11-2007 19:46
Was deze al genoemd,

niet een hele goede demo video, maar wel de beste tot nu toe

even skippen naar 1 minuut

User edit by Groovyyy on 28-11-2007 @ 19:47:37 (49%)
Tizio    posted on 29-11-2007 07:44
Ik dacht het wel, is toch een van de filmpjes die op youtube staan? Het zijn er op Youtube helaas nog maar 4. Unhappy   Ik wacht met smart op de cdj-400'jes als een kind op sinterklaas wacht!
Funky-T    posted on 29-11-2007 15:52
idd, laatste filmpje is wel handig.

vorig weekend mee kunnen spelen, is echt een hele leuke speler..
Eduardooo    posted on 30-11-2007 12:06
Geweldig ding zo te zien. Gaaf is ook dat 2 stuks weer precies( net als de CDJ100 en de CDJ200) in zo;n standaard zilveren hobby koffer van de bouwmarkt passen (..!)

Ik vraag me wel af: Zijn er beperkingen in functionaliteit bij gebruik van Mp3 cd's of USB?
User edit by Eduardooo on 30-11-2007 @ 12:12:14 (100%)
ccc    posted on 30-11-2007 13:20
Wat voor koffer bedoel je?
Eduardooo    posted on 30-11-2007 14:00

deze koffers
Twello    posted on 30-11-2007 20:49
Wanneer komt het demo filmpje van de CDJ-400 eigenlijk?
Melle    posted on 01-12-2007 10:21
Wel een prachtig ding zeg!

Twello, ik denk het wel, check gewoon youtube bijvoorbeeld.

303 Users online: 16 Guests (287 Unknown)
Pages generated today : 8.869
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.486.870