Poster: DJdarkness
Ofwel, met de scratch had pioneer al ervaring met de cdj 1000, en cdj 800, de usb (flashdrive) is al eens in min of minder maten gebruikt bij de Dmp 555 (sd kaart = ook flash drive) (deze spelers heb ik trouwes 2 jaar zelf gehad erg fijne spelers)
En zo kan ik nog wel even door gaan. Ofwel ze hebben met deze "goedkope"speler een zeer goede zet gedaan. Hij heeft meer functies, als concurenten, is in mijn ogen de eerste serieuse midi controller met de echte handling van een cd speler. En kunnen met dit product ook zeer goed kijken of het hele usb midi verhaal aanslaat, als dat zo is, kunnen ze hier weer op gaan investeren, en hun vlaggeschip weer aanpassen (cdj 1000) weer aanpassen.
Een ander slim feit vind ik dat ze het hele tijdcode verhaal (traktor scratch ed.) buiten spel zetten zo, ga maar na ik heb liever 2 stickjes 4gb van 35 euro mee naar een gig, als een laptop. Dit buiten spel zetten gaat natuurlijk pas gebeuren als ze de meest hard lopende en bekende units 800 & 1000 met deze techniek gaan uitrusten.
Poster: Reind
En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn
Oneens? het is zelfs een domme uitspraak.
Poster: cccOneens? het is zelfs een domme uitspraak.
Poster: Reind
En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn
quote: |
Poster: Reind Even over die kennis die men al zou hebben met de DMP... al die kennis komt uit de audio divisie van Pioneer. Als men morgen een cd speler wil maken met geintergreerd beeldscherm en noem alles maar op dan kan dat. De Pioneer audio divisie loopt al jaren zo niet lichjaren vooruit op de dj markt. DJ's zijn nogal conservatief namelijk, vandaar dat de huidige generatie wisseling er ook meteen voor zorgt dat men dat conservatieve een klein beetje laat vallen en met de tijd mee wil gaan. Toch denk ik niet dat dat zal gaan gebeuren en het toont ook tevens aan dat je waarschijnlijk vrij weinig ervaring hebt met tijdcode systemen en midi controllers. Software zal namelijk altijd meer mogelijkheden kunnen hebben dan hardware en gezien het feit dat de hardware steeds meer van de software afhankelijk zal gaan zijn . Daarnaast vergeet je een aantal essentiele dingen, zoeken op een laptop gaat velen malen sneller, ik ben niet kapot van het zoeken naar een MP3 in een folder zoals je dat moet doen op de CDJ's... sterker nog als ik zo moest gaan werken bleef ik wel met audio cd's draaien ![]() Daarnaast heb jij het over 2 stickjes... maar denk jij nou echt dat binnen no time overal een CDJ-400 staat? Nope dus dan mag jij je CDJ's mee gaan nemen, in dat geval pak ik liever mijn tijdcode setupje wat in 1 lullig tasje past ![]() Het hele idee is dus weer een stapje naar waar we uiteindelijk allemaal naartoe zullen gaan en dat is software + midi. Hopelijk komt er tegen die tijd ook een uitgebreider midi protocol en zal over 10 jaar het overgrote deel van de dj's aan het werk zijn met software als het al niet eerder is. En nu gaat iedereen roepen dat dat nooit gaat gebeuren maarrrrrrr dat zei men ook bij vinyl en nu 5 jaar later blijkt vinyl zo goed als dood te zijn ![]() |
Poster: djmarcelm
nee dj nasty
dit was in de beneden zaal van de nachtpracht
ik heb de cdj verveelt met apres-ski muziek