Pioneer CDJ-400 aangekondigd (7/15)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 07-11-2007 09:26

Zoals te lezen is in het Persbericht heeft Pioneer een nieuwe CD speler aangekondingd : CDJ-400.

Lees meer in het DJ Topic : CDJ-400

Pioneer CDJ-400 Demo Video by DJResource

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2007 12:39 (16%)

What do you think about Pioneer CDJ-400 aangekondigd ??

Vote :   

Jorrit    posted on 12-11-2007 19:13
Ontopic:

Ik weet nou niet wat Pioneer hiermee wil... het ding kan meer dan de CDJ-800, kost minder, en heeft als enige minpunt het wat kleinere jogwheel? De CDJ-800 was ooit als thuisversie van de 1000 bedoeld (Digital power unleashed, kan ik mij herinneren, die hele campagne rond het "toegankelijk" maken van de jog-techniek van pioneer), maar de 400 is nu toch veel aantrekkelijker voor thuis?
Dan heb je nog de ongeveer 500,- euro kostende CDJ-200, die met de grond gelijk wordt gemaakt door de CDJ-400, die tijdens introductie 550,- kost. Dan heb je nog de CDJ-100, die nog steeds 450,- euro moet opbrengen? De CDJ-100 was ooit een degelijke instapper, of een degelijke drive in speler, maar wie neemt dat nou nog serieus als Pioneer een 400 op de markt brengt voor 550,- (slechts 100 euro duurder!), die meer kan dan de CDJ-800?

Naar mijn mening past dit niet bij de Pioneer uitstraling.
Pioneer is degelijkheid voor een (te?) hoge prijs, die CDJ-400 heeft een Denon uitstraling:
Veel functies, dubbele functies onder knoppen, aanpasbaar jogwheel, lage prijs.

Dit zijn mijn gedachten, ben benieuwd wat DJR hiervan denkt....
greup    posted on 12-11-2007 19:18
Vind ook dat pioneer de laatste tijd veelste veel op de markt gooit in korte tijd. Ook staan de prijzen veelste dicht op elkaar. Neem nou de djm 700 en djm 800. Daarbij ben ik natuurlijk als cdj-200 verhuurder niet zo heul erg blij dat er nu al weer een cdj 400 uit is.

Ook vraag ik me af of als die gesmijt niet tenkoste gaan van de kwaliteit. Jammer iig dat ze nu (want hoevaak is denon daar al niet op afgezeke) wel weer dubbele functies onder 1 knop gooien.

Ik heb er nog steeds m'n vraagtekens mij. Maar zou hem natuurlijk graag een keer proberenCry
ccc    posted on 12-11-2007 19:47
Poster: Jorrit

Naar mijn mening past dit niet bij de Pioneer uitstraling.
Pioneer is degelijkheid voor een (te?) hoge prijs, die CDJ-400 heeft een Denon uitstraling:
Veel functies, dubbele functies onder knoppen, aanpasbaar jogwheel, lage prijs.

Als je dit stukje even goed na leest weet je wel waarom ze het doen. Happy, laughing
Jorrit    posted on 12-11-2007 21:14
Poster: ccc

Als je dit stukje even goed na leest weet je wel waarom ze het doen. Happy, laughing

Ik weet niet waar je naar verwijst met "dit stukje", maar als je verwijst naar de aankondiging van de CDJ-400 snap je toch mijn post niet helemaal.
Denk je dat een stuk tekst geschreven door een marketeer van Pioneer antwoord geeft op mijn vragen?

Ik krijg een beetje het gevoel "voor een dubbeltje op de eerste rang" bij deze spelers... veel mogelijkheden, lage prijs... dan moet er toch wat met de kwaliteit gebeuren...
Ik trek nog geen oordeel voordat ik ermee gespeeld heb, maar: If it sounds to good to be true... Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 12-11-2007 21:22 (77%)
ccc    posted on 12-11-2007 21:47
Ik bedoel met "dit stukje", wat ik quote. Dus het stukje wat jij schrijft. Nu ik het zelf lees is het inderdaad zeer onlogisch. Happy, laughing

Ik denk als je mijn vorige post nu nog eens leest dat je wel begrijpt wat ik daarmee wilde zeggen.
Jorrit    posted on 12-11-2007 22:01
Ik kan er werkelijk waar geen touw aan vastknopen! :D

Jij vind die eigenschappen die ik noem een reden om dit product te lanceren? Ik vind ze juist een reden om het niet te doen....
Vibemaster-D    posted on 12-11-2007 22:11
jorrit heeft wel gelijk pioneer straalt exclusiviteit en professionaliteit uit.
mijn mening is verdeelt maar ik houd het zelf lkkr bij me CDJ1000MK3,800MK2 en me DJM800
christiano    posted on 12-11-2007 22:33
ze haddden beter de vernieuwing kunnen gebruiken voor de 800 mk3 en de 1000mk4 (als die ooit komen, waarschijlijk wel)
ccc    posted on 13-11-2007 00:00
Ik kan er werkelijk waar geen touw aan vastknopen! :D

Jij vind die eigenschappen die ik noem een reden om dit product te lanceren? Ik vind ze juist een reden om het niet te doen....

Ja hallo ik heb ook een zware dag gehad, dus mijn communicatie vaardigheden zijn verzwakt naar 10% :P.

Maar wat ik bedoel is de redenen die jij daar beschreef zijn waarschijnlijk de redenen waarom de CDJ-400 is "uitgevonden". Ze wilde mee kunnen gaan met de Denons. Het heeft er namelijk iets van weg.

Ik wilde gewoon even dat "stukje" van jou aanvullen, alleen dan op een iet wat wazige manier :D.

Dav3    posted on 13-11-2007 08:27
filmpje : www.skratchworx.com
www.everybeat.nl
Illusion    posted on 13-11-2007 09:56
Poster: christiano
ze haddden beter de vernieuwing kunnen gebruiken voor de 800 mk3 en de 1000mk4 (als die ooit komen, waarschijlijk wel)

Noem jij dan eens verbeter punten bij deze spelers? Ik vind absoluut niet dat ze hier iets aan hadden moeten verbeteren. Deze zijn nu toch top? En als er iets verandert wordt dan is het iets heel kleins. Of een bepaalde update.

Waar we hier over spreken moet je ook niet echt vergelijken met een cdj 800 of cdj 1000. In zekere zin hebben ze natuurlijk hetzelfde doel, en veel dezelfde functies, maar deze speler is gewoon gemaakt voor een andere "Doelgroep".

Thuis, en Drive-In, en kleine clubjes! Die doelgroep moet zich richten op deze speler. Deze speler zal betaalbaar zijn voor iedereen, zodat iedereen die graag met Pioneer wil mixen, dat ook werkelijk kan doen. Bijvoorbeeld door een laag budget. De enige goede cd-spelers met scratch, waren tot nu toe de cdj 800 (die redelijk betaalbaar zijn bedoel ik dan).

Nu zijn ze gekomen met de cdj 400! Ik vond dat deze cd-speler nog echt miste. Een uitgebreide versie van de CDJ 200 en met scratch, en extra effecten.

Ik denk dat deze cd-speler, een groot succes gaat worden als de 800 en 1000!

Ik sta te popelen om hem te proberen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DjBlackMagic    posted on 13-11-2007 21:14
Ik heb op?www.skratchworx.com het filmpje gezien over scratch en de looks zijn echt nice ! kwijlen gewoon :$
DjBlackMagic    posted on 14-11-2007 02:26
Voor een filmpje over de cdj 400 van 9 minuten lang check dit!

http://www.djsounds.com/11/14/new-bpm-show-hosts-first-public-uk-sighting-of-pioneer’s-cdj-400/
Dav3    posted on 14-11-2007 08:34
:D thanx for sharing Happy, laughing
www.everybeat.nl
voyager    posted on 14-11-2007 13:31
heey, ik heb hem eens bekeken maar tot nu toe,,,,ik ben er nog niet echt kapot van, de meeste hier vinden het tegengesteld maja, misschien moeten we nog aan dat apparaat wenne

greetz
Illusion    posted on 14-11-2007 15:36

@ voyager

Misschien kun je je mening onderbouwen. Ik denk dat er meerdere zijn die zich afvragen waarom jij er niet echt kapot van bent?

Lead was er volgens mij wel aardig over te spreken? En mij lijkt het ook een goede speler.

Leg uit:D

Jorrit    posted on 14-11-2007 20:10
Lead was er volgens mij wel aardig over te spreken?

Denk je dat dat veel zegt dan?

Geen aanval richting Lead ofzo, maar ik denk dat hij niet zo snel een splinternieuw pioneer product zal afkraken op deze website. 
bartezzz    posted on 14-11-2007 21:10
Denk je dat dat veel zegt dan?

Geen aanval richting Lead ofzo, maar ik denk dat hij niet zo snel een splinternieuw pioneer product zal afkraken op deze website.?

jaw mischien maar als het echt een kut ding zou zijn zou die er ook niks goeds over zeggen denk k.
voyager    posted on 14-11-2007 21:51
quote:
@ illusion,

nou om te beginnen(zeg ik maar alvast van te voren) vind ik hem naar mijn mening, een beetje denon-achtig lijken,verder is hij goedkopoer dan bijv. de cdj-800 mk2,hij kost (introductie 550,-)(deze prijs heb ik van de post van Jorrit genomen). Aangezien je op deze site geen webwinkel-links mag plaatsen. En ik heb hier iemand gezien die zij dat de prijs voor dat product : cdj-400 (redelijk) goedkoop is vergeleken met andere producten, daardoor zou natuurlijk eventueel de kwaliteit in het nadeel kunne zijn?

Ik kan het natuurlijk mis hebben,daarom zou ik graag respons van julile wilen hebben(daar leren we alleen maar van)

grt, voyager

@ voyager

Misschien kun je je mening onderbouwen. Ik denk dat er meerdere zijn die zich afvragen waarom jij er niet echt kapot van bent?

Lead was er volgens mij wel aardig over te spreken? En mij lijkt het ook een goede speler.

Leg uit

Illusion    posted on 14-11-2007 22:16
Idd, we kunnen het allebei mis hebbenWinking my eye Maar ik ga er van uit dat dit kwaliteit is! Pioneer heeft me nog nooit tegen gestaanWinking my eye
DJdarkness    posted on 14-11-2007 23:42
Ik lees hier een aantal maal dat de kwaliteit waarschijnlijk lager zou liggen omdat de prijs niet zo hoog is.
Ik heb het product natuurlijk nog niet beet gehad, maar je moet ook even het volgende in de gaten houden. (Vrijwel) alle techniek die op dit spelertje zit is al op een andere machine van Pioneer gebruikt. Hierdoor zullen de R&D (research en development) kosten niet zo hoog zijn, als bij bijvoorbeeld een pioneer Cdj 1000, buiten dat, mag je voor je flaggeschip gewoon wel wat geld vragen.

Ofwel, met de scratch had pioneer al ervaring met de cdj 1000, en cdj 800, de usb (flashdrive) is al eens in min of minder maten gebruikt bij de Dmp 555 (sd kaart = ook flash drive) (deze spelers heb ik trouwes 2 jaar zelf gehad erg fijne spelers)

En zo kan ik nog wel even door gaan. Ofwel ze hebben met deze "goedkope"speler een zeer goede zet gedaan. Hij heeft meer functies, als concurenten, is in mijn ogen de eerste serieuse midi controller met de echte handling van een cd speler. En kunnen met dit product ook zeer goed kijken of het hele usb midi verhaal aanslaat, als dat zo is, kunnen ze hier weer op gaan investeren, en hun vlaggeschip weer aanpassen (cdj 1000) weer aanpassen.

Waar mensen deze unit dus afkraken, denk ik dat ze even iets verder moeten kijken, Ik zit persoonlijk ook liever te wachten om een 800 of 1000 met deze functies, maarja, mocht de cdj 400 een flop worden dan hoor je daar niet eng veel over, als je vlaggenschip en flop wordt gaat er toch wat mis.

Een ander slim feit vind ik dat ze het hele tijdcode verhaal (traktor scratch ed.) buiten spel zetten zo, ga maar na ik heb liever 2 stickjes 4gb van 35 euro mee naar een gig, als een laptop. Dit buiten spel zetten gaat natuurlijk pas gebeuren als ze de meest hard lopende en bekende units 800 & 1000 met deze techniek gaan uitrusten.

Nou dat was me het betoog wel dacht ik zo Cry Post niet zoveel dus denk zal is een keerje een fikse post maken Cry
Ben beniewd naar de feedback!!

Greetz,
Dirk
Illusion    posted on 15-11-2007 13:19
Nou dit bedoel ik nou eigenlijk ook!!!  Ben het 100% Met je eens! Mijn steun aan jou standpuntWinking my eye
EloidELot    posted on 15-11-2007 14:21
@darkness...

Mooi marketeer betoog Cry.
Ik kan er mezelf ook wel in vinden. (+ mijn mening over de looks als strategische zet).
Als deze speler doet wat omschreven wordt en dit binnen het betrouwbaar en professioneel keurmerk pioneer, dan zal ik niet langer twijfelen voor toekomstige upgrade van men cdj 200's. (hoewel de looks en status van cdj 1000 'het' zijn, geef ik liever de helft van mijn geld uit voor de functionaliteit van deze cdj 400, waar ik meer dan genoeg aan zal hebben...)...

maarja.. allemaal afwachten tot je de speler voor je neus hebt zeker,

grz
Dyno    posted on 15-11-2007 20:12
Nog een filmpje van YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=qB0tfPBZxVA

Zelfs scratchen gaat super met dit fantastisch apperaat! Cry
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 15-11-2007 @ 22:17:24 (1%)
djmaarten    posted on 15-11-2007 21:47
Hoe komen al die mensen van die filmpjes aan dat ding? alleen lead had hem toch nog ?:S

295 Users online: 96 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 27.930
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.505.931