Pioneer CDJ-400 aangekondigd (6/15)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 07-11-2007 09:26

Zoals te lezen is in het Persbericht heeft Pioneer een nieuwe CD speler aangekondingd : CDJ-400.

Lees meer in het DJ Topic : CDJ-400

Pioneer CDJ-400 Demo Video by DJResource

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2007 12:39 (16%)

What do you think about Pioneer CDJ-400 aangekondigd ??

Vote :   

BryanB    posted on 09-11-2007 08:55
Een beginner:
Ik hoor mensen ook vaak zeggen (niet alleen in dit topic) dat bijvoorbeeld deze spelers te duur zijn voor beginners..Maar wat schiet er dan bij mij binnen: een goed begin is het halve werk.
Een beginner hoeft toch niet gezien te worden als iemand met weinig geld? Een beginner kan net zo goed iemand zijn met een budget van 4000 euro. En waarom zou deze beginner dan niet gelijk 2x CDJ1000mk3 aanschaffen? Of met een iets lager budget, 2x CDJ400?
Als iemand besluit om als eerste speler de CDJ400's aan te schaffen, dan zal hij daar waarschijnlijk minder snel spijt van krijgen dan het aanschaffen van bijv. Numark Axis spelertjes. En kan hij er langer mee door. Vaak wordt dan gezegd dat een beginner al deze functies niet nodig heeft. Dat is wel zo, maar MOET hij deze functies dan gebruiken? In het begin zal de beginner het niet doen, en alleen maar met de CUE/Loop/Play en jogwheel spelen. Maar als die geen dat door heeft, dan kan hij zich op andere zaken richten. En als deze beginner zou zijn begonnen met Axis spelertjes, dan zal hij/zij al gauw uitgekeken zijn op de spelers, en zal hij/zij zich snel richten op het kopen van een kwaliteitief betere speler met meerdere functies, zoals een pioneer CDJ...

Over de CDJ-400:
Ik heb mijn mening nog niet helemaal klaar. Ik zou het speeltje wel eens willen testen, maar met het oog op de kleine jogwheel zal het nooit een speler voor mij zijn. Zoals ik eerder heb gezegd, hoef ik al die extra functies niet op een speler, zoals effecten en usb aansluiting. En nee, ik noem mijzelf geen beginner meer. Ik ga over naar CDJ800, omdat dat een speler is waar voor mij alles op zit, met een goede kwaliteit.  Tuurlijk is dit allemaal een mening, en meningen verschillen nu eenmaal. En dat wordt tevens ook wel eens vergeten als men een reactie plaatst op een mening van een ander.

Ik zie de spelers als de grotere broer van CDJ-200, en dus een prima kandidaat voor drive-in shows. Ik ben dus wel benieuwd hoeveel meer CDJ-200's er te koop zullen staan op marktplaats.
Als club speler zal de 400 het nooit halen, maar dat is denk ik ook niet de bedoeling geweest van Pioneer.
Prozei    posted on 11-11-2007 07:14

ik heb er net even mee gespeeld.van tevoren wis ik niet wat ik er van moest
verwachten maar me mond viel ff open.
de jog is idd een stukje kleiner als die van de 800 en de 1000 maar doet zeker niet onder.
de grip van de jog is perfect.hij blijft bijna aan je vingers plakken en scratchen gaat ook perfect.

ik ga niet over de functies en effecten hebben. ben ik morgen nog bezig.
en in real-life ziet de speler er een stuk beter uit als op de product foto.

al ben je van plan nu een nieuwe cd-speler te kopen geef ik het advies om op deze te wachten.
hij doet zeker niet onder voor de cdj 800.als ik nu de keuze zou moeten maken tussen een 800 en de 400 dan had ik toch echt voor de 400 gegaan.

ben er 100% zeker van dat dit de cd-speler voor thuis gaat worden.
al moet ik een cijfer geven voor dit product dan wordt het een dikke 9.

User edit by Prozei on 11-11-2007 @ 07:15:50 (3%)
DjBlackMagic    posted on 11-11-2007 09:45
Waar heb je met de cdj 400 kunne spelen ??
trudyvv    posted on 11-11-2007 10:29
Ja, dat vraag ik me ook wel af... Klinkt in ieder geval wel heeeel positief, ben erg benieuwd, kan ook niet wachten op het filmpje op deze site!
DJ_IVI-R    posted on 11-11-2007 11:50
het lijkt mij vooral eerder DE pocket cd speler..

ziet mij er wat te speelgoedachtig uit in feite..
www.nikan.be
Prozei    posted on 11-11-2007 14:08
Poster: DjBlackMagic
Waar heb je met de cdj 400 kunne spelen ? 

lokatie is niet echt belangrijk.
ik heb nog ff een fototje geschoten.

en hij is even groot als de cdj 200.
maar gevoel kwa draaien is identiek aan die van de cdj800.
persoonlijk vin ik het jog voor mix werk zelfs sneller werken en iets lekkerder aanvoelen.

en je mist het display in het midden ook niet echt omdat de ledring in het jog deze vervangt.

de prijs komt onder die van de cdj 800 komt te liggen.en voor die prijs krijg je veel meer features
zitten veel features op waarvan ik dacht zat dit maar op de cdj1000/800.

trudyvv    posted on 11-11-2007 14:38
draait dat led rond de jog dan mee met de cd, zoals bij de 800-1000's bij dat kleine display te zien is? en waarom is de lokatie niet belangrijk? ik wil best een keertje naar Gouda komen om ermee te spelen Cry
DjBlackMagic    posted on 11-11-2007 14:50
Ik moet zeggen dat hij er vet uit zied als ik nu nog zo lekkr in gebruik is en speelt dan koop ik deze meteen !

En ik zit nog altijd vol ongeduld te wachten op lead zijn filmpje

User edit by DjBlackMagic on 11-11-2007 @ 14:51:13 (60%)
djmarcelm    posted on 11-11-2007 16:20
mocht er ook mee spelen op dezelfde avond als paul Winking my eye

we hadden 3 pioneer dj's die m graag wouden testen en moet idd zeggen dat het een erg fijne speler is!!
jogwheel voelt echt goed aan en slipt niet weg

effecten zijn leuk de scratsch effecten ook al zijn ze voor mij niet echt bruikbaar maar doen niet onder

en heb ook 2 foto's voor jullie

all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Laidback    posted on 11-11-2007 17:47
haha..
op die fotos zat ik al een beetje te wachten..

was indd een heel fijn apperaatje!!!
draaide lekker weg Happy, laughing

zie het als een "kleine" 1000 ..

ik had een USB drive bij mij.. heb dat ook eventjes getest.. werkt wel snel ..
usb erin, laden,, draaiknoppie map selecteren, track selecteren,.. playen maar!

was ook een behoorlijk gezellige avond!

edit>

User edit by Laidback on 11-11-2007 @ 17:55:30 (4%)
djmarcelm    posted on 11-11-2007 18:39
waren we nou de eerste dj's die m op een avond getest hebben ?
Laidback    posted on 11-11-2007 18:46
Poster: djmarcelm
waren we nou de eerste dj's die m op een avond getest hebben ?

volgens mij was het de 1e club avond voor de cdj-400.. hij zal wel behoorlijk zenuwachtig geweest zijn :P
Stephanie    posted on 11-11-2007 18:50
Poster: Laidback

hij zal wel behoorlijk zenuwachtig geweest zijn :P

Maar hij heeft zich goed gehouden.....super apparaat!

En geschikt voor elk type dj, zowel in de Apres-ski zaal, als in de Hard-core en bij mij in de clubzaal heeft ie zich waardig gedragen Happy, laughing
Lanky    posted on 11-11-2007 19:04
mijn eerste indruk: ik vind dat die cdj-400 er wel heeel fresh uit ziet. en ik vind het in mijn ogen wel heel geavanceerd apparaat voor een beginnersspeler. ik heb zelf 2x CDJ-800 staan maar als deze uitkomt ga ik er denk ik zeker eens goed over nadenken om zon 1 aan te schaffen. wat een prachtding zeg!
Jorrit    posted on 11-11-2007 19:08
zie het als een "kleine" 1000 ..

1000 = Hot cue's, wave display & MMC/SD kaart wat hem uniek maakt... wat heeft de CDJ-400 hiervan? Niets... aan de andere kant, heeft de CDJ-1000 deze USB mogelijkeheden? Nee ook niet...

Zie het als een "grote" CDJ-200 zou ik eerder zeggen, of een opvolger voor de DMP-555... Winking my eye

Lead, dat shirt.... moet ik echt hebben! Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 11-11-2007 19:08 (14%)
Laidback    posted on 11-11-2007 19:11
Poster: Jorrit
1000 = Hot cue's, wave display & MMC/SD kaart wat hem uniek maakt... wat heeft de CDJ-400 hiervan? Niets... aan de andere kant, heeft de CDJ-1000 deze USB mogelijkeheden? Nee ook niet...

Zie het als een "grote" CDJ-200 zou ik eerder zeggen, of een opvolger voor de DMP-555... Winking my eye

Lead, dat shirt.... moet ik echt hebben! Winking my eye

Tsja..
hij heeft wel een paar 1000 funties. Happy, laughing

al had er wel 1 hot ceu/loop opgemogen :P
tis dan idd een uitgedokterde 200 / dmp..

ennuh.. dat shirt..
marcel.. had jij ook al geen intresse ? :P
User edit by Laidback on 11-11-2007 @ 19:11:56 (2%)
Basrose    posted on 11-11-2007 19:52
Ja ik hoop hem binnenkort ook eens te testen. Jammer dat ik zaterdag geen tijd had om hem te checken maar dat komt zeker wel. Als ik de verhalen zo hoor is het erg positief!

Kijk er naar uit hem eens te proberen...
User edit by Basrose on 11-11-2007 @ 19:54:10 (16%)
Yorick    posted on 11-11-2007 20:02
Poster: DJ-BasRose
Ja ik hoop hem binnenkort ook eens te testen. Jammer dat ik zaterdag geen tijd had om hem te checken maar dat komt zeker wel. Als ik de verhalen zo hoor is het erg positief!

Kijk er naar uit hem eens te proberen...
 geld ook voor mijWinking my eye
Lead    posted on 11-11-2007 21:16
Poster: Laidback
volgens mij was het de 1e club avond voor de cdj-400.. hij zal wel behoorlijk zenuwachtig geweest zijn :P

Op dit moment is dit de enige speler in NL en dit was inderdaad de eerste keer dat ik hem mee kon nemen voor testen buitens huis... Ik denk zelfs dat dit wel eens het eerste publieke optreden was van de CDJ-400 in europa :D

En inderdaad deed hij het heerlijk, ik heb een groot deel van de avond met 1x CDJ-1000MK2 en 1x CDJ-400 staan draaien en ging lekker. Natuurlijk is er een verschil tussen beide jogs en daar moet je wel heel even aan wennen.... maar dan gaat het als nooit tevoren Cry
Let the BASS be louder
Bastian    posted on 11-11-2007 21:35
en heb ook 2 foto's voor jullie

Zie ik daar nou Baggi Begovic & Funkerman - Good God klaar liggen?Winking my eye
Lead    posted on 11-11-2007 21:54
Hehe, dat was zeker niet toen ik hem stond te testen....
Let the BASS be louder
tairip    posted on 11-11-2007 23:04
Poster: Lead
Hehe, dat was zeker niet toen ik hem stond te testen....

Marcel weer cker Winking my eye
djmarcelm    posted on 12-11-2007 12:48
Poster: tairip

Marcel weer cker Winking my eye

nee dj nasty Winking my eye
dit was in de beneden zaal van de nachtpracht
ik heb de cdj verveelt met apres-ski muziek Winking my eye
tairip    posted on 12-11-2007 13:07

nee dj nasty Winking my eye
dit was in de beneden zaal van de nachtpracht
ik heb de cdj verveelt met apres-ski muziek Winking my eye

Verveelt is inderdaad het goede woord in deze context!
djmarcelm    posted on 12-11-2007 14:35
hehehehe

lamzak

301 Users online: 14 Guests (287 Unknown)
Pages generated today : 71.527
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.549.528