Pioneer CDJ-400 aangekondigd (5/15)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 07-11-2007 09:26

Zoals te lezen is in het Persbericht heeft Pioneer een nieuwe CD speler aangekondingd : CDJ-400.

Lees meer in het DJ Topic : CDJ-400

Pioneer CDJ-400 Demo Video by DJResource

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2007 12:39 (16%)

What do you think about Pioneer CDJ-400 aangekondigd ??

Vote :   

DaRoyal    posted on 08-11-2007 10:44
Poster: Cyspoz

Het valt mij op dat een heleboel mensen vergeten naar de doelgroep te kijken en daardoor allerlei scheve beredenaties maken.

Dat is hier wel vaker het geval. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Of gewoon het willen lullen om het mee kunnen lullen. Winking my eye
Illusion    posted on 08-11-2007 11:32
@ Cyspoz: Goede post! ben ik met je eens.

Ik vind het tot nu toe een uitstekende speler! Hoewel ik hem nog niet heb getest... Maar ik denk wel dat deze een grote kans maakt om op mijn kamer & drive-in te komen staan. Een leuke aanvulling naast het draaien van vinyl!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Yorick    posted on 08-11-2007 12:54

Daar ben ik het ok wel mee eens! voor beginnende mensen zal het volgens mij best een goede starters cd speler zijn! en hij heeft leuke functies zoals usb. mp3 cd. etc

Didier_Deluxe    posted on 08-11-2007 17:07
Poster: DaRoyal

Dat is hier wel vaker het geval. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Of gewoon het willen lullen om het mee kunnen lullen. Winking my eye

Ik had net het tegenovergestelde gevoel, de meeste mensen zijn hier door het dolle heen alleen al door het feit dat er "Pioneer" op deze speler staat. Terwijl ik hem er nogal "Denon" uit vind zien met die kleine knopjes, dicht op elkaar en het papiertje onder de jog die er volgens mijn ook maar cheap uit ziet met die vijzen en kerstverlichtingachtige oranje ring. Bovendien lijkt het alsof hij voor een stuk onder de behuizing is gedrukt. Maar ja, kan ook aan mij liggen, soms moet je gewoon gear leren appreciëren, er zijn veel apparaten die ik eerst scheef bekijk maar achteraf best handig en goed vind en meestal zien die dingen op foto er nog niet eens half zo goed uit als in het echt. Maar als ik moest kiezen ging ik toch voor een 800 met zijn simpeler design en grotere jog ondanks het feit dat deze 400 toch usb en midi mogelijkheden heeft.
Lead    posted on 08-11-2007 17:56
Poster: ccc
Even een vraag. Wordt de IPOd ook geladen zodra je hem hieraan hangt?

Yep, tijdens gerbuik wordt je iPod geladen.... Zou niet handig zijn als dit niet zo zou zijn.... sta je halverwege da avond zonder stroom :s
Let the BASS be louder
Stefjuuh    posted on 08-11-2007 18:02
Ik geloof wel dat dat jog wheel goed in elkaar zit. Begin nu toch echt te twijfelen over een cdj200 en een cdj 400. (ervanuitgaande dat de 400 nog wel wat in prijs zakt (bij niet officiele dealers)) Opzich wel leuk effect, dat je zelf makkelijk een plaatje erin kan photoshoppen!
EloidELot    posted on 08-11-2007 18:31

Nogmaals:
Het ziet er mij veelbelovend uit, deze nieuwe CDJ 400 (qua features , als verbeterde cdj-200 versie),
Echter vind ik het design wel wat minder (maar toch nog wel ok). Ik denk indien men het design strakker had gehouden, de speler aan professionaliteit en appreciatie had kunnen winnen...

(naar mijn mening had hij er veel beter uitgezien indien hij volledig zwart was , en het grijze/zwarte X-patroon er niet had ingezeten + dat dit geheel gewoon vlak en zwart was zoals de cdj 1000. Dan zou hij meer lijken op een gekrompen versie van de cdj 1000...)

miss is dit wel een bewuste zet van pioneer?
de cdj 400 krijgt nu nieuwe features tov van de cdj 200 die op de cdj 1000 of 800 zitte...
moest deze nieuwe CDJ 400 dan, er nog eens bovenop een strakke professionele look (-a-like van de cdj 1000) krijgen, komt miss wel hun Top-speler (cdj 1000) in de substitutie gevaren zone.

grz

NielsR    posted on 08-11-2007 19:16
Bij het nieuwsbericht op de site van de rjshop hebben ze lead zijn foto's gebruikt en djresource er afgefotoshoptCry
Wout-r    posted on 08-11-2007 19:23
Dit zijn mischien wel mooie opvolgers voor mijn axis 4's! :D
Cyspoz    posted on 08-11-2007 19:26
Poster: fettibamba
Bij het nieuwsbericht op de site van de rjshop hebben ze lead zijn foto's gebruikt en djresource er afgefotoshoptCry

Maken ze natuurlijk geen vrienden mee.
Vibemaster-D    posted on 08-11-2007 20:10
lol

ik ga er denk ik 2 halen
is gewoon de oplossing voor Timecode
ik wilde voor Technics SL's gaan omdat ik de huidige Timecode CD nog wat beperkingen heeft
maar dit is er voor gemaakt

in januari staan er 2 binnen

Edit: ik zeg het jullie anders dit word de Toekomst voor VJ's met een lager Budget

want hoe gebruik je je CDJ400 als DVJ400 nou

je hebt een PC/laptopje met die nieuwe Serato die ondersteunt ook video
dan hang je 2 400's aan serato

seleceteerd je video en je kan VJ'en
User edit by Vibemaster-D on 08-11-2007 @ 20:15:04 (100%)
PatrickBeuken    posted on 08-11-2007 20:59
Haal dan gewoon zo'n Vestax midi controller of iets vergelijkbaars...
rebounce    posted on 08-11-2007 21:25
Dit ziet er een leuk spelertje uit. Ben benieuwd naar de sturing via een externe HD als dat allemaal wel zo vlot verloopt. Bij de numark waren er wat problemen ivm met de ipod en compatibilileit.

Maar voor de prijs zo ik het zeker niet laten. Het is natuurlijk ook een deels de naam dat je betaalt maar pioneer kennende zal deze wel weer in orde zijn.

Voor ik hem zou kopen eerst een de kat uit de boom kijken.

Maar wat nog een voordeel lijkt in tegenstelling tot Cortex ea is dat er ook effectef cd's kunnen afgespeeld worden en niet alleen via HD/IPOD/... .
robbert    posted on 08-11-2007 21:32
Dit is misschien wel het eerste Pioneer product waarvan de prijs me ontzettend meevalt, zeker in verhouding tot de cdj-200. 50 euro meer voor een cdj-400? Ik denk dat dit (mits de prijs van de cdj-200 gelijk blijft) terug te zien zal zijn in de verkopen van de 200!
PatrickBeuken    posted on 08-11-2007 21:36
Ik heb even de post van rebounce wat leesbaarder gemaakt... Ik begreep er weinig van.
Poster: rebounce
Dit ziet er uit als een leuk spelertje. Ik ben benieuwd naar de bediening van een externe HD (of dat allemaal wel zo vlot verloopt). Bij de Numark waren er wat problemen met de ipod en compatibiliteit.

Voor de prijs zou ik het zeker niet laten. Het is natuurlijk ook deels de naam die je betaalt, maar Pioneer kennende zal deze speler wel weer in orde zijn.

Voordat ik hem ga kopen ga ik eerst eens even de kat uit de boom kijken.

Maar wat nog een voordeel lijkt in tegenstelling tot Cortex en andere spelers is dat er ook effectef cd's afgespeeld kunnen worden en niet alleen via HD/IPOD/... .

User edit by PatrickBeuken on 09-11-2007 @ 00:12:01 (4%)
Illusion    posted on 08-11-2007 22:44
Poster: dj_jr

voor beginnende mensen zal het volgens mij best een goede starters cd speler zijn!

Goed zou het misschien wel zijn... Maar ik zou dit apparaatje echt niet beginnende dj's aanbevelen. Als eerste al omdat:

- Het voor een beginnende Dj duur kan. Hij heeft een bepaald budget.
- De speler heeft verschillende features die je als beginner totaal niet nodig hebt.

Als Beginner zou je toch echt beter een cdj 100 of cdj 200 kunnen nemen.

Dit is for the home and drive-in dj. Zo kun je het beter noemenWinking my eye

Sunrise8    posted on 08-11-2007 22:53
in januari is die mijn :D.. misschien leuk voor m'n verjaardag 8 februari.. :D.. nog lange tijd weg, maar komt snel dichterbij :D...
Music made me who i am
soundcollector    posted on 08-11-2007 23:01
in januari is em ook van mij dan gaan men cdj-200's de deur uit Winking my eye
rebounce    posted on 08-11-2007 23:04
@ PatrickBeuken zo onleesbaar? Ik zal er opletten Happy, laughing
PatrickBeuken    posted on 09-11-2007 00:11
Poster: rebounce
@ PatrickBeuken zo onleesbaar? Ik zal er opletten Happy, laughing

Dat was een vriendelijke hint Cry

@ soundcollector, Sunrise8 en anderen => Hoe kunnen jullie nu al beslissen deze speler te kopen? Cry Het enige dat je hebt gezien is een foto en wat tekst op een website...
Illusion    posted on 09-11-2007 00:38
Poster: PatrickBeuken
@ soundcollector, Sunrise8 en anderen => Hoe kunnen jullie nu al beslissen deze speler te kopen? Cry Het enige dat je hebt gezien is een foto en wat tekst op een website...

Er is vast wel eens iets dat jij hebt gekocht voor het te proberenWinking my eye.

Ik ga waarschijnlijk ook eentje aanschaffen. Sowieso al omdat ik weet dat Pioneer gewoon alle kwaliteit heeft. Ik ga hem denk ik wel van te voren testen bij een dj gear shop:D
MaykFroix    posted on 09-11-2007 01:24

Kun je ook 2 CDJ 400 aansluiten op 1 PC en de mp3s die op de pc staan afspelen met de spelers? Zonder timecode cd's, via de usb ingangen.

Dat is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn...Cry

PatrickBeuken    posted on 09-11-2007 01:29
Dat kan met MIDI. Je stuurt dus alleen het afspeelprogramma aan dat gebruik maakt van de geluidskaart van de pc voor het uitsturen van het geluid..
User edit by PatrickBeuken on 09-11-2007 @ 01:29:41 (5%)
Lead    posted on 09-11-2007 01:49
Poster: Freez
Kun je ook 2 CDJ 400 aansluiten op 1 PC en de mp3s die op de pc staan afspelen met de spelers? Zonder timecode cd's, via de usb ingangen.

Ja dat kant. Je zet beide speler op een verschillende midi kanaal en wijst de speler toe aan het programma, of wijst de functies van de speler aan voor de software via MIDI.
Let the BASS be louder
ccc    posted on 09-11-2007 08:34
Poster: Lead

Yep, tijdens gerbuik wordt je iPod geladen.... Zou niet handig zijn als dit niet zo zou zijn.... sta je halverwege da avond zonder stroom :s

Ja klopt, vandaar de vraag. Ik heb wel eens dockingstations gezien voor die tv, die de ipod niet laden.

194 Users online: 19 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 91.324
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.569.325