Pioneer CDJ-400 aangekondigd (3/15)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 07-11-2007 09:26

Zoals te lezen is in het Persbericht heeft Pioneer een nieuwe CD speler aangekondingd : CDJ-400.

Lees meer in het DJ Topic : CDJ-400

Pioneer CDJ-400 Demo Video by DJResource

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2007 12:39 (16%)

What do you think about Pioneer CDJ-400 aangekondigd ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 07-11-2007 14:56
Als aanvulling op mijn vorige post...

Is het wel of niet mogelijk om tijdens een set tussen midi-bediening en cd-bediening te switchen?

Het jogwheel met verwisselbare cover vind ik erg kinderachtig. Ik had verwacht dat Pioneer zich wilde onderscheiden van concurrent Denon, maar dit is gewoon een aftreksel van bijvoorbeeld de DNS-1000. Het jogwheel was een paar millimeter dunner geweest als er niet zo'n onnuttige 'coverhoes' op zat.
Ik vind het ook een beetje lelijk dat de pitchfaderknop echt op de speler ligt, in plaats van in een verdieping... maarja... eigenlijk de hele speler vind ik lelijk.

Leuk dat Pioneer ook weer wat meer het digitale wereldje in gaat, maar ik denk dat men veel beter gebruik had kunnen maken van de USB mogelijkheden. Dat niet beide spelers van 1 schijf gebruik kunnen maken is bijvoorbeeld een groot gemis. Het zou niet nodig moeten zijn om hiervoor een 2e harde schijf aan te schaffen waarop exact hetzelfde staat als op de eerste. Het is niet alleen zonde van het geld en de tijd om 2 schijven up to date te houden, maar het is ook ronduit irritant. Wat me dan wel weer opvalt is dat je het interne geheugen kunt backuppen en kopieëeren naar een 2e speler (half werk van Pioneer?). Ik vind het ook een klein gemis dat je externe schijven alleen maar op de bovenkant van het apparaat in kunt pluggen. Het is een kleine moeite om een USB poort met dezelfde functie op de achterkant te zetten zodat je geen uitstekende kabels hebt.

Ik betwijfel of het interessant is om in plaats van een CDJ-200 of 800 een CDJ-400 te kopen (in verband met de prijs en de meerwaarde van het product). Daarnaast denk ik dat een prijs van 600+ euro voor een speler belachelijk is als je je wilt richten op beginners. Als je op zoek bent naar een goede digitale oplossing denk ik dat het zeker niet onverstandig is om eens goed naar de concurrenten van Pioneer te kijken.

Misschien dat een demo of iets dergelijks me positiever ten opzichte van dit product doet staan, maar ook dit betwijfel ik.
User edit by PatrickBeuken on 07-11-2007 @ 14:57:32 (7%)
BryanB    posted on 07-11-2007 14:57
Dat is dan wel handig, zo een USB functie. Alleen hoe digitaal moet het tegenwoordig worden? CD's
(en natuurlijk vinyl) is toch niets mis mee....
Net als dat je tegenwoordig al je cue-points op kan slaan op een sd kaartje..Dat opzoeken van een Cue-point hoort toch bij het DJ-en, daarvoor doe je het toch? Hoe makkelijk wil men het maken tegenwoordig, er hoeft straks geen DJ meer van pas te komen (dat was natuurlijk waanzin).
User edit by BryanB on 07-11-2007 @ 14:59:03 (5%)
Aemilius    posted on 07-11-2007 14:57
Lead kunnen we binnenkort misschien een demo video verwachten? Daar ben ik namelijk wel erg nieuwsgierig naar.. Happy, laughing

EDIT: LeadFlagwrote on 07-11-2007 13:50:26

A video will follow... hold your breath a few days

Dat had ik nog niet gelezen, ben benieuwd!

User edit by Aemilius on 07-11-2007 @ 14:59:01 (100%)
Vibemaster-D    posted on 07-11-2007 14:59
ik vind het een prachtig ding maar het evenaart de CDJ1000MK3 toch niet he?
anders heb ik echt een miskoop gedaan
PatrickBeuken    posted on 07-11-2007 14:59
Poster: BryanB
er hoeft straks geen DJ meer van pas te komen.

Het belangrijkste wat een DJ wel kan en een apparaat (nog) niet: muziekkeuzes maken en inspelen op het publiek. Voorlopig hoef je je geen zorgen te maken.
tairip    posted on 07-11-2007 15:01
Poster: Vibemaster-D

Zijn toch niet te vergelijken!
OneSixty    posted on 07-11-2007 15:03
ik vind hem iig niet mooi , dat jog ding is wel een leuke aanvulling btw.
stevew    posted on 07-11-2007 15:04

hehe, dat betwijfel ik enorm. Ik ben ZEER tevreden met mijn cdj's-1000mk3 hoor, ik zie hier geen bedreiging voor de 1000 in. Je hebt nog steeds de beste speler daar thuis staan Vibe-D, don't worryCry
Vibemaster-D    posted on 07-11-2007 15:05
ok maar al die effect functies heb je DJM800 voor natuurlijk
DaRoyal    posted on 07-11-2007 15:07
Met andere woorden, dit is Pioneer's antwoord op de iCDX. Vrij slim, maar ze vinden hiermee niet bepaald het wiel opnieuw uit (lees (voor de Pioneerfanboys die zich vast aangevallen voelen nu): dit is niet bijster revolutionair).

Wat ik mij wel afvraag, kan dit apparaat dan ook, net zoals de iCDX met 1 deck 2 decks simuleren? Dat heb ik in de demo-video's van de iCDX namelijk wèl gezien en zou zeker een nette feature zijn. Men richt zich namelijk op de beginnende DJ en die zijn niet altijd zo kapitaalkrachtig dat ze gelijk 2 van die apparaten kunnen aanschaffen.

En Robbert, jouw reactie is weer hèèl netjes...
Ik heb 't idee dat ik hier toch wel meer dan regelmatig de moeite neem om een inhoudelijke reactie te geven. Iets waar het grote gros hier zich niet eens de moeite voor doet. Happy, laughing
User edit by DaRoyal on 07-11-2007 @ 15:17:18 (3%)
robbert    posted on 07-11-2007 15:12
Ik krijg het gevoel dat pioneer met dit product een beetje achter de concurrentie aan gaat hobbelen. Ik kan natuurlijk nog geen goed oordeel over dit product geven, maar Numark zou wel eens een kleine voorsprong kunnen hebben..
NielsR    posted on 07-11-2007 15:24
Poster: DaRoyal
Wat ik mij wel afvraag, kan dit apparaat dan ook, net zoals de iCDX met 1 deck 2 decks simuleren? Dat heb ik in de demo-video's van de iCDX namelijk wèl gezien en zou zeker een nette feature zijn. Men richt zich namelijk op de beginnende DJ en die zijn niet altijd zo kapitaalkrachtig dat ze gelijk 2 van die apparaten kunnen aanschaffen.

Dat doen ze volgens mij met midi softwarematig dus als deze midi is zou je normaal die feature wel kunnen instellen.

Bedoel je dit filmpje ===> link
User edit by NielsR on 07-11-2007 @ 15:30:43 (8%)
tairip    posted on 07-11-2007 15:26
Poster: robbert
Ik krijg het gevoel dat pioneer met dit product een beetje achter de concurrentie aan gaat hobbelen. Ik kan natuurlijk nog geen goed oordeel over dit product geven, maar Numark zou wel eens een kleine voorsprong kunnen hebben..

Numark heeft de plank een beetje mis geslagen door de USB aan de achterkant te doen wat natuurlijk ruk is! De Pioneer biedt voor bijna hetzelfde geld toch een veelzijdiger apparaat met de kwaliteit die we van Pioneer mogen verwachten. Ik denk dat dit wel een hardloper word!
Gagarin12    posted on 07-11-2007 15:28
ik vind het nog leuk, wel niet iets te druk. Het feit dat je een usb-stick kan inpluggen heb ik vorige week nog aan gedacht en zag er gelijkaardig uit in mijn gedachten zonder het te weten van de cdj-400. Je ziet duidelijk dat het pioneer is, denk wel dat de effecten niet nodig waren. De cdj1000 ziet er nog steeds veel beter en solider uit en zal zijn plaats in de pioneer ranking ZEKER niet moeten afstaan.
PatrickBeuken    posted on 07-11-2007 15:34
Poster: tairip
Numark heeft de plank een beetje mis geslagen door de USB aan de achterkant te doen wat natuurlijk ruk is!

Ik vind dit juist niet 'ruk'. Uitstekende kabels... dat is pas 'ruk'. Kabels aan de achterkant zijn netjes weggewerkt. Als je een externe HD gebruikt is het 1x inpluggen en niet meer aankomen. Voor een usb-stick of ipod die je vaker unplugged is het natuurlijk wat minder. Maar om dat tegemoet te komen kun je ook gewoon een usb poort achter en boven maken... (zoals bij verschillende Numark producten).
Poster: tairip
De Pioneer biedt voor bijna hetzelfde geld toch een veelzijdiger apparaat met de kwaliteit die we van Pioneer mogen verwachten. Ik denk dat dit wel een hardloper word!

De kwaliteit die we van Pioneer mogen verwachten? Het cd-loopwerk is misschien wat beter dan dat van concurrenten (is nooit bewezen, voor zover ik weet), maar op digitaal gebied levert Numark toch echt meer kwaliteit en regelmatigere verhelping van updates. Als ik bijvoorbeeld zie dat Pioneer een CDJ-200 released die niet fatsoenlijk VBR mp3's speelt, terwijl concurrerende producten van Denon en Numark dit wel al konden, kan ik alleen maar concluderen dat Pioneer half werk levert. Ze hadden hiervoor best een update vrij kunnen geven. Daarnaast zie je ook nu weer dat Numark en Denon dik voor lopen op de ontwikkeling van digitale producten. Ik ben het met Robbert eens dat Pioneer er in dit geval maar achteraan hobbelt.
BryanB    posted on 07-11-2007 15:36
Poster: robbert

Ik denk met je mee. Maar waar heeft Pioneer zich druk om te maken..Het is nog steeds HET merk op het gebied van DJ-en. Ik denk dat er helemaal geen vraag naar een speler als de CDJ400 is.
En laat al die USB functie maar lekker over aan Numark dan, ik hoef het in ieder geval niet.

Ik zie liever dat Pioneer hun CDJ's goedkoper maken, ik denk dat ze daar dan nog meer winst uit zullen halen...Maar dat kan ik moeilijk beslissen.
En met het oog op een beginnend DJ is dit ding veel te duur om aan te schaffen. En voor een professioneel DJ zal dit spelertje veel te kitscherig zijn.

Ik begrijp dat het niet de bedoeling is om deze te gaan vergelijken met de 1000, maar Pioneer vraagt erom. Ze hebben nu al ruim voldoende spelers in hun lijst, en met alle updated spelers is er voor ieder wat wils.
User edit by BryanB on 07-11-2007 @ 15:41:14 (1%)
NielsR    posted on 07-11-2007 15:42
Poster: stevew

hehe, dat betwijfel ik enorm. Ik ben ZEER tevreden met mijn cdj's-1000mk3 hoor, ik zie hier geen bedreiging voor de 1000 in. Je hebt nog steeds de beste speler daar thuis staan Vibe-D, don't worryCry

Het is volgens mij gewoon anders, je gaat volgens mij met de cdj-400 een ander publiek aantrekken dan je met de cdj-200,800 en 1000 aantrekt, deze cd speler gaat veel gekocht worden volgens mij door mensen die digitaal spelen en door mensen die een drive in hebben terwijl de andere cdj's zoals 500,800,1000 meer voor mensen zijn die gewoon een setje in een club spelen en die niet veel muziek moeten meenemen zoals een drive in wel moet doen.
Twello    posted on 07-11-2007 15:49
Hij heeft wel leuke functies alleen het uiterlijk is zo lelijk Cry Ik had liever dat ze het ligt om het jog wheel onder het jogwheel hadden gemaakt (ala cdj-200) dit is echt niet mooi. Bovendien is dat met dat plaatje in het jog wheel ook een beetje nutteloosCry
nils7    posted on 07-11-2007 16:11
Poster: Lead
Als je de iPod via USB aansluit (dat is inderdaad het stekkertje) kun je browsen met de CDJ door je files, net alsof je op je iPod zelf aan het browsen bent.

Mega cool... werkt dit ook met de iPhone want als ik deze aansluit op een willekeurige iPod stereo (met Dock) dan werkt het niet of is dat nog niet getest?

Was al op zoek naar een derde cd speler omdat ik nu meer op locaties mix met 3 maar ik dr thuis maar 2 heb... dit ding lijkt me toch wel een uitkomst zeker als je een USB stick vol plempt met vocals ofzo!
Mforge    posted on 07-11-2007 16:16

Het lijkt mij juist wel een heel vet apparaat, de prijs vind ik idd te dicht bij de cdj 800 liggen, maarja deze heeft wel meer functies, en hij zal vast ook na de release wel in prijs dalen....
ik draai nog niet met cd's, maar misschien kan dit apparaat om mee te beginnen mij over de streep trekken.

tairip    posted on 07-11-2007 16:40
Poster: PatrickBeuken

Ik vind dit juist niet 'ruk'. Uitstekende kabels... dat is pas 'ruk'. Kabels aan de achterkant zijn netjes weggewerkt. Als je een externe HD gebruikt is het 1x inpluggen en niet meer aankomen. Voor een usb-stick of ipod die je vaker unplugged is het natuurlijk wat minder. Maar om dat tegemoet te komen kun je ook gewoon een usb poort achter en boven maken... (zoals bij verschillende Numark producten).

De kwaliteit die we van Pioneer mogen verwachten? Het cd-loopwerk is misschien wat beter dan dat van concurrenten (is nooit bewezen, voor zover ik weet), maar op digitaal gebied levert Numark toch echt meer kwaliteit en regelmatigere verhelping van updates. Als ik bijvoorbeeld zie dat Pioneer een CDJ-200 released die niet fatsoenlijk VBR mp3's speelt, terwijl concurrerende producten van Denon en Numark dit wel al konden, kan ik alleen maar concluderen dat Pioneer half werk levert. Ze hadden hiervoor best een update vrij kunnen geven. Daarnaast zie je ook nu weer dat Numark en Denon dik voor lopen op de ontwikkeling van digitale producten. Ik ben het met Robbert eens dat Pioneer er in dit geval maar achteraan hobbelt.

Ik kijk niet alleen naar het digitale maar ook naar de bouw, Numark knoppen voelen niet echt super aan. Allemaal beetje plastic fantastic. Als je de spelers van binnen bekijkt qua opbouw zie je ook een wereld van verschil. Je moet niet alleen naar de buitenkant en specs kijken.

Numark heeft ook erg leuke producten!
EloidELot    posted on 07-11-2007 17:21
MOOI ZO!

Ik denk dat dit een mega zet is!
zelg heb ik de cdj 200..en ben er heel tevreden van.
heb deze verkozen boven de cdj 800, omdat de meerprijs van de 800 , niet opwoog tegen de 'extra voordelen eraan verbonden (voornamelijk scatch functie, voor mij). Ik koos dus voor 0,02% pitch boven scratch, maar nu met cdj 400 zit er ook scratch(f) op +uitbreiding van effecten + usb aansluiting + memory voor loops... OMG!! 
origineel dacht ik nog over te stappen op cdj 1000 in de toekomst ( vr scratch(F) + memory en ja omdat het standaard player is)... maar nu denk ik impulsief en zeg ik cdj 400 , laat maar komen :D...
ik wacht op de demo ..spannend..

grz
roelygun    posted on 07-11-2007 17:27
Nou Nou ik wou net de 800's gaan kope maar nou ben ik in twijfel gebracht Cry
Aaleen een klein jogwheel maarja
djmaarten    posted on 07-11-2007 17:47
Poster: roelygun
Nou Nou ik wou net de 800's gaan kope maar nou ben ik in twijfel gebracht Cry
Aaleen een klein jogwheel maarja

ja dat vind ik ook het lijkt me een hele vette cd speler maar ik vind het jmmr dat die de functies van een 800/1000 heeft, en een beetje de look maar de grote van een 200..
ccc    posted on 07-11-2007 17:56
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Wanneer kunnen we die bestellen. En ja ik had geen zin om het topic door te lezen. :D

Aah ik was toch niet te lui. Begin januari heb ik al gevonden.

PS. Komt er net zo'n goed filmpje als van de CDJ-200. Dit vond ik namelijk een zeer goed demofilmpje. Dat had mij compleet overtuigt de CDJ-200 te kopen, maar mijn beurs wilde helaas nog steeds niet haha.
User edit by ccc on 07-11-2007 @ 17:58:23 (100%)

101 Users online: 10 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 70.268
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.642