Goede equalizer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dutchman    posted on 03-11-2007 17:22
Ik ben opzoek anar een goede eq die ik tussen mijn mengpaneel en mun versterker kan zetten. Nu heb ik zelf weinig ervaring met eq's, en is dus de vraag of iemand ervaring heeft met eq's die niet al te duur zijn (max 200 euro).

Ik zie veel van die behringer krengen op internet alleen weet ik dus niet of dat wel goede zijn! moet niet zo zijn dat het na 3x gebruiken al kapot is!

Alvast bedankt

What do you think about Goede equalizer ??

Vote :   

Renzis    posted on 03-11-2007 20:00
Behringer is geluidstechnisch gewoon goed merk hoor. ik zie en gebruik bij het uitregelen van bands e.d. ook vaak behringer equaliziers. De dj-mengpanelen zijn niet altijd even goed maar verder is behringer een leuk merk, met goede spullen.
Twizz    posted on 03-11-2007 22:03
check de tapco t231

een héél erg goeie equalizer van een dochterbedrijf van mackie voor slechts 90 euro bij de feedback en adviesprijs van 150 euro!
Frequency Response
20 Hz to 20 kHz (+0, -1 dB)
20 Hz to 50 kHz (+0, -3 sB)

Audio Input
Type: Active balanced XLR and 1/4" jacks, Unbalanced RCA jack
Impedance: 20 kΩ balanced, 15 Ω unbalanced
Maximum Input Level: +21 dBu balanced and unbalanced

Audio Output
Type: Active balanced XLR and 1/4" jacks, Unbalanced RCA jack
Impedance: <600Ω
Maximum Output Level: +18 dBu
THD+N @ 1kHz, +4 dBu: 0.02% @ 1 kHz (all sliders at center position)
Noise and Hum, unity gain: < -93 dBu
Crosstalk @ 1 kHz: < -103 dBu
Common Mode Rejection: >60 dB

Graphic EQ
Type: 1/3-octave Constant Q
Frequency Range: 20 Hz to 20 kHz in 31 third-octave bands (ISO center frequencies)
Sliders: 20 mm with center detent
Level: Off (&infinWinking my eye to +17 dB
Hi-Pass: 40 Hz @ 12 dB/octave
Low-Pass: 16 kHz @ 12 dB/octave
Bypass: Bypasses the graphic equalizer, Hi-Pass, and Low-Pass filter sections
Range: ±6 dB or ±12 dB

Indicators
HI-PASS LED
LOW-PASS LED
CLIP LED
BYPASS LED
6 dB/12 dB Tange LEDs
POWER LED

AC Power and Current Requirements
Power Consumption: 12.5 watts
AC Operating Voltages:
   U.S.: 120 VAC, 60Hz
   Europe: 240 VAC, 50Hz
   Japan: 100 VAC, 50/60Hz
   Korea: 220 VAC, 60Hz
Fuse: 315 mA @ 100-240 VAC

Physical Dimensions and Weight
Height: 3.5 in/89 mm
Width: 19.0 in/483 mm
Depth: 8.7 in/220 mm
Weight: 9.5 lb/4.3 kg

User edit by Twizz on 03-11-2007 @ 22:04:14 (100%)
TheMole    posted on 03-11-2007 22:07
wa is een equalizier Confused
dutchman    posted on 03-11-2007 22:28
bedankt voor de reacties...

die tapco eq is wel een mooi ding, en ook totaal niet duur.

@ TheMole,

met een equalizer kun je de muziek uit je speakers een stuk zuiverder afstellen. je zet de eq tussen je mixer en je versterker, en dan kun je al hoge tonen een stuk minder in laten sturen.

het is het zelfde principe als de 3 draaiknoppen op je dj mixer, de hoog, mid, laag. Alleen dan wat uitgebreider!
Twizz    posted on 03-11-2007 22:29
kijk maar eens bij windows media player of itunes. zoek daar maar eens naar een equalizer.
op de meeste mixers zit een 3 band equalizer, wat betekend dat je laag(ong. 20 tot 100 hz) hoog(ong. 2000 tot 20000hz) en midden(ong. 80 tot 3000 hz) kunt versterke of verzwakken of wegdoen/filteren(kill). bij een equalizer (meestal 15 of 31 bands) kun je dus 15/31 verschillende frequencies/toonhoogtes versterken verzwakken. groot verschil meestal is dat je bij equalizers -12db tot + 12db kunt versterken/verzwakken, terwijl op de meeste mixers(3 bands bedoel ik dan) uit tot 12 db kunt versterken/verzwakken.

bij mixers gaat het om mixovergang/effect en bij een equalizer om de precisie van t geluid te regelen(niet teveel hoog of laag te regelen). dit bepaald vaak ook de sfeer, bijvoorbeeld bij dance/house instelling heb je meestal behoorlijk wat bass terwijl bij popmuziek vaak wat meer middenfrequenties ge'boost' zullen worden en bij spraak vooral aan het hoog gesleuteld zal worden.

edit: dutchman je was me voor... maar theMole ik hoop dat het de moeite waard is dat je mijn post ook ff doorleest, anders heb ik dit allemaal voor niets zitten schrijven:P
User edit by Twizz on 03-11-2007 @ 22:30:22 (18%)
Nvie    posted on 03-11-2007 22:29
Poster: Renzis
Behringer is geluidstechnisch gewoon goed merk hoor. ik zie en gebruik bij het uitregelen van bands e.d. ook vaak behringer equaliziers. De dj-mengpanelen zijn niet altijd even goed maar verder is behringer een leuk merk, met goede spullen.

Inderdaad, verder heb ik heel weinig PA setjes gezien waar helemaal niets van Behringer inzit (altijd wel een DI-boxje, crossover, EQ...)

Verder wil ik je aanraden is naar de EQ's van dbx te kijken, een merk dat toch wel goed aangeschreven staat en heb er altijd goede ervaringen mee gehad. Zo heb je de DBX 231 voor slechts 30 euro boven jouw budget, wat in mijn ogen het beetje extra wel waard is.
djmarcelm    posted on 04-12-2007 23:39
2x31 bands is toch wel super zeker met een band we hadden er altijd een stuk of 4 in een rack zitten

bij rondzingen van een mic kun je zo mooi de frequentie zoeken en killen zodat ie toch lekker blijft klinken!
de eq van tegenwoordig heb je ook ledjes per eq kanaal zitten als iets rond zingt kun je meteen zien waar ie op rondzingt, dat werkt toch master!

voor een dj set jah 2x15 is mogelijk maar 2x31 is vaak niet eens zoveel meer qua kosten en je hebt er zoveel meer aan
zou dus kiezen voor een 2x 31 bands!
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 16:27
Zoek een gebruikte DBX, super kwaliteit en behoud z'n waarde. neem type DDP. volledig digitaal, equalizer, gate, compressor, limiter, volledig gebalanceerd. kan op slot. 2e hands ongeveer 300,=
Yorick    posted on 22-01-2008 17:01
Zoals WalterRavensberg al zij, kijk voor een gebruikte DBX. Maar Behringer maakt ook wel goede spullen, de dj mixer zijn alles maar het werkt wel.
WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 17:07
die apparaten xilica zijn overigens ook helemaal geweldig. vorige week een 3060 ingesteld. enorme dynamiek verkregen. is ter vervanging gekomen van 2 sony pro eq's, behringer x-over en limiter.

volledig met je laptop in te stellen en naar wens te beveiligen. kost ongeveer 700,=
MadSteven    posted on 03-02-2008 17:22
Poster: TheMole
wa is een equalizier Confused

Sorry, maar als avatar "Daft Punk" hebben en dan deze vraag stellen vind ik weer humor :D

Mijn keus zou overigens ook de tapco zijn nu als ik in de markt zat voor een eq. Maar voorlopig vind ik mijn huidige nog goed genoeg.
User edit by MadSteven on 03-02-2008 @ 17:23:25 (80%)
Jer    posted on 03-02-2008 19:27
Ik heb een behringer fbq 3102 Voor 129 euro gekocht doet gewoon wat hij moet doen, je kan hem in het donker in ieder geval ook vinden elk ding is verlicht. Hij hangt bij mij in een 19 inch rack.

Heb er nog nooit problemen mee gehad en hij ziet er in ieder geval beter uit dan de tapco, oke daar gaat het niet om maar bij de feedback vond ik die tapco ook niet zo stevig aanvoelen. En hij is ook een stuk grootter naar achter.

Fbq 3102

Enjoy the limelight with the ULTRAGRAPH PRO FBQ3102, a professional 31-band stereo graphic equalizer for both live and studio applications. Its amazing patent-pending FBQ Feedback Detection System instantly detects feedback frequencies and can also be used as an audio analyzer, making the FBQ3102 a welcome addition to every touring setup. Adding some extra oomph to your music is made easy with the dedicated mono subwoofer output with adjustable crossover frequency. You can effortlessly remove unwanted frequencies such as floor rumble and tape hiss by utilizing the additional sweepable high and low cut filters for each channel, and level setting is a snap with the highly accurate 12-digit LED input/output metering and input gain control.

Those in the know will appreciate the FBQ3102’s uncompromising components such as the ultra low-noise audio operational amplifiers that provide outstanding sound performance, or the servo balanced inputs and outputs with 1/4" TRS and gold-plated XLR connectors. You can expect unmatched reliability and longevity because high-quality illuminated faders, detent potentiometers and illuminated switches were designed for the rigors of every-day use. With its comprehensive features and quality craftsmanship, the FBQ3102 will never leave you sailing on thin ice.

FBQ Feedback Detection System

The FBQ Feedback Detection System lets you immediately recognize and eliminate feedback frequencies. Unlike other systems, it is extremely fast-acting, responding within milliseconds.

The FBQ Feedback Detection System also provides the function of a spectrum analyzer. A spectrum analyzer helps to identify frequency areas whose energy levels are significantly higher or lower than the rest of the musical program. Often caused by specific room acoustics or characteristics of your sound system, these frequencies cause feedback. Our amazing FBQ Feedback Detection System helps you to easily detect and smooth out these irregularities during the sound check and you're ready and done with when the show starts. Once you've got the critical frequencies under control, your system is efficiently protected against feedback and tuned to offer maximal gain reserve.

User edit by Jer on 03-02-2008 @ 19:29:36 (1%)
MickeyHouse    posted on 03-02-2008 20:47
Poster: Twizz
check de tapco t231

Heb van verschillende mensen gehoort dat dit een hele goede eq was, zker voor de prijs!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

308 Users online: 178 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.200
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.745