Vraag over DJM-600
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dyno    posted on 18-04-2005 08:14
Ik heb mijn DJM-600 nu een paar maanden, en ben er heel gelukkig mee. Maar ik heb gisteren voor het eerst meer dan 2 uur achter elkaar gedraaid, en wat mij toen opviel, was dat de DJM-600 best wel warm werd. Is dit normaal, want met andere mixers heb ik daar nog nooit last van gehad.

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

What do you think about Vraag over DJM-600 ??

Vote :   

Lead    posted on 18-04-2005 08:41
Yep, klopt. De DJM-600 kan behoorlijk warm worden na en/of tijdens gebruik. Rond de faders wordt de meeste warmte gegenereerd. Dit is helemaal niet erg, er zitten meer dan genoeg ventilatiesleuven in de DJM600 om voldoende warmte langs de essentieële delen te geleiden.

Ik zou me nergens zorgen om maken.
Let the BASS be louder
Jean    posted on 18-04-2005 14:24
Poster: Lead
Dit is helemaal niet erg, er zitten meer dan genoeg ventilatiesleuven in de DJM600 om voldoende warmte langs de essentieële delen te geleiden.

Behalve als hij hem heeft ingebouwd en al de ventielaties daardoor heeft afgesloten Winking my eye
Dyno    posted on 02-05-2005 11:55
Poster: Jean
Dit is helemaal niet erg, er zitten meer dan genoeg ventilatiesleuven in de DJM600 om voldoende warmte langs de essentieële delen te geleiden.

Behalve als hij hem heeft ingebouwd en al de ventielaties daardoor heeft afgesloten Winking my eye

Ik wil em inderdaad inbouwen. Moet ik dus maar niet doen ??

En zoveel ventilatiesleuven zitten er ook weer niet in. Alleen een paar aan de rechterkant van het apperaat. (maar dat zal best wel genoeg zijn)
DJ_Aad    posted on 02-05-2005 13:00
Ik heb zelf ook een DJM-600 die is ingebouwd in een flightcase. Mijn oplossing voor dit "probleem" is iets onder de mixer te leggen, zodat hij schuin komt te liggen (sleuven net boven de flightcase uit). Los van een oplossing voor het warmteprobleem vind ik dit ook fijner mixen.

Doe er je voordeel mee
Dyno    posted on 04-05-2005 20:48
Bedankt voor de tip !!
Reind    posted on 04-05-2005 23:26
Als je hem in bouwt kun je met een pc ventilator ook wel zorgen voor een beetje airflow.

Nooit maar dan ook nooit een DJM compleet in bouwen, ik heb wel eens een DJM onder de neus gehad die heel erg naar plastic stonk en toen ie open ging bleek dat er zelfs als een beetje plastic van de kabels was gaan smeulen..... Daar word je niet vrolijk van als dat bij je mixer gebeurd (nu was dit wel gebeurd onder extreme omstandigheden. Mixer in een case, op het strand in de zon maar het is dus verstandiger de mixer niet compleet in te bouwen)
Lead    posted on 05-05-2005 11:16
Kabels smeulen door natuurlijk opgebouwde warmte Confused Heb ik nog nooit gezien.

Helemaal inbouwen is niet goed, maar als je een gaatje houd bij de ventilatiesleuven is er niets aan de hand.
Let the BASS be louder
Dyno    posted on 05-05-2005 22:31
Ik ga dat idee met die pc ventilator eens uitwerken. Heel goed idee !

Reind    posted on 05-05-2005 23:42
Kabels smeulen door natuurlijk opgebouwde warmte Confused Heb ik nog nooit gezien.

Nee een kabel die lekker tegen de voeding aan lag.....

En als zo'n kabel in een mixer ligt te knetteren tegen de voeding en het ding pakt een stroompje word je niet vrolijk (al een keer gehad bij een dateq en ook bij een DJM.... iets wat dus bij iedere mixer kan gebeuren als er iemand aan heeft gezeten van binnen die niet weet wat ie doet)

De DJM waar ik het over had zat echt ramvast in een case in gebouwd met als beredenering dat er dan geen zooi in kon vallen..... tsja....

Maar als je een DJM gewoon netjes in bouwt en er een 12V ventilator achter zet is er niets aan de hand en word ie ook niet TE warm.
Gupy    posted on 06-05-2005 10:12
Alleen rechter onderkant en zijkant hoef je een beetje vrij te laten. Ik zal straks proberen een foto te vinden van het inbouwen wat ik heb gedaan in een originele Pro Dj User kist. Hier heb ik alleen wat stukjes foam weggesneden en een kleine ventilator ingebouwd van 60+60+15 mm. Er komt dan bij intensief gebruik wel warme lucht uit, maar die was niet eens warmer dan 50 graden.
Later heb ik ook de fan uitgezet om dat irritant geblaas weg te hebben.

Hier dan
User edit by Gupy on 06-05-2005 @ 10:22:52 (1%)
Lead    posted on 06-05-2005 14:48
Netjes hoor !!
Let the BASS be louder
Gupy    posted on 06-05-2005 15:08
Ik heb geen (lees: kan niet vinden) foto meer van de gaatjes aan de voorkant.
Maar als je naar de prodjuser site gaat, daar die je ij ook staan met een foto van de voorkant.
Basrose    posted on 06-05-2005 16:32
Ik heb me djm ook ingebouwd maar ik denk dat het geen kwaad kan...Hij hangt als het ware in een meubel dus hij heeft opzich genoeg ruimte lijkt mij.... warm word ie zoizo maar in een normale kamer kan het geen kwaad als je maar 2 uurtjes draait ofzo... Lead heeft me meubeltje ook gezien... Wat denk jij lead? kan geen kwaad toch :P
CastroLeChina    posted on 07-05-2005 14:13
wel dik man
slim idee omdat iedereen zegt dat hij erg warm wordt is dat wel slim
als ik me djm heb zal ik zeker eens ff kijken waar ik een ventilator neer kan pleuren!
User edit by CastroLeChina on 07-05-2005 @ 18:14:01 (7%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

251 Users online: 41 Guests (210 Unknown)
Pages generated today : 55.346
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.822.464