Gloednieuw! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TonioRoffo    posted on 31-10-2007 15:01
Hoi...

Ik ben Tonio, woonachtig te Antwerpen maar dat maakt eigenlijk niet uit in de wondere wereld van Second Life. Ik ben daar DJ sinds April, voor trance/techno met een scheutje 1990's retro - ik doe daar zo'n 6 a 8 sets per week, setjes van 2u, in verscheidene clubs.

Geen vinylgeneratie meer hier... Ik werk live met Mixmeister Fusion, waar je werkelijk waanzinnige zaken mee kan uithalen!

Een 3-uur durend setje van me is te vinden op http://www.virtual-clubbing.net

:o)

PS. Is er hier geen search-functie dan?
User edit by TonioRoffo on 31-10-2007 @ 15:06:37 (11%)

What do you think about Gloednieuw! ??

Vote :   

FreakT    posted on 06-11-2007 19:30
ik had het over deze types:

Poster: FreakT
 de meeste mensen die met de pc mixen 24/7 achter de pc zitten, dan zomaar een dj mix programma tegenkomen, daar weer wat uurtjes mee aan de slag en dan denken dat ze de beste van de wereld zijn. en als ze dan voor echte draaitafels staan op een gegeven moment, staan ze voor één groot raadsel.

tuurlijk zijn er veel mensen die het op de pc doen en gewoon goed kunnen draaien!
nils7    posted on 06-11-2007 20:01
Poster: MrCotino
Maar al die auto functies kan je ook uitzetten..
Het is niet verplicht om ze aan te doenWinking my eye

Nu heb ik ook echte gear, maar eerste draaide ik ook met een hercules dj console.
Alleen gebruikte ik de auto-bpm nooit. Ik mixte gewoon op gehoorWinking my eye

Is het dan ook nog zo fake als je op deze manier met pc mixt wat ik zeg?

Mixen met VDJ zonder een console... en dan echt mixen is redelijk ondoenlijk!
Heb het een tijdje gebruikt om te kijken of ik het wel leuk vond en zo dus echte gear wil aanschaffen... maar op gehoor mixen met je muis is echt een ellende: corrigeren hoor je bijna meteen en de pitch control is gewoon te onnauwkeurig... (tenzij je autosync gebruikt Winking my eye) maar dan is de basisvorm van het DJzijn al meteen weg..

VDJ zie ik al een opstap naar het echte werk... (heb het zelf ook gedaan) en je leert er wel gevoel voor muziek mee te krijgen en geeft je een redelijk basis als je een x achter achter een echt mengpaneel en cdspelers staat!

Maar het is een wereld van verschil... en volgens mij kan het zelfs redelijk frustrerend zijn als je het op pc wel kan maar met een combo: mixer/cdspelers niet. Heb dat zelf niet gehad (al vrij snel viel het kwartje Happy, laughing) maar kan me voorstellen dat als je het gewoon niet hoort je al snel achter je beeldscherm en je "autosync" knopje weg kruipt...
Gelukkig heb ik sinds ik me gear heb VDJ iig. niet meer aangeraakt...

En qua functies vind ik een goede set: DJM-800 en CDJ-1000 niks onder doen voor een Virtual DJ (loops etc.). Het is gewoon hoe ga je er mee om! Heb ErickE dingen uit horen halen waarbij een doorgewinterde VDJ-gebruiker moeite zou hebben...
User edit by nils7 on 06-11-2007 @ 20:02:15 (1%)
TonioRoffo    posted on 07-11-2007 10:55
Werd hetzelfde niet gezegd over de CDJ's in den beginne..?

Jongens jongens..  de "skill" is toch meer dan het beatmatchen alleen niet?  De tijd die je wint omdat je je pitch niet gedurende god weet hoe lang moet bijregelen, kan je steken in andere zaken.  *elke* technologie kan je proberen duwen naar het extreme.  Zijn F1 wagens anno 2007 ineens door iedereen bestuurbaar omdat er traction control opzit?  Waren *echte* F1 piloten dan degene uit 1954?

Ik heb uiterst veel respect voor turntablists, echt wel, wat ze doen is fantastisch, en ik zou jaren moet  Maar als ik hoor wat een Paul van Dyk uit z'n Ableton Live setup haalt, en het publiek er gewoon zowat plat mee speelt door z'n unieke mix op die manier, dan is dat voor mij evengoed een kunst.

Hoe kan je bv. harmonisch correct een mix uitvoeren op vinyl?  Lukt gewoon niet, of de BPM van beide platen moet identiek zijn.  Ik wil maar zeggen, doe de oogkleppen uit, live and let live, ik schiet ook niet op de turntablists? 

Virtual DJ is trouwens niet vergelijkbaar, dit is een on-the-fly programma, Mixmeister is meer een live sequencer type, waarmee je vooruit in de tijdlijn reeds zaken mee kan opzetten, totaal ander beestje.

Anyway, het is duidelijk dat dit forum enkel voor de "echte" DJ's is, dus dit wordt m'n laatste post hier.. het gaat u goed mensen... Happy, laughing
robbert    posted on 07-11-2007 11:48
Poster: TonioRoffo

Jongens jongens..  de "skill" is toch meer dan het beatmatchen alleen niet?  De tijd die je wint omdat je je pitch niet gedurende god weet hoe lang moet bijregelen, kan je steken in andere zaken.  *elke* technologie kan je proberen duwen naar het extreme.  Zijn F1 wagens anno 2007 ineens door iedereen bestuurbaar omdat er traction control opzit?  Waren *echte* F1 piloten dan degene uit 1954?

Beatmatchen is een van de hoofd-functies van het draaien. Zo zal het sturen in een f1 auto ook nooit automatisch gaan..
nils7    posted on 08-11-2007 22:51
Ho een F1 wagen rijden kan iedereen... maar in een F1 wagen racen dat is maar voor weinigen weg gelegd (qua kans maar ook qua talent en kunde Winking my eye)

Van mij ben je wel welkom hier maar om je op een DJ forum te wagen en je DJ te noemen maar iig. het beatmatchen met een muisklikt doet is toch wel "apart".
Ik kom ook vanaf het scherm... (nu wel op het echte werk) maar kan de "DJ's"  hier op het forum wel begrijpen want een mengpaneel en twee tabletops (CDJ's of TT's) is toch echt een wereld van verschil! En een DJ (buiten de radiovariant) wordt toch vaak wel gezien als iemand die 2 (of meer) plaatjes aan/door elkaar kan mixen met een mengpaneel en tabletops...
En als iemand hetzelfde doet met 1 of 2 muisklikjes is dat iig. een beetje valsspelen door te zeggen dat je het kan maar zoals "het hoort" kan je het niet...

Door de vergelijking met de F1 en traction control door te trekken... zeggen dat je F1 racet met wel traction control en op de eerste plek rijden maar alle andere rijden zonder TC Winking my eye.... ik denk dat je het zo kan vergelijken!
Twello    posted on 09-11-2007 20:29
Poster: TonioRoffo

Anyway, het is duidelijk dat dit forum enkel voor de "echte" DJ's is, dus dit wordt m'n laatste post hier.. het gaat u goed mensen... Happy, laughing

Er word toch niet gezegt dat je weg moet? de helft van dit forum is niet eens DJ, ik vind ook niet dat ik bijvoorbeeld mezelf DJ mag noemen, want ik speel niet voor publiek ofzo, ik doe het gewoon als hobby.

TheMole    posted on 09-11-2007 22:51

Zijt ge een dj op second life ofwaConfused

the-melody    posted on 10-11-2007 11:11

wat's second life?(nogmaals^^)

Yorick    posted on 10-11-2007 11:23

3 d wereld voor mensen:p

the-melody    posted on 10-11-2007 11:25
Owww... tof... xD

This is an old Topic

No new postings for 6.529 days.
 Post CommentThat would be 217.6 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

576 Users online: 288 Guests (288 Unknown)
Pages generated today : 60.597
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.612.895