Gloednieuw! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TonioRoffo    posted on 31-10-2007 15:01
Hoi...

Ik ben Tonio, woonachtig te Antwerpen maar dat maakt eigenlijk niet uit in de wondere wereld van Second Life. Ik ben daar DJ sinds April, voor trance/techno met een scheutje 1990's retro - ik doe daar zo'n 6 a 8 sets per week, setjes van 2u, in verscheidene clubs.

Geen vinylgeneratie meer hier... Ik werk live met Mixmeister Fusion, waar je werkelijk waanzinnige zaken mee kan uithalen!

Een 3-uur durend setje van me is te vinden op http://www.virtual-clubbing.net

:o)

PS. Is er hier geen search-functie dan?
User edit by TonioRoffo on 31-10-2007 @ 15:06:37 (11%)

What do you think about Gloednieuw! ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 31-10-2007 15:09
jawel die is er wel. kijk links en dan zie je onder contact search staan..

Search
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 31-10-2007 @ 15:10:09 (9%)
TonioRoffo    posted on 31-10-2007 15:11
Ah thanks, dacht dat dit een search buiten het forum was.. oeps my bad :o)

Zijn hier nog mensen die Fusion gebruiken om live te draaien? (Dus dual output, main & preview?)

ccc    posted on 31-10-2007 15:13

Wat ben je in je Eerste Leven?

TonioRoffo    posted on 31-10-2007 15:16
..IT network engineer, alhoewel ik graag de residencies zou hebben die ik in m'n virtueel leventje heb lol, dan had ik mij geen zorgen meer te maken om IT...
ccc    posted on 31-10-2007 15:29
Draai je in je echte leven ook of heb je wel eens gedraaid?
DEGEE    posted on 31-10-2007 15:42
welkom op djr :d
OneSixty    posted on 31-10-2007 16:34
omg :p  laten we het hier over je echte leven houden XD

WELKOM btw
Quara    posted on 31-10-2007 17:10
Idd... raar fenomeen dat 2nd live... Maar goed welkom hier Happy, laughing
TonioRoffo    posted on 05-11-2007 14:44
Raar fenomeen, maar er is wel een hele clubscene daar, met tientallen DJ's...  Publiek van over heel de wereld. Veel groter bereik van luisteraars dan je zou kunnen hebben via een webradio!

Het is dan ook op principe webradio gebaseerd - je zendt uit via een shoutcast server - alle aanwezigen in een "virtuele club" worden bij bezoek geconnecteerd op deze shoutcast server. Dat zorgt toch gemiddeld voor een 15 a 20 luisteraars, al zag ik eens 60 luisteraars.. :o)

Ik post wel eens een screenshotje!

En ja, zou graag wel eens iets gaan doen op een klein feestje of zo, maar ik weet niet of ik daar goed genoeg voor ben...  hoe zit het trouwens met "draaien vanaf PC" - wordt dit al een beetje geaccepteerd, of is vinyl nog altijd een must?

Mixmeister is dan nog eens een speciaal geval omdat je eigenlijk voor zit op je main output.
User edit by TonioRoffo on 05-11-2007 @ 14:52:21 (42%)
Illusion    posted on 05-11-2007 15:06
Hey Welkom op Dj Resource!

Heb je een vraag, of iets anders... vraag het gewoonWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Gery    posted on 05-11-2007 15:48
draaien met pc is geacepteerd als je timecode programma's gebruikt enzo, het automatisch mixen met PC betuigd van onkunde in de wondere wereld der beatmixen.
DJ - Producer
djmamo    posted on 05-11-2007 19:31
dus je bent een dj in second life?

en je hebt nog nooit echt gedraaid?
www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 05-11-2007 19:38
Welkom, wat is second life trouwens?
Luxx    posted on 05-11-2007 19:42
Poster: TonioRoffo
Publiek van over heel de wereld. Veel groter bereik van luisteraars dan je zou kunnen hebben via een webradio!

Het is dan ook op principe webradio gebaseerd - je zendt uit via een shoutcast server - alle aanwezigen in een "virtuele club" worden bij bezoek geconnecteerd op deze shoutcast server. Dat zorgt toch gemiddeld voor een 15 a 20 luisteraars, al zag ik eens 60 luisteraars.. :o)

15 a 20 mensen vind ik niet echt veel? niet groter bereik dan bijv. radio of gewoon in een echte club.
en tegenwoordig is het lang niet altijd vinyl. vaak cd's. mixen met behulp van de pc is kut met peren nog altijd. je hebt daar geen enkele skill voor nodig
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 05-11-2007 @ 19:42:29 (1%)
W.i.M    posted on 05-11-2007 19:53
Poster: Bouncy
Welkom @ DJR

P.S Dit soort berichten zijn handig om je posts omhoog te krijgen

BTW: ik heb je post verwijderd zodat je nutteloze post in ieder geval niet mee telt met je aantal posts. Cry
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
jannickv    posted on 05-11-2007 20:13

draaien met een pc kan iedereen
het beatmatchen is nu eenmaal iets waar tijd in kruipt om te leren

edit: wie heeft de achtergrondekleur van de site aangepast nu past mijn welcome niet meer :p
User edit by jannickv on 05-11-2007 @ 20:14:24 (93%)
bambamstudio    posted on 05-11-2007 23:30
2e leven.....kansloos Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
TonioRoffo    posted on 06-11-2007 11:42
"draaien met een pc kan iedereen
het beatmatchen is nu eenmaal iets waar tijd in kruipt om te leren"

"mixen met behulp van de pc is kut met peren nog altijd. je hebt daar geen enkele skill voor nodig"

"draaien met pc is geacepteerd als je timecode programma's gebruikt enzo, het automatisch mixen met PC betuigd van onkunde in de wondere wereld der beatmixen."

...dus iedereen die photoshop installeert is een grafisch ontwerper, want je hebt immers geen skills nodig... ok.

Dus volgens jullie hoef je niets te kennen van harmonisch mixen, beats/downbeats, intro's/outro's, wegdraaien bass, de opbouw van een track, de measures oplijnen enz, om te kunnen beatmixen met een PC? Het is echt wel meer dan tracks naar een scherm draggen hoor...

Je kunt dingen doen op een sequencer waar je op vinyl eens kunt van dromen, en dan nog een near realtime ook, mashups minutenlang, live remixen (stukken uit een track gooien, op andere plaatsen zetten, loopen, uitbreiden, overlayen met een andere track...)

De PvD's en DJ Sacha's van deze wereld zijn dus kut met peren. Fijn!
User edit by TonioRoffo on 06-11-2007 @ 11:55:34 (29%)
robbert    posted on 06-11-2007 12:35
Je zal best een beetje kennis van muziek moeten hebben voor mixen met een pc, maar het heeft niks te maken met "draaien". Draaien doe je namelijk niet op een pc..
FreakT    posted on 06-11-2007 12:48
het zijn maar meningen hoor. mijn mening is dat mixen met een pc waardeloos is. waarom: omdat de meeste mensen die met de pc mixen 24/7 achter de pc zitten, dan zomaar een dj mix programma tegenkomen, daar weer wat uurtjes mee aan de slag en dan denken dat ze de beste van de wereld zijn. en als ze dan voor echte draaitafels staan op een gegeven moment, staan ze voor één groot raadsel.
stevew    posted on 06-11-2007 13:01
dat is juist FreakT, eerst met echte gear leren werken is de boodschapCry.
Ik gebruik mijn nieuwe laptop ook wel live tijdens mijn sets op events maar misschien 1 of 2 tracks per uur, de rest doe ik met vinyl en cd's. Het leuke met timecode is wel dat ik mijn pioneers 1000MKIII's kan gebruiken voor de pc aan te sturen zodat je precies met een gewone cd of vinyl bezig bent. Ik moet wel niets weten van auto-mix programma's en bpm en al die toestanden want dat beschouw ik net als de anderen als waardeloos draaien. Maar sinds timecode er is is het voor mij zeer gemakkelijk dat als je eens op een avond 2 nieuwe tracks hebt dat je ze niet moet branden op cd (zo zit je cd-map of koffer snel vol hoor) en dat ik ze met mijn cdj-1000MKIII's kan afspelen via pc.
FreakT    posted on 06-11-2007 13:09

dit kwam ik dus laatst tegen op een forum. wáár is het dj'en geblevenConfused?
RenéKuppens    posted on 06-11-2007 17:01

Pc dj vind ik leuk tot bepaalde hoogte!

Als jij lekker voor je zelf wil draaien beetje aan kloten oke!

Maar ik kan er niet tegen als ik zoveel tijd in mijn draai skills steek en iemand zie draaien met Virtual Dj die alles lekker door elkaar gooit en nog durft te zeggen dat hij DJ is.

FreakT    posted on 06-11-2007 17:05
agree...
MrCotino    posted on 06-11-2007 19:17
Maar al die auto functies kan je ook uitzetten..
Het is niet verplicht om ze aan te doenWinking my eye

Nu heb ik ook echte gear, maar eerste draaide ik ook met een hercules dj console.
Alleen gebruikte ik de auto-bpm nooit. Ik mixte gewoon op gehoorWinking my eye

Is het dan ook nog zo fake als je op deze manier met pc mixt wat ik zeg?

493 Users online: 298 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 67.049
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.619.347