Pioneer DJM-Serie Troubles (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 30-10-2007 20:31
Hier even een Centraal Topic Voor alle Problemen / Troubleshooting rond de DJM serie
hieronder vallen ALLE Djm's >
Djm-300, 400, 500, 600, 700 , 707 , 800 , 909, 1000 , 3000 (en als je er nog 1 hebt. zelfs de MA-62)

Speciaal voor>
Error's
Bugs
Problemen (werk er iets niet??..)
en >
O Jee. Wat moet ik nu.

Stel hier dus vragen over dingen die hier mee te maken hebben...

VOORAL NIET over:
Hoe lekker ze werken.
waar je ze het goedkoopste kan kopen
etc..

laten we dit topic even voor Troubleshooting gebruiken,. lekker centraal.!
User edit by Laidback on 30-10-2007 @ 20:40:44 (5%)

What do you think about Pioneer DJM-Serie Troubles ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 30-10-2007 20:37
Is het meerdere mensen opgevallen dat als je tussen de filters switched op de DJM-800 je een korte hapering op je koptelefoon hoort.
User edit by Cyspoz on 30-10-2007 @ 20:37:29 (2%)
tairip    posted on 30-10-2007 20:41
Poster: Cyspoz
Is het meerdere mensen opgevallen dat als je tussen de filters switched op de DJM-800 je een korte hapering op je koptelefoon hoort.

Nee maar ik zal het morgen eens uitproberen.
robbert    posted on 31-10-2007 09:21
Nee, dat heb ik ook nog nooit gemerkt. Maar wanneer doe je dit dan? Ik switch nooit snel tussen de filters..
Sunrise8    posted on 31-10-2007 09:21
ok dan nog een probleem: maar dat weten de sommigen al onder de djm 800 gebruikers.:
als je een roll maakt van bijvoorbeeld 8 beats. dan loopt hij na een tijdje niet meer gelijk met de muziek..
iemand een idee hoe dit komt? ik heb overigens ook een berichtje naar pioneer gestuurd.. dus zal het antwoord zo spoedig mogelijk posten.

EDIT:
volgens sommigen ging het erom dat de djm 800 bpm afrond terwijl je cd op bijvoorbeeld 123,4 staat, maar de djm 800 maakt toch gewoon een roll. of het nou om de beats gaat of niet, je kopiert iets :P.. maar goed. de djm synchroniseerd gewoon, alleen die ,4 staat er denk ik gewoon niet bij
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 31-10-2007 @ 09:26:49 (90%)
Lead    posted on 31-10-2007 10:37
Poster: Sunrise8
...ik heb overigens ook een berichtje naar pioneer gestuurd.. dus zal het antwoord zo spoedig mogelijk posten....

Nog niet gezien....

Maar je kunt de roll (net als andere effecten) editen met de parameter draaiknop. Zo kun je handmatig de lengte van de loop wijzigen... je kunt hem dus altijd kloppend krijgen... het blijft maar een computertje met een BPM teller die afgerond moet worden op hele BPMs. Is dus niets kapot Thumbs Up
Let the BASS be louder
Sunrise8    posted on 31-10-2007 10:48
nee dat snap ik, want meerdere hebben het. maar misschien dat er misschien een foutje in de software zat. maar goed. dat met de parameter weet ik:P.. maar ja als je het snel moet hebbne kan je niet eeuwig blijven zoeken naar de juiste loop haha...

maar goed. het berichtje is wel gestuurd naar pioneer Happy, laughing hoop dat je hem dan snel binnekrijgt :P..

oja nog iets. check je inbox lead aub.. iets over een ander vraagje Happy, laughing
Music made me who i am
Cyspoz    posted on 31-10-2007 10:51
Poster: robbert
Nee, dat heb ik ook nog nooit gemerkt. Maar wanneer doe je dit dan? Ik switch nooit snel tussen de filters..

Mijn omschrijving was eigenlijk niet goed, maar als je gewoon een filter aan of uit zet of switcht tussen filters dan hoor je een korte onderbreking op je koptelefoon.
Het gebeurd alleen op je koptelefoon, geluid naar je master niet. Monitor weet ik niet, maar ga er van uit van niet aangezien dat hetzelfde is als master.
robbert    posted on 31-10-2007 11:22
Poster: Sunrise8
ok dan nog een probleem: maar dat weten de sommigen al onder de djm 800 gebruikers.:
als je een roll maakt van bijvoorbeeld 8 beats. dan loopt hij na een tijdje niet meer gelijk met de muziek..
iemand een idee hoe dit komt? ik heb overigens ook een berichtje naar pioneer gestuurd.. dus zal het antwoord zo spoedig mogelijk posten.

EDIT:
volgens sommigen ging het erom dat de djm 800 bpm afrond terwijl je cd op bijvoorbeeld 123,4 staat, maar de djm 800 maakt toch gewoon een roll. of het nou om de beats gaat of niet, je kopiert iets :P.. maar goed. de djm synchroniseerd gewoon, alleen die ,4 staat er denk ik gewoon niet bij

Ik heb dit probleem laatst ook al eens aangekaart en vind het erg jammer dat het niet perfect werkt. De roll functie was nog bruikbaarder geweest als dit wel gewerkt zou hebben.
Sunrise8    posted on 31-10-2007 11:25
ja precies, daarom wacht ik even het antwoord van pioneer (waarschijlnijk dus van Lead) af. en post dat even hire Happy, laughing
Music made me who i am
Lead    posted on 31-10-2007 14:08
De roll is nauwkeurig genoeg indien goed gebruikt, maar ik vrees dat het een gebruiks ding is.

Als je een ROLL gebruikt moet je op een aantal dingen letter/dingen doen :
  1. BPM indicatie moet continue branden, bij knipperen is hij niet strak gemeten.
  2. Beweeg met de < > knoppen het rode blokje naar de juiste stand. Als je de stand wilt waar hij al in staat : TOCH EVEN eraf en weer erop zetten. Dit om de timing opnieuw te ijken.
  3. Zet effecten NIET AAN als : BPM indicatie knipper, er meer dan 1 rood blokje brand, of als 1 of meer rode blokjes knipperen.
  4. Je zult zien dat als je met de < en > knoppen de timing juist zet de ROLL 9 van de 10 keer een strakke loop pakt.
Let the BASS be louder
Sunrise8    posted on 31-10-2007 14:29
haha ok, fijn om te weten deze tips, ik neem ze meeHappy, laughing
Music made me who i am
Cyspoz    posted on 02-11-2007 18:54
Hoe komt het dat je op de DJM-800 geen 0 dB flow hebt. Daarmee bedoel ik dat als ik op mijn channel de trim zo afstel dat het signaal 0 dB is en ik mijn master en channel fader volledig open zet ik meer dan 0 dB uitstuur...
User edit by Cyspoz on 02-11-2007 @ 18:54:28 (4%)
PJ    posted on 02-11-2007 19:02
Hoe komt het dat je op de DJM-800 geen 0 dB flow hebt. Daarmee bedoel ik dat als ik op mijn channel de trim zo afstel dat het signaal 0 dB is en ik mijn master en channel fader volledig open zet ik meer dan 0 dB uitstuur...

idd. Dit is mij ook al een paar keer opgevallen. Dit is vrij onlogisch
A-flex    posted on 02-11-2007 21:14

Dat is bij men SMX-2 ook zo hoor. Zet het master knopje eens op 3kwart.
User edit by A-flex on 02-11-2007 @ 21:15:05 (3%)
Lead    posted on 03-11-2007 01:50
Hoe komt het dat je op de DJM-800 geen 0 dB flow hebt. Daarmee bedoel ik dat als ik op mijn channel de trim zo afstel dat het signaal 0 dB is en ik mijn master en channel fader volledig open zet ik meer dan 0 dB uitstuur...

Met de trim bepaal je hoe sterk het signaal de mixer inkomt.
Met de master bepaal je hoe sterk het signaal er weer uit komt.

Met de trim op 0 instellen is dus onafhankelijk van de kanaalfader (standje ervan maakt dus niet uit), met de master moet je hem dan zo instellen naar het gewenste uitgangs nivo.

In jouw stelling ga je er vanuit dat je met de trim ook het uitgangs signaal beperkt, gelijk met het instellen van de gain op het kanaal.
Let the BASS be louder
vanLaer    posted on 13-11-2007 13:59
Klopt het dat de filter die in de 'normale' effectensectie zit meteen toegepast wordt op het geslecteerde kanaal bij aan het aanzetten van het effect ZELFS met de dry wet knop helemaal dicht.
Ik vind dit namelijk vrij irritant omdat ik vaak van effect verander terwijl de effecten sectie actief is maar de dry/wet knop tech helemaal dicht staat en als je dan langs filter komt of de filter geselecteerd wordt heb je meteen een ongecontroleerde verandering.

Ik heb hetrouwens over de DJM800.
User edit by vanLaer on 13-11-2007 @ 14:00:58 (8%)
Sunrise8    posted on 13-11-2007 14:11
ja klopt, dat heb ik ook (zelfde mixer). maar dat is bij alle mixers met filter volgens mij. had het namelijk op de reloop rmx 40 dsp ook. vond het ook vrij irritant. dacht dat het een bug was in die mixer. maar toch niet Happy, laughing. want had reloop gebeld en gevraagd. maar zij zeiden dat het hoorde.
Music made me who i am
Cyspoz    posted on 13-11-2007 14:20
Poster: vanLaer
maar de dry/wet knop tech helemaal dicht staat

De knop wordt in de manual omschrven als Level/Depth wat op een dubbele functie duid. Het betekend dat hij Dry/Wet kan zijn of een Depth parameter voor het effect is. In het geval van het filter is hij dus geen Dry/Wet. Dus het gedrag klopt wel en is ook logisch.
vanLaer    posted on 13-11-2007 16:56
quote:

De knop wordt in de manual omschrven als Level/Depth wat op een dubbele functie duid. Het betekend dat hij Dry/Wet kan zijn of een Depth parameter voor het effect is. In het geval van het filter is hij dus geen Dry/Wet. Dus het gedrag klopt wel en is ook logisch.

Je hebt gelijk maar dan zou ik dus liever gezien hebben dat je de filter wat subtieler kon inschakelen maar goed. Ik heb een nog veel serieuzer probleem; ik heb nu al meerdere malen gehad dat bij het vol openschuiven van een kanaal het geluid ineens wegvalt of dat er geheel geen geluid komt totdat je wat met de faders kloot.Na een tijdje werkt het dan weer wel goed.
Filmpje:  
Yorick    posted on 15-11-2007 22:03
ik heb het gekeken.
als jij je fader op 100 % zette hoorde je geen geluid maar als jij die zelfde fader op 75% zette had je wel weer geluid:p
VmaX    posted on 16-11-2007 18:33
wel iets raars heb dat nooit voor gehad met de mijne Cry
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
User edit by VmaX on 16-11-2007 @ 18:34:06 (2%)
Mforge    posted on 27-11-2007 09:57
Wie heeft hier toevallig nog meer last van?

Ik was gister aan het draaien met mijn djm-800, wat tot dan toe goed ging, alleen gister begon heel me mixer te resoneren, met een beetje bass in me kamer, hoor ik gewoon het staal van de mixer bij elke bassdrum kling kling kling kling doen...als ik de mixer optil is het probleem weg, nou heb ik zelf het probleem ook wel weer opgelost door wat schroefjes aan de zijkanten losser te draaien, maar heb ik dan nog garantie?
en dit resoneren hoort toch eigenlijk ook niet te kunnen? mocht het zich toch weer voordoen, kan ik hem dan beter opsturen?

thanx..
Sunrise8    posted on 27-11-2007 14:51
opsturen zou ik mee wachten, altijd eerst even een belletje geven natuurlijk Happy, laughing. want misschien kan pioneer je wel helpen via de telefoon, maar stond de bass dan niet te hoog dat het metaal ging 'klingen':P
want heb ik ook wel is met glas, als je bass te hoog staat, en volume gewoon normaal gaat dat ook rinkelen Happy, laughing
Music made me who i am

536 Users online: 337 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 66.285
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.618.583