Is Dj-en net fietsen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 30-10-2007 19:10
...niet dat je op een fiets kunt mixen, maar ik bedoel meer,als je éénmaal een set van een uurtje neerzet, met daarin zo'n vier foutjes van offbeat gaan tijdens de overgang, of ff net met je vocalen en melodie van de andere track in de knoei zit, mag je er dan vanuit gaan dat je op z'n minst een beetje op de goede weg zit, of, speelt zoiets als 'puur geluk of een goede dag' ook mee?
Hoe is jou ervaring hiermee?

met vriendelijke groet,

Richard (die net niet wist wat m overkwam 't afgelopen uur achter de cd spelertjes Winking my eye !

What do you think about Is Dj-en net fietsen ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 30-10-2007 19:12
haha nou ja dit is wel een leuke vergelijking. ja zo zou je het wel kunnen noemen, want je moet het leren, voordat je er eindelijk iets mee kan. en als je het kan is het steeds leuker en wordt het naderhand steeds simpeler om te doen. kijk soms gaat een mix slechter dan de ander, en met een goede of slechte dag kan het te maken hebben ja.. maar ja leuke vergleijkingHappy, laughing
Music made me who i am
Sylmaster    posted on 30-10-2007 19:13
Een goeie dag is belangrijk!
OneSixty    posted on 30-10-2007 19:13
bij mij verschilt het van dag tot dag.

daarstrax heb ik naar mijn mening echt een bijna foutloze mix neergezet terwijl het me soms echt niet lukt :p

maar ik merk wel dat ik steeds vooruit ga en de muziek ook beter "aanvoel"
right1    posted on 30-10-2007 19:15
mixen is idd net als fietsen. Soms heb ik ook een k*t dag en kan ik wel nog fietsen. (gelukkig) Maar bots ik perongeluk op een auto :p, met alle gevolgen van dien. Mijn topper is nog altijd op een porsche :d.

edit : drank is daarom ook niet goed. Je kan niet dronken fietsen. Ok uitzonderingen daargelaten. En ook je mix zal er dan aan geloven.
User edit by right1 on 30-10-2007 @ 19:25:44 (66%)
robbert    posted on 30-10-2007 19:20
Oefening baart kunst, zo is het ook met draaien..
-Richard-    posted on 30-10-2007 19:23
Haha, leuk dat de opmerking zo wordt opgevat Happy, laughing !
Wou dit echt even weten, want dit maakte ik het afgelopen uur dus mee.
Wist niet wat me overkwam, en betrapte mezelf dat de tijd opeens vloog, en ik ongemerkt vrolijk achter mijn tafels stond mee te 'huppelen'. De ene na de andere plaat leek er vanzelf in te komen, en ook 't beatmatchen ging me niet erg moeilijk af. Op de foutjes in mijn begintopic na dan.

Natuurlijk, het is nog bij lange na niet perfect, zeker niet, maar 't leek tenminste ergens op. Zoveel plezier heb ik de laatste tijd niet meer in iets gehad!

(sorry, ben erg spontaan en versteld, niet te merken aan m'n posts, toch Winking my eye !?)

Nu was ik er bang voor dat dit met puur geluk te maken had, maar een uur aan een stuk lijkt me sterk toch! Hoopte daarom dat het een teken was dat 'k het toch een beetje onder de knie begon te krijgen.
...Net als fietsen dus, wat na al die tijd nog altijd lukt (met carnaval en oud en nieuw, verder nooit Winking my eye )
Natuurlijk bedoel ik als je mixen elke dag eventjes blijft doen.
Bouncy    posted on 30-10-2007 20:11
Mensen noemen mij soms een natuurtalent, omdat mijn eerste mix goed was. Dit was geen geluk, als ik goed genoeg geconcentreerd ben kan ik het nog steeds.
nils7    posted on 30-10-2007 20:36
Het is een flow bij mij... als opeens alles gaat dan wordt je net een beetje onsterfelijk en wil alles lukken.. en hoef ik me althans minder te concentreren en gaat het gewoon soepel en soms niet..  en dan moet ik wel opletten...

Vaak set ik me set aan voor een half uurtje en gaat het als een tierelier! En dan baal ik dat het niet had opgenomen. Maar soms kloot ik me zo aan in een half uur dat ik een half uur er na nog sta te vloeken!
DjStijn    posted on 30-10-2007 20:55
Leren fietsen doe je op een oude fiets....

En draaien begin je meestal ook te doen met gebruikte/ 2e handse dingen
Volano    posted on 30-10-2007 23:51
Ik maak nu het zelfde mee.

Ik ben nog niet lang aan het mixen en sommige dagen lukt zelfs de simpelste overgang niet. en andere dagen is het als of ik het al jaren doe (bij wijze van spreken dan). Dus, oefening baart kunst en als het je ff niet lukt niet ineens alles door de kamer beginnen smijten maar ff rustig ademhalen en opnieuw proberen

mvg
Roos    posted on 30-10-2007 23:57
Ik vind het een mooie vergelijking, als je eenmaal kunt fietsen verleer je het niet zo snel. Dat is (voor mij dan) ook zo bij het draaien, nadat ik 2 jaar helemaal niets meer had gedaan lukte het toch nog aardig. Maar je merkt wel dat je wat onstabiel bent in het begin, daar bedoel ik mee soms gaat het super en soms helemaal ruk! Maar natuurlijk wordt het gaandeweg steeds stabieler, net als fietsen.

Alleen 1 ding: ik heb een hekel aan fietsen Cry
Tomazos    posted on 31-10-2007 02:22
iedereen kan fietsen.. niet iedereen kan draaien, en ook NIET iedereen kan het leren.. al denke sommige nogsteeds vol moed van wel,

vind deze vergelijking beter:
het is net autorijden..
*de ene kan het wel, de ander niet

*de ene leert het sneller

*hoe langer je rijd hoe beter je je auto in de hand heb, en kan corrigeren op stuur fouten
Winking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Nvie    posted on 31-10-2007 07:18
Volgens mij zei DJ Miss Smile ooit: "DJ'en is net tennis: de een zal de bal met meer gemak strakker over het net spelen dan de ander" .
Mod edit by Nvie on 31-10-2007 07:18 (14%)
Bouncy    posted on 31-10-2007 07:42
Volgens mij kan je DJen aan iedereen leren, de een doet er een week over, de ander doet er 4 jaar over, dat is gewoon het verschil in hoe het al was aangeboren. Ik zeg dat iedereen het kan leren, ik denk alleen niet dat het als fietsen is, als ik 4 dagen niet aan m'n gear heb gezeten, dan gaan bij mij sommige overgangen ook effe ruk. Dus je verleert het denk ik wel.
Didier82    posted on 31-10-2007 08:23
Mixen kan iedereen leren, echter is de muziekkeuze veel belangrijker.

En die muziekkeuze... dat moet je naar mijn mening toch min of meer mee geboren zijn.
De feeling om aan te voelen wat het publiek horen wil.
User edit by Didier82 on 31-10-2007 @ 08:23:59 (35%)
woudy    posted on 31-10-2007 12:19
Ik heb nu precies het zelfde maar merk dat het ook aan de motivatie ligt, laatst had ikme nieuwe HP binnen en stond ik vrolijk 1.5 uur foutloos te draaien, ik heb altijd zin om te draaien maar soms ben je wat gemotiveerder dan de andere keer.

Als je na 10 minuten merkt dat het lekker gaat raak jeook gemotiv eerd enknal je zo 1,5 uur lang lekker door, als het 10 minuten ^%$&* gaat zul je merken dat het steeds wat slechter gaat omdat je ook zo gaat denken.

dit geld tenminste voor mij
Sunrise8    posted on 31-10-2007 12:25
nou voor mij precies hetzelfde, of dan gaat het in het begin goed, maar dan o phet eind echt helemaal klote doordat ik te veel rare dingetjes ga uithalen in de mix
Music made me who i am
A-flex    posted on 31-10-2007 13:19
Bij mij is het net anders om, in het begin de ene klote overgang na de andere maar na een minut of 20 gaat het gelijk niets dan komt de ene zalige overgang na de andere. Maar soms komt het helemaal niet meer goed en stop ik na een half uurtje. Zoals vandaag dusCry Maar deze avond probeer ik weer,wie weet gaat het dan welCry. maw nooit opgeven dus.
Nico_26    posted on 31-10-2007 16:58

Ik heb net hetzelfde. En ook als ik een dag of 2 niet gemixt heb gaat het daarna precies beter.

-Richard-    posted on 03-11-2007 17:13
Merkte net op, dat het (volgens mij) ook een heel groot deel aan de tracks ligt.
Ik bedoel, met een aantal nummers die ik goed ken, gaat het me redelijk af, en neem ik er dan een cdtje tussendoor waarvan de kennis minder is, dan lukt het meteen een stuk moelijker.
Is werken met een tracklist trouwens een goede optie het aan te leren, of nemen jullie gewoon uit t hoofd verschillende nummers?
Kortom, het fietsen (Ja ook ik heb dar een hekel aan trouwens Roos Winking my eye ) lukt aardig, nu zoekende naar enkele tips dit bij te schaven van de ervaren tourrijders :P ...
_Ivan_    posted on 03-11-2007 17:34
Ik zie het zo...
niet fietsen maar wielrennen...
iedereen kan op een wielrenfiets klimmen en gaan fietsen maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen een prof. wielrenner is. Zo vind ik het ook met Deejaying=)
Iedereen kan zich het mixen aanleren, maar de kracht om aan te voelen wat het publiek wil horen zit in je, dat is naar mijn mening niet aan te leren
Feel&.Celebrate.Life!
Mforge    posted on 03-11-2007 17:53
onzin, dat iedereen kan leren te draaien, echt onzin, een plaatje gelijk zetten kan je wel aanleren ja, maar daar is ook alles mee gezegd. Het is ook een kwestie van feeling - talent - een goed gehoor - timing - muziekkennis etc.
ik bedoel bv een goede producer hoeft nog geen goede dj te zijn en andersom ook niet, ik ken iemand die maakt supervette tracks maar een plaatje gelijkzetten, laat staan gelijkhouden lukt hem gewoon echt niet!  dus het is echt niet iedereen te leren!
de vergelijkking met fietsen vind ik ook onzin, op een slechte dag kan je nog steeds fietsen en zo niet pak je zijwieltjes, maar op een feest heb je geen hulpmiddelen! het enige wat opgaat is dat als je het eenmaal onder de knie heb, je het nie meer verleerd! zoals Roos al aangaf!
En een goede dag is meer doorslaggevend wat betreffende draaien als fietsen of autorijden, zelf de grootste djs vallen soms door de mand op een slechte dag dus tsja..........
-Richard-    posted on 03-11-2007 20:27
Poster: Mforge
...het enige wat opgaat is dat als je het eenmaal onder de knie heb, je het nie meer verleerd! zoals Roos al aangaf!
...

..Da's ook wat ik bedoelde met die vergelijking Winking my eye
OneSixty    posted on 03-11-2007 22:40
maar btw , fietsen verleer je volgensmij wel :d
Bouncy    posted on 04-11-2007 12:42
en dan nog:
een gestreepte koe maakt nog geen zebra

230 Users online: 64 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 7.049
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.447