Valt Hiphop nou eigenlijk te mixen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 28-10-2007 20:48
te titel zegt het al. Ik heb van veel mensen gehoort dat je niet echte vette mash ups en mixes kan maken met hiphop, ikzelf geloof het niet helemaal, het lijkt me alleen wel moeilijker dan bijvoorbeeld dance muziek.

What do you think about Valt Hiphop nou eigenlijk te mixen ??

Vote :   
jera    posted on 30-10-2007 16:21
ik ben de laaste tijd ook bezig met hiphop mixe ik moet even een goed proggie hebben om op te nemen en dan zal ik wel een keer een mix posten het is idd lastig maarja alles valt te leren tochWinking my eyeHappy, laughing
Melle    posted on 30-10-2007 17:08
jup alles valt te leren :D
Sylmaster    posted on 30-10-2007 19:24
Poster: Melle
jup alles valt te leren :D

Mee oneens, sommige leren het nooit.
FlowReal    posted on 30-10-2007 19:56
User edit by FlowReal on 30-10-2007 @ 19:59:21 (54%)
Nohtreya    posted on 15-01-2009 21:15
Tis mij ook wel redelijk gelukt. Ik wil best gaan focussen op HipHop. (Ik ga er eerder op los dan op House eigenlijk....)

Maarja dus ik probeerde een heel kort HipHop mixje, Luister maar Winking my eye

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/   (Let niet op de scratch sounds :P)

Playlist:
1. Casely - Take my shades off
2. Colby O'Donis - Roll and Spin
3. Nikki Flores - Strike
4. P.Diddy ft. Nicole - Come to me

User edit by Nohtreya on 15-01-2009 @ 21:16:16 (9%)
nicknaughty    posted on 15-01-2009 21:21
hiphop en urban zijn wel te mixen hoor. je moet alleen de juiste remixes hebben. de album en radio versies hebben 9 van de 10 keer geen beats om in en uit te mixen zonder dat er al vocals of een melo bij zit. Gebruik dus de cd's van X-Mix, Ultimix en dergelijke. Deze zijn op internet te bestellen, als je een pro dj bent. Als je geen pro bent en je niet wilt betalen moet je misschien even googlen, google weet alles toch? Winking my eye
Nohtreya    posted on 15-01-2009 21:25
Poster: nicknaughty
hiphop en urban zijn wel te mixen hoor. je moet alleen de juiste remixes hebben. de album en radio versies hebben 9 van de 10 keer geen beats om in en uit te mixen zonder dat er al vocals of een melo bij zit. Gebruik dus de cd's van X-Mix, Ultimix en dergelijke. Deze zijn op internet te bestellen, als je een pro dj bent. Als je geen pro bent en je niet wilt betalen moet je misschien even googlen, google weet alles toch? Winking my eye

Goeie tip man over die remixes opzoeken.. Best logisch ook :P Want heel vaak hoor je een mixtape. En dan denk je echt van Fak! welke track is het! Die je eigenlijk wel kent. Terwijl het eigenlijk gewoon een remix is.... haha Maar thanks voor de namen X-mix enz :D
Snoey    posted on 15-01-2009 21:40
Ik vind hiphop prima te mixen en doe ik dit ook regelmatig. Kwestie van goed timen en goed loopen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
RiX    posted on 15-01-2009 23:05
De key bij het mixen van urban, hip-hop, etc is, dat je je moet focussen op de 'snare' i.p.v. de bass (boom / beat). De bass is vaak all over the place en heeft bij hip-hop vaak een eigen structuur. De snare daarentegen vind je meestal op de 2e en 4e tel van de maat. Als je dan de snares gelijk legt, kan je lekker mixen, wat de bass ook doet.
nicknaughty    posted on 16-01-2009 10:33
tsja, hiphop heeft gewoon een 4kwartsmaat hoor, net als house (en techno, minimal, dance, hardstyle, hardcore...) maar je hoort em even ietslastiger omdat niet op elke tel een beat zit soms snappie?
PaulBrugel    posted on 16-01-2009 10:39
Valt zeker te mixen! Ik mix ook de klassiekers aan elkaar in de RnB blokken. Bijv een Lumidee - Never leave you of een Dr dre - Nect episode zijn goed te mixen in een willekeurige RnB plaat dan ook. moet er wel je best voor doen omdat veel nummers er zich niet voor lenen om in elkaar gemixted te worden.
Bartjens    posted on 16-01-2009 10:59
Met urban/hip-hop gebruik ik erg veel de hot ceu's en loops. Ideaal !! :P
Zo kun je mooi het intro loopen, erin gooien, en als het moment daar is met de hot ceu de plaat "starten" Cool
www.djbrowbeat.com
Joozt    posted on 24-02-2009 15:46
Tip: Schaf *kuchdownload* hiervoor de 'funkymixes'aan, remixes van vaak bekende nummers. Deze zijn vaak (eigenlijk altijd) beter mixbaar dan radioversies. Nadeel is dat ze vaak wat langer zijn dan de originele versies (de intro duurt nagenoeg altijd 30 seconden) en anders gemixt dan de bekendere versies, zodat je er weer vrij weinig aan hebt als je commercieel draait.
User edit by Joozt on 24-02-2009 @ 15:46:28 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 6.056 days.
 Post CommentThat would be 201.9 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

238 Users online: 64 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 23.878
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.497.651