[DJR] Productions (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 28-10-2007 15:19
We hebben een nieuwe module ontwikkeld. Het gaat om een module waar users hun producties kunnen uploaden. Deze module hebben we de orginele naam Productions gegeven.

Vooralsnog is het niet de bedoeling om mixen of remixen te uploaden. Het is dus de bedoeling als je wat geproduceerd hebt en je wilt dit sharen dat je dit kunt uploaden. Het bestand moet ingepakt zijn met het .zip formaat zodat er ook een eventuele info bestand of plaatje toegevoegd kan worden. Het zip bestand mag maximaal 10MB zijn.

We hebben er voor gekozen, omdat we niet weten wat voor traffic dit veroorzaakt, om een maximum aan het uploaden en downloaden per dag te zetten. Per dag kunnen er 10 tracks gedownload worden en er kunnen 5 tracks per dag worden geupload. Wellicht zal dit in de toekomst aangepast worden.

Er staat momenteel ook 1 bestand in de module en dat is een remix van Lead. Dit is niet de bedoeling want dat is een remix maar als er pro's zijn die wat tracks zouden willen uploaden van jezelf dan hebben we wat vulling om mee te beginnen Cry

De link van de module -> Productions

Op- en aanmerkingen horen we graag.

Nieuw per januari 2009, geintergreerde player voor de Productions  :

OK MarkerToevoegen
- Toevoegen van nieuwe bestanden kan alleen nog maar MP3
- Vinkje om MP3 ID3 tags om Artist en Title te lezen overschrijft eventuele info in de invoervelden
- Bitrate en lengte wordt altijd uit de file gelezen en hoeft dus niet te worden ingevuld
- Muziekgenre moet geselecteerd worden. Natuurlijk altijd punt van discussie, maar gaat om de grote lijn
- Mogelijkheid om file niet ter download aan te bieden, hoorbaar alleen via de de player op de site

OK MarkerDisplay Production
- Player en Download werken alleen nog maar voor nieuwe files
- Archief moet nog omgezet worden van ZIP naar MP3 op de server
- Avatar van uploader wordt getoond ter herkenning
- Track Player alleen voor members (misschien pas vanaf een bepaald level)
- Track downloaden alleen members (Test nodig of filetransfer start en browser niet MP3 gaat afspelen)
- Voten alleen voor members
- Je kunt niet voor je eigen productie voten natuurlijk
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by Lead on 06-02-2009 22:07 (90%)

What do you think about [DJR] Productions ??

Vote :   

Lukaz    posted on 02-11-2007 21:42
hmm  module is nu weer weg?
W.i.M    posted on 02-11-2007 21:54
Poster: Lukaz
hmm  module is nu weer weg?

Eventjes in onderhoud
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
RenéKuppens    posted on 26-02-2008 16:11
Ik neem aan dat de module niet loopt zoals jullie willen?

Ik gebruik hem ook liever niet dan wel
gewoon ergens uploaden en in het forum deel Productions zetten is veel overzichtelijker en krijgt veel meer vieuws

Mvg Ren''e
Lead    posted on 26-02-2008 16:35
Ik snap je niet...

De Productions is bedoeld voor afgemaakte producties die je wilt delen (gewoon online hoor)
De Productions forum is voor test versies van nummer, die hoeven niet bewaard te blijven.

We zitten zelfs met het idee te spelen om een muziekplayer toe te voegen om de tracks die in de productions worden toegevoegd ook afspeelbaar te maken.

En waarom gebruik je hem liever niet ?
Let the BASS be louder
Mod edit by Zen on 21-02-2009 17:46 (1%)
RenéKuppens    posted on 26-02-2008 18:00
kijk dan zou ik hem dus wel gebruiken..

Ik heb niet graag dat mijn muziek zomaar door iedereen gedownload kan worden.
als er bijv. een mogeijk heid komt met een keuze

Tracks in media player
en
Download van track voor gebruikers toegestaan

dan zou ik het zeker wel gebruiken voor mijn bijna af tracks.
nu niet omdat ik weet dat je ze dan meteen deeld met de wereld
freddiejay    posted on 26-02-2008 18:03
hoe kan ik mijn upload er weer afhalen?
Lead    posted on 26-02-2008 20:00
Gebruik het contact formulier en stuur je verzoek tot downloaden in. Vermeld even de link naar de prodcuctie en hele korte motivatie. Dit is niet iets wat je zelf kunt doen, om misbruik van de module te voorkomen.
Zodra we je mailtje ontvangen duiken we erin en is je productie zo van de site verwijderd en niet meer terug te halen. Als je je track weer online wil hebben zul je hem weer opnieuw moeten uploaden.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen overigens downloaden uit de productions dus effectief deel je je productie alleen met mede-members Winking my eye
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 26-02-2008 22:31
Ja mar dat zijn er wel een heleboel als je kijkt hoeveel members DJ Rheeft!
Lead    posted on 04-02-2009 22:42
Vernieuwd in de Productions

OK MarkerToevoegen
- Toevoegen van nieuwe bestanden kan alleen nog maar MP3
- Vinkje om MP3 ID3 tags voor Artist en Title in te lezen (overschrijft eventuele info in de invoervelden)
- Bitrate en lengte worden automatisch ingelezen en hoeft dus niet te worden ingevuld
- Muziekgenre moet geselecteerd worden. Natuurlijk altijd punt van discussie, maar gaat om de grote lijn

En speciaal voor ReneKuppens :

- Mogelijkheid om file niet ter download aan te bieden, dus hoorbaar alleen via de de player op de site

OK MarkerDisplay Production
- Player en Download werken alleen nog maar voor nieuwe files
- Archief moet nog
omgezet worden van ZIP naar MP3 op de server
- Avatar van uploader wordt getoond ter herkenning
- Track Player alleen voor members (misschien pas vanaf een bepaald level)
- Track downloaden alleen members (Test nodig of filetransfer start en browser niet MP3 gaat afspelen)
- Voten alleen voor members
- Je kunt niet voor je eigen productie voten natuurlijk

De uploads die in het verleden in ZIP formaat zijn gedaan moeten nog worden aangepast. De mp3 moet worden uitgepakt en de nodige dingen moeten geupload en in de database aangepast worden. Er zal dus wel enige tijd overheen gaan voordat alle upload zijn gedaan.

Ik ben achteraan begonnen en werk me naar voren toe... eens kom ik er... Als in de kolom een artiestennaam is aangegeven kun je de track beluisteren/downloaden. Gelijk een mooie gelegenheid om de onzin en tracks die bekende samples 'gebruiken'  er tussenuit te halen...

...en de goede producties te belonen met een VOTE, want dat kan nu ook eindelijk :d

Nieuwe uploads staan gelijk al goed, daar hoeft niets meer aan gedaan te worden.

Op het moment worden uploads direct toegevoegd aan de Productions en is de file direct te beluisteren...
Ik ga er vanuit dat er geen Aproval hoeft te worden ingebouwd.... maar bij misbruik kan dit altijd nog Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-02-2009 23:04 (1%)
Illusion    posted on 04-02-2009 23:02
Dit is ideaalWinking my eye Wat super!

Alle puntjes op de i nu:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 04-02-2009 @ 23:02:26 (100%)
Lead    posted on 05-02-2009 10:49
Krijgen de mensen die hun producties uploaden eindelijk credits voor hun werk... (in de vorm van votes).

Denk ook dat mensen zo sneller een track beluisteren en hier commentaar op zullen geven.
Iemand nog aan of opmerkingen gevonden ?
Let the BASS be louder
tom-j    posted on 05-02-2009 11:01
nice:d!
goed gedaan lead!

edit: en andere adminsCool
User edit by tom-j on 05-02-2009 @ 11:02:15 (100%)
Bartjens    posted on 05-02-2009 11:09
Ziet er vet uit Jeroen!! Winking my eye Erg mooi zo Cool
www.djbrowbeat.com
MoXeGy    posted on 05-02-2009 11:11
Netjes gedaan! is het alleen voor volledige tracks, of ook voor snippets?
Prozei    posted on 05-02-2009 13:17
Poster: MoXeGy
 volledige tracks ze komen ook in de djr player te staan
Lead    posted on 05-02-2009 21:56
Poster: MoXeGy

Inderdaad alleen voor (bijna) complete producties. wellicht dat er ooit nog een categorie 'snippets/samples' komt maar die is er nog niet ... tot die tijd alleen complete dingen.

Ik weet dat er nu wat korte dingen in staan, maar anders werkt er helemaal nog niets op de eerste pagina...

Zit met spanning te wachten tot iemand een nieuwe productie upload en we kunnen zien of het echt allemaal werkt.
Let the BASS be louder
Lead    posted on 06-02-2009 17:34
Het bekijken van de producties op genre is ook klaar nu. In het navigator blok zie je nu de genres waarin producties te vinden zijn.

Je ziet nog niet alle producties , alleen de producties die reeds omgezet zijn.... en dus te beluisteren zijn.
Let the BASS be louder
Roov    posted on 06-02-2009 19:55
Poster: Lead
Het bekijken van de producties op genre is ook klaar nu. In het navigator blok zie je nu de genres waarin producties te vinden zijn.

Je ziet nog niet alle producties , alleen de producties die reeds omgezet zijn.... en dus te beluisteren zijn.

Relaxt gedaan Lead!
Lead    posted on 06-02-2009 20:14
Gelijk nog een laatste update. In het navigator blok bovenaan zie je 2 rijen met letters. De bovenste is de eerste letter van de Productie Naam, de tweede rij is de eerste letter van de artiestennaam. Je ziet hierbij alleen de letters van producties die al streaming te beluisteren zijn, dit worden er de komende tijd vanzelf meer tot alles klaar is.
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 07-02-2009 09:18
Lead & WIM, het ziet er super uit zo:d! Erg mooi gedaan en super handig dat je gelijk kunt luisteren. Bedankt voor de namechange trouwensWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 07-02-2009 @ 09:18:39 (7%)
Lead    posted on 07-02-2009 13:27
Poster: Xtremer
Lead & WIM, het ziet er super uit zo:d! Erg mooi gedaan en super handig dat je gelijk kunt luisteren. Bedankt voor de namechange trouwensWinking my eye.

Doen we graag hoor Happy, laughing

Namechange is altijd welkom als iemand de DJ prefix voor zijn naam weg wil hebben... we zijn allemaal DJ's natuurlijk Winking my eye

De player is zeker een stap voorruit... nu maar wachten op iemands nieuwe productie voor de echte test Winking my eye
Let the BASS be louder
Lead    posted on 15-02-2009 14:23
Grappig, niemand had door dat het downloaden van files niet meer werkte...

Maar doet het nu weer... Iedereen blij met de player trouwens Confused
Let the BASS be louder
Lead    posted on 21-02-2009 17:42
Het harde werk aan de Producties is wel weer even klaar denk ik zo. Alle producties zijn omgezet en kunnen nu streaming beluisterd worden.

In de player zit een link naar de pagina in de producties. Klik daarvoor op het kettinkje in de controller balk van de player (rechts). Er verschijnt bij hooveren nog een de tekst boven de knop 'Show Artists Website', deze tekst moet ik nog veranderen, maar de link werkt.

Zo kun je na het luisteren nog even naar de pagina terug om je comment achter te laten en om eventueel een vote uit te brengen op de track.

Klik ook even op de link hieronder, dit is een test versie van de player met playlist zodat je naar meer tracks kunt luisteren. Onderaan de popup zie je 2 knoppen voor veel voorkomende playlists : 10 laatst toegevoegd en 10 meest gestreamed.

Er wordt nog aan de samenvoeging van beide dingen gewerkt, maar de basis werkt in ieder geval.

Graag comments op werking/uiterlijk en eventuele ideeen die we er nog in zouden kunnen verwerken.

Popup met Player
Let the BASS be louder
Lead    posted on 21-02-2009 21:40
Ideetje wat eraan zit te komen : je eigen playlist samenstellen.

Je ziet vanaf nu misschien wat icoontjes staan die nog weinig doen.... daar wordt dus aan gewerkt Winking my eye
Let the BASS be louder
Dyno    posted on 21-02-2009 23:57
Werkt allemaal prima!
Leuk gedaan ook met die plaatjes ervoor!
Top stukkie programming!

Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

123 Users online: 16 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 14.404
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.687.356