I-tunes en zo.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 11-04-2005 00:18
Hoi mensen,

Na lang wikken en wegen begin ik serieus er aan te denken een dienst als i-tunes of free downloadstore of zo te gaan gebruiken.

Paar dingen:

Hoe zit dat nou als je zo'n legaal gedownloade mp3 draait? Wat als de 'big bad' buma/stemra binnenvalt en je om de originele vraagt, die je gedownload dus hebt, maar dan wel legaal?

Zijn er dus mensen die van deze diensten al gebruik maken en weten hoe dit buma/stemra dj-technisch gezien exact of ongeveer in elkaar zit?

Vind het namelijk wat vervelend als je 300 euro aan legale mp3s hebt besteed (en dus zo'n 300 legale mp3s hebt) en je krijgt van de buma/stemra een boete waardoor je je dj-apparatuur moet verkopen, je internet afsluiten en dergelijke, omdat je de originelen niet kan tonen...

Piepels?

What do you think about I-tunes en zo. ??

Vote :   

LauW    posted on 11-04-2005 00:22
Ja dat zou ik ook wel is willen weten want als je b.v. een mp3tje koopt via smstegoed dan heb je geen afrekening of nix van die mp3..?
Lead    posted on 11-04-2005 00:30
Een hele mooie topic, hier is een deel  :

//www.djresource.eu/Forum/Muziek-downloaden-mag-wel-of-niet-/

Hier een deel van een mail die ik naar Brein heb gestuurd :

//www.djresource.eu/Forum/topic/665/p/2/#4689

Dit gaat over P2P netwerken, maar bevat ook info over MP3 bezit :

//www.djresource.eu/Forum/topic/665/p/4/#6147

Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 11-04-2005 00:33
Ja, okee, lead...

Maar deze keer wil ik het hebben over de praktijk!

Dus:

Hoe werkt hij bij welke aanbieder?

Ik las dus op een andere topic dat dance-tunes.com of zo, e-mails verzendt. Maar dan? Moet je die meehebben tijdens het draaien of kan je die ook later e-mailen naar de buma?

Gebruikt er iemand al en is ie er over te spreken?

Scheidt je legale en illegale mp3s van elkaar? En hoe dan? Zoals mijn vader van 54 terecht zegt: 'je kan het niet zien'. Inderdaad, het product zelf is hetzelfde!

Dus chatten mensen, deel uw ervaringen!

Stephanie    posted on 11-04-2005 13:42
Ik gebruik Itunes heel veel, en tot volledige tevredenheid. Binnen twee dagen na je downloads ontvang je per email een keurige factuur. Deze moet je bij controle kunnen tonen, of later inzichtelijk kunnen maken. De kwalitiet van de nummers op itunes i s zeer goed, ze zijn echter alleen af te spelen met het gratis te downloaden programma van Apple, Itunes. Branden kan...zover ik weer onbeperkt.

Aanradertje dus...veel nieuwe nummers uit de states zijn er te vinden, net als veel echte klassiekers. Wel effe een creditcard aanschaffen.
soLicH    posted on 11-04-2005 14:10
[edit]
Please add your site to the forum : "SPAM YOUR SITE" or add your website to our linkssection, if you have usefull links regarding this topic you can put them here[/edit]

User edit by W.i.M on 11-04-2005 @ 20:02:17 (100%)
MadSteven    posted on 11-04-2005 19:46
1) Solich wat heeft dat met die topic te maken? SPAMMERT!

Admin, moderaters (Lead en zo...) Doe wat!

2) Terug naar topic Happy, laughing Tja, i tunes heb je dus een creditcard voor nodig. Ik ben student. Studenten hebben meestal geen creditcard. Maar goed, dan zijn er andere opties en dat systeem van free record shop werkt dus met prepaidkaarten, die je weer in de free record shop kan kopen. Klinkt als een studenten-systeem, niewaar? Happy, laughing

Dus ga vandaag of morgen zeker eens de gasten van die site mailen, of maakt
iemand al gebruik van dit free record shop gebeuren?

3) Okee... I-tunes... Stephanie, wat is de url van i-tunes nou exact? Want tja, iedereen kent het wel van naam, maar dan... itunes.nl komt niet op de juiste site uit. Dan nog zoiets: in welk formaat download je het dan (aiff volgens mij), maar hoe krijg je dat weer op cd-audio?
Lead    posted on 11-04-2005 23:21
Ik heb ook geen idee wat hij bedoelt... er werd niet echt ge-spammed....

Is Paypal geen optie ??  Of soms staat er een telefoonnummer dat je moet bellen.
Let the BASS be louder
Dav3    posted on 12-04-2005 07:10
Je krijgt als je bij bv iTunes nummers koopt gewoon een rekening waarop staaat dat jij ze gekocht hebt en dus de eigenaar bent, deze kun je gewoon uitprinten.
De rekening wordt naar je toe gestuurd via mail Winking my eye
Ik doe het al een tijdje, werkt goed IMO.

ook beatport.com werkt zo, zijn alleen sneller met mail Winking my eye

----------------------

iTunes werkt via een programma iTunes kun je downloaden via www.apple.nl

creditcard nodig indd.
www.everybeat.nl
User edit by Lead on 12-04-2005 @ 07:31:30 (41%)
Stephanie    posted on 12-04-2005 11:46
Poster: MadSteven
3) Okee... I-tunes... Stephanie, wat is de url van i-tunes nou exact? Want tja, iedereen kent het wel van naam, maar dan... itunes.nl komt niet op de juiste site uit. Dan nog zoiets: in welk formaat download je het dan (aiff volgens mij), maar hoe krijg je dat weer op cd-audio?

Je kan op itunes komen via www.apple.nl, daar download je de gratis player Itunes. Via deze player maak je verbinding met de bibliotheek van Itunes. De tunes die je download zijn vervolgens alleen met deze player af te spelen en te branden.
rayadam    posted on 31-01-2007 22:21
Dan blijft nog steeds de vragen staan, ik kan namelijk jullie topics even niet lezen zoals ////www.djresource.eu/Forum/topic/665/Muziek-downloaden-mag-wel-of-niet-/#4666 enzzz, jammer want ook ik ben erg benieuwd.

Welke mp3 van welke site mag je nou spelen op feesten en partijen ?
DJ_IVI-R    posted on 01-02-2007 00:01
dat is een eeuwige discussie rayadam.. zullen we pas weten als iemand er werkelijk mee geconfronteerd wordt
www.nikan.be
Laidback    posted on 01-02-2007 03:53
ik werk ook via Itunes..
en indd,, vaakheb je binnen 2 dagen een Factuur in je E-Mail, heel netjes.
even afdrukken,, in een mapje binden,, met alle andere bestellingen/facturen.

Apple.com/itunes  is de link..

Happy, laughing

Poster: rayadam
Dan blijft nog steeds de vragen staan, ik kan namelijk jullie topics even niet lezen zoals ////www.djresource.eu/Forum/topic/665/Muziek-downloaden-mag-wel-of-niet-/#4666 enzzz, jammer want ook ik ben erg benieuwd.

Welke mp3 van welke site mag je nou spelen op feesten en partijen ?

alle website's / die volgens een Officiele Disclaimer / Therms Of Service aangesloten zijn bij de Buma-Stemra / Brein.
vertrouw je het niet.. bel je even naar de Brein,
User edit by Laidback on 01-02-2007 @ 03:55:26 (100%)
rayadam    posted on 01-02-2007 07:03
Bedankt voor je antwoord. dus I-Tunes is aangesloten bij die Officiele Disclaimer, en nog wat hoe zit het met de DJ Licentie van 90 euro, wat houdt dat in.

Nog een vraagje: hoe maken ze onderscheid in legale en illigale mp3's, bij cd's kun je dat zien maar bij mp3....
Reemz    posted on 01-02-2007 14:51
Poster: rayadam
Bedankt voor je antwoord. dus I-Tunes is aangesloten bij die Officiele Disclaimer, en nog wat hoe zit het met de DJ Licentie van 90 euro, wat houdt dat in.

Bij deze wil u graag doorverwijzen naar het volgende news item:

BUMA/STEMRA en legale muziek downloads

In dit item staat precies vermeldt wat de licentie inhoud en hoe het verder zit met legaal gedownloade mp3's.

This is an old Topic

No new postings for 6.676 days.
 Post CommentThat would be 222.5 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 13 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 57.207
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.722