Probleem? CDJ-1000MK3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ferrox    posted on 21-10-2007 10:43
Dag heren!

Ik heb wel eens dat mijn CDJ-1000 een cd als ruis afspeeld. Gebeurd zo 1/2 keer op een avond. Gebeurd zowel met MP3's als gewone cd's. Ik vroeg me af of er meer mensen daar last van hebben?

Als ik de cd eruit haal en er weer in stop speelt hij normaal vanaf het punt waar ik hem eruitgehaald heb (die snelle play functie bij het raken van de ejectknop)

Beide spelers doen het + vorige week vrijdag een speler van het verhuur bedrijf.

Weet iemand hier iets van? Tis alleen niet handig als je snel wil instarten en je krijgt net die ruis..

What do you think about Probleem? CDJ-1000MK3 ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 21-10-2007 13:06
ligt het niet aan je cd's want dat het aan de CDJ's ligt lijkt me onwaarschijnlijk. wellicht dat lead je kan helpen
Lead    posted on 21-10-2007 14:11
Klinkt mij niet bekend in de oren... Maar als je een CD hebt die dit veroorzaakt zou ik die zelf wel eens willen testen. Mochten er bij een bepaald CD rare dingen optreden moet dat onderzocht worden.

Wat voor merk CD is het ?
Waar is hij mee gebrand (proggie) ?
Hoe snel is hij gebrand ?
Let the BASS be louder
Ferrox    posted on 21-10-2007 14:15
Poster: Lead
Klinkt mij niet bekend in de oren... Maar als je een CD hebt die dit veroorzaakt zou ik die zelf wel eens willen testen. Mochten er bij een bepaald CD rare dingen optreden moet dat onderzocht worden.

Hij heeft het ook wel eens met normale cd's. Het gebeurd niet vaak, zo af en toe. Als het weer gebeurd zal ik eens kijken wat voor cd het precies is.
remixer    posted on 21-10-2007 14:33
ik heb dit al wel eens gehad met gebrandde cd's in een gewone cd speler ,maar nog nooit bij een cdj
Yorick    posted on 21-10-2007 15:05
heb dit ook wel is gehad met een oorginele cd ( dance top 50 nr 7 van cd 1) dus herken dit ook
RenéKuppens    posted on 21-10-2007 15:11

Mijn 800MK2 heeft dit ook gedaan op een avond daarna werd het steets erger en toen deed hij het niet meer.. Deze is toen terug gegaan en gerepareerd geen last meer van gehad (Afkloppen)

Dit was ook gewoon met Singles en met sony Cd's gebrand op 8x speed.
Ferrox    posted on 21-10-2007 16:28
Zover ik kan zeggen, Lijkt het erop dat er iets mis gaat met het verwerken van de digitale inhoud van de cd. Geen leesfout ofzo, want hij speeld wel de tijd enzo normaal af. Hij doet het ook alleen nadat de cd erin doet. Eject hem, en stop hem weer terug, en het is opgelost.

Ik heb het idee dat er dan iets mis gaat bij de jog verwerking (compleet digitale bewerking). Of iets bij de buffer die er in zit.

Hij heeft het bij niet vaak, zo af en toe een keer.
Sandr    posted on 21-10-2007 20:33
Ik heb het ook een enkele keer gehad, snap precies wat je bedoeld.

Ik zou ook niet weten wat het is en het is al een poosje geleden maar ik zal er ook eens op letten.
Play that funky music white boy....
Vibemaster-D    posted on 22-10-2007 09:17
firmware update?? heb je de nieuweste firmware bij mijn CDJ met die nieuwe firmware leest hij cd's nog beter zeker beschadigde
Lead    posted on 22-10-2007 13:53
Laatste versie firmware is momenteel : V 2.20
Let the BASS be louder
djmarcelm    posted on 22-10-2007 23:05
heb ik ook meerdere keren gehad in mijn residentie

vaak met hitzone cd's!

maar ook weleens andere maar kan er niet echt iets op gelijk trekken qua branden etc etc

maar ik vermoed dat het komt en dat merkte ikzelf dat als de cd erin gaat en je gaat te snel op play/ search drukken
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Ferrox    posted on 23-10-2007 10:44
Poster: Vibemaster-D
firmware update?? heb je de nieuweste firmware bij mijn CDJ met die nieuwe firmware leest hij cd's nog beter zeker beschadigde

Dat lezen is het probleem niet. Verwerken is het probleem volgens mij.

En er staat de nieuwste firmware op.
nils7    posted on 23-10-2007 21:04
Heb ik ook wel eens gehad... ik denk dat ie gewoon vuil was de cd... voor mijn gevoel had hij de cd wel erg snel geladen ook.. (als dat gebeurt) is me het afgelopen half jaar 2 a 3x gebeurt denk ik...
Lead    posted on 24-10-2007 00:12
Firmware versie check Pioneer CDJ's : 10 seconden Reloop ingedrukt houden. (zo update je)

Hitzone wordt door 3 maatschappijen gemaakt (de video clips zeker iig), bij een van die maatschappijen komen DVD's vandaan die niet confom de standaards zijn geschreven en welke op sommige DVJ's niet afspelen. Misschien is er ook iets met hun CD's aan de hand.

Als dit met hitzone CD's gebeurt, kun je me dan de editie nummer van de hitzone geven ? Dan kan ik checken of deze anders gemasterd/compileerd zijn.

Poster: djmarcelm
maar ik vermoed dat het komt en dat merkte ikzelf dat als de cd erin gaat en je gaat te snel op play/ search drukken

Denk ik niet, ik ram er namelijk al op terwijl hij nog aan het laden is en ik heb het nog nooit meegemaakt.
Let the BASS be louder
Ferrox    posted on 24-10-2007 10:34
Denk ik niet, ik ram er namelijk al op terwijl hij nog aan het laden is en ik heb het nog nooit meegemaakt.

Doe ik ook. Maar ik heb zaterdag een feestje, als het dan gebeurd zal ik even opschrijven wat voor cd het is..
RenéKuppens    posted on 24-10-2007 10:43
Poster: Ferrox

Doe ik ook. Maar ik heb zaterdag een feestje, als het dan gebeurd zal ik even opschrijven wat voor cd het is..

Bij mij was het met de Single van boby burns - i'm from holland en met MC Junkie - Breakfast in America.

Dit was op mijn CDJ 800MK2
RAS    posted on 16-11-2007 01:39
Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt met de hotcue's van mijn cdj1000mk3. Ik had 3 hotcue's ingesteld in een nummer en bij het afspelen van ieder van deze hotcue's kreeg ik één grote ruis (het orginele nummer is dan niks van te horen). Echter bij het normaal afspelen van het nummer is de ruis nergens te horen. De cd heb ik er maar eens uitgehaald en opnieuw er in gestopt maar dit was geen oplossing voor het probleem. Ook opnieuw instellen van de hotcue's hielp niet. Cuepoints uiteindelijk maar verwijderd van m'n SD-kaartje, hotcue's leeg gemaakt en maar met wat anders verder gegaan. Twee dagen later de hotcue's opnieuw ingesteld en het probleem is weg.

Tot nu toe is het bij mij één keer voorgekomen. Ik hoop dat het daarbij blijft. Het was gelukkig niet live en hoop ook dat ik het niet live mee zal maken.
User edit by RAS on 16-11-2007 @ 01:40:20 (1%)
Ferrox    posted on 16-11-2007 07:37
Typisch, Sinds ik dit topic heb gemaakt is het niet meer voorgekomen.

Maar we blijven proberen Winking my eye
Sandr    posted on 21-12-2007 15:12
Ik post het hier maar even omdat het ook een probleem is met een 1000mk3 en ongeveer vergelijkbaar als het bovengenoemde probleem.

Ik heb gister een kerstgala gedraaid in de dischotheek waar ik vaker draai. Daar hebben ze 1 1000mk2 en 1 1000 mk3 staan. Daarom neem ik altijd mijn eigen mk3 mee omdat ik dit fijner vind werken.

Ik heb heel de avond gedraaid en geen vuiltje aan de lucht, alles werkte zoals het moest werken maar toen ik op het eind van de avond een cd in mijn mk3 stopte stuurde hij geen signaal meer uit.
Alles deed het zoals het moest (cue points zetten, scratchen, pitch etc) maar er kwam geen geluid meer uit.

Het ligt niet aan de kabels want ik heb het met die 1000mk2 geprobeerd op dezelfde kabels en dat gaf geen probleem. Het ligt ook niet aan de cd's want ik heb het met meerdere cd's geprobeerd die door de andere cd spelers wel werden gespeeld.

Weet iemand wat er met mijn 1000mk3 aan de hand is?

IK hoop op een klein lullig dingetje, anders ga ik morgen direct naar een pioneer dealer.

Alvast bedankt,

Sander
Ferrox    posted on 21-12-2007 15:24
Heb je de cd eruit gehaald en er opnieuw ingestopt? dat helpt vaak.

Anders even uit en aan zetten.

ik heb het probleem niet meer gehad WOW
User edit by Ferrox on 21-12-2007 @ 15:25:35 (25%)
Sandr    posted on 21-12-2007 15:35
Ik heb hem meerdere malen aan en uitgezet, verschillende cd's geprobeerd maar het probleem bleef...
Ferrox    posted on 21-12-2007 16:14
Dan is hij stuk denk ik, dat word terug sturen
Sandr    posted on 21-12-2007 16:20
Ja daar vrees ik ook voor. Wel vreemd dat alles het doet behalve dat hij uitstuurt.

Niemand anders een idee?
DonBasco    posted on 21-12-2007 18:03
Ik weet niet of je een digitale mixer hebt, zo ja dan kan je checken of zowel het analoge als het digitale geluid het niet doen.
Laidback    posted on 21-12-2007 18:09
Poster: djmarcelm
heb ik ook meerdere keren gehad in mijn residentie

vaak met hitzone cd's!

maar ook weleens andere maar kan er niet echt iets op gelijk trekken qua branden etc etc

die Hitzone cd's waren dat indd.. kan ik me nog iets van herinneren,, heel irritant zoiets..

522 Users online: 331 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 46.453
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.598.751