Aansluiting + Config VDJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sunrise8    posted on 20-10-2007 13:57
beste mede dj's,

ik heb een vraagje maar kon hem via de search neit vinden op DJR en ook op het net niet kunnen vinden wat ik wil.

ik heb via een kennis een tip gekregen.
ik heb laatst de DJM 800 gekocht , maar wegens geld tekort maar 1 cdj dus mixen kan ik niet.
daarom kreeg ik van die kennis een tip om hem op virtual dj aan te kunnen sluiten, MAAR NIET VIA MIDI.  ik leg het uit:

een tulp stekker doe je in de line in/line outConfused en daar doe je dan 2 kabeltjes van mini jack naar RCA(tulp) en de tulp plug je in bijvoorbeeld kanaal 1 + kanaal 2 in. en dan moet je alles instellen bij VDJ.
en nou komt het grote probleem. er gebeurt niks:P.

dus ik wil weten hoe ik precies alles moet aansluiten dan op mijn DJM 800 maar niet via MIDI.
en welke configuraties ik dan precies in moet stellen bij VDJ.

alvast bedankt :D
Music made me who i am

What do you think about Aansluiting + Config VDJ ??

Vote :   

MaD    posted on 20-10-2007 14:51
Dat kan wel, maar dan moet je 2 geluidskaarten hebben als ik mij niet vergis...
noadja.com /// aboveall.nl
Sunrise8    posted on 20-10-2007 15:28
ja ik heb net even zitten klooien en het klopt. ik heb 2 line ingangen nodig:P want als ik nu via een splitter 2 tulpjes op verschillende kanalen aansluit hoor ik het pas stereo als ik ook 2 kanalen open zet:P
wel leuk, kan je verschillende effecten op kanalen doen haha:P. maar goed. dan moet het maar met 1 deck en met 1 cd speler:P
want met 2 decks kan dus niet, want hebi k 2 line ingangen nodig:P

als we dan toch bezig zijn: wat voor geluidskaart raden jullie aan?
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 20-10-2007 @ 15:29:19 (17%)
Renzis    posted on 20-10-2007 22:15
Kennis was ik, toen ik nog geen cd-spelers had deed ik het zo:

Je steekt een splittertje gewoon in de line-out van je pc (geluidskaart)
dan daar in 2x een tulp - jack kabeltje

dan pak je de witte van het ene kabeltje en de rode van het andere kabeltje op kanaal 1
en andersom het rode kabeltje van de ene en de witte van de andere op kanaal 2

zo krijg je een stereo geluid, op allebei de kanalen, vervolgens stel je vdj zo in dat het geluid dus links (deck 1) en rechts (deck2) word.

je zat dus bijna goed, je had alleen die roden of de witte van de kanalen om moeten wisselen.

hopelijk lukt het nu wel..
grz René
Sunrise8    posted on 20-10-2007 23:03
haha ok zo bedoel je. nou ik ga het morgen proberen, nu een beetje te laat om te gaan draaien Happy, laughing.

maar denk wel dat het moet lukken :D. grtz.

en renzis, kan je dan de configuratie precies even uitleggen? want als ik 2 decks afspeel hoor ik ze op beide kanalen :S. misschien een screenshotje?
Music made me who i am
Renzis    posted on 21-10-2007 10:04
die is heel simpel, ik heb een screenshot gemaakt, maar het posten hier lukt nu even niet.

je gaat in settings naar Sound setup

dan klik je bij het vakje  outputs op external mixer de 2 kanaals
dan zie je onder bij output channels staan left deck - left channel/ right deck -right channel

dat kan je nog om gooien maar is niet echt nodig, screenshot hier posten lukt niet:S, ik zou hem wel kunnen mailen als je er nou nog niet uit komtWinking my eye
Sunrise8    posted on 21-10-2007 11:30
haha ik stuur je wel een mailtje, want hij doet hte nog niet:P.
wat moet ik bij sound card(s) doen? gewoon mono separated?

stuur die screenshots anders ff naar me mail Happy, laughing
Music made me who i am

This is an old Topic

No new postings for 6.537 days.
 Post CommentThat would be 217.9 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

191 Users online: 63 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 7.121
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.519