Nieuwe releases
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Romanyu    posted on 16-10-2007 12:19

Ik heb gezocht of er al een soortgelijk topic was, maar heb dit niet kunnen vinden. Vandaar dit topic.

Ik persoonlijk vind het heel vervelend dat het vaak heel lang duurt voordat nummers gereleased worden, ik draai hardstyle en heel vaak zijn de plaatjes al grijsgedraaid voor ze uitkomen. is dit bij andere muziekstijlen ook zo of liggen de platen daar wel sneller in de winkel? Ook vroeg ik me af of iemand een idee heeft waarom dit altijd zo lang moet duren. Dus zijn er mensen hier die dit ook zo vervelend vinden, laat het dan hier weten!

What do you think about Nieuwe releases ??

Vote :   
NielsR    posted on 16-10-2007 12:45
Eerst maken ze promo's om aan bekende dj's te geven zodat die hun track's al kunnen spelen in de clubs en die daardoor bekedendheid te geven en dan gaan ze die op white uitbrengenen, maar het duurt wel even eer dat tracks gepresst worden enzo verdeelt worden in de winkel, soms worden tracks onbekende tracks eerst op een klein label uitgebracht in kleine quantiteit en wanneer deze track dan aanslaat releasd een groot label dan deze track bv zodat iedereen hem kan krijgen.
Renzis    posted on 16-10-2007 12:53
idd.
het "vervelende" is dat de radiostations (slamfm, radio538 enzz) ook continu op zoek zijn naar nieuwe klappers, zodra een track op de radio komt, en hij is goed, kent daarna het "publiek" hem ook.

Voorbeeld Riff van sander van doorn, is officieel pas 2 weken uit. maar was daarvoor al gewoon behoorlijk bekend.
Laidback    posted on 16-10-2007 16:36
de meeste tracks komen daarom ook helemaal niet uit..

er worden misschien wel 10.000 tracks per maand gemaakt..
waarvan er maybe 100 of 200 op Vinyl komen..
en daarvan zijn er dan maybe 10 of 20 echt goed / lekker..

Promo's zijn daarom het leukst! :P

de oude Promo van "Deepack - Stampen" was toen ook al Maanden en maanden als "promo"
voordat die eindelijk een keertje op plaat kwam..

sommige dingen willen de Dj's gewoon voor zichzelf houden..
zoals The Prophet..
die heeft maybe wel 70% van zn cd map vol met eigen producties..

en die zullen ook waarschijnlijk niet en never in een Vinyl store komen te liggen Happy, laughing

User edit by Laidback on 16-10-2007 @ 16:41:06 (100%)
Renzis    posted on 16-10-2007 16:47
hij kan het maken heaWinking my eye

helaas heb je wel gelijk met je verhaal, als je de goede connecties hebt, kan je ook gewoon aan die promo's komen.
djdinaio    posted on 16-10-2007 17:03
Een extreem goed voorbeeld binnen het genre 'house' is: Gregor Salto met Erasmus.

Het is al een aantal maanden bekend dat deze release zo ging heten, maar de grote namen binnen de scene draaien/draaiden deze track al 6 maanden (tot 1 jaar) geleden... (correct me if I'm wrong!).

Maar je hoeft geen promo's te ontvangen om aan die nummers te komen. Soms zitten deze nummer (als ik kijk naar minimal, house en trance) ook bij nieuwsgroepen. Zo had ik bijvoorbeeld al Rene Amesz's Waiting For al ruim 6 maanden in mijn bezit voordat hij officieël gereleased werd.
Luxx    posted on 16-10-2007 18:47
Poster: djdinaio
Zo had ik bijvoorbeeld al Rene Amesz's Waiting For al ruim 6 maanden in mijn bezit voordat hij officieël gereleased werd.

hee die had ik ook vrij vroeg ja. maar toen ik em op de radio hoorde was het een andere vocal. niet gesampled van RHCP Confused
www.mothermusic.nl
Bastian    posted on 16-10-2007 18:49
Die by the way remix had ik ook al erg lang, had een whitelabel van Jonas overgenomen.
Tegen de tijd dat hij op single kwam, vond ik er al niet veel meer aan:P
Sammow    posted on 16-10-2007 18:52
Ff een vraagje, kwam 15 oktoer de nieuwe van Laidback Luke, Rocking with the best, niet uit? Happy, laughing

En weet iemand via via misschien al dat deze op Dance-Tunes of Beatport komt?
Bastian    posted on 16-10-2007 18:54
heb de 2007 op cd, erg vet:P
Sammow    posted on 16-10-2007 18:57
Was dat een reacie op mij? :p
Bastian    posted on 16-10-2007 18:59
Poster: Sammow
Was dat een reacie op mij? :p

Ja haha, even geen idee wanneer die uit is alleenWinking my eye
Sammow    posted on 16-10-2007 19:00
Supervet, waar heb je die gehaald?
Bastian    posted on 16-10-2007 19:02
Supervet, waar heb je die gehaald?

kwam ergens tegen op internet hahaCry
Sammow    posted on 16-10-2007 19:04
Hahaha! illegalerd :D
Laidback    posted on 16-10-2007 19:15
Poster: djdinaio
Een extreem goed voorbeeld binnen het genre 'house' is: Gregor Salto met Erasmus.

Het is al een aantal maanden bekend dat deze release zo ging heten, maar de grote namen binnen de scene draaien/draaiden deze track al 6 maanden (tot 1 jaar) geleden... (correct me if I'm wrong!).

Maar je hoeft geen promo's te ontvangen om aan die nummers te komen. Soms zitten deze nummer (als ik kijk naar minimal, house en trance) ook bij nieuwsgroepen. Zo had ik bijvoorbeeld al Rene Amesz's Waiting For al ruim 6 maanden in mijn bezit voordat hij officieël gereleased werd.

had dit nummer vorig jaar zomer al..
toen heetie die nog gewoon Red Hot Chilli Peppers - Waiting For..
en Axwell - i Found U
die heb ik al een hele lange tijd!

tevens The Beat is Rocking..
(goed voorbeeld)
was in de zomers van 2006 al fors te horen..
(zelfs iets daarvoor al)
en werd pas in Februari gereleased!
sonik    posted on 16-10-2007 19:50
Ff een vraagje, kwam 15 oktoer de nieuwe van Laidback Luke, Rocking with the best, niet uit? Happy, laughing

En weet iemand via via misschien al dat deze op Dance-Tunes of Beatport komt?

Ik heb de Afterdark release op beatport gekocht, daar staat ie
ook op, net als Break down the house.
13 euro voor 15 losse tracks + de dj-mix

edit: 15,99 voor 15 losse tracks + de dj-mix
User edit by sonik on 16-10-2007 @ 19:52:03 (13%)
Sammow    posted on 16-10-2007 19:57
Aha ik zie em!

Hot Hot Hotter en Start Me Up heb ik al wel maarja, er zit genoeg discount op lijkt me :D Thx!

This is an old Topic

No new postings for 6.554 days.
 Post CommentThat would be 218.5 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

585 Users online: 324 Guests (261 Unknown)
Pages generated today : 78.679
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.630.977