Faders DJM 800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sunrise8    posted on 14-10-2007 13:38

beste mede dj's,

ik heb ff gezocht via search maar niks gevonden over de faders en heb daar een vraagje over.
ik ben sinds gister de trotse eigenaar van een djm 800 en super blij.
alleen merkte ik wel gelijk dat de faders, dus niet de crossfader, heel stroef gaan, niet haperend maar niet zo soepel als de crossfader, is dit bij andere die de djm 800 hebben ook zo (bij jullie dus) voor wie hem hebben?.
of is die bij jullie net zo soepel als de crossfader.

verder is het een topdingetje :D.

Music made me who i am

What do you think about Faders DJM 800 ??

Vote :   

Luxx    posted on 14-10-2007 13:51
kan het niet gewoon aan de nieuwigheid liggen?
www.mothermusic.nl
NielsR    posted on 14-10-2007 13:55
Jah dat is normaal alle knopje zijn in het begin wat stroef maar naar een tijdje komen ze wel los,maar het is natuurlijk wel normaal dat de faders stroefer gaan dan de cross fader..
Vibemaster-D    posted on 14-10-2007 14:31
nee dat is zo
en dat blijft zo dat.

als je langzaam fade gaat hij "stroef" noem ik het niet maar normaal en als je snel aan je fader trekt gaat hij net als de X-fader.
ik vind de fader feeling heerlijk
NielsR    posted on 14-10-2007 14:35
Poster: Vibemaster-D
nee dat is zo
en dat blijft zo dat.

Bij mij voel ik toch wel duidelijk een verschil toen dan toen ik ze voor het eerst gebruikte niet zo groot maar er is toch wel een klein verschilletje, ik vind het ook juist leuk dat die stroef zijn gaat beter.
Ik voel dat nu zelfs nog met mijn color effect knoppen die van kanaal 1 en 2 heb ik al redelijk veel gebruikt en die van kanaal 3 en 4 minder en je voelt duidelijk een verschil in stroefheid.
tairip    posted on 14-10-2007 17:04
De fader gaat naar verloop van tijd soepeler lopen. Dit is zo goed als altijd het geval!
Vibemaster-D    posted on 14-10-2007 17:09
@fettibamba.

bij mij is dat dus niet het geval dat de knoppen soepeler zouden gaan
faders gaan altijd soepeler lopen dat weet ik
maar dat je gelijk een groot verschil hebt nou Nee
NielsR    posted on 14-10-2007 17:38
@fettibamba.

bij mij is dat dus niet het geval dat de knoppen soepeler zouden gaan
faders gaan altijd soepeler lopen dat weet ik
maar dat je gelijk een groot verschil hebt nou Nee

Jah geef ik je wel gelijk, ze veranderen wel meer niet echt drastisch.
MaD    posted on 14-10-2007 18:02
Gaat vast nog wel soepeler, maar heel soepele faders zullen het niet worden, iets wat ik zelf juist prettig vind.
noadja.com /// aboveall.nl
Ferrox    posted on 14-10-2007 18:08
Haha,

Dat de faders zo stroef gaan is ook van mijn redenen geweest om de Xone te verkopen. Die faders stuiterden terug naar beneden als je er een beetje mee smeet.. Echt heeel irritant.

Maar ze worden na verloop van tijd wat losser.
Bastian    posted on 14-10-2007 20:27
ik vind de fader feeling heerlijk

Ja het viel mij ook op toen ik hem voor het eerst uitprobeerde maar het mixt wel heerlijk ja!
Vibemaster-D    posted on 14-10-2007 20:30
ik vind dat stroefere juist beter

het grappige is
dat ik in me drive-in een grote Soundcraft live mixer heb en daar is het de feeling van de x-fader je kan ze zo omhoog schieten 100mm faders voor live heel leuk maar voor DJ gebeuren niet
daarom heb ik ook een hekel aan dateq. omdat het *** faders zijn
Code-Y    posted on 14-10-2007 22:36
hmmmm ik heb de DN X1500 maar daar (figuurlijk) blaas je de faders nog van omhoog Happy, laughing lekker soepel allemaal Happy, laughing dat vind ik ook prettiger.

heb ene keer op "een" (k weet niet welke) DJM gedraaid en dat was echt veel stroever dan mn X1500 das wennen Happy, laughing

maar als het algemeen is dat ze na een tijdje soepeler worden, en ik kan mijn faders nu al omhoog "Blazen" wat moet het dan wel niet worden van mijn X1500? XD

DJ-Code Y
Tomazos    posted on 14-10-2007 22:42
die denon heeft heerlijke faders, draai er altijd op in Volendam,
de faders gaan vanzelf beetje slijten en dan gaat het stukke beter:D
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Code-Y    posted on 14-10-2007 22:43
Poster: Tomazos
die denon heeft heerlijke faders, draai er altijd op in Volendam,
de faders gaan vanzelf beetje slijten en dan gaat het stukke beter:D

We ALL love DENON =)
DJ_IVI-R    posted on 14-10-2007 22:47
ik heb bij mijn 800 toch ook een licht verschil na een tijdje gebruik..

mar nog altijd vrij stroef, and i love it Happy, laughing
www.nikan.be
Sunrise8    posted on 15-10-2007 10:09
daarom heb ik ook een hekel aan dateq. omdat het *** faders zijn

ja ik ook, heb 1x op een lpm 7.3 gedraaid.. pff wat een KL**E mixer. die faders gaan veels te soepel en zijn veels te lang, de knoppen (rotary) die gaan veels te stroef en er zit op elk kanaal een balance :s. hoe vaag, maar goed. ik vind mijn djm 800 tog wel de best :D maja mag ook wel voor dat geld he :P

ontpic: ja ik vind het ook niet erg dat ze zo stroef zijn, maar een HEEL GROOT verschil met de reloop rmx 40 dsp. daar zijn de faders heel soepeltje :P. maar goed dit is wel goed dat je ze neit meer omlaag en omhoog kan smijten.

nee ik wilde gewoon ff checke of ik niet de enige was, want dan had ik hem zo weer opgestuurd naar PIONEER :D.
Music made me who i am
Tomazos    posted on 15-10-2007 10:23
verschil is dat Dateq mengpanelen je hele leven mee gaan,
@ me resident staat een Dateq die nu zeker minimaal 10 jaar oud is, en nogsteeds helemaal goed en perfect doet.

als je een dateq open schroeft zie je waarom,

alleen de echo draai knop zit helemaal vast, omdat hier nooit aan gedraaid word:P lol.

en dat moeten we van pioneer nog even afwachten..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 15-10-2007 @ 10:27:08 (68%)
robbert    posted on 15-10-2007 11:23
Faders van de djm-800 zijn inderdaad vrij stroef, maar ik vind dit juist fijn werken. Of ze soepeler worden kan ik nog niet vertellen, ik merk in ieder geval nog geen verschil na 4 weken.
dennisdekoning    posted on 15-10-2007 12:42

Dat klopt, ik zou het echter niet stroef noemen. Ik vind het erg fijn werken, kan je het beter doseren! En als ik hem er ineens uit wil faden, dan gebruik ik de crossfader!

This is an old Topic

No new postings for 6.543 days.
 Post CommentThat would be 218.1 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 64 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 7.132
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.530