Goeie beginspullen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 14-10-2007 03:46

hee

Ik had ff een vraagje, het stond ongeveer al me introduce yourself topic maare wat is nou goeie dj apparatuur wat ook niet te duur is om mee te beginnen. Ik wil denk ik tussen de 100 en de 200 euro besteden. Want anders duurt het gewoon te lang om er voor te sparen op mn leeftijd Winking my eye.
Zelf dacht ik al aan een 'Numark DMX' of een 'Jb system' maar ik wil het graag weten van wa meer mensen :D.

Mod edit by Jorrit on 14-10-2007 14:36 (2%)

What do you think about Goeie beginspullen ??

Vote :   

NielsR    posted on 14-10-2007 04:11
Voor 100 of 200 euro krijg je echt bitter weinig volgens mij nog niet eens genoeg voor een jb setje, dan zou ik voor een computergestuurd midi apparaatje gaan bv de numark dmx of gaan sparen.
TheMole    posted on 14-10-2007 09:10
Poster: Melle

hee

Ik had ff een vraagje, het stond ongeveer al me introduce yourself topic maare wat is nou goeie dj apparatuur wat ook niet te duur is om mee te beginnen. Ik wil denk ik tussen de 100 en de 200 euro besteden. Want anders duurt het gewoon te lang om er voor te sparen op mn leeftijd Winking my eye.
Zelf dacht ik al aan een 'Numark DMX' of een 'Jb system' maar ik wil het graag weten van wa meer mensen :D.

ik ben ook begonnen met jb systems en ik heb der iets rond de 600 euro voor gegeven 
User edit by TheMole on 14-10-2007 @ 09:29:25 (11%)
Luxx    posted on 14-10-2007 10:21
DJ'n is een dure hobby en je moet er helemaal voor gaan. het is niet iets dat je even koopt en week later mee kan stoppen. als je apperatuur wilt gaan kopen zou ik echt zo lang mogelijk doorsparen tot je een zeer redelijke set hebt. van goedkope kut apperatuur ga je alleen maar spijt krijgen. op de 2e hands markt heb je vaak pracht setjes voor weinig geld. daar zou ik voor gaan
www.mothermusic.nl
Twizz    posted on 14-10-2007 12:33
NUMARK DXM NIET DMXCry

Crysry mnoest ff, mr wrm heet dit topic begin'software' Confused

ik zou iig niet voor té slecht spul gaan, dan krijg je daar alleen maar spijt van. maar ook niet te groot, stel dat het je al vlug niet meer bevalt, dan moet je de boel weer op straat zetten...
User edit by Twizz on 14-10-2007 @ 12:34:34 (100%)
bass-traxx    posted on 14-10-2007 16:10
omfg 200 euro :o je kunt daar alleen een goedkope mixer mee kopen en aansluiten op pc
-Richard-    posted on 14-10-2007 16:21
Ben zelf ook een net-nieuw-hier-en-dus-starter (nieuw woord :$) maar ik heb dit forum en marktplaats veelvuldig afgestruind, en zo een aantal leuke (althans denk ikzelf) spulletjes bij elkaar gesprokkeld.
Je vindt natuurlijk wellicht niet meteen wat je zoekt, maar je zal zien dat ook hetgeen kwa aperatuur en kwa prijsklasse wat jíj zoekt een keer de revu passeert. Ik ben zelf uiteindelijk uitgekomen met een Gemini mixer van een forum-lid hier, en twee OEM Tabletop cdj-tjes. Voor een paar honderd euro heb je dan ook jou setje staan.

Ook niet onbelangrijk; wát zoek je precies?
Wil je via je pc gaan mixen, dan moet je opzoek naar een deugdelijke hardware controller, ja of via software, maar mijn inziens benadert dat niet het echte mixen.
Wil je gaan voor platen, dan zul je opzoek moeten naar een set leuke (gebruikte) (OEM)tt's en een mixertje. Voor cd's kun je kiezen voor een set tabletops, maar die zijn vaak wat duurder dan een dubbele cd speler, welke je ook nogal eens voorbij ziet komen. Heb je die, in combinatie met een leuk twee-kaaals mixertje, dan kun je ook aan de slag.

Je budget van 100 a 200 euro is echter wel érg beperkt. Begrijp me niet verkeerd, absoluut niet neerbuigend bedoelt, maar ik denk gewoon dat je keuze érg beperkt is met dat budget, zo niet bijna onmogelijk. Let wel het DJen kán voor ons beginners wel met een beperkt budget in mijn ogen, maar een paar honderd euro (zeg tussen de 350 en 450) ben je echt vaak gewoon minimaal kwijt.

Ik zou zeggen raadpleeg de mensen hier op het forum of ze wat te koop hebben, door het selling-forum in de gaten te houden, en zet voorlopig even de marktplaats pagina 'dj-sets' in je favorieten, om elke dag bovenop evt. leuke koopjes te zitten.
Het kan even duren eer je iets gevonden hebt dat je zoekt, maar het positieve; -je hebt in de tussentijd dan weer tijd om je budget iets te verruimen, om zo wellicht wél genoeg eurootjes voor een leuk setje te hebben.

Veel succes, en excues voor mijn uitttttgebreide post :P ,maar wellicht heb je er iets aan!

Melle    posted on 14-10-2007 21:14
OK. Nou dan wordt het nog een tijdje sparen.
Ik weet niet eigenlijk wat mij leuker lijkt. Digitaal of niet Digitaal :P.
Eigenlijk, programma's zoals virtual dj,traktor, volgens mij werkt dat gewoon niet lekker.
Het is niet helemaal smooth dan.
Thx dat jullie hebben gereageert, maare zeg me dan. Wat is goeie apparatuur, wat ook niet meteen een pioneer cdj 1000 is :P waar ik gwoon wel relaxed mee kan beginnen.
En ik zal er voor sparen.
Trouwens, ik kan me nog wel ff een tijdje bezig houden met fl studio, dus dat sparen wordt denk ik geen probleem Winking my eye.
ps. Enne focus, Ik had heel wat aan je lange verhaal hoor :D
TheMole    posted on 14-10-2007 21:58
HQ30D van jb systems met een RMX-30 BPM van reloop en dan nog een koptelefoon en versterker en een box (of twee).Kdenk dat da wel goed is om mee te starten ik ben met T2 met een MX4 Mk2 gestart en ben der tevreden over.
User edit by TheMole on 14-10-2007 @ 22:00:28 (96%)
Basz-Line    posted on 15-10-2007 00:21
koop alles van mij part... behalve behringer
OneSixty    posted on 15-10-2007 01:06
quote:
Poster: Melle

Zelf dacht ik al aan een 'Numark DMX' of een 'Jb system' maar ik wil het graag weten van wa meer mensen .

haha, da vond ik wel grappig XD
Melle    posted on 15-10-2007 17:25
wat was dan grappig, ik heb er ook eerlijk gezegt nog niet heel veel verstand van :D
OneSixty    posted on 15-10-2007 17:29
je doen namelijk net alsof een "jb system" een dj set is XD

maar jij zal zelf hopelijk ook wel weten dan jb systems gewoon een merk is .
LaMalediction    posted on 15-10-2007 17:40
ga eerst maar is denken waarmee je wilt gaan DJ'n
met cd spelers of platenspelers 

als je die keuze hebt gemaakt ga je op zoek naar voor jou betaalbare spullen die ook een goede kwaliteit hebben, voor het mooie test je het.
Melle    posted on 27-10-2007 14:19
Poster: Lightzone
je doen namelijk net alsof een "jb system" een dj set is XD

maar jij zal zelf hopelijk ook wel weten dan jb systems gewoon een merk is .

ja ik weet wel dat jb systems een merk is. beetje verkeerd geschreven :P. Ik bedoel ermee te zeggen, bijvoorbeeld een cd speler van jb system :P
User edit by Melle on 27-10-2007 @ 14:20:19 (27%)
_Ivan_    posted on 27-10-2007 14:34
Ik heb eventueel als je met platen wil gaan draaien nog wel 2 draaitafels met platen en koffer in de aanbieding staan;DWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
JollyJunkie    posted on 27-10-2007 16:18
Poster: Basz-Line
koop alles van mij part... behalve behringer

Dat is volgens mij een goed plan.....
McBany    posted on 27-10-2007 16:59

Je krijgt misschien de jb systems cd200 ( eentje maar) voor 200 euro.
Die heb ik en is goed genoeg als je bijvoorbeeld nog een andere cdj bij hebt of 2 draaitafels hebt.
maar echt kwaliteit denk ik niet voor maar 100 of 200 euro.
Burnmatic    posted on 12-11-2007 21:56
Mixer? Numark DXM 06 of DM 1002 MKII ofzo. Volgens mij is dat prima om mee te beginnen.
CD-speler zou ik persoonlijk kijken naar iets van Gemini of US BLASTER. Dat zijn prima merken voor beginners, en het ligt binne je budget.
Helaas lukt het niet om dit allemaal met je 200 te kopen.
Ik denk dat je dan je vader lief aan moet kijken, of ie je wat geld wilt voorschieten ofzo. =P

Suc6!

Grtz.
Niels325    posted on 13-11-2007 07:48
Hier staat ergens een Stanton mixer te koop voor 100 euro, ik raad je deze zeer sterk aan, want dan heb je toch direct een degelijke mixer waar je zeker een eindje mee weg kunt. Je kunt er nl ook nog een effectenbak op aansluiten, zo hoef je niet weer een andere mixer te kopen als je effecten wil.
thomassmith    posted on 13-11-2007 08:04
egt
kerst komt er aan
sinterklaas komt eraan
je zakgeld komt er waarschijnlijk binnenkort weer aan.
wacht gewoon nog 1 of twee maanden en maak een mooie deal met je ouders
Dislexie    posted on 13-11-2007 18:00
Ik heb nog een Numark DM1002EX staan op marktplaats voor € 50,-
NickName    posted on 13-11-2007 18:02

me VMX en me DN gaan er binnenkort uit dus...

User edit by NickName on 13-11-2007 @ 18:04:17 (74%)
Melle    posted on 18-11-2007 20:02

Ik ga voor de numark fusion 494, en verkoop mijn gitaar,elektrische gitaar,omgebouwe xbox,dm2 en ga maar door en dan nog zakgeld en kerstmis en sinterklaas en dan nog overtuigen zodat ik nog wat geld krijg en uiteindelijk heb ik hem dan wel :P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

412 Users online: 314 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 42.099
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.735.490