cd maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 12-10-2007 04:16
ik wil van het afgelopen jaar van een discotheek waar ik draai een "2007 megamix" maken en 1 cd met nummers die veel gedraaid zijn, deze zoeken ik en een andere resident samen uit.

het liefst moet deze met oud en nieuw klaar zijn, en op die avond en de weken erna onder het publiek verkocht worden.

nu is het Drukken geen probleem. daar hem ik al adressen voor gebelt en gesproken...

maar WAT moet ik doen om toestemming te krijgen om die nummers ook idd te mogen gebruiken??
Toestemming van de buma stemra en/of van de artiest/label zelf??

dj's die het al eerder zoiets legaal uitgebracht hebben, mogen het van mij even uitleggen hoe dat precies zit.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 12-10-2007 @ 04:17:41 (9%)

What do you think about cd maken ??

Vote :   

NielsR    posted on 12-10-2007 10:12
Rechten zijn altijd een grootste werk wanneer je een cd releast, je moet rechten clearen door naar de mensen te stappen die de rechten ownen, als je veel commerciele dance muziek draait zal het niet zo een groot probleem zijn want die producers willen hun liedjes zoveel mogelijk verkopen, zonder echt te zien waar voor ze gebruikt worden.
User edit by NielsR on 12-10-2007 @ 10:13:16 (17%)
MaD    posted on 12-10-2007 10:18
Ik zou eens contact opnemen met BUMA/Stemra en vragen hoe het precies zit.
noadja.com /// aboveall.nl
Tomazos    posted on 12-10-2007 10:35
Poster: fettibamba
Rechten zijn altijd een grootste werk wanneer je een cd releast, je moet rechten clearen door naar de mensen te stappen die de rechten ownen, als je veel commerciele dance muziek draait zal het niet zo een groot probleem zijn want die producers willen hun liedjes zoveel mogelijk verkopen, zonder echt te zien waar voor ze gebruikt worden.

dus ELKE platen maatschappij belle?
het word idd voornamelijk dance,r&b,feest
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
NielsR    posted on 12-10-2007 12:57
Poster: Tomazos

dus ELKE platen maatschappij belle?
het word idd voornamelijk dance,r&b,feest

weet ook niet precies hoe het zit maar er bestaat zoiets als het moreel recht van een auteur van muziek, dat betekent eigenlijk dat de muzikant kan beslissen voor welke doeleinden zijn muziek kan gebruikt worden.
Ik zou ook gewoon is informeren bij buma/strema, die zullen wel precies zeggen wat je moet doen.

Hier is nog een linkje, waar je dus duidelijk ziet staan dat eigenlijk artiesten alleenrecht hebben.

In welke gevallen heb ik toestemming nodig van de platenmaatschappij?
Als u gebruikmaakt van originele opnamen. Dan hebt u vooraf altijd toestemming nodig van de platenmaatschappij.

Hier nog een regeltje tekst uit de site van buma dat je ook niet zomaar remixen van allerlei liedjes mag maken:
Moet ik accepteren dat in mijn werk veranderingen worden aangebracht?
Als maker hoeft u niet te dulden dat iemand zomaar uw werk verandert. Zeker niet als wijziging of aantasting van het werk uw eer, naam of waarde kunnen schaden. Tenzij verzet tegen die wijzigingen in strijd is met de redelijkheid.
User edit by NielsR on 12-10-2007 @ 13:07:13 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.546 days.
 Post CommentThat would be 218.2 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

224 Users online: 67 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 7.077
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.475