Poster: Tomazos
dus ELKE platen maatschappij belle?
het word idd voornamelijk dance,r&b,feest
weet ook niet precies hoe het zit maar er bestaat zoiets als het moreel recht van een auteur van muziek, dat betekent eigenlijk dat de muzikant kan beslissen voor welke doeleinden zijn muziek kan gebruikt worden.
Ik zou ook gewoon is informeren bij buma/strema, die zullen wel precies zeggen wat je moet doen.
Hier is nog een linkje, waar je dus duidelijk ziet staan dat eigenlijk artiesten alleenrecht hebben.
In welke gevallen heb ik toestemming nodig van de platenmaatschappij? Als u gebruikmaakt van originele opnamen. Dan hebt u vooraf altijd toestemming nodig van de platenmaatschappij.
Hier nog een regeltje tekst uit de site van buma dat je ook niet zomaar remixen van allerlei liedjes mag maken:
Moet ik accepteren dat in mijn werk veranderingen worden aangebracht? Als maker hoeft u niet te dulden dat iemand zomaar uw werk verandert. Zeker niet als wijziging of aantasting van het werk uw eer, naam of waarde kunnen schaden. Tenzij verzet tegen die wijzigingen in strijd is met de redelijkheid.