Melle in aankomst
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 11-10-2007 19:17
He mensen.

Ik ben melle, ben 13 jaar oud. Enne ben een echt beginnende dj.
Keb de laatse maand altijd zitten kloten met Fl studio,mixmeister,virtual dj,atomixmp3 zeg maar wat, best veel. Paar dagen geleden had ik een dm2 via marktplaats gekocht. Licht nu al weer in de doos, en ga vanavond hem alweer te koop zetten. Echt een kut ding, Want hij doet het niet relaxed in Virtual dj.
Keb het de laatse maand dus echt op me fantasie gedaan en gekloot en maar een beetje muziek proberen te maken met de muis en het toetsenbord. Melodietjes maken in fl gaat lekker met een muis enzo. Maar om nou echt lekker te mixen wat ik nou erg leuk vind. Nee dat gaat der niet relaxed mee.
Dus ben ik van plan een Hercules te kopen of een beginners set van Numark. Maar waar kan ik nou het beste aan beginnen?

What do you think about Melle in aankomst ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 11-10-2007 19:24
nou hercules is niet echt je van het. een leuke beginnersset van numark kan ik je aanraden. of als mixer de reloop rmx 40 bpm of dsp. kan je ook op de pc aansluiten om op te nemen. maar niet via virtual dj.
ook kan je de digitale mixer van numark kopen en die aansluiten op de pc , daarmee kan je wel mixen maken, doet een vriend van me ook. of je koopt de reloop rmx 40 dsp usb :P. maar dies wel prijzig.
zelf zou ik deze aanraden :

http://mega-pl.com/catalog/images/DXM-01%20USB.jpg
 gebruikt een vriend van me ook en werkt top, heb er zelf ook keer mee gewerkt via de pc. de numark dxm 01 Happy, laughing. maar als je met effecten wil zou ik voor de reloop rmx 40 dsp usb gaan. en als je ook nog met cd spelers wil werken . misschie neen dubbelaar?
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 11-10-2007 @ 19:25:19 (7%)
Ziax    posted on 11-10-2007 21:03
Als absolute beginner heb je nog geen idee of je het in feite wel leuk gaat vinden, zo wat plaatjes in elkaar draaien.

Ik zou je aanraden een MCD570 van jb sytems te nemen met een simpel mengpaneeltje (Mx 4 mkII ofzo)
Digitale mixers zijn enkel gemaakt om iets 'nieuws' op de markt te brengen, om dus meer winst te maken. Helaas, je hebt helemaal geen USB poort nodig om een mix op te nemen. Men neemt al meer dan 20 jaar mixen op en ze hadden deze mixers niet. Overbodig om hiervoor te betalen!

Een numark DXM is idd een leuk mixertje waar je niet veel voor betaald.
maar voor een cd speler, zoals ik al zei, koop iets wat goedkoper is dan numark. Een Jb systems doet net hetzelfde hoor Winking my eye

Als je ooit wil overstappen op tabletops kun je jezelf dan niet "verwijten" dat je in de tijd een duurdere dubbelaar hebt gekocht dan een JB, die net hetzelfde doet. Deze zijn kwalitatief zeker niet slecht! Ik ben er zelf namelijk ook mee begonnen. Leuk om mee te beginnen, zo weet je al wat het is.

Einde van mijn preek :D
Melle    posted on 11-10-2007 21:44
Thank voor de reacties :D.
Nu ik er zo naar kijk koop ik zowiezo geen Hercules meer :D.
Maare ik hoef niet persee digitaal, ik weet niet wat leuker is.
Op 1 of andere manier lijkt me het toch leuker om niet digitaal te gaan, maar dit lijkt me toch een stuk moeilijker.
Dus ik denk dat ik de komende tijd ff met de pc blijf werken, en maar ga sparen voor zo'n jb system of een numark DXM.
Ook wel handig voor feesies, het is niet meteen een heledraaitafel die je in zo'n hele grote koffer moet proppen Cry.
Een MCD570 wordt voor mij al erg duur. Ik weet dat ik al me hele leven van muziek hou en dat ik er elke dag heel lang naar luister. Ik hou ook van eigen nummers maken. Maar ook gewoon mixen.
Dus daarom begin ik met een ding van 100 tot 200 €. En als ik het nou echt kut vind worden (die kans is best klein) nou dan verkoop ik dat ding teminste nog voor een goed prijzie hopelijk Winking my eye
User edit by Melle on 11-10-2007 @ 21:44:44 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

579 Users online: 291 Guests (288 Unknown)
Pages generated today : 72.852
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.625.150