De Poll: Pioneer SVM-1000 (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Pioneer SVM-1000 is/word

-Een dikke flop!
-Een minder goede zet...
-Een normale zet.
-Een (relatief) goed verkopend product.
-Een topper!
-Geen mening...
-risicovolle zet.../jorrit's post

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 04-10-2007 19:56
heej
aangezien ik denk dat pioneer hier een wel heel gewaagde zet maakt, zou ik graag willen weten wat jullie van deze stap vinden.

als je post, vermeld dan waarom je denkt dat het (g)een flop word.

greetz Twizz

Pioneer SVM-1000

Ik denk dat het een flop word omdat mensen gewoon voor laptop zullen gaan, maar er ook sommige die-hards/pioneer freaks zijn die het op hardware houden, dus een minder goede zet.
User edit by Twizz on 04-10-2007 @ 20:35:16 (79%)

What do you think about De Poll: Pioneer SVM-1000 ??

Vote :   

Lanky    posted on 28-10-2007 23:39
Poster: Twizz
maar ff tussendoor....

denken jullie dat publiek er veel om zal geven hoe goed de videomixing is...
en ik denk dat als je beetje zat bent er eigenlijk geen f*ck om geeft ofdat het een wmp visualisatie is of een apparaat van 4500 euro...

ik ben daar niet helemaal mee eens.

ik ga zelf namelijk regelmatig in Off Corso uit, en daar heb je altijd wel flinke visuals.

Ik weet niet of ze die Pioneer SVM-1000 er ook voor gebruiken, maar ik denk zelf dat visuals wel een flinke positieve invloed geven op het feest zelf. tenminste, ik vind van wel ..
zat of niet Winking my eye

voor de rest weet ik eigenlijk vrij weinig over de mixer af, dus ik kan eigenlijk niet stemmen.
maar mijn 1e gedachte over deze mixer is positief.
Twizz    posted on 29-10-2007 08:17
Poster: Lanky

ik ben daar niet helemaal mee eens.

ik ga zelf namelijk regelmatig in Off Corso uit, en daar heb je altijd wel flinke visuals.

Ik weet niet of ze die Pioneer SVM-1000 er ook voor gebruiken, maar ik denk zelf dat visuals wel een flinke positieve invloed geven op het feest zelf. tenminste, ik vind van wel ..
zat of niet Winking my eye

voor de rest weet ik eigenlijk vrij weinig over de mixer af, dus ik kan eigenlijk niet stemmen.
maar mijn 1e gedachte over deze mixer is positief.

ja jij als dj wel ja.. maar hoeveel mensen zijn dj in zo'n tent??
woudy    posted on 29-10-2007 09:53
Ik denk dat het een dood normale stap is voor pioneer want het komt van alle hoeken aan stormen het videomixen en het zou toch een beetje raar zijn als pio later zou komen als de rest als groot top merk.

Ik denk dat sommige mensen dit niet begrijpen dat dit apparaat niet is uitgebracht om particulier gebruiker lekker te verwennen voor een mooi prijsje.

Dit aparaat is om VDJ's te helpen die al vaak voor genoeg geld apparatuur hebben staan bedoeld en evenementen die ook echt niet om kijken van zo een prijsje.

Dit product is echt niet gericht naar mensen die thuis 2 draaitafeltjes hebbenCry

Zo zie ik het, k kan er naast zitten.
Daan86    posted on 29-10-2007 12:13

Zonder bekend te zijn met het apparaat, is er moeilijk een duidelijke objectieve mening te vormen over kwaliteit (in al zijn facetten) over dit product. Het mag dan wel van het gerenomeerde merk "Pioneer" afkomstig zijn, maar nog steeds blijft dit geen garantie voor succes. Dat gezegt hebbende, is het belangrijk het "succes" van dit apparaat van meerdere kanten te bekijken.

Ten eerste is er het economisch succes. Verkoopt dit apparaat goed genoeg zodat Pioneer als bedrijf uit de kosten komt voor de productie en ontwikkeling van dit product? Als dit het doel is van Pioneer is de mate van succes makkelijk te berekenen. Dit is echter wel een korte termijn visie. Als voorbeeld: De praktische voetnoot die al gegeven is, het feit dat niet elke dj ook vj is, en werken aan 1 apparaat met 2 personen moeilijk is kan hierbij veel partijen van een koop afhouden, net zoals al eerder genoemde tekortkomingen door bv Reind.

Ten tweede is er een meer omvattende mogelijkheid tot succes, die echter vele malen moeilijker te bepalen is. Dit is de marketingtechnische kant. Het apparaat is (blijkbaar) innovatief, het eerste in zn soort. Voor Pioneer is het misschien (nu nog en op de korte termijn) niet van belang dat ze de kosten dekken, maar dat zij actief meedoen op deze nieuwe markt van dj/vj. Het aanbieden van dit apparaat verwoord de intenties van het merk, en maakt de marktpositie breder. Zoals al eerder gezegd, is de marketing van Pioneer veelomvattend, en is het van belang voor elk hoogstaand merk nieuwe markten te verkennen en te blijven innoveren. De komst van dit apparaat heeft invloeden op de verkoop van andere producten, het beste voorbeeld is de dvj. Zo is het allemaal een samenhangend geheel.

Eerder heb ik al gezegd dat een mening vormen over een onbekend apparaat moeilijk is, maar toch ga ik dit doen met de informatie die al bekend is. Het grootste struikelblok is tevens de grootste innovatie. Het samenvoegen van Dj en VJ (audio en video). Een apparaat moet praktisch en werkbaar zijn, en aansluiten op zijn doelgroep. In dit topic zijn al geluiden geweest waarbij duidelijk word dat er niet veel vertrouwen is, in de grootte van deze dj/vj combi doelgroep (op dit moment). De eerder genoemde praktische redenen maken het product dus moeilijk(er) verkoopbaar. Dan kom ik tot de voorlopige conclusie (in mn glazen bol) dat het product niet direct een financieel succes zal zijn.
Qua marketing en innovatie kan het product echter wel sneller een succes worden, een nieuwe markt, een nieuwe manier van dj/vj combi, het breder maken van het merk, en de indirecte stimulatie van de verkoop van andere pioneer producten zorgen ervoor dat het product voor het algehele bedrijf een goede zet kan zijn.

Pioneer is blijkbaar al een stap verder dan de markt zelf en gaat ervanuit dat de dj zich ontwikkeld tot een dj en vj entertainer. De vraag is of dit gaat gebeuren, en hoelang dit duurt.
Als slotconclusie ben ik van mening dat het apparaat echter een flop word. De dj/vj combi is te vroeg, en brengt op dit moment teveel praktische problemen met zich mee. Het zou mooier zijn geweest als je de video mixer los kon aanschaffen, en met de djm-800 kon verbinden, zodat het samenkan, maar niet samen moet, en de praktische problemen verholpen zijn.

BaNgbAnGsys    posted on 30-10-2007 17:48
De waarheid en niets anders dan de waarheid.

Pioneer is de concurentie een hele grote stap voor.
Bij de tijd dat de concurentie dit bij kan benen zijn de research kosten voor Pioneer al terug verdiend.
En kan Pioneer een goedkopere versie uitbrengen. (DJM700) Hihihi
Pioneer is bezig weer een nieuwe standaard op de markt te brengen.
En is iedereen weer heftig opzoek naar dit merk.

Of andere merken dan eigelijk betere producten hebben tegen een interessantere prijzen, maak eigelijk niets uit. Want iedereen doe elkaar toch na...

Mijn ervaring is dat de cue en start knoppen van de pioneers echt zwak zijn.
Maar omdat alle DJ's toch pioneer willen hebben, koop ik het.
Het is goed voor de verhuur. En zal ik deze video mixer ook kopen om te kunnen verhuren bij imijn DVJ's.

Mijn advies is wel:
Als je zelf een set wil kopen voor bij je thuis. Kijk verder... Ik weet cker dat andere merken ook zullen uitkomen. Waar je dan niet de hooftprijs voor hoeft te betalen.
Kessler    posted on 01-11-2007 23:28
die gaste worde steeds gekker daar bij pioneerCry
Stefjuuh    posted on 29-11-2007 19:48
Voor BIG-EVENT VDJ's is dit een top apparaat, en zeg nou zelf, wie heeft er zelf 2 tot 4 dvj's thuis staan..?
Lead    posted on 30-11-2007 02:14
Poster: BaNgbAnGsys
... Ik weet cker dat andere merken ook zullen uitkomen. Waar je dan niet de hooftprijs voor hoeft te betalen.

Dan weten ze wel knap om een flink aantal patenten heen te werken.

Pioneer heeft een aantal key-eigenschappen gepatenteerd. De tijd dat andere merken met een video mixer komen die veel van de functies heeft van de SVM zal nog wel even op zich laten wachten denk ik. Er zijn sowieso niet veel merken die qua knowhow en R&D in de buurt van Pioneer kunnen komen.

Numark is naast Pioneer het enige merk wat nog innovatieve producten op de markt brengt. Verder ben ik het met je eens en doen de meeste andere merken zaken met de dezelfde EOM fabrieken (en hebben dus gelijkwaardige producten)

De video mixer van Numark heeft wel iets weg van de SVM, echter heeft die slechts 8 bits video processing (De SVM doet het op 20 bits meen ik me te herinneren) en moet het zonder effecten doen.
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 06-01-2008 00:51
even een paar Pics van de SVM in action @ Ministry Of Sound London >
(ze hebben er een stuk of 6 DVJs in de Main room, de rest van de zalen hebben Xone's en Min 3 cdj-1000mk3s)

User edit by Laidback on 06-01-2008 @ 00:52:39 (100%)
Twizz    posted on 06-01-2008 14:20
heb je ook pics van de resultaten??(de output dus eigenlijk)
VJRichard    posted on 31-01-2008 18:57
Ik denk een van de beste mogelijkheden voor de prof's.
Ik Heb de mazzel gehad om met deze mixer op te mogen treden.Cry Op een beurs.. ff een uurtje aan de gang... Echt briljant.
Normale Gear;
panasonic mx50
datavideo SE500
canon xl2
Jvc GY 500
1 remote dome cam
2xnumark dvd01
1xnumark dvd speler (met dat schermpie) voior de DJ
Numark NUVJ incl controller
6 numark previeuw schermen
2 plasma's 42 inch
1 beamer 4000 en een schermpie van 3x2m1 opzicht of doorzicht
De DJ draait met de pioneer 1000 serie. Boxen zijn de RX serie Elektro Voice
Echt super die svm 1000 mixer, voor een beetje VJ , die kan hier echt geweldig mee uit te voeten.
zodra deze in nederland is, Ik koop hem direct...
Er is geen apparaat op de markt waar je 4 feeds door elkaar kan husselen, met een effect op elk kanaal en of op de master...
kan je je voorstellen wat je kan doen icm NU VJ van numark?
Geweldig wat kan je veel met dat apparaat! en de output echt super.. geen glitters/sync probs,
bnc out, 75 ohm is super... ff naar een kramer distributieversterker en je kan gewoon meer als 100m1 bnc trekken met bijna geen output verlies
absoluut de top in VJ land! Zelfs voor concertregistratie's kan je de svm gebruiken. ff wennen met schakelen, maar het kan wel!
Maar ja ik ben een videoman(VJ) en geen DJ, en al helemaal geen VDJ ik bemoei me dus ook alleen maar met de video...
Als ik dat apparaat heb Crypost ik een filmpje hoe er mee om te gaan... om mijn eigen site
Xitrate    posted on 31-01-2008 19:00
Poster: VJRichard
veel text

Ben benieuwd naar het filmpje dan! Hij is al bij een aantal shops in Nederland te koop, er hangt wel een prijskaartje aan van zo'n 5000 euro.
Twizz    posted on 31-01-2008 19:03
Poster: VJRichard
idd xitrate, heel veel text

laat dan vooral de 'output' zien!!
VJRichard    posted on 31-01-2008 20:06
Hoi xitrate en twizz,

al gebeld naar mijn leverancier, komt pas vanaf 28 februari in de shops........ althans dat is mijn info..
nu is het intekenen
als jullie het andere info hebben, laat het me ff weten....
output laat ik ff zien, en ik hou de volgende keer ff rekening met de hoeveelheid textCry
alleen de vraag is hoe wil je de output zien? het heeft natuurlijk ook te maken met de lichtinval en strooilicht...... op het (tv)scherm.. meestal zit ik met beamers te draaien...
dus dat vind ik belangrijk.... volgens de specs is de output op de bnc hetzelfde als van een mx50 en een se 500...
VJRichard    posted on 31-01-2008 20:14
Oh en als je bedoeld, de mix "output" ... tuurlijk........
Max-E    posted on 31-01-2008 20:16
ik zou m wel willen hebben, alleen al de mogelijkheden!! maja dat budget heb ik NET niet.. jammer he:P
denk wel dat t DE toekomst isHappy, laughing
joe-manish    posted on 31-01-2008 21:33
Net even wat filmpjes bekeken. Voor thuis is 't echt onzin (tenzij je geld teveel hebt), maar in een club is dit geweldig. Beeld en geluid volledig samen laten smelten. Zodra je bijv. een delay gebruikt, dat het beeld ook gewoon mee doet aan de delay enz. Ik vind 't super en hoop zeker dat ik 'm onderweg een keer tegen mag komen.

This is an old Topic

No new postings for 6.447 days.
 Post CommentThat would be 214.9 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

529 Users online: 339 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 46.909
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.207