Poster: Twizz
maar ff tussendoor....
denken jullie dat publiek er veel om zal geven hoe goed de videomixing is...
en ik denk dat als je beetje zat bent er eigenlijk geen f*ck om geeft ofdat het een wmp visualisatie is of een apparaat van 4500 euro...
Poster: Lanky
ik ben daar niet helemaal mee eens.
ik ga zelf namelijk regelmatig in Off Corso uit, en daar heb je altijd wel flinke visuals.
Ik weet niet of ze die Pioneer SVM-1000 er ook voor gebruiken, maar ik denk zelf dat visuals wel een flinke positieve invloed geven op het feest zelf. tenminste, ik vind van wel ..
zat of niet
voor de rest weet ik eigenlijk vrij weinig over de mixer af, dus ik kan eigenlijk niet stemmen.
maar mijn 1e gedachte over deze mixer is positief.
Zonder bekend te zijn met het apparaat, is er moeilijk een duidelijke objectieve mening te vormen over kwaliteit (in al zijn facetten) over dit product. Het mag dan wel van het gerenomeerde merk "Pioneer" afkomstig zijn, maar nog steeds blijft dit geen garantie voor succes. Dat gezegt hebbende, is het belangrijk het "succes" van dit apparaat van meerdere kanten te bekijken.
Ten eerste is er het economisch succes. Verkoopt dit apparaat goed genoeg zodat Pioneer als bedrijf uit de kosten komt voor de productie en ontwikkeling van dit product? Als dit het doel is van Pioneer is de mate van succes makkelijk te berekenen. Dit is echter wel een korte termijn visie. Als voorbeeld: De praktische voetnoot die al gegeven is, het feit dat niet elke dj ook vj is, en werken aan 1 apparaat met 2 personen moeilijk is kan hierbij veel partijen van een koop afhouden, net zoals al eerder genoemde tekortkomingen door bv Reind.
Ten tweede is er een meer omvattende mogelijkheid tot succes, die echter vele malen moeilijker te bepalen is. Dit is de marketingtechnische kant. Het apparaat is (blijkbaar) innovatief, het eerste in zn soort. Voor Pioneer is het misschien (nu nog en op de korte termijn) niet van belang dat ze de kosten dekken, maar dat zij actief meedoen op deze nieuwe markt van dj/vj. Het aanbieden van dit apparaat verwoord de intenties van het merk, en maakt de marktpositie breder. Zoals al eerder gezegd, is de marketing van Pioneer veelomvattend, en is het van belang voor elk hoogstaand merk nieuwe markten te verkennen en te blijven innoveren. De komst van dit apparaat heeft invloeden op de verkoop van andere producten, het beste voorbeeld is de dvj. Zo is het allemaal een samenhangend geheel.
Eerder heb ik al gezegd dat een mening vormen over een onbekend apparaat moeilijk is, maar toch ga ik dit doen met de informatie die al bekend is. Het grootste struikelblok is tevens de grootste innovatie. Het samenvoegen van Dj en VJ (audio en video). Een apparaat moet praktisch en werkbaar zijn, en aansluiten op zijn doelgroep. In dit topic zijn al geluiden geweest waarbij duidelijk word dat er niet veel vertrouwen is, in de grootte van deze dj/vj combi doelgroep (op dit moment). De eerder genoemde praktische redenen maken het product dus moeilijk(er) verkoopbaar. Dan kom ik tot de voorlopige conclusie (in mn glazen bol) dat het product niet direct een financieel succes zal zijn.
Qua marketing en innovatie kan het product echter wel sneller een succes worden, een nieuwe markt, een nieuwe manier van dj/vj combi, het breder maken van het merk, en de indirecte stimulatie van de verkoop van andere pioneer producten zorgen ervoor dat het product voor het algehele bedrijf een goede zet kan zijn.
Pioneer is blijkbaar al een stap verder dan de markt zelf en gaat ervanuit dat de dj zich ontwikkeld tot een dj en vj entertainer. De vraag is of dit gaat gebeuren, en hoelang dit duurt.
Als slotconclusie ben ik van mening dat het apparaat echter een flop word. De dj/vj combi is te vroeg, en brengt op dit moment teveel praktische problemen met zich mee. Het zou mooier zijn geweest als je de video mixer los kon aanschaffen, en met de djm-800 kon verbinden, zodat het samenkan, maar niet samen moet, en de praktische problemen verholpen zijn.
Poster: BaNgbAnGsys
... Ik weet cker dat andere merken ook zullen uitkomen. Waar je dan niet de hooftprijs voor hoeft te betalen.
Poster: VJRichard
veel text
Poster: VJRichard
idd xitrate, heel veel text