De Poll: Pioneer SVM-1000 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Pioneer SVM-1000 is/word

-Een dikke flop!
-Een minder goede zet...
-Een normale zet.
-Een (relatief) goed verkopend product.
-Een topper!
-Geen mening...
-risicovolle zet.../jorrit's post

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 04-10-2007 19:56
heej
aangezien ik denk dat pioneer hier een wel heel gewaagde zet maakt, zou ik graag willen weten wat jullie van deze stap vinden.

als je post, vermeld dan waarom je denkt dat het (g)een flop word.

greetz Twizz

Pioneer SVM-1000

Ik denk dat het een flop word omdat mensen gewoon voor laptop zullen gaan, maar er ook sommige die-hards/pioneer freaks zijn die het op hardware houden, dus een minder goede zet.
User edit by Twizz on 04-10-2007 @ 20:35:16 (79%)

What do you think about De Poll: Pioneer SVM-1000 ??

Vote :   

ccc    posted on 04-10-2007 22:59
Poster: W.i.M

Die doen we er dan gewoon allemaal bij Cry

Eindelijk iemand waarmee ik kan praten. Cry
Illusion    posted on 04-10-2007 23:17
Poster: Twizz

Ik denk dat het een flop word omdat mensen gewoon voor laptop zullen gaan,

Is dat een grapje ofzo? Cry meen je toch niet! (ligt eraan hoeje het bedoeld):p

Ik denk dat het een risicovolle zet is. De vraag is, wie zou deze gebruiken?, hoeveel mensen zijn hier in geinterreseerd?

Ik denk dat deze groep klein is, en denk daarom dat dit een risicovolle zet is.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 04-10-2007 @ 23:28:01 (11%)
Laidback    posted on 05-10-2007 01:28
ik ga ook niet stemmen

doe pas uitspraak als ik het apperaat in mijn handen heb gehad....

ziet er leuk uit.. maarja.. op "Looks" en "Specs" kan ik geen Persoonlijke Feeling Uit-Brengen..

even over je Laptop..

dit Apperaatje zal waarschijnlijk een Grotere Buffer hebben dan je "Beetje" laptop
dit omtat de SVM gebouwd is om dit te doen..

het is helemaal niet te vergelijken met een laptop..
voor dat de PC software zover is dat het éénmaal mogelijk is om hiermee breed te gaan werken..
zijn we wel even verder Winking my eye

verder heb je met je Laptop geen Mixer..
geen standaard Visual Studio met Presets & Effects..
en al helemaal geen Digital Inputs / Outputs..
verder moet je voor Evt. Clips mixen even een Beste Hardeschijf rekenen.. sinds de meeste MASTER video clip dvds toch al snel 4 Gb zijn.. (stephanie?)

laten we het (voor de gelukkige Gebruikers!) maar even op de SVM houden Winking my eye

User edit by Laidback on 05-10-2007 @ 01:32:38 (100%)
Reind    posted on 05-10-2007 02:29
Poster: Laidback
dit Apperaatje zal waarschijnlijk een Grotere Buffer hebben dan je "Beetje" laptop
dit omtat de SVM gebouwd is om dit te doen..

Met een flinke macbook pro is dit ook allemaal prima mogelijk, kost je nog eens de helft ook alleen zit je met je audio gebeuren. Qua video capaciteit moet een beetje notebook dat echter makkelijk kunnen trekken. Daarnaast mis ik op de SVM-1000 digitale video uitgangen, waarom is er niet gekozen voor HDMI, Pioneer heeft die knowhow in huis en weet die ook dondersgoed toe te passen in hun AV systemen (heb ik heel goed naar gekeken op de open dag Winking my eye ) Op een flinke notebook als de macbook pro is HDMI en full HD content geen enkel probleem, en das toch wel fijn met die joekels van schermen die we vandaag de dag hebben. Pioneer claimt kwaliteit en die maken ze ook maar waarom men niet kiest voor HDMI (wat nog veel meer voordelen heeft behalve de kwaliteit, automatisch scalen van content ten opzichte van het doel e.d) is voor mij een raadsel. Juist Pioneer is een merk wat dit kan qua technische ontwikkelingen en het is juist het merk wat de knowhow heeft om zulke dingen mogelijk te maken.

het is helemaal niet te vergelijken met een laptop..

True

voor dat de PC software zover is dat het éénmaal mogelijk is om hiermee breed te gaan werken..
zijn we wel even verder Winking my eye

Wat betreft het video werk kan dat nu al prima op een laptop, het audio werk ook, alleen het combineren van die 2 is lastig. Op een laptop kun je echter nog verder gaan wat betreft video omdat de beperkingen veel kleiner zijn, je zit namelijk niet met 1 stuk hardware te werken maar met een stukje software waar nog altijd flink aan gesleuteld kan worden.

geen standaard Visual Studio met Presets & Effects..
en al helemaal geen Digital Inputs / Outputs..

Euhmmmm die heeft de SVM alleen op de audio, video gedeelte is composiet en component... daar legt ie het keihard op af wanneer je dat vergelijkt met een volledige digitale aansturing zoals dat met een laptop kan. Daarnaast heeft zelfs mijn el cheapo macbook digitaal geluid uit dus dat kan allemaal prima met een notebook.

verder moet je voor Evt. Clips mixen even een Beste Hardeschijf rekenen.. sinds de meeste MASTER video clip dvds toch al snel 4 Gb zijn.. (stephanie?)

Een externe HD van 1TB kost je vandaag de dag ook de kop niet meer, daar fik ik liever geen DVD's meer voor eigenlijk. Een externe HD is in dit geval veel handiger en makkelijker. Op de powermac of de pc lekker bewerken, schijf loskoppelen en mee nemen naar je gig in plaats van video content importeren, bewerken en vervolgens weer weg te zetten op dvd.

Ik zeg HDMI op die mixer en een DVJ met USB 2.0 aansluiting voor een externe HD om ook video content op weg te kunnen zetten.

Neemt niet weg dat het een apparaat is waar je U tegen zegt, met een prijskaartje waar je overigens ook U tegen zegt Winking my eye

Ik vind het apparaat nu al prachtig en de tijden dat Pioneer met dingen als de DJM300 kwam zijn al lang en breed voorbij, de afgelopen 3 jaar is er geen stukje gear meer vandaan gekomen waar ik mijn vraagtekens bij zette en dat zal Pioneer al helemaal niet gebeuren bij een apparaat als dit want zoals zo'n beetje alle Pioneer dj spullen zijn dit wel de dingen die het complete merk Pioneer smoel geven. In het weekend zien mensen het staan en op maandag kiest men automatisch voor een Pioneer autoradio.

Ik heb wel eens gezegd dat Pioneer Pro DJ een dure marketing afdeling is van het merk Pioneer, 1 groot reclamebord wat je in iedere club tegen komt. En naast het feit dat het een dure marketing afdeling is is het ook nog eens een ontzettend mooie de laatste paar jaar. Nu alleen nog de CDJ1000MK4 met een USB poort er op en ik zeur helemaal niet meer Winking my eye

Overigens denk ik niet dat VJ + DJ = een ? in opkomst is en ik denk ook niet dat de groep ontzettend groot zal worden in de toekomst. Pioneer maakt dingen als dit niet omdat ze het "willen" maar omdat ze het kunnen, of het daarna een hardloper word of niet is niet van het grootste belang voor het merk want het geld word toch wel verdiend met alle andere divisies van het merk. Pioneer Pro DJ is maar een fractie van het bedrijf qua omzet maar verdiend zo veel qua naamsbekendheid dat het voor Pioneer zoals ik al eerder aanhaalde een ontzetted goed promotie middel is.
User edit by Reind on 05-10-2007 @ 02:35:56 (16%)
Laidback    posted on 05-10-2007 03:49
Paar puntjes..

HDMI.

...

toch blijf ik voor het geld lekker de macboek vertrouwen..
heb zosnel even geen 6000 euro liggen ..

nu komt de volgende vraagd>

Zou jij 6000 euro uitgeven voor de SVM-1000 ?

ik niet..
ga volledig met Reind mee..

verder tjsa..
de Mk2 had nog niet vervangen hoeven worden denkik / vind ik..
en nu al verder over een 1000mk4 ..
Komop zeg..

toen de cdj-1000 mk1 voor het eerst uitkwam.. dat was revolutie.. (ofsowietsdergelijksingewikkelds)
laat toch weer even zien dat het niet makkelijk is om een "GOED" product op de markt te brengen
daar gaan je centen heen.. Mits je die SVM / cdj / djm koopt Winking my eye
"ontwikkeling" .. niets is perfect. We Just Have To Live With it!!

en als laatste puntje..
vind deze vote erg jammer

tis net als dit >>

De bakker Adverteerd> Koop Nu Uw HEERLIJKE zoete broodjes..
Jij reageerd meteen door te zeggen.. Ja Doe maar dan!!
Hoe weet jij dan dat ze zo HEERLIJK zijn ??

beoordeling geven om de Looks en wat het NoN-Fictief kan..
voor het zelfde geld Zuigd deze SVM gewoon Modder door een rietje (ik zeg niet dat dit zo is)
maar ik zou niet zo snel een Uitspraak doen over een Plaatje en een paar woorden Happy, laughing
Het Idee Hierachter Beoordelen, Tsja.. Je weet het niet..
...................
Just Some Plain Input
..................

Poster: W.i.M

Die doen we er dan gewoon allemaal bij Cry

Jep.. als je een SVM-1000 van 5.499 Euro kan weg geven
waarom ook niet een plasmatje en 2 DVJ-1000s erbij..
User edit by Laidback on 05-10-2007 @ 03:59:51 (94%)
BryanB    posted on 05-10-2007 09:07

Een plas-matje?
Ik ga ook niet stemmen, ik kan namelijk ook niet beoordelen hoe het apparaat is.
Eigenlijk trekt het VJ gebeuren mij helemaal niet.

Ik vind het eerlijk gezegd een topic/poll waar je geen hout mee kan! Dan had je nog beter kunnen wachten tot er een preview filmpje van Lead is.

(P.S. Laidback, heb jij dyslexie?)

Cyspoz    posted on 05-10-2007 09:21
Ik geloof niet dat jij het helemaal begrijpt Twizz. Dit product is gewoon voor een heel andere doelgroep gemaakt dan hun andere spullen. Dit is voor de grotere Clubs en mensen die een mooie all-in-one oplossing willen. Lead zegt in het DJ-Topic toch ook al dat het niet voor mensen hun slaapkamer is bedoeld. Ik vind dat je dan zo'n product niet moet beoordelen vanuit slaapkamer en hobby DJ idee?n. Ik ga dus ook niet stemmen.
Illusion    posted on 05-10-2007 10:36

Het stemmen gaat niet om een beoordeling van het product, maar wat je denkt dat er van het product terecht gaat komen.

Zoals ik al zei vind ik dit een risicovolle zet. Je weet niet hoe de doelgroepen hierop reageren. Misschien wordt het wel een product dat slecht verkocht wordt.

Hoe goed is de DJM 1000 eigenlijk verkocht?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 05-10-2007 10:43
Ik stem principieel niet... Ik heb het toestel al aan het werk gezien... en sommige video editors heb ik een kleine preview kunnen geven... Ik heb een aantal monden tot op de grond open zien vallen...

Ik heb gezien en gevoeld wat dat ding kan en neem van mij aan dat het veel meer is dan je uit het persbericht kan halen...

Ik denk trouwens dat er maar een heel klein groepje van DJResource leden die mogeloijk kandidaat is voor zo'n ding... Zoals al eerder gezegd, ik doe dit niet voor niets zo duidelijk in het DJ Topic, is dit echt een toestel voor pro's en niet voor mensen die draaien als Hobby hebben (het is ook voor mij niet het juiste teosel aangezien ik meer met CD draai dan DVD).

Maar er moeten gewoon merken zijn die de evolutie van DJ technology op ganng houden. Pioneer doet dat met beeld materiaal, Numark met allerlei USB dingetjes... zo heeft ieder merk wel wat.

Maar deze thread daagt mij natuurlijk wel uit om een demo filmpje(s) te maken die dit duidelijk maakt :D

Poster: ccc
Heeft DJR nog nooit eens een prijsvraag ofzo gehad? Waarbij we bijvoorbeeld iets leuks kunnen winnen. (Hint: SVM-1000)

Dat van die prijsvraag komt goed... alleen die SVM is nog onzeker Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-10-2007 10:44 (24%)
DonBasco    posted on 05-10-2007 10:45
@ principiele niet stemmers (excl Lead Cry Winking my eye
Je kan toch wel een mening hebben over iets waar je zelf de doelgroep niet voor bent.
Dan kan je ook iedereen de mond snoeren die geinteresseerd is in italiaanse en duitse sportauto's.

Verder denk ik dat het een interessant produkt kan zijn voor clubs, maar waar ik hier toch altijd een beetje mee zit is hoe dat in de praktijk uitpakt. In dergeljke clubs heb je nu meestal een DJ en een VJ.
Wie gaat dit ding dan gebruiken?
de DJ?? Dat is nogal een omschakeling en vergt behoorlijke investeringen voor de DVD's 
de VJ?? die kan volgens mij helemaal geen platenkeus maken en muzikaal inspelen op het publiek.

Ik zie wel een markt voor de DVJ-drive in show. Bij de drive-in show waarvoor ik regelmatig draai hebben ze nu ook een systeem wat vergelijkbaar is met de muziekcomputers (Alcas, Marell, BCM)
Hierbij worden er dus videoclips achter elkaar geplakt. Mixen is er niet echt bij, maar dat hoeft ook niet.
Hier is blijkbaar markt voor en weer eens wat anders op al die bedrijfsfeesten.
Nadeel voor deze markt is natuurlijk weer de prijs.
User edit by DonBasco on 05-10-2007 @ 10:48:17 (16%)
Renzis    posted on 05-10-2007 10:45
Poster: Illusion

Hoe goed is de DJM 1000 eigenlijk verkocht?

Voor de grote clubs dacht ik wel goed, maar of deze het zelfde gaat halen... ik weet het niet
Twizz    posted on 05-10-2007 12:45
Poster: Cyspoz
Ik geloof niet dat jij het helemaal begrijpt Twizz. Dit product is gewoon voor een heel andere doelgroep gemaakt dan hun andere spullen.
  Ja dit weet ik, maar toch, denk je dat het publiek in een club er egt naar gaat kijken hoe goed de 'beelden' zijn??
Niels325    posted on 05-10-2007 13:00
Volgens mij zal dit toch enige problemen opleveren in een club ofzo.
Stel dat er een DJ komt als act(wat toch wel vaak gebeurtHappy, laughing), en deze doet daar niet aan mee, hij speelt dus enkel muziek. Dan staat de club daar met zijn dure svm-1000, maar hebben ze toch nog een aparte VJ nodig als ze ook beeld willen. Aangezien ze dan weer met 2 zijn (DJ + VJ), zal het niet handig zijn om beide aan hetzelfde toestel te werken, en dus mag de club toch nog een aparte VJ-installatie voorzien.
Dit komt dan al gauw weer zeer duur uit.
Reind    posted on 05-10-2007 13:05
Poster: Lead
Ik heb een aantal monden tot op de grond open zien vallen...

Is ook niet zo heel raar want voor veel VJ's zal dit een lekker stukje hardware zijn waarmee men flink uit de voeten kan, alleen voor die doelgroep is het al een mooi stukje hardware. Het gaat hier dan met name om de combinatie hardware + software, want alles is al mogelijk met software MAAR het gebrek aan goede makkelijk te bedienen all-in one hardware is er vanaf dag 1 geweest. Een muis is overbodig, geen geklik meer door menu's e.d.

Tis weer typisch een geval van nadenken voor je iets in elkaar schroeft, hebben ze wel vaker last van bij Pioneer de laatste paar jaren en daarom wint men alleen maar aan polupariteit Winking my eye
Cyspoz    posted on 05-10-2007 13:16
Ja dit weet ik, maar toch, denk je dat het publiek in een club er egt naar gaat kijken hoe goed de 'beelden' zijn??

Nee, maar 99% van de bezoekers let ook niet op de mix kwaliteiten van de DJ of de vloeiende show van de LJ. Wat wel zo is dat al deze zaken bijdragen aan de algemene bezoeker zijn beleving. Zaken zoals het strak synchroom lopen van beeld, licht en geluid zijn erg belangrijk. Je ervaart het geheel veel intenser als het allemaal netjes in harmonie is met elkaar.

Poster: DonBasco
Verder denk ik dat het een interessant produkt kan zijn voor clubs, maar waar ik hier toch altijd een beetje mee zit is hoe dat in de praktijk uitpakt. In dergeljke clubs heb je nu meestal een DJ en een VJ.
Wie gaat dit ding dan gebruiken?
de DJ?? Dat is nogal een omschakeling en vergt behoorlijke investeringen voor de DVD's 
de VJ?? die kan volgens mij helemaal geen platenkeus maken en muzikaal inspelen op het publiek.

Ik heb daar ook over na zitten denken, maar ik denk dat het ook wel de bedoeling is voor een deel. Om te beginnen hebben die clubs al die apparatuur staan dus die hoeven ze waarschijnlijk niet meer aan te schaffen. Maar het idee is nu dat de DJ mooiere en betere input kan leveren voor de VJ. Vervolgens kan de VJ daar mee aan de gang om nog meer zaken er aan toe te voegen of het beeld af te wisselen met andere effecten en input.
Het grootste voordeel is vooral wat ik hierboven al aanhaal dat het strakker en beter op elkaar afgestemt is.
User edit by Cyspoz on 05-10-2007 @ 13:16:49 (1%)
Laidback    posted on 05-10-2007 16:09
Poster: BryanB

(P.S. Laidback, heb jij dyslexie?)

nee.. zie hoe laat het is  >> 03:59:51 <<
dan zijn schrijf fouten een begrip!:P
W.i.M    posted on 05-10-2007 16:20
Hoe kan innovatie nou een flop zijn bij de introductie ?

Het is natuurlijk een goede zet om beeld en geluid te combineren en te kijken naar de toekomst. Achteraf kan het altijd nog een flop worden als er blijkt dat er echt geen vraag naar is wat ik niet zo snel zie gebeuren. Ik denk overigens wel dat deze mixer voor een heel kleine doelgroep is gemaakt want het is het overige spul (plasma's) wat het kostenplaatje flink opschroeft. Voor de gewone dj is dit onbetaalbaar en daarom zal het geen omzetcijfers halen als bijvoorbeeld een cdj1000 wat al een behoorlijk duur apparaat is.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Cyspoz    posted on 05-10-2007 16:31

<speculatie mode>
Aan de andere kant zijn de ontwikkel kosten van dit product nu ook weer niet super hoog. De DSP die er in zit is dezelfde uit de DJM-400, DJM-800 en DJM-1000. Met andere woorden, daar hebben ze genoeg ontwikkel ervaring mee. Een hoop van de functionaliteit is hetzelfde als op de DJM-800. Nieuw is de ARM processor voor het video verhaal en de synchronisatie tussen audio en video die je moet doen. Het kan ook zijn dat Pioneer aan het expirimenteren is en dit product slechts 'het begin' is van wat ze willen. Alleen hebben ze nu eerst concrete feedback van de community nodig en wilde ze een pilot doen om te kijken of een aantal technieken reeds degelijk bruikbaar zijn in een product.
</speculatie mode>

User edit by Cyspoz on 05-10-2007 @ 18:19:22 (7%)
Lead    posted on 05-10-2007 17:10
Poster: Cyspoz

Aan de andere kant zijn de ontwikkel kosten van dit product nu ook weer niet super hoog. ...

:s Ik denk dat je ergens een conclusie trekt zonder de feiten te kennen.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-10-2007 17:10 (5%)
Cyspoz    posted on 05-10-2007 18:19
Tja, is inderdaad heel veel speculatie. Cry Alhoewel het wel deels binnen mijn vakgebied ligt.
JollyJunkie    posted on 27-10-2007 12:06
Een flop,

Ook totaal geen Pioneer style,

En je bent of Dj of Vj niet allebei,

En om nou met z'n 2en aan zon ding te staan lijkt me ook niet echt handig.....
Lead    posted on 27-10-2007 13:41
jah oke... maar om hier nou een duur hardwareapparaat voor te maken... ik zou voor tokio motion drive gaan op een macbook pro met een controllertje erbij...

En hieruit blijkt dus dat jij NIET tot de doelgrope behoort voor de SVM... Maar om dan gelijk te zeffen dat het een flop is. Ik denk dat er niemand van DJResource ooit in de markt zal zijn voor een SVM-1000, dus zal de algemene stemming hier niet in lijn zijn met de markt in NL.
Let the BASS be louder
NielsR    posted on 27-10-2007 13:47
Ik denk dat er niemand van DJResource ooit in de markt zal zijn voor een SVM-1000, dus zal de algemene stemming hier niet in lijn zijn met de markt in NL.

Zal waarschijnlijk wel kloppen, ik denk niet dat iemand hier zovel geld heeft om een svm en dan nog 2 dvj's te kopen,
maar is de markt dan groot van vj's dan die dat willen hebben?
Nu de opmerkingen die ik van sommige mensen, dj mensen heb gekregen over het vj gebeuren
is dat er dan veel te veel tegelijk gebeurt in de club wat uiteindelijk zal lijden dat mensen niet meer dansen
en alleen maar naar de schermen enz aan het kijken zijn wat de sfeer grondig kan verneuken,
ik weet niemand of iemand de Zillion nog kent of daar ooit geweest is maar daar was dat bv het geval was constan wel iets te zien van live optredens tot nog wat,
en dan bleef iedereen stilstaan om dat dan te zien.
User edit by NielsR on 27-10-2007 @ 13:48:57 (1%)
Twizz    posted on 27-10-2007 14:40

En hieruit blijkt dus dat jij NIET tot de doelgrope behoort voor de SVM...

had ik intussen al doorWinking my eye die post was weer een tijdje terug.

OT;

ik denk dat pioneer er ook niet op gemikt heeft dit als massaproduct te verkopen. ik denk dat ze met een stuk of 100-200 wereldwijd al genoegen nemen

net zoals spyker vergeleken met opel. opel doelt erop veel te verkopen, spyker die heeft in 2006 17 auto's verkocht en daarmee winst gemaakt.
btw, wanneer komt het demofilmpje??
User edit by Twizz on 27-10-2007 @ 14:42:01 (100%)
Mod edit by Jorrit on 27-10-2007 14:47 (8%)
dj-nick    posted on 27-10-2007 17:48

Ik geef hier nog geen mening over, kan het pas zeggen als ik hem
een keer in het echt heb gezien/gewerkt.

543 Users online: 315 Guests (228 Unknown)
Pages generated today : 52.926
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.605.224