Cortex HDTT
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 04-10-2007 14:35
Om hier maar even terug te komen op de Cortex!

Posted on 04-10-2007 14:07:40 Renzis's Homepage Quote Renzis

quote:
Poster: tairip
Ik heb net even de Cortex HDTT mogen uitproberen, als men deze speler beter doorontwikkeld kan dit een heel erg mooie speler worden. Dus wat dat betreft vind ik het wel een vooruitgang, je kan namelijk ook WAV gebruiken.

is dat zo'n ding vergelijkbaar met die numark en citronic, tt-en cd-speler??

JA alleen ik vind de cortex professioneler ogen en voelen. Alleen werken sommige dingen nu erg omslachtig. Hiervoor is hij nog te veel in ontwikkeling!

What do you think about Cortex HDTT ??

Vote :   

Renzis    posted on 04-10-2007 14:47
Ok, nooit met zo'n ding gewerkt, ik las bij de numark volgens mij ook dat je met dat ding zo kunnen mixen tussen de plaat en de cd-speler.
hoe is dat, werkt dat lekker??
tairip    posted on 04-10-2007 15:20
Hoe bedoel je dat precies?
Renzis    posted on 04-10-2007 15:38
Hoe bedoel je dat precies?

Dat je zeg maar zowel tegelijk de cd-speler kan laten spelen als de plaat (als dit niet al heel stom klinkt:P) en dat je met dat ding dan zou kunnen mixenCry

ik kan het me niet echt voorstellen en vroeg me af of dat lekker werkt dan.....
tairip    posted on 04-10-2007 16:00
Op de Cortex zit geen platenspeler maar alleen maar een USB aansluiting!
Renzis    posted on 04-10-2007 16:05
ok dan had ik dat verkeerd begrepen, zodra ik thuis ben ga ik op internet eens de specs lezen voor ik ergens over mee lul, zit nu op me werk, kan dus ff nieWinking my eye

post anders even een pic..:D
tairip    posted on 04-10-2007 16:51
Daar heb je toch ook GOOGLE?

Twello    posted on 04-10-2007 17:42
hij bedoelt volgensmij het appartaat van Citronic wat vinyl en cd af kan spelen?
Luxx    posted on 04-10-2007 19:11

wel echt een monsterlijk groot jogwheel...hoe groot is die nou precies?

www.mothermusic.nl
Sunrise8    posted on 04-10-2007 19:13
ziet er zeker stoer uit, ik mis alleen het schermpje in het midden van de jog nog eigenlijk Happy, laughing. en een wat groter scherm had wel gemogen. dit lijkt meer op die van de stanton, maar misschien ligt dit aan de foto. is er al een demo filmpje online van deze ?
Music made me who i am
tairip    posted on 04-10-2007 20:28
Poster: Luxx

wel echt een monsterlijk groot jogwheel...hoe groot is die nou precies?

Even groot als die van de CDJ-1000.
Renzis    posted on 04-10-2007 22:35
Poster: Twello
hij bedoelt volgensmij het appartaat van Citronic wat vinyl en cd af kan spelen?

idd dacht dat je het daar over had, en bij mij op het werk kan ik niet op elke website, heb djr er maar wel ff doorheen gehaald, maar kon dus vanmiddag niet googlemWinking my eye
PatrickBeuken    posted on 04-10-2007 22:45
Poster: Sunrise8
ziet er zeker stoer uit, ik mis alleen het schermpje in het midden van de jog nog eigenlijk Happy, laughing. en een wat groter scherm had wel gemogen. dit lijkt meer op die van de stanton, maar misschien ligt dit aan de foto. is er al een demo filmpje online van deze ?

Deze speler heeft een wave display. Ik zie dus niet in waarom je t scherm in het midden zou missen?
tairip    posted on 04-10-2007 22:49
Poster: PatrickBeuken

Deze speler heeft een wave display. Ik zie dus niet in waarom je t scherm in het midden zou missen?

En dat niet alleen, je kan met de wavevorm zelf zo erg inzoomen zodat je echt de beats ziet, plus je ziet op je scherm een cirkel met daarin een streepje... het streepje is waar je op dat moment zit. Kan hadig zijn voor mensen die scratchen.

P.s. maar er moet nog veel aan ontwikkeld worden wil dit een product van hoge kwaliteit worden!
Luxx    posted on 05-10-2007 07:40

Even groot als die van de CDJ-1000.

omdat dat jogwheel display mist lijkt het natuurlijk groter
www.mothermusic.nl
tairip    posted on 05-10-2007 08:26
Ik denk inderdaad dat het gezichtsbedrog is. Op het jogwheel zit nu nog een laag die redelijk glad is, mij is verteld dat hier een andere zelfde soort laag op komt als bij de CDJ-1000.
Sunrise8    posted on 05-10-2007 08:35
Poster: PatrickBeuken

ik bedoelde het jogwheel display dat mist zoals op de pioneers. vind ik zelf altijd heel handigHappy, laughing
Music made me who i am
PatrickBeuken    posted on 06-10-2007 09:35
ik bedoelde het jogwheel display dat mist zoals op de pioneers. vind ik zelf altijd heel handigHappy, laughing

Dat bedoel ik ook. Maar wat heeft dat jogwheel display van Pioneer dat de HDTT niet in het gewone display heeft?
Sunrise8    posted on 06-10-2007 13:00
um, of je vinyl aan uit hebt. waar je track is per 4 beats. als mensen me begrijpen. dat ding laat zien waar je precies stopt. wat hierboven wordt bedoeld is over de hele track waar het stopt. dat heb je op pioneer ook gewono. maar gewoon een schermpje in het midden vind ik mooier en handiger zodat je precies kan cue-en op de seconden Happy, laughing.
Music made me who i am
tairip    posted on 06-10-2007 14:03
um, of je vinyl aan uit hebt. waar je track is per 4 beats. als mensen me begrijpen. dat ding laat zien waar je precies stopt. wat hierboven wordt bedoeld is over de hele track waar het stopt. dat heb je op pioneer ook gewono. maar gewoon een schermpje in het midden vind ik mooier en handiger zodat je precies kan cue-en op de seconden Happy, laughing.

Bij de Cortex kan je ook op de seconde en 10e seconde Cue'en. En bij de Cortex kan je je wavevorm in en uitzoomen in elk gewenst formaat!
Lanky    posted on 06-10-2007 15:08
ik vind hem er best strak uitzien eigenlijk! wat is de prijs van dit apparaat?
bramv    posted on 06-10-2007 15:44
ziet er goed uit
tairip    posted on 06-10-2007 15:46
Poster: Lanky
ik vind hem er best strak uitzien eigenlijk! wat is de prijs van dit apparaat?

Normaal is hij 1180.- maar de Going word 899.- geloof ik! (pin me er niet op vast)
Illusion    posted on 06-10-2007 19:02
Leuk apparaatje. Maar ik zou het echt nooit zelf aanschaffen.

Ik heb het niet zo op usb/pc mixen. Eigenlijk helemaal niet.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 06-10-2007 @ 19:03:25 (84%)
Twello    posted on 12-02-2008 20:39
Om deze topic weer ff te openen. Ik heb vandaag de HDTT-5000 uitgeprobeert dus ik denk ik geef mijn mening ff:

Ik draai zelf op Pioneer spelers (cdj800mk2), dus dat zal vooral de speler zijn waarmee ik ze vergelijk. Bij het aanzetten selecteer je gewoon je Ipod (of usb stick) en your ready to go.

De opties van dit ding waren groot. Alles zit erop.
- Effecten
- Sampler
- Loop
- Hot cue's

Het is niet zo dat je deze 4 dingen meteen kunt gebruiken, je moet eerst bijvoorbeeld op het knopje hot cue drukken in de linker bovenhoek, via een submenu kun je dan pas hot cue's gebruiken en editen. Dit vind ik het grootste nadeel aan de speler. Als het aan mij lag hadden ze het gewoon gedaan net als bij de CDJ1000 en hadden ze de effecten eraf gelaten. Dit vind ik het grootste nadeel.

Een groot voordeel is de waveform, dit is echt mooi werk. Je kunt zelfs tot 5 sec inzoomen! Heel duidelijk allemaal door het gebruikte lcd scherm.

Ander nadeel (of voordeel) is dat je alles kunt instellen, maar dan ook echt alles! Nog uitgebreider dan een denon speler. Via een submenu kun je je settings openen waar je bijvoorbeeld je Pitch range kunt selecteren, of je wave aan of uit zetten. Ik heb liever dat alles pre-set is zoals bij de pioneers.

Een ander nadeel is de Pitch. Er kunnen alleen stapjes van 0,05 genomen worden (ik had liever 0,02 gezien zoals op de 1000), ook is er geen 100% range. 50% is het maximum.

Maakt je dit allemaal niet uit en wil je een speler die goed in elkaar zit met gigantisch veel functies, dan is dit jou ding! Ik moet zelf nog even kijken wat ik wil, want het is toch heel wat anders dan een CDJ800. Veel meer functies, maar hij is een stuk onduidelijker.

User edit by Twello on 12-02-2008 @ 20:45:59 (10%)

This is an old Topic

No new postings for 6.422 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: markvl & 75 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 41.047
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.593