waar komt jullie dj naam vandaan ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 04-04-2005 20:26
ey mensen,

misschien wel een keer leuk om te weten te komen:
waar komt jullie dj naam vandaan (oorsprong?) en waar staat hij e.v.t. voor?
Mod edit by W.i.M on 05-07-2005 21:50 (5%)

What do you think about waar komt jullie dj naam vandaan ? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 04-04-2005 20:33
JoBo
Jorrit Bouma
Niet erg origineel, ik sta ook altijd op flyers als 'DJ Jorrit', vind een artiesten naam niet zo nodig...
Nvie    posted on 04-04-2005 20:37
bijna mezelf vergeten

voor de gene die het niet weten: volledig heet ik Neil (en nee dat is niet die van O'Neill) van Es. voorheen Dj Nve, en omdat dat veelal harstikke verkeerd werd uitgesproken heb ik er maar (Dj) Nvie van gemaakt
TheSupercrab    posted on 04-04-2005 21:47
Leuk topic. Mijn DJ naam is DJ Boss. Ik woon in Engeland en heet bas maar dat kunnen ze moelijk goed uitspreeken daaro.. Daarom noemt idereen mij gewoon Boss met een engels accent . Dus DJ Boss leek toen een goede keus.
Nvie    posted on 05-04-2005 16:13
verder niet veel mensen zeker
MadSteven    posted on 05-04-2005 16:29
MadSteven wordt nog niet echt op flyers gezet Happy, laughing

Maar doe ook remixen onder naam MadScientist (computer-remixen weet je wel, dus editen en opvullen met nieuwe partijen), die mixen hebben dan subnamen als (Scientific Edit) of (Scientific Remix). Maar uiteindelijk vond ik Steven (uitspraak: Steeven overigens) mooier staan en duidelijk te linken met Steven. Bovendien blijft MS (MadScientist, MadSteven) in stand.

Nou ja, Mad slaat op de onorthodoxe muziekstijlen die ik DJ zo af en toe. Aan de andere kant zijn danceremixes van Kane onderhand ook niet gek meer (Zie hitlijst van vorig jaar), dus hoe mad is mad?

Maar wie weet komt er een dezer dagen nog een betere naam.

Tenslotte vind ik een dj-duo wel een gigantisch toepasbare naam dragen: De Gemene Mixmeesters - die draaien alternatief en dat zie je dus in de naam terug Happy, laughing
User edit by MadSteven on 05-04-2005 @ 16:32:14 (36%)
DJdarkness    posted on 05-04-2005 21:22
Tja,

Mijn echte naam is dirk, maar op mijn vorige werk, in een pannekoeken huis, noemde ze mij, dark (boeren hier op het platteland )

Dus van daar DJ Darkness, Gebruik ook nog wel eens DJ Penumbra, dit is spaans voor darkness...... Maja eigelijk maakt het me niets uit,
Sta toch op mijn kleine kamertje te draaien, dus who gives a shit
Stephanie    posted on 05-04-2005 23:02
90% van de opdrachten die ik doe betreffen partystyle...m'n dj-naam is gegroeid door m'n bijdehandte/scherpe opmerkingen ....

Nasty dus...zonder dj ervoor
Gupy    posted on 06-04-2005 13:34
Flyers altijd originele naam...Frank Gubbels dus.Maar iedereen noemt me al ruim 32 jaar Gupy...
Maar DJ Gupy klinkt nou niet echt stoer....

Rhino    posted on 06-04-2005 14:08
Rhino .....komt van flying rhino, een platenlabel.
ik draaide vroeger erg veel goatrance en mijn vrienden gingen mij vanwege mijn draaien en voorliefde voor het flying rhino label spontaan rhino noemen.
Die naam heb ik er toen maar ingehouden.
Eigenlijk betekent het natuurlijk neushoorn, beetje vreemd misschien maar ik vind als je een naam krijgt die redelijk logisch is dat je hem moet gebruiken.
Ves    posted on 25-04-2005 14:54
Zijn de eerste letters van al mijn namen (voor- en achternaam).  Maar mijn vrienden riepen mij als zo voordat ik serieus dacht om de draai tafels te halen.
maveg    posted on 26-04-2005 21:43
bij mij hetzelfde als ves Happy, laughing (MA)artijn (v)an (Eg)mond .........Maveg
Jorrit    posted on 27-04-2005 16:27
Poster: Jorrit
JoBo
Jorrit Bouma
Niet erg origineel, ik sta ook altijd op flyers als 'DJ Jorrit', vind een artiesten naam niet zo nodig...

En hetzelfde als bij mij.... HEe!!! Idee-jatter
Bas    posted on 28-04-2005 14:49
DJ Bass-ic:

Allereerst de liefde voor de Bass en natuurlijk omdat ik Sebastiaan (roepnaam Bas) heet. Dan komt het -ic gedeelte. Ik hou van Basic, ook tijdens het draaien (doe maar normaal, dan doe je gek genoeg). Als laatste: ik ben verpleegkundige en ik ga binnenkort de opleiding doen tot IC (intensive care) verpleegkundige. Beetje complicated allemaak, maar daarom:

DJ BASS-IC
CastroLeChina    posted on 29-04-2005 00:04
Nou ik ben 25% chinees en ik draai techno
ik wou een bijzondere naam hebben die gewoon niemand heeft
ik wou niet me eigen naam
net zoals michel de heij,ben sims
en ik wou iets met china
toen kwam ik en een vriend van me van Castro Le China
Lead    posted on 29-04-2005 13:32
Stoere combinatie, aleen als iemand hem in het engels moet uitspreken is hij ietsje lastiger denk ik
Let the BASS be louder
CastroLeChina    posted on 29-04-2005 13:52
jah ik moest is een keer bij twstd draaien dj contest in de halve finale
en er was een engelse mc'er
klinkt echt geinig me naam in het engels :D
Bas    posted on 29-04-2005 14:02
Luister nu ook ff op: http://62.195.126.224:8000

DJ Bass-ic Live
W.i.M    posted on 29-04-2005 14:51
de link werkt niet
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
pioni-sensei    posted on 29-04-2005 17:14
eerst heette ik ik pionazimus© op internet, maar daar waren veel sites t niet mee eens.
niet dat ik iets met mijn 4e,5e,6e,7e letter te maken had maar dat d8en ze
en ik hou van japanse anime en daarin is "sensei" meester dus: pioni-sensei©
zo...
DJthommyA    posted on 29-04-2005 20:54
yow pio: er wordt gevraagd waar je DJ naam vandaan komt!?
aangezien k net zo goed als jou weet dat je nog geen dj bent maar je mag altijd bij mij komen draaien                 (bart, wanneer gaan we weer een nieuw nummer maken? moeten we echt weer es doen he)
User edit by DJthommyA on 29-04-2005 @ 21:01:54 (65%)
Emiel    posted on 24-05-2005 08:44
Hallo,

mXn'E is mijn naam. Dus eens een keer geen Dj en dan je naam maar ..........
mXn = de afkorting van mixen.
'E = Emiel.
mXn'E = Mixende Emiel dus. (Uitspraak: Miksn ie)

Groeten!
www.solcon.nl/esint (Ik weet niet of ik mag linken, hoor het wel Lead.)

Mod edit by Lead on 24-05-2005 09:44 (6%)
Lead    posted on 24-05-2005 09:45
Welkom MXn'2... ingewikkelde naam hoor, maar wel erg origineel !

Linken mag natuurlijk.... Je kunt zelfs je site toevoegen aan de links....

Maaruh, je doet aan goede foto-reportages... ik wist niet dat je thuis een Skihut had gebouwd Winking my eye maar het ziet er professineel uit allemaal hoor ! (je mag bij de producten ook naar djresource.eu linken voor meer info.... staat hier meer info dan elders :D
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-05-2005 09:52 (100%)
DaRoyal    posted on 24-05-2005 23:34
DaRoyal, tja, moeilijk om daar de reden achter te bedenken. Maar ik probeer even te achterhalen waarom ik deze naam gebruik.

Roy, is m'n voornaam, betekent (vrij vertaald) in 't Frans 'koning'. Royal betekent 'koninklijke', maar deze naam is vrijwel overal wel in gebruik en ik heb er toentertijd (nu al een jaar of 3/4) maar iets voorgeplakt en dat is 'Da', samen betekent het 'De Koninklijke'.

Dit is ook eigenlijk een beetje mijn internetalias, als DJ naam gebruik gewoon Roy H., wel zo stoer natuurlijk.
Emiel    posted on 28-05-2005 13:28
quote:
Poster: Lead
Welkom MXn'2... ingewikkelde naam hoor, maar wel erg origineel !

Linken mag natuurlijk.... Je kunt zelfs je site toevoegen aan de links....

Maaruh, je doet aan goede foto-reportages... ik wist niet dat je thuis een Skihut had gebouwd maar het ziet er professineel uit allemaal hoor ! (je mag bij de producten ook naar djresource.eu linken voor meer info.... staat hier meer info dan elders

Ik ga je banner gebruiken op mijn site!

Gr. Emiel
Mod edit by Lead on 28-05-2005 21:19 (100%)
FrankH    posted on 28-05-2005 16:55
Ik gebruik voorlopig gewoon mijn eigen naam.

Nederlandse namen doen het goed op de markt :+ en ik ben niet zo goed in het verzinnen van een alias.

214 Users online: 138 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 10.684
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.917.976