Help 4 mics + effecten in een dj mixer + ....
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djtonyfoxx    posted on 27-09-2007 19:43

Hallo,

Ik zoek het volgende: ik treed regelmatig op met 3 zangeressen. Het punt is dat ik deze
zelf over mijn dj mixer wil kunnen inmixen met de track en over de vocalen met effecten geinen. Maar de zangeressen moeten zich nog wel ''normaal zonder effecten'' over de monitoren horen.
Weet iemand hier een oplossing voor, bedoel ik mee een compact redelijk goedkope oplossing.
Kan ik bijvoorbeeld met een DI's werken? 
Ik hoef de 3 zangeressen niet persee op me dj mixer qua volume en eq kunnen mixen. Is hier een DI'tje voor die dit kan (volume i.i.g). En kan ik dan de output van deze DI binnen laten komen als een line kanaal op me pioneer? 

Ps. graag een compacte oplossing, ik heb geen zin om bij wijze van spreken met een midas mixer rond te lopen. 

Thnx
Greetsz Tony

User edit by djtonyfoxx on 27-09-2007 @ 19:46:45 (1%)

What do you think about Help 4 mics + effecten in een dj mixer + .... ??

Vote :   

Code-Y    posted on 27-09-2007 20:27
een DIConfused??

die is bedoeld om je signaal te balanceren man =P niet om 3 zangeressen samen te voegen tot een ofzo :P

en ik denk dat hier lastig een oplossing voor is...
hoeveel channels heb je op je mixer?
en anders zul je er toch echt een paneeltje tussen moeten gaan zetten.... (en dat werkt niet altijd even goed.....)

Voor het feit dat de zangeres zichzelf over de monitor zonder effecten willen horen zeg ik dit:
ze zullen dan eerst met hun signaal door het monitor paneel moeten worden getrokken. vanuit daar moet er een sub groep naar jou mixer worden gestuurd (en dit moet wel met een XLR te doen zijn) maar ikw eet niet of dit handig is, de uitgang van een monitor paneel via XLR is een hoger signaal dan dat wat rechtstreeks van een mic afkomt.
ik weet niet of je mic ingang hierop is gebouwd (A)

DJ-Code Y
(You're REALLY tony foxxConfused? .........)
Nvie    posted on 27-09-2007 20:41
Zou het inderdaad gewoon met een kleine live tafel ertussen doen. Je zangeressen daar naartoe halen en vervolgens een monitor groep uitsturen en een main groep die je dan e.v.t. weer doorlust naar je dj mixer.

Voordeel van een live tafeltje is dat als je er ooit nog een zangeres bij komt het ook kan, of als je een keer een tweede DJ met aparte DJ set hebt staan ofzo. Hoeft geen hele Midas tafel te zijn inderdaad.

Tweedehands tafeltje met wat groepen zou een ideale oplossing voor je zijn denk ik. Dan kun je de EQ ook nog een beetje op de mic's los laten en ze zo nodig bijstellen. Als je zoiets voor een leuke prijs op de kop kan tikken ben je een heel eind verder.

This is an old Topic

No new postings for 6.561 days.
 Post CommentThat would be 218.7 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

236 Users online: 62 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 7.013
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.411