totaly new op deze site en als dj
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : hoe kan ik het best beginnen

-met mixen
-producer program

Voting is only possible for our Members
Dikke    posted on 27-09-2007 17:57
hej mensen
ik ben echt net begonnen met dj zijnde ik ben et eigelijk allemaal aan et proberen en ik zou willen weten hoe ik het best kan beginnen en welke producer programs ik het best kan gebruiken en welke producer programs het beste zijn voor hardstyle te maken.. want dat is echt mijn genre Cry
en.. tips..advies..of uitleg of wat dan ook.. GRAAG Cry

What do you think about totaly new op deze site en als dj ??

Vote :   

BryanB    posted on 27-09-2007 17:58
Hallo? En je wilt gelijk producen? En leuke poll. En hoe dik ben jij?
Dikke    posted on 27-09-2007 18:00
whahahha
ik ben juist helemaal niet dik en zo noemen ze mij dus :P haha

ja en ik weet niet hoe ik precies wil  beginne... bij andere topics zeggen ze dat het wel handig is met producer programma te beginnen zodat je et gevoel krijgt enzo en k wil et gewoon ff uit probere :D
Luxx    posted on 27-09-2007 19:15
om de basics door te krijgen is mischien magix music maker wel handig. maar daar kan je niet echt goed producties mee maken (is meer om maten door te krijgen enzo) en voor serieuse producties raad ik je de volgende programma's aan:
Ableton Live
Reason
Flstudio

ik ben eerst gaan producen voordat ik ben gaan DJ'n. dit pakte voor mij goed uit omdat ik nu alle maten uit me hoofd weet en snap wanneer je logisch kan mixen dat het echt goed gelijk loopt. kan best handig zijn

veel succes en welkom op DJR
www.mothermusic.nl
Cyspoz    posted on 27-09-2007 19:22
Ja wat Luxx zegt kan voor je werken. Ik heb het meer andersom gedaan en ben verre van muzikaal maar begrijp ook hoe de muziek in elkaar zit en waneer je moet mixen. Dus het maakt niet heel erg veel uit.
Lanky    posted on 27-09-2007 19:25
ik weet niet maar volgens mij is het beter dat je het andersom doet.
als je begint met mixen (want ik neem aan dat je een computer gebruikt) leer je sneller de muziek te begrijpen. Wanneer breaks komen en wanneer er een nummer weer wat rustiger word, daar kan je gebruik van maken tijdens het mixen.

Als je meteen begint met 'producen' gaat dat al snel fout. Ik produce zelf niet, maar ik kan met 2 handen niet tellen hoeveel mensen ik heb zien producen (want dj-en schijnt opeens hip te zijn) terwijl ze nog totaal geen verstand van muziek hebben. Breaks komen dan op totaal onlogische momenten en dat is niet de bedoeling toch? Met mixen leer je dat vanzelf omdat je op zoek gaat naar muziek en steeds meer verschillende stijlen tegenkomt, en daar kan je weer inspiratie op doen.

Dat is mijn mening.

Overigens nog welkom hier op DJR.
Luxx    posted on 27-09-2007 19:50
Poster: Lanky
ik weet niet maar volgens mij is het beter dat je het andersom doet.
als je begint met mixen (want ik neem aan dat je een computer gebruikt) leer je sneller de muziek te begrijpen. Wanneer breaks komen en wanneer er een nummer weer wat rustiger word, daar kan je gebruik van maken tijdens het mixen.

Als je meteen begint met 'producen' gaat dat al snel fout. Ik produce zelf niet, maar ik kan met 2 handen niet tellen hoeveel mensen ik heb zien producen (want dj-en schijnt opeens hip te zijn) terwijl ze nog totaal geen verstand van muziek hebben. Breaks komen dan op totaal onlogische momenten en dat is niet de bedoeling toch? Met mixen leer je dat vanzelf omdat je op zoek gaat naar muziek en steeds meer verschillende stijlen tegenkomt, en daar kan je weer inspiratie op doen.

Dat is mijn mening.

Overigens nog welkom hier op DJR.

niet iedereen leert spontaan wat maten inhouden
www.mothermusic.nl
Boyd    posted on 27-09-2007 20:19
welkom op DJR, of music maker ik heb hem zelf op mn pc staan, is niet egt mijn ding wel leuk om mee te pielen. Maar ongeschikt voor hardstyle vind ik
Code-Y    posted on 27-09-2007 20:22
welcome......

ik denk dat je eerst maar eens moet kijken hoe jet de muziek overweg kan Happy, laughing mixen dus eerst Happy, laughing

producen komt later wel Happy, laughing
ik draai nu ook al een jaar of 2 professioneel. en ik kan ook nog niet produce, dat komt vanzelf Happy, laughing (wel met de nodig inzet van mijzelf :P )

Enjoy your stay here

DJ-Code Y
Illusion    posted on 27-09-2007 23:44
Poster: BryanB
En hoe dik ben jij?

hahaha je hebt echt humor:D

@ Dikke,

Zeg dikke:D het verstandigste is eerst om eens te kijken hoe een nummer in elkaar zit. Heb je ritmegevoel? Dat is zeer belangrijk bij mixen, maar ook zeer belangrijk bij produceren, omdat je een nummer goed in elkaar moet kunnen zetten.

produceren is wel weer heel wat anders als mixen. Als je gaat produceren zal ik je fruity loops aanraden, maar het is wel weer prijzig als beginnend producerWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Luxx    posted on 28-09-2007 07:55
Poster: Illusion

produceren is wel weer heel wat anders als mixen. Als je gaat produceren zal ik je fruity loops aanraden, maar het is wel weer prijzig als beginnend producerWinking my eye

idd. het totale pakket dat ik van FL studio heb kost 1000 euro.. en dan nog alle VSTi's erbij die ik gekocht heb...Cry
www.mothermusic.nl
BryanB    posted on 28-09-2007 08:36
Je zou dus ook kunnen kijken voor een wat ouderen versie van Fruity Loops. Zoals 4.X. Dat is al een redelijk geavanceerd programma. Het prijskaartje zal uiteraard lager zijn dan de nieuwste FL 7
DEGEE    posted on 29-09-2007 12:31
welkom op djrWinking my eye:p
Dikke    posted on 29-09-2007 12:31
okej tnks allemaal, maar ik begin nu wel redelijk door te krijgen hoe die nummers in elkaar zitte want ik luister nu ookal een hele tijd hardstyle en ik gebing et door te krijgen Cry

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

396 Users online: 310 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 51.518
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.744.909