kraak bij toonregeling
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gelindo    posted on 25-09-2007 20:39
hoi

als ik mijn mengpaneel aanleg en ik draai aan de toonregeling hoor ik een kraak

ik moet zeker 10 keer aan de knopjes draaien voor het weg is

wat kan dit zijn

What do you think about kraak bij toonregeling ??

Vote :   

stevew    posted on 25-09-2007 20:43
Potentiometers(knopjes) versleten denk ik. Best de mixer eens op onderhoud sturen naar mijn mening. Over welke mixer praten we hier gelindo?
Renzis    posted on 25-09-2007 20:48
Ik zie een nuo 5 staan.
ik zou inderdaad gewoon even voor een controlle beurtje langs je verkoper of iets dergelijs gaan. dan zou dat zo verholpen moeten zijn, zoniet met je bon terug en inruilen maar, want dit mag natuurlijk niet
barthawk    posted on 25-09-2007 22:28
Poster: gelindo
hoi

als ik mijn mengpaneel aanleg en ik draai aan de toonregeling hoor ik een kraak

ik moet zeker 10 keer aan de knopjes draaien voor het weg is

wat kan dit zijn

Stof
stevew    posted on 25-09-2007 22:39
Poster: barthawk

Stof

tuurlijk, logische redenering als je potentiometers kraken zoals hierboven al vermeld. Dus....mixer binnenbrengen voor onderhoud.

ps: moest onze topicstarter dit niet weten: Begin er zelf niet aan door er kontactspray of zo in te spuiten hé(mijn hart slaat al over als ik eraan denk), of je faders en potentiometers worden gewoon weggefreten door die spray. Maar normaalgezien weet je dit wel alCry 
greets
User edit by stevew on 25-09-2007 @ 22:44:03 (100%)
Tomazos    posted on 26-09-2007 00:39
naai machine olie is beter,
maja.. dit is altijd een risico, breng dat ding weg, zal vast niet zoveel kosten
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
dj-t    posted on 26-09-2007 20:46
Poster: stevew

tuurlijk, logische redenering als je potentiometers kraken zoals hierboven al vermeld. Dus....mixer binnenbrengen voor onderhoud.

ps: moest onze topicstarter dit niet weten: Begin er zelf niet aan door er kontactspray of zo in te spuiten hé(mijn hart slaat al over als ik eraan denk), of je faders en potentiometers worden gewoon weggefreten door die spray. Maar normaalgezien weet je dit wel alCry
greets

ik ben er niet helemaal mee eens,
ik behandel mijn mengtafel (als hij kraakt, of de faders gaan stoef) ook wel een mst contacht spray,

en heb hier geen last van, sterker nog ik ken reperateurs die zeggen dat ze de fader hebben vervangen maar gewoon er wat contact spray tussen hebben gedaan.

(zolang je het niet tevaak doet en natuurlijk niet overal kris kras op gaat spuiten kan het volgens mij geen kwaad)
User edit by dj-t on 26-09-2007 @ 20:49:55 (90%)
stevew    posted on 27-09-2007 14:30
@DJ-T: mischien maar ik heb bij andere mensen gezien die zoiets deden en ze konden daarna de mixer op de vuilbak gooien omdat ze stuggevreten was. Mischien dat ze de dag van vandaag sprays hebben die niet schadelijk zijn voor faders maar ik zou er toch enorm blijven mee opletten hoor.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

119 Users online: 50 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 10.160
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.870.558