Vinyl opbergen / bewaren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 23-09-2007 11:52
Ik heb mijn Vinyl in een Reloop flightcase staan. Daar staat het een beetje schuin in tegen elkaar. Ik vroeg me alleen af of dat niet slecht is op de lange termijn omdat het dan misschien krom wordt. Zijn er mensen die hier feiten over weten of meer over kunnen vertellen.

What do you think about Vinyl opbergen / bewaren ??

Vote :   

Timmerink    posted on 23-09-2007 11:55

Naar eigen ervaring kan ik je vertellen dat ze er niet krom van worden, had zelf ook zo'n flightcase van reloop en mijn platen stonden er ALTIJD, 24/7 schuin in. Helemaal geen problemen mee gehad..

Cyspoz    posted on 23-09-2007 12:02
Maakt het ook nog uit of ze schuin staan en dan halverwege ondersteund worden (als de case open is) of schuin staan en alleen boven wordend ondersteund. (als de case dicht is)
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Lead    posted on 23-09-2007 15:22
Ik denk niet dat het uitmaakt... Wat wel uitmaakt is het feit of je platenkoffer in de winter voor/op de verwarming staat. Door de warmte kunnen je platen dan namelijk wel enigsinds gaan vervormen.

Ik heb al mijn kratjes zo vol gestopt dat ik maar net mijn vinger tussen 2 platen kan krijgen.... Dan weet ik zeker dat ze rechtop blijven staan en niet doorbuigen.

Warmte is funest voor je platen, zet je kratje dus niet in de zon !
Let the BASS be louder
Cyspoz    posted on 23-09-2007 15:35
Kratje staat op zolder in de schaduw. Temperatuur kan daar in de zomer alleen wel tot 35 graden oplopen. Maar dat zal dan wel geen probleem zijn. Maar ik hoor de oplossing al, ik moet gewoon nog meer Vinyl kopen zodat ik net zoals bij jou ze alleen nog maar rechtop er in kan zetten :P
jannickv    posted on 23-09-2007 18:24
Poster: Lead
 zet je kratje dus niet in de zon !

dat zeg je nu
had vorige week een vinyl op mijn bed liggen, kwam ik op de kamer had de zon er op geschenen!!!
vinyl onbruikbaar
LaMalediction    posted on 23-09-2007 19:49
ik doe altijd me platen in me tas
altijd die hoezen der omheen
tas altijd dicht en uit de zon zetten
Illusion    posted on 24-09-2007 10:42
Poster: jannickv 
had vorige week een vinyl op mijn bed liggen, kwam ik op de kamer had de zon er op geschenen!!!
vinyl onbruikbaar

Geen Commentaar Cry Cry

Zorg altijd dat je vinyl na het draaien goed opgeborgen is. Ik zou hem ook nooit zomaar op m'n bed neerleggen. Altijd de hoes erom heen :p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
gelindo    posted on 25-09-2007 19:35
Poster: LaMalediction
ik doe altijd me platen in me tas
altijd die hoezen der omheen
tas altijd dicht en uit de zon zetten

hoeveel platen heb je

je kan maar moeilijk heel je kamer vol tassen zetten
LaMalediction    posted on 25-09-2007 21:50
Poster: gelindo

hoeveel platen heb je

je kan maar moeilijk heel je kamer vol tassen zetten
 ik heb 2 tassen

en een kast waar platen in staan met een doek er overheen

This is an old Topic

No new postings for 6.563 days.
 Post CommentThat would be 218.8 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

224 Users online: 67 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 7.081
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.479