Pc op iMac sherm
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 20-09-2007 14:38
Ik heb nu een iMac van 20inch staan voor men muziek en de rest.

Maar nu moeten wij op school programeren vroeger was dit geen probleem want ik had toen nog een xp pc maar nu met men mac is dit een probleem omdat vb2005.net (volgens mij toch) niet draait op een mac.

Xp instaleren op men mac was ook geen oplossing dus heb ik maar een oude pc van men pa zen werk gekregen,
Pentium 4 met 512 ram normaal is dat genoeg voor men programmas die ik er op wil draaien.

Maar nu is het probleem dat ik nu al teweinig plaats heb op men kamer,
dus om nog een extra monitor op men bureau te proppen is er niet echt plaats.

Eigenlijk is men vraag gewoon of het kan om men scherm te gebruiken van de imac als monitor voor de pc.

What do you think about Pc op iMac sherm ??

Vote :   

Nvie    posted on 20-09-2007 15:53
Volgens mij kan het niet, aangezien het scherm ingebouwd zit en je geen extra beeldscherm aansluitingen hebt, op de mini-DVI voor een extra monitor na.

Ik zou als ik jou was toch eens kijken naar een progammatje als Parallels Desktop, wat hier in iedergeval erg goed werkt!
the-melody    posted on 20-09-2007 16:58
ik weet dat je je imac kunt gebruiken als extra harde schijf maar voor zover ik weet niet als extra scherm.
nico445    posted on 20-09-2007 18:50
Ik heb wel op een site (noem hem ff niet) een gezien die dat doet maar daarvoor moet je hem ook compleet uit elkaar halen dus ik zou er eigenlijk niet aan beginnen
NielsR    posted on 20-09-2007 19:18
Oke dan zal dat niet gaan ik heb hier nog wel een 17 inch tft sherm liggen dus zal ik dat wel gebruiken.
Maar nu had ik nog een vraag zou het dan mogelijk zijn om men toesenbord en muis te delen met men mac en met men pc?
Hier is het toetsenbord wat ik heb, ik heb al gezien er bestaan oplossingen om toetsenborden en muis met 2 pc's te delen maar dan moet je zo een ps2 aansluiting hebben en dat toetsenbord en muis van mij werkt alleen met usb.

Dus ik ben dus eigenlijk op zoek naar een usb hub dat eigenlijk in de andere richting werkt dan een normale usb hub als je begrijpt wat ik bedoel, maar bestaat zoiets?
Gery    posted on 20-09-2007 23:00
het makkelijkst is idd parallels of vmware op je mac installeren en op je mac een kopie van bvb windows xp te draaien, dan kan je ales in een blijven doen. als extra scherm kan je je imac idd niet gebruiken want die beschikt niet over een video ingang.

Logitech geeft geen probleem om deze op beide systemen te gebruiken, een speciale hub daarvoor kopen zou ik niet doen.
een mac geeft geen problmen indien je zijn keyboard en mouse even weg haalt en versteekt..
DJ - Producer
MaxvEck    posted on 20-09-2007 23:46
Poster: fettibamba
Oke dan zal dat niet gaan ik heb hier nog wel een 117 inch tft sherm liggen

Ik denk ik eerlijk gezegt dat die dan al helemaal niet pastCry
NielsR    posted on 20-09-2007 23:52
Poster: Gery
Logitech geeft geen probleem om deze op beide systemen te gebruiken, een speciale hub daarvoor kopen zou ik niet doen.
een mac geeft geen problmen indien je zijn keyboard en mouse even weg haalt en versteekt..

Ja dat doe ik nu ook maar het zou gemakkelijker zijn als er een soort hub was omdat ik dan niet altijd achter de computer moet zitten switchen.

@MaxvEck: was gewoon een schrijffoutjeCry
DaRoyal    posted on 21-09-2007 08:48
Is 't een Intel Mac? Dan installeer gewoon bootcamp. Dan zou XP er gewoon, native, naast moeten draaien..
Nvie    posted on 21-09-2007 09:00
Poster: DaRoyal
Is 't een Intel Mac? Dan installeer gewoon bootcamp. Dan zou XP er gewoon, native, naast moeten draaien..

Nadeel van bootcamp vind ik dat je opnieuw moet opstarten voordat je ook daadwerkelijk XP op kunt starten, of omgedraaid met Mac. Met Parallels en VMware heb je XP als het ware als een applicatie in Mac, waardoor je tegelijk met bijde systemen kunt werken.
Laidback    posted on 21-09-2007 09:37
Poster: DaRoyal

Ik heb VISTA op een macbook Pro runnende gehad..
best leuk als je dan op je werk de boel aanzet..
reacties van je collega;s (die hard MAC freaks, en Windhoos Haters)
rwartes    posted on 21-09-2007 11:28
Het is wel mogelijk maar dan alleen op MS Windows systemen. Houdt deze site
in de gaten wie weet komt er ooit nog een versie voor de Mac

http://www.maxivista.com/
Gery    posted on 21-09-2007 12:37
ik denk dat dit artikel ook handig kan zijn voor jou, weliswaar nog steeds 2 schermen, maar de mogelijkheid tot een muis en keyboard, plus files en tekst kopieren en plakken van de mac naar pc en omgekeerd:

http://lifehacker.com/software/productivity/how-to-turn-your-dualmonitor-pc-into-a-dual-macpc-system-106123.php
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.564 days.
 Post CommentThat would be 218.8 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

172 Users online: 101 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 11.774
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.165