Cdj 200 of Reloop RMP-2 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Cdj 200 of Reloop RMP-2

-Pioneer Cdj 200
-Reloop RMP-2

Voting is only possible for our Members
dj-nick    posted on 19-09-2007 17:14

Ik moet voor mijn school 2 nieuwe cd-spelers kopen,
met een budget van max €500,- per cd-speler

Nu heb ik beetje lopen zoeken en kwam uit bij:
De Pioneer cdj 200 en de Reloop RMP-2.

Nu is mijn vraag welke zouden jullie kiezen en waarom.

What do you think about Cdj 200 of Reloop RMP-2 ??

Vote :   

NickName    posted on 19-09-2007 17:17
nouw ja, pioneer gear zul je meer aantreffen in discotheekten dus om te oefenen voor discotheeken kun je beter op een pioneer oefenen. ik vind zelf dat reloop te ingewikkeld is
User edit by NickName on 19-09-2007 @ 18:14:30 (98%)
dj-nick    posted on 19-09-2007 17:20
Poster: NickName
nouw ja, pioneer gear zul je meer aantreffen in discotheekten dan reloop dus voor school

Met andere worden Pioneer staat in discotheken dus dan mag het niet op scholen staan Cry
Luxx    posted on 19-09-2007 18:02
nouw ja, pioneer gear zul je meer aantreffen in discotheekten dan reloop dus voor school

ehhh.. beetje gekke redenering. lekker nutteloos

ik zou de cdj200 dan doen. vanwege de betrouwbaarheid van pioneer. maar ik heb geen verstand van de RMP2 dus wie weet dat iemand anders wel bezwaar heeft
www.mothermusic.nl
Twello    posted on 19-09-2007 18:09
ik zou voor pioneer gaan... misschien heeft de reloop meer functies maar voor on the road moet je toch pioneer of denon hebben...
NickName    posted on 19-09-2007 18:13
Poster: dj-nick

Met andere worden Pioneer staat in discotheken dus dan mag het niet op scholen staan Cry

nee, ik bedoel pioneer zul je meer in discotheeken aantreffenn dus het is beter om te oefenen op een Pioneer, en het is gewoon betrouwbaarder
dj-nick    posted on 19-09-2007 18:19

nee, ik bedoel pioneer zul je meer in discotheeken aantreffenn dus het is beter om te oefenen op een Pioneer, en het is gewoon betrouwbaarder

Ja, ik weet dat je in veel discotheken pioneer zal aantreffen, dat is dan de cdj 1000.
en we praten hier over de cdj 200 en de Reloop RMP-2 voor op een school.
alect    posted on 19-09-2007 18:20
de cdj-200 is volgens mij veel gebruikvriendelijker, dus die zou ik nemen Happy, laughing
_ruud_    posted on 19-09-2007 19:01
Hierbij is het denk ik ook erg belangerijk dat je let op de duurzaamheid en kwaliteit . Omdat ik aanneem dat er meer mensen mee zullen werken, en niet allemaal even netjes met de spullen om zullen gaan. Zelf heb ik geen idee hoe het zit met de duurzaamheid van de reloop, maar met die van pioneer zit het wel goed als ik alles mag geloven. Wat ik lees en hoor.

En meschien is de pioneer wel gebruiksvriendelijker. Maar vaak heb je niet meer nodig als pitch, cue en play en natuurlijk de search buttons. Maar ik verwacht als je met de reloop werkt niet lang nodig hebt om hem door te hebben. (zoals pitch enz Winking my eye)

Dan nog even mijn keuze:
Ik zou dan ook voor de Pioneer gaan maar dan puur voor de kwalteit / duurzaamheid. En over kwalieit / duurzaamheid van de reloop is nog weinig benkend.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 19-09-2007 @ 19:07:14 (96%)
Thms    posted on 19-09-2007 23:08
heyhey,

Ik heb twee rmp-2's en het is echt onzin om het voor de kwaliteit te doen. Deze cd spelers worden vergeleken met de cdj 800. En ik durf te zweren dat de rmp-2 fijner is dan de cdj 200
- groter jogwheel
- meer functies
- groter dus gebruiksvriendelijker

Duurzaamheid kwalliteit zit helemaal goed bij de rmp-2. Ik heb mijn reloop gekocht bij een zaak die erg veel dj gear verkoopt en ze vertelde mij dat er sinds het uitbrengen van de reloop rmp-2 nog maar twee spelers zijn terug gekomen met klachten (niet bij die winkel maar gewoon over heel de wereld).

Verder vind ik de rmp-2 niet ingewikkeld... ik werk er fijn mee en kwa uiterlijk lijkt hij erg veel op de cdj 1000. Dus zou die dan ook ingewikkeld zijn? Nouja het zal geen verassing zijn, ik ga voor de rmp-2.

Waarom zou je btw niet gewoon de rmp-1 doen? voor school heb je toch geen scratch functie e.d. nodig?
djjw    posted on 19-09-2007 23:44
Ik vraag me werkelijk af, wie er nu allemaal met de reloop hebben "gedraaid/ gespeeld/ geoefend"?
en wie er hiervan ook met de cdj 200 gewerkt hebben..

Iig als je een echt goede review wil lezen over de reloop, kijk dan even op aboutdj...
Een zeer goede review die ook nog eens prettig telezen is...

Over de kwaliteit van de cdj 200 kan Lead je wel overtuigen in zijn filmpje...
Luxx    posted on 19-09-2007 23:49
Poster: Thms
Rmp2 is groter dus gebruiksvriendelijker

dus hoe groter de speler hoe beter...hmmmmmm de numark CDX ownt vast zwaar de pan uit
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 19-09-2007 @ 23:50:31 (100%)
PatrickBeuken    posted on 20-09-2007 07:48
Poster: djjw
Ik vraag me werkelijk af, wie er nu allemaal met de reloop hebben "gedraaid/ gespeeld/ geoefend"?
en wie er hiervan ook met de cdj 200 gewerkt hebben..

Ik! Maar ik heb me niet met dit topic bemoeid omdat dit een hele lastige vergelijking is (als je de extra functies van de reloop buiten beschouwing laat).

Qua gebruiksvriendelijkheid weet ik zeker dat beide spelers even hoog scoren. De rmp2 is een heel logish ingerichte en makkelijk te gebruiken speler, hij werkt vrijwel precies hetzelfde als de cdj800 van pioneer.

Over de kwaliteit valt denk ik ook niet te twisten. Ok, Pioneer heeft een loopwerk dat de schokken opvangt, ipv een buffer, maar ik betwijfel of dit tegenwoordig nog van zo'n grote meerwaarde is. De digitale buffer technieken zijn de laatste tijd volgens mij flink in kwaliteit gestegen. Volgens mij zijn de spelers dus ook kwalitatief hele goede concurrenten van elkaar!

Het enige punt waar de meesten hier de spelers op vergelijken zijn de namen van de merken. Ook veel Pioneer spelers gaan defect. Alleen echte harde statistieken kunnen zoiets bewijzen, geen speculaties.
User edit by PatrickBeuken on 20-09-2007 @ 07:50:10 (9%)
robbert    posted on 20-09-2007 08:59
Persoonlijk mis ik bij de cdj-200 het middelste display erg, omdat ik bij deze speler niet op mijn vertrouwde manier kan cue-en. Een vergelijk tussen de 200 en de rmp2 vind ik dan ook moeilijk te maken. Als het budget iets hoger zou liggen zou ik zeker voor de 800 gaan.
PatrickBeuken    posted on 20-09-2007 13:08
Poster: robbert
Persoonlijk mis ik bij de cdj-200 het middelste display erg, omdat ik bij deze speler niet op mijn vertrouwde manier kan cue-en. Een vergelijk tussen de 200 en de rmp2 vind ik dan ook moeilijk te maken. Als het budget iets hoger zou liggen zou ik zeker voor de 800 gaan.

Dat is maar net wat je gewend bent, he. Bij de CDJ200 let je gewoon op de tijd in het display.
Thms    posted on 21-09-2007 10:06
Poster: Luxx

dus hoe groter de speler hoe beter...hmmmmmm de numark CDX ownt vast zwaar de pan uit

Nee, maar als een speler groot is, zijn alle knoppen groot en duidelijk, en ziet het er al minder hocuspocus uit voor iemand die nog nooit achter een cd speler heeft gestaan.
Winston    posted on 21-09-2007 18:23
Voor thuis zou ik de RMP kiezen vanwege de functies. Voor school weet ik het niet zo. Wie zullen het gebruiken en wat willen ze ermee doen bv ook scratchen? En blijft het op een vaste plek of niet?
Tic Toc
Bart_    posted on 21-09-2007 19:23
Poster: Winston
Voor thuis zou ik de RMP kiezen vanwege de functies. Voor school weet ik het niet zo. Wie zullen het gebruiken en wat willen ze ermee doen bv ook scratchen? En blijft het op een vaste plek of niet?

Ben het eens met Winston, De RMP is een leuke pielbak voor weinig geld, echter is de CDJ200 dan weer goed geschikt om met de sleuren...
DEGEE    posted on 24-09-2007 17:38
al een beetje een keuze kunnen maken?
carton    posted on 24-09-2007 17:59
Dj gear op school. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Gebeurd dit alleen in nederland of?
Boyd    posted on 26-09-2007 19:11
Poster: carton
Dj gear op school. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Gebeurd dit alleen in nederland of?

Bij ons ook cdj1000mk2 ~ djm600 ~ cdj1000mk2

alleen af en toe, word niet veel gebruikt. Wordt ook gebruikt bij feesten
Didier_Deluxe    posted on 27-09-2007 17:13
Poster: carton

Voor zover ik weet heeft mijn school (Aalst, in België dus Cry) ook dj gear. Maar volgens mij blijft dat bij een crappy 19" stage line setje.
alect    posted on 27-09-2007 18:04
heb me weekje geleden 2 cdj 200 besteld.
Heb ook lang nagedacht .
Maar na zelf te testen hebben de cdj 200 me overtuigd
Nico_26    posted on 13-10-2007 23:13
Cdj-200 is gewoonweg top, echt goede keuze!
LaMalediction    posted on 13-10-2007 23:25
Poster: Didier_Deluxe

Voor zover ik weet heeft mijn school (Aalst, in België dus Cry) ook dj gear. Maar volgens mij blijft dat bij een crappy 19" stage line setje.
 wij hebben nu ook een gear staan op school

cdj 800 - djm 800 - cdj 800
word alleen gebruikt voor schoolfeesten

ontopic:

ik zou hete echt niet weten, ik weet alleen dat de 200 goede kwaliteit heeft en die Rmp 2 éénvoudiger is ingedeelt
djfuse    posted on 14-10-2007 14:01
zou voor rmp2 gaan

229 Users online: 122 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 81.075
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.112