Wat doe jij voor het draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 19-09-2007 14:13
Hoiz,

Stel je voor, een grote dance club met een hele hoop mensen die uit hun dak gaan.
De vorige Dj is bijna klaar met draaien, nu is het jou beurt om te beginnen.

Wat doe jij de laatste 10 minuten voor het draaien?
of
Hoe bereid jij je op het draaien voor??

DUS NIET PLATENTAS NEMEN ENZO!!
Ik bedoel hoe bereid jij je Mentaal voor.

Greets

dj2dj.nl

What do you think about Wat doe jij voor het draaien ??

Vote :   

Laidback    posted on 19-09-2007 14:18
ik drink mn drankje rustig leeg..
ontspan me even ..

en ik spit vaak even door de 1e 4/5 cd map pagina's ..
BryanB    posted on 19-09-2007 14:20

FF een grote boodschap in de wc doen.

Cyspoz    posted on 19-09-2007 14:22
Ik kijk de zaal rond, analyseer het publiek en bedenk welke plaat ik mee wil openen en vraag waarschijnlijk welke plaat de DJ als laatste draait. Bedenk een richting die ik op wil gaan en welke platen ik daarbij ga gebruiken om die richting op te gaan.
Dj_Fantasy    posted on 19-09-2007 14:23
Poster: Laidback
ik drink mn drankje rustig leeg..
ontspan me even ..

en ik spit vaak even door de 1e 4/5 cd map pagina's ..

En hoe ontspan je je dan?
dj2dj.nl
Laidback    posted on 19-09-2007 14:28
Poster: Dj_Fantasy

En hoe ontspan je je dan?

gewoon ff lekker gek doen!
ben vaak met een kameraad..
dus dan roken (ofja.. voor mij nu Rookte) we ff cigaret..
beetje ouwehoeren..

hoofd van de spanning weg..
al komt de spanning (als die komt).. pas als je in de booth staat en weet dat jij het zo in 1 klik kan vernaggelen :P
Cyspoz    posted on 19-09-2007 14:39

Ohja, rustige ademhaling. Als je daar op focused ontspan je redelijk en kun je van eventuele hartkloppingen en andere trillende lichaamsdelen afkomen. Een erg goede tip voor mensen die nogal zenuwachtig zijn.

Illusion    posted on 19-09-2007 14:57
Ik ontspan me, drink een glaasje cola.

Ik drink geen bier. Ik heb mezelf voorgenomen om niet met alcohol achter de set te staan.

Het ligt ook aan de grootte van het feest. Wanneer het een grote discotheek is, krijg ik redelijk wat spanning over me heen.

Ik probeer me dan gewoon te ontspannen. Van te voren kijk ik een beetje naar het publiek, wat voor volk er rond loopt, en begin ik vervolgens de 1e 3 platen te bedenken die ik wil gaan draaien.

Ik denk altijd, ook tijdens het draaien voort in een aantal platen. Zo heb ik niet het probleem, dat ik een nummer heb gedraaid, en dat ik niet weet welke ik in moet mixen.

De spanning komt helemaal als je achter je booth gaat staan en het publiek wacht in spanning op je draaikunsten. Na 3 a 4 nummertjes is de grootste spanning verdwenen, en is het gewoon tijd om lekker te draaien.

:::edit:::

Oh jah, net als de andere jongens, ook ff pissen.
Als je daar op het podium staat en je moet heb je wel een probleem hoor:p zeker als het een set van 2 uur is:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 19-09-2007 @ 22:48:52 (41%)
stevew    posted on 19-09-2007 15:14
een uurtje of 2 voor ik moet beginnen ga ik met een paar vrienden een paar pintjes (Jupiler welteverstaanCry) gaan drinken en een gezellig babbeltje slaan en dan is bij mij alle stress die ik heb weg. Maar jullie moeten nu niet denken dat ik elke keer zat achter mijn booth kruip hé vriendenCry...Het zijn maar een stuk of 2 à 3 pintjes...dat kan geen kwaad héCry. daar ben ik niet zat van
Luxx    posted on 19-09-2007 16:07
pissen
www.mothermusic.nl
Bastian    posted on 19-09-2007 16:08
Toen ik bij mijn eerste openbare optreden bij een dj contest van bax draaide had ik wel even dubbele zenuwen, want was dus de 1e keer voor mensen die je niet kent en het was ook een soort wedstrijdje maar tegenwoordig kan ik dat wel van me af houden met het idee om te winnen.
Maargoed tegenwoordig kom ik de tent waar ik moet draaien binnen, kijk een beetje rond wat voor volk er is en wat voor muziek ze vet vinden en als het de eerste keer in die tent is het interieur natuurlijk!:P
Drankje erbij en platentas wegzetten en even plaatjes/ cd's doornemen en kijken wat lekker zou over kunnen nemen na de set van de ander.
Eerstje plaatje erin gemixt en kijken hoe de mensen erop reageren en is het positief dan voel ik me al lichter:P
Wat natuurlijk ook een verschil is het tijdstip, sta je in het begin dan heb je allemaal van die mensen die de hele tijd alleen maar kijken en is het feest al een tijdje aan de gang dan gaat het natuurlijk lekker los!
robbert    posted on 19-09-2007 16:25
Drink even rustig iets en test waar nodig nog een keer de apparatuur uit. Ook maak ik de gear klaar voor mijn gebruik, dus goede instellingen maken (denk aan auto-cue uit, cd-tijd op remain enz..). Verder niks speciaals, neem aan dat iedereen dit ongeveer doet.
HouseArrest    posted on 19-09-2007 17:25
Ik bedenk net als illusion de eerste 3 nummers die ik ga draaien en dat was het ongeveer.

Verder echt nooit last van zenuwen of spanning wat ik zelf wel handig vind. Happy, laughing
Lawrenz    posted on 19-09-2007 17:28
Hmm dit kan me wel gaan helpen :P

Heb nog niet voor grote feesten gedraait (maar het staat vast dat ik dat wel ga doen, daarom gaat deze thread me helpen :D ), maar voordat ik begon een beetje afleiding gezocht. Praten met vrienden, beetje rondkijken, iets drinken. En ik probeer te letten op m'n ademhaling, die hou ik dan zoals Cyspos zeg heel rustig. Je merkt dan als je van druk naar rustig ademhalen gaat dat je al meer ontspannen wordt!
Cyspoz    posted on 19-09-2007 17:34
Oordoppen helpen ook om een hoop stress te voorkomen. Veel lawaai veroorzaakt nu eenmaal stress, door oordoppen in gaat het allemaal iets minder hard en kun je wat rustiger blijven.
Vibemaster-D    posted on 19-09-2007 20:01
efe pissen
redbull drinken
op me MP3 effe (keep hope alive - chrystal method) luisteren om de spanning op te bouwen

dan ga ik staan
stop de CD's er in
HP op
effecten resetten
cue master aan zetten
x-fader effe paar keer doen om te checken
curve's checken
 Cue's laden

en gaan met die banaan
User edit by Vibemaster-D on 19-09-2007 @ 20:02:11 (7%)
dutchman    posted on 19-09-2007 22:04
Ik heb meestal geen tijd om te ontspanne. het is meestal zo(als ik met een drive in show mee ben) dan ben je eigenlijk net klaar met het opbouwen en dan lopen de mensen al binnne:P. De muziek moet dan meteen aan en dan rustig aan wat sfeer muziek draaien. Daarna lekker los gaan achter je booth!:D
soundcollector    posted on 19-09-2007 22:19
ik geniet van de fuif die bezig is, pintjes drinke etc....
observeer mensen hoe ze reageren op bepaalde songs, genres en alst mijn tijd is dan zet ik mijn schijfjes op en dan gaan en blijve gaan :D
Illusion    posted on 20-09-2007 13:44
Poster: dutchman
Ik heb meestal geen tijd om te ontspanne. het is meestal zo(als ik met een drive in show mee ben) dan ben je eigenlijk net klaar met het opbouwen en dan lopen de mensen al binnne:P.

Zorg dat je je opbouw tijd weet, zodat je je tijden kan inplannen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MaxvEck    posted on 20-09-2007 14:59
Poster: Illusion

Zorg dat je je opbouw tijd weet, zodat je je tijden kan inplannen.

En dan? Met de drive-in een uurtje eerder opbouwen zodat de dj even kan ontspannen ?
LaMalediction    posted on 20-09-2007 15:35
gewoon ergens gaan zitten
genieten van de muziek
wat te drinken der bij
sigaretje kan ook geen kwaad

dan loop ik naar de booth toe
zet alles klaar
check of ik de plaat op volghorde liggen
zo niet even goed zetten en daarna aan de bak

en lekker beuge met die latin house
Sunrise8    posted on 20-09-2007 17:18
relaxed doen, niet teveel inspannen.
drankje rustig drinken. sigaretje roken.
alvast een beetje voorbereide op de eerste paar nummers. lekker naar de muziek luistere die de andere dj aant draaie is en luisteren naar overgangen en mixen :D.
en gewoon lekker jezelf zijn en genieten van de avond Happy, laughing
Music made me who i am
Bouncy    posted on 20-09-2007 17:19
Cola drinken, heel hyperactief gaan springen (stuiteren) en dan alles op gevoel doen.
Timmerink    posted on 20-09-2007 17:22
Wat ik doe, rustig genieten van de show bij binnenkomst, met het publiek praten over de muziek tot nu toe en een biertje/colatje nemen zodat ik een beetje in de sfeer op kan gaan..
Uiteraard let ik ook op de DJ, je merkt al gauw of je het beter kan doen of niet..

This is an old Topic

No new postings for 6.556 days.
 Post CommentThat would be 218.5 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

228 Users online: 187 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 29.967
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.027.995