wat vinden jullie van de hercules dj console
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : dj console

-goed
-slecht

Voting is only possible for our Members
rolfstc    posted on 16-09-2007 11:47
he daar,

ik heb zo'n ding thuis staan maar ik vind de draaitafels relaxter.
wat vinden jullie daar van..

laterssss dj stc
User edit by rolfstc on 16-09-2007 @ 11:48:01 (1%)
Mod edit by Lead on 03-10-2007 18:33 (2%)

What do you think about wat vinden jullie van de hercules dj console ??

Vote :   

NielsR    posted on 16-09-2007 11:51
Dat die s*ckt, dit was mijn slechtste koop ooit
als je iets doet op de console duurt het altijd even voordat het ook echt gebreurd op de mixsoftware, en de bijhorende virtual dj was ook wel echt slecht bij mij loopte die altijd vast terwijl traktor het perfect doet op men pc.
rolfstc    posted on 16-09-2007 18:35
mijn idee ook he daarom heb ik maar weer draaitafels gekocht

laterssss
stevew    posted on 17-09-2007 12:26
Geef mij dan toch maar goede software met een time-code systeem zoals in nu heb hoor (Numark Virtual Vinyl). Dat is iets waar je meer geniet van hebt dan zo'n stukje speelgoed bij wijze van spreken natuurlijk.
NickName    posted on 17-09-2007 15:29
kijk op http://www.marktplaats.nl/ daar staat de mijne handig om mee te beginnen (ik heb er veel aan gehad) maar nu vind ik het overbodig
bartezzz    posted on 03-10-2007 17:56
ik heb 1 keer zoown ding gebruikt maar de knopjes werken slecht en ik vond het net speelgoed of zow.
maar mischien wel leuk om mee te beginnen of zow?^o) Winking my eye
Renzis    posted on 03-10-2007 18:32
hangt er vanaf welke je hebt, die mk2 reageert goed en voelt op zich best prettig.

Ach op het laatste feest waar ik draaide, had ik een uur en de dj na mij ook, hij draaide alleen met zn hercules dj console, ging virtual dj gek doen na een kwartier:D........ Renzis...kan je et even overnemen?? YEssir, lang leven de hercules en virtual djWinking my eye
Luxx    posted on 03-10-2007 18:57
haha tja dan ben je daar ineens aan afhankelijk. liever nog altijd hardware. niet controllers.
www.mothermusic.nl
Niels325    posted on 05-10-2007 13:07
Ik ben er niet zo voor.
Waarom? Om dat je dan op een feest komt waar er zo iemand staat te draaien met dat ding, en dan staat ie daar heel stoer op z'n podium omdat z'n overgangen toch steeds zo perfect zijn, en nog snel ook, terwijl die gewoon constant zijn bpm automatisch laat corrigeren en dus nog enkel op play moet drukken!Cry
Daar krijg ik het toch wel van!
Basz-Line    posted on 05-10-2007 19:07
@ niels325

idd, het is toch niet eerlijk dat die man alle roem krijgt van het publiek, terwijl hij, met 1 druk op de knop, kan maken waar jij weken,maanden,jaren op hebt geoefend? Dat is toch gewoon oneerlijk en nep?

Maarja. Wij weten wel wie echt krediet verdiend natuurlijk

Basz-Line
Sunrise8    posted on 05-10-2007 19:21
ik heb laatst ook zoiets meegemaakt. ik mocht op een feest draaien met een cmx-5000 van pioneer. ja die bestaat ook mensen :P. en daar zit in het midden tussen de spelers in ook zo'n ding. dat je automatisch mixt en dat je ook nog de overgang op 4 manieren kan laten outfaden. opzich wel mooi, maar niet het echte werk, ook zat er een automatische beat synchroniser opHappy, laughing werkte niet echt vond ik, maar wel in de goede richting Happy, laughing maar de hercules ziet er echt als speelgoed uit vind ik. niet echt iets om mee te draaien in een discotheek of op een feest. do emij dan maar hardware Happy, laughing
Music made me who i am
Niels325    posted on 05-10-2007 21:39
Inderdaad, ik vind het jammer dat bijna niemand daar op let. De meeste mensen kennen niets van het dj-gebeuren en letten dus ook niet zo op overgangen en dergelijke(iets wat ik jammer genoeg constant doeHappy, laughing). Als die dj daar dan misbruik van maakt en dus zonder moeite te doen alles aan elkaar mixt, vind ik dit echt jammer, dan denkt iedereen dat hij o zo goed is, terwijl hij geen enkel liedje aan elkaar krijgt zonder z'n bpm-meter!
Niet dat ik veel ervaring heb met op fuiven te draaien(heb dit nog maar 1 maal gedaanHappy, laughing), maar ik let er wel opWinking my eye.
Lanky    posted on 06-10-2007 01:23
ik heb totaal geen ervaring met die Hercules Console ofzo maar van Virtual DJ heb ik wel gehoord.
Mn huisgenoot liet het aan mij zien en ik werd er gewoon kwaad om toen ik het zag. vooral toen hij dit zei:

'ja kijk dan, jij betaald geld voor die set die je hebt en ik heb dit gewoon gratis en kan alsnog veel meer!'

ik ken mensen die Virtual DJ gebruiken en die mixjes van hun opsturen naar allemaal mensen. Maar die mensen hebben dan een heel ander beeld bij die zogenaamde DJ's want zij denken dat ze ook echt goed zijn terwijl het in werkelijkheid maar een paar muisklikjes nodig heeft.
volgens mij ontbreekt dan het hele DJ-gevoel (ja hoe moet ik het anders beschrijven) of heb ik het nou fout? Cry

ik vraag me dan ook af als zon persoon tijdens een optreden zichzelf dan ook 'DJ' durft te noemen want ik vind dat echt fake. ik weet er niet zoveel van af, misschien dat het in combinatie met draaitafels of wat een geavanceerd programma is, maar dit beeld heb ik bij Virtual DJ ..

wat betreft dat Hercules ding, daar heb ik zelf nog nooit eerder van gehoord dus daar kan ik ook niet over oordelen.
User edit by Lanky on 06-10-2007 @ 01:41:31 (72%)
Niels325    posted on 06-10-2007 16:56
@ Lanky: Dat Hercules ding is gewoon een controller voor virtual dj(dat is toch het bijgeleverd programma dacht ik?). Je hebt dus zoals op elke dubbele cdspeler 2 play en cue knoppen, en alle andere dingen die daar ook op zitten, zoals pitch en ...
Maar het bedient dus gewoon virtual dj. In het midden heb je dan nog eens twee knopjes(een per kantHappy, laughing), waarmee je de bpm automatisch kan gelijk stellen, daarvoor moet je dus heeeeel lang oefenen en geduld hebben om dat te kunnen Blush, oops!
Lanky    posted on 06-10-2007 17:02
Poster: Niels325
In het midden heb je dan nog eens twee knopjes(een per kantHappy, laughing), waarmee je de bpm automatisch kan gelijk stellen, daarvoor moet je dus heeeeel lang oefenen en geduld hebben om dat te kunnen Blush, oops!

Oh dat zou best wel eens kunnen joh, daarom zei ik al dat dat juist het beeld is wat ik voor me zie als ik aan Virtual DJ denk. Want die gast had het net een uurtje of 2 zitten uitproberen en toen liet hij het me zelf zien. 1 muisklik en de beats lopen gelijk, ik vind daar zelf geen kunst aan.

Ik wist ook niet dat Virtual DJ en Hercules zegmaar bij elkaar hoorden, maar klinkt opzich ook wel weer logisch.

want toen ik dat programma zag wou die gast bijvoorbeeld 1 nummer gelijk stoppen en de ander gelijk laten spelen. Wel kut voor hem dat die knoppen niet bij elkaar zaten dus het was vrijwel onmogelijk om dat precies tegelijk te doen dus daarom vond ik het al zon raar programma. Dus daar is die Hercules Console dus voor bedoeld. Dat klinkt dan wel logisch in mijn ogen. maargoed, ieder zn ding en ieder zn stijl. ik kan daar niks anders mee doen dan het te accepteren. Winking my eye
User edit by Lanky on 06-10-2007 @ 17:09:48 (2%)
-Richard-    posted on 14-10-2007 16:38
Heb zelf ooit de Hercules Mk1 gehad en ben er persoonlijk niet erg over te spreken.
De bediening van een controller op mn pc heeft voor mij toch nog altijd meer weg van een computerprogramma besturen dan van muziek draaien. Ook had ik de al eerder genoemde vertraging niet erg hoog in het vaandel. Mjah, warschijnlijk wisselen de meningen sterk, maar ik had hem na twee weken de deur weer uit. Dacht dat het een leuke opstap was in het mix wereldje, maar persoonlijk heb ik daar hárd op terug gekomen...Heb er dus niet echt iets positiefs voor over,

let wel:da's míjn mening he Winking my eye !

This is an old Topic

No new postings for 6.448 days.
 Post CommentThat would be 214.9 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

47 Users online: 13 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 8.610
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.587.921